Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)!

Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #21841

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja, nå har jeg kommet frem til at vi blåser i trille ihvertfall. Go holder i massevis, den er kjempelett og ikke så altfor stor sammenlagt, og selv om en er bred bak satser jeg på at vi kommer frem på kafe og senter også.

Men så var det dette med vintervogn da. Vi skal ikke ha S i bhg, så er ikke avhengig av å komme oss ut og trille dit hver dag i vinter, men skal gå i åpen bhg og uansett foretrekker jeg jo å trille tur hver dag, så trenger en sportsvogn allikevel.

Først lurer jeg på om dere syns det er best med firjuling eller trehjuling på skikkelig, skikkelig ubrøytet kramt snøføre med gamle brøytekanter av is/hrd snø på en halvmeter ( som vi hadde i fjor :s ).
Har ikke råd til å bruke mer enn maks 1500 på brukt sportsvogn for vinterbruk, så jeg får jo bare "drit" av trehjulinger..

Så nå står det mellom en gammel slitt mistral, gammel slitt happyu, gammel slitt 123/124 eller en timmytrille. hmmm.
?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #21846

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg personlig liker ikke trehjulinger på vinterføre, men dette er absolutt en smakssak :)

Vi har hatt EW sky som vintervogn, og mistral, og har nå happy. Jeg syns mistral er litt lav og ikke helt ultimat. Vi var på speiderleir og henta guttungen i går, og trilla happyen... i sørpe, vann, høyt gress, grus ++++ og den er suveren :) Jeg holder meg nok til Happy, og går ikke tilbake til mistral eller trehjuling som vintervogn.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #21848

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Har hatt EW sky, men ikke m vinteren, har bare hatt firhjulinger om vinteren.
Med simo kombien fikk vi litt problemer pga handlekurven var så lav og i sånn trådkurvvariant, fikk masse kram snø oppi den til vi til slutt ikke kom fremover :dry: Har ikke lagt merke til hvordan kurven på 124 er..

Både mistralen og timmyen gikk fint på snøføret syns jeg, men jeg fikk begge etter at det aller verste snøfallet hadde gitt seg og de var begynt å brøyte litt. savner å ha en teutonia i hus ;) Mistral blir det nok ikke, men..

Happy har jeg kjempelyst på, men jeg har aldri satt meg inn i alle disse undersetellene. Og så skal det vel godt gjøres å få den ned til 1500 kroner :s
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #21854

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Har ikke brio og simo stort sett samme type understellsmål?! Men mulig jeg er uvitende, som vanlig.

Jeg er enig i at Mistral virker litt lav, men det er kanskje kjekt med større barn...

Happy synes jeg er lekker, så ville valgt den av de du nevnte, men jeg er usikker på om du får tak iden såpass billig. Vi får håpe du kan få gjort et kupp!

Du får bli med meg og lete etter firehjulinger i høstmørket ;)

Forresten er du RÅheldig, som skal gå hjemme et helt år til... *misunnelig*
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #21858

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
syns også happy er lekker. Jeg tror det koker ned til at jeg vil ha lilla vogn, så det blir enten happy eller simotrillav dem får jeg vel til den prisen :s
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #21861

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Happy og Simo understellene er like, og det er også sitteinnsatsene. Det er forskjell på knekk eller teleskop justering ellers like. Litt forskjellige mål, i og med at Simo hovedsaklig kommer med lufthjul. Mn kan fint bruke brio sittedel på simo understell eller omvendt.

Jeg ser det annonseres ofte Happyer ned i 2000,- så om den er høyest på ønskelista, ville jeg spart litt til :) Trekk kan man jo enten kjøpe etterhvert, eller rett og slett bytte? Mange gjør jo det med buggis, så hvorfor ikke happy også ? ;)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #21864

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
teleskophåndtak har jeg aldri prøvd før, kjenner jeg er litt skeptisk :s
Nei, får se utover høsten, hva som dukker opp. Kan jo hende jeg har lyst på noe heeelt annet da. Kan forsåvidt hende Goen har kommet og gått også :blush: :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #21893

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg syns teleskop er helt okei. Det blir litt løsere med tiden, men det blir knekk håndtakene også.. det er bare det at ofte har folk (her inne) vognene så kort, at de ikke rekker den type slitasje.. :p
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #22046

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg som er ganske høy foretrekker faktisk teleskophåndtak, mindre sjanse for å sparke i understellet da :) Synes heller ikke det blir så veldig slarkete (har brio kombi), blir minst like mye slark i knekk-håndtakene vi har hatt.

Ville valgt Brio happy eller simo 124 av de du nevner, happy kan du få ned i 2000 og har også sett noen billigere. Så bare å ha øynene oppe ;) Men ikke sikkert du får lilla da... :)

Teutoniavognene er såpass små (synes jeg) at jeg hadde droppet dem av den grunn, iallefall om du tenker at vognen skal vare som sovevogn en stund.

Skal du være hjemme ett år til altså?? Heldiggris :) Kunne jeg også tenke meg, men hadde dessverre ikke mulighet :unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #22048

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
blir nok en av de to ja, tror jeg da ;) er jo s¨å mange sportsvogner på markedet, jeg burde kanskje orientere meg litt mer :dry:

Blir hjemme ja, bestemte oss på dagen når tanken først var lansert (av meg). Kommer til å være luuuuuuuuuuuut fattige da, leve på ett studielån og at jeg skal jobbe to dager i uka, plussdet lille man får når man ikke har barnet i bhg :s
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #22056

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hørtes deilig ut uansett :) Siden du ikke tjener noe mye så får han jo 1000 kr ekstra i mnd i stipend, pluss barnetrygd + kontantstøtte, så har du kanskje mulighet til å jobbe littegrann ekstra om de kniper veldig noen mnd? Så er det jo alltid mulig å bli dagmamma eller noe om man merker at det blir for trangt :)

Tror det kommer til å gå bra jeg, og tror også du kommer til å synes at det er verdt det. For det var vel sånn at det studiet du ville ta ikke kom før neste år? DA er det jo sikkert på alle måter lurt å vente :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #22057

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Og sånn for å gjøre det enda bedre, om du skulle hatt full bhgplass blir det ofte rundt 2500 i mnd om det skal inkl. matpenger, man taper 3300 i kontantstøtte - så bare der blir det 5500-5700 i mnd du kan trekke fra lønningen din, og i tillegg kanskje økte reiseutgifter? Og nå skal du jo uansett jobbe to dager i uken. Da tror jeg faktisk du måtte jobbe ganske mye for at det skal bli så veldig mye bedre økonomi enn dere får nå. Noen tusenlapper kanskje, og det er jo for all del gode penger det men tenk alt stresset dere slipper og så deilig for både dere og Symre med ett rolig år til ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #22058

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja det blir absolutt verdt det! Jeg skal prøve å få jobbet en del søndager, da blir det jo litt tillegg. Jeg oppdaget nettopp at vi ikke får UB-tillegg på lørdager eller etter kl 18 på hverdager. Det har jeg alltid fått i andre jobber, så jeg har bare ghått ut fra det. Så jeg skal jammen sjekke at vi får på søndager! Utrolig dårlig :angry: Men jeg skulle jo søke nye jobber uansett da.

Men jo, det blir et fint år! Må bare kjøpe meg en kaffetrakter siden jeg ikke kommer til å ha råd til en halv kopp p kafe engang :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #22093

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kaffetrakter hørtes lurt ut :) Iallefall med ditt kaffebudsjett :P Men en kopp ute i ny og ne har du da råd til :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 9 måneder siden #22094

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Og har man ikke krav på tillegg på søndager?? Tror det!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 8 måneder siden #22118

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men du, nå drikker ikke jeg kaffe da, men hva med å kjøpe sånn der presskanne lignende sak og kaffekvern i steden? For da kan du kjøpe og lage nykvernet kaffe til deg selv hjemme :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Happy vs 124 vs mistral vs noe annet;)! 14 år 8 måneder siden #22119

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg har presskanne og espressokanne og kvern, selvsagt ;) Og jeg har kost meg med utstyrsleverandørkatalogen fra jobben i ferien, skal få bestilt meg en termopresskannekopp, det er geniat! En termokopp med presstempel! :lol: Også skal jeg bare aldri si opp baristajobben, skal sørge for å alltid jkobbe en par dager i mnd så jeg beholder rabatten :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.547 sekunder