Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder er vibe verd prisforskjellen i fht sport?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: er vibe verd prisforskjellen i fht sport?

er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21598

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
Hallo

Trenger litt hjelp.noen som har erfaring med phil og teds? ser atviben er langt dyrere enn sport og dash. er det noe forskjell annet enn utsende? noen bruksmessige eller kvalitet?

Det jeg lurer på er om viben er verd den doble prisen. Ingen som selger den her i ålesund så jeg får sett den live.

Ps! stelleveske? finnes det til, eller fungerer det ikke?

Takker så mye for alle svar.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21605

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ah, nå husker ikke jeg akkurat hvem det var, men en eller annen søt dame her inne kjøpte seg nylig en vibe fra kids&care på tilbud :-) SÅ om du søker litt kan det være du finner hennes tråder. HUn mente forresten den helt klart var verdt forskjellen... Eller var det dash hun endte opp med?! Jeg er altså så vimete om dagen... men det var nylig et hot tema ;)

MLV: du husker sikkert hvem det var....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21606

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
Hvem selger phil og teds i oslo? Noen som vet?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21607

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
JEg tullet, som vanlig... det var dash hun endte opp med.. og det var løvemamma :-)

www.barnevognguiden.no/forum/barnevognde...et/Page-2.html#16129
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21623

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg har hatt vibe og syns definitivt at den er verdt pengene. MYE pga utseende. JEg har alltid syns P&T er stygge, men falt pladask for viben. Vi brukte den som søskenvogn, men mine nerver tålte ikke systemet.. :blush: ble meganervøs hele tiden om at storesøster skulle kneppe ihjel hun under. Så den ble solgt

Det er noen forskjeller, det følger med seatinserts, søskensetet har litt bedre hvilestilling, den er lettere, har bedre system for søskensetet (klikksystem istedenfor adapterne) og har regulerbar/løs kalesje
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21625

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
men hvem som selger den, det er det ingen som vet hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21638

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi har den :p

Barnas Hus hadde den før hvertfall, og mange Reflex butikker har den. Babyjungle.nl kan man importere den fra.. og ellers er vel P&T en vogn ganske mange butikker tar inn
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21664

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Løvemammaen og mammentilgutten har kjøpt seg dash ja :) Var noen tråder her inne tidligere.
Dash og vibe virker mye bedre enn sport, så ville helt klart lagt i mer penger og velge en av dem. Personlig liker jeg best dash jeg da, men det er jo smak og behag. Den har også utbedret så godt som alt som jeg ikke likte med vår e3 (forgjengeren til sport).

I motsetning til lille og knøtta hadde jeg ingen problem med å bruke vognen, vi brukte vår MASSE og eldste kneppet ikke i hel minste :P
Synes den var veldig praktisk og grei, men hadde noen svakheter. Disse ser som jeg nevnte ut til å i stor grad være forbedret på dash og en del bedre på vibe ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21665

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hvem som selger i oslo vet jeg ikke, men de har hatt en del tilbud på vognene på www.kidsandcare.no ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21682

  • ping
  • ping's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 24
Takker for alle svar. men hva er forskjellen mellom vibe og dash. forstår det slik at dash er en forbedret sport.for å si det slik. har vibe noe som dash ikke har og motsatt?

Vet de har den på kids and care,men det er i stavanger. skulle gjerne sett denne vognen live før jeg kjøper den.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21683

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, det er forskjeller på vibe og dash. Det er to ulike modeller, og enig med deg i at dash virker mer som en forbedret utgave av sport. Søk på vognene på søkefunksjonen her, og se om ikke det gamle innlegget dukker opp. Der stod det en del om forskjellene :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21735

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
ping skrev:
Takker for alle svar. men hva er forskjellen mellom vibe og dash. forstår det slik at dash er en forbedret sport.for å si det slik. har vibe noe som dash ikke har og motsatt?

Vet de har den på kids and care,men det er i stavanger. skulle gjerne sett denne vognen live før jeg kjøper den.

Vibe og dash er to forskjellige vogner. Mener Barnas hus hadde P&T før, d bør nesten se dem IRL for å se nøyaktig. For min del syns jeg det er to helt forskjellige vogner, noe prisen også reflekterer. Vibe er en del lettere enn dash, og utseende er jo ganske så forskjellig. Setene er ikke like, stoffene forskjellige, kalesjen.. ++++ skrev om det i mitt forrige innlegg
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21738

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg synes ikke sport var noe god å trille, fryktelig tung å manøvrere f.eks i matbutikker med en hånd, samt om man hadde litt ekstra i handlekurven. Ellers en fin og elegant vogn.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #21758

Har du sett denne annonsen på finn? www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17800775

Nå vet jeg ikke hva prisen egentlig er, men den er jo i Oslo, så du kunne reist å sett på den :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:er vibe verd prisforskjellen i fht sport? 14 år 8 måneder siden #22011

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Det var meg som kjøpe Dash, ja. Er veldig fornøyd med den. Grunnen til at jeg ikke valgte Vibe var at jeg syntes den virket mer klumpete. Den er ganske mye bredre enn både sport og dash og det synes jeg er irriterende når man er inne i trange butikker osv. Dessuten hadde storesøster mye bedre utsikt fra søskensetet bak i dash. På Dash kan man også legge både søskensetet og hovedsetet i en hvilestilling når de er plassert etter hveransdre. Det er polstring i setene og man kan feste både plastikken og uv-nettet på vogna samtidig slik at det blir både mørkt og tett på en gang.
Det som er med Vibe, som ikke Dash har er justerbar kalesje, men syntes vinningen gikk opp i spinningen der for å si det sånn ettersom man ikke kan feste regntrekket nede hvis man justerer kalesjen opp. Dash er dessuten såpass høy under kalesjen at min jente på 90 cm får god plass og t.o.m skygge for ansiketet når solen står rett på. (Dette når søskensetet er montert på topp)
På Vibe er bremsen montert midt på styret og det hadde jeg ikke kunnet klart siden jeg holder hånden midt på styret når jeg triller med en hånd. På Dash er bremsen også på styret, men på siden slik at man ikke utløser den når man triller.
Vibe kan legges sammen med søskensetet på, men dette symtes jeg var mer komplisert å gjennomføre enn å ta det av....
Som dere skjønner - jeg har sjekket NØYE om disse vognene før jeg bestemete meg....Prisen hadde ingen betydning for meg i dette tilfellet. Jeg er såpass mye alene med barna at jeg ville ha den beste vognen...Men smaken er jo som baken - delt i to, så dette var det JEG syntes da!
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.643 sekunder