Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Dere som har Emmaljunga
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Dere som har Emmaljunga

Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20396

  • Alva
  • Alva's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
Hei

Har nettopp fått min Emmaljunga Nitro City i hus, og gleder meg til å bruke den om noen uker! :) Jeg leste igjennom bruksanvisningen og så at det gikk an å stille vognen inn med 3 ulike grader av helling/støtdemping. Er det noen som vet når de ulike bør brukes? Vi skal bruke vår vogn med Citybag i starten til nyfødt. Stod ikke noe om dette i bruksanvisningen...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20399

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Kan bare si gratulerer med ny vogn jeg, og at det hørtes innmari kjekt ut å kunne stille inn!
Du får sikkert kyndig svar her når alle barn er lagt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20401

Gratulerer med ny vogn :) Håper det er noen her som kan hjelpe deg ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20405

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Vil gjerne se bilder av Nitro City, har siklet litt på denne (og)... :laugh:
Ellers kan jeg ikke hjelpe deg, med gratulerer med ny vogn og lykke til med babyen som kommer.
Har du det varmt nå? Jeg gikk høygravid for ett år siden og holdt på å bli gal av varmen. :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20409

  • Alva
  • Alva's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
Hei, takk for gratulasjoner :)

Bilder finner du sikkert på Emmaljunga.no

Er ganske varmt nå ja, 6 uker til termin og mye vann i kroppen, så blir tungt å gå. Har 3 andre barn, så må jo være litt ute med dem. I dag endte jeg opp i plaskebassenget med ham på 2 år :P Var deilig! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20410

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
åååå du er Alva med tre jenter! ELler blir det fire nå da :blink:
Nå gikk det opp et lys for meg :laugh:
Hvilke vogner har du hatt til de andre da? En fullstendig avsporing her, men, sånn går det gjerne med trådene her inne ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20421

  • Alva
  • Alva's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
Nei, jeg har 3 gutter jeg ;) Venter jente nå da, i hvertfall om ultralydene har rett, og det tror jeg, de var veldig sikker på begge (3 hvite streker osv).

Jeg hadde en gammel Simo duo vogn til eldste og delvis til mellomste, arvet den. Kjip vogn, men den dugde nå. Hadde også en Carena Twin til de to eldste og en ABC trille ved siden av. Så solgte vi alle disse og kjøpte en Quinny Freestyle 3XL Comfort som vi brukte litt til mellomste og så til minste (med Dreamybag i starten). Er skikkelig lei av den vognen nå og synes ikke den er noe god lenger, så håper vi blir fornøyde med Emmaljungaen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20425

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
æh ja, der ser du. men du har sånne kjønnsymboler på Dib, har du ikke? Som jeg tydeligvis ikke vet forskjellen på gutt og jente på :laugh: :p
Når dere har hatt sååpass mange vogner vet dere jo litt hva dere ønsker dere og hva dere ikke vil ha, så da er det jo større sjanse for å velge riktig, så dere blir sikkert strålende fornøyde!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20428

  • Alva
  • Alva's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
Jo, stemmer det :) Pil på skrått opp er gutter, kors nedover er jente.

Kommer forresten ikke inn på DB eller BiM nå, gjør du?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20431

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 14 år 9 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20432

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
nei ikke jeg heller nå når jeg prøver. Bare laster og laster.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20456

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
litt tilbake til topic, det var en her inne som sa hun hadde nitro.... Husker bare ikke hvem av dere det var ;)

En som hadde solgt en vogn jeg tittet på og endt opp med nitro... Hvilken vogn jeg tittet på da lurer jeg litt på da... men men...

Altså, det er antagelig håp!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20546

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Lurer på om det er reipok som har den, men er ikke helt sikker ;)

Har ikke erfaring med stillbare fjæring, men sånn på generelt grunnlag vil jeg tro at mens babyen er liten og ligger i bagen ville jeg hatt den på den innstillingen med mest fjæring så den "gynger" best og babyen slipper å riste i bagen ;)
Etterhvert ville jeg hatt den påp innstilling med mest fjæring på ulendt underlag, som grus, traktortorvei (om det blir aktuelt...), isete vei osv.
Så ville jeg hatt den på minst fjæring evt. midtstilling når du triller på jevnt underlag, som på shopping f.eks. Det gjør etter min mening vognen lettere å trille :)

Det er iallefall oftest sånn at på jevnt underlag er det best om det ikke er for mye fjæring, men omvendt på mer ujevnt underlag ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20556

  • Alva
  • Alva's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
Takk for hjelp :)

Problemet mitt er bare at jeg ikke klarerå kjenne forskjell på når den er mest "myk" og ikke, i hvertfall ikke i gangen hjemme :P

Altså, det er 3 hakk. På det ene er den langt nede og den var det den stod på. Så hever liksom hele toppen på vognen seg litt etter som jeg vrir den opp på de neste hakkene. Logikken min går dermed litt i kryssball fordi ene sier at jo høyere vognen er, jo mer fjærer den og blir myk, mens den andre logikken min sier, at jo lavere vognen er jo mer holder den seg "i ro" og blir god å trille med. Uff, vanskelig å forklare, hehe..

Håper noen har denne og vet litt mer enn meg da, vis ikke får jeg jo bare finge forhandler og spørre :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20558

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
gratulerer med ny vogn.

Jeg har ikke den selv, men vet at cameleone har forskjellige instillinger på fjærene foran og har jeg forstått det rett så har det noe med vekten til barne som sitter oppe hvordan stillingen skal være. Men er ikke 100% sikker på om dette stemmer asså..

Har ei venninne som har den type vogn så jeg kan høre med henne ang de.Om du ikke får noe svar på det i kveld.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har Emmaljunga 14 år 9 måneder siden #20587

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Alva skrev:
Takk for hjelp :)

Problemet mitt er bare at jeg ikke klarerå kjenne forskjell på når den er mest "myk" og ikke, i hvertfall ikke i gangen hjemme :P

Altså, det er 3 hakk. På det ene er den langt nede og den var det den stod på. Så hever liksom hele toppen på vognen seg litt etter som jeg vrir den opp på de neste hakkene. Logikken min går dermed litt i kryssball fordi ene sier at jo høyere vognen er, jo mer fjærer den og blir myk, mens den andre logikken min sier, at jo lavere vognen er jo mer holder den seg "i ro" og blir god å trille med. Uff, vanskelig å forklare, hehe..

Håper noen har denne og vet litt mer enn meg da, vis ikke får jeg jo bare finge forhandler og spørre :)

Kanskje like greit å ringe og spørre ja ;) Ellers hørts jo det som bigmama så ganske logisk ut, men du vil jo fremdeles ha problemer med å vite hva som er hva ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.815 sekunder