Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Ny stabil vogn?

Ny stabil vogn? 14 år 9 måneder siden #20096

  • Makko
  • Makko's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Er på jakt etter en ny vogn. Har solgt min tfk(lang historie). Ønsker nå en stabil 4hjuling (aktiv unge!). Jeg bærer mye på tur, men mannnen triller, og ungen sover i vogn på dagtid. Har en Titanium Breeze som ferie/shopping vogn.

- Kjøpte en emmaljunga cerox, men den liker ikke mannen særlig godt. Han tar av kalesjen hver gang han går tur, noe som gjør at mini hverken sover spesielt godt eller er sjermet for sola! Er helt enig om at kalesjen er STOR! Cerox'n er også litt i største laget for bilen (må ta to hjul får å få den inn, -den er noen cm for lang).

Mini er 10mnd og ca 80cm. Og jeg ser til min overraskelse at han er så lang at hodet går oppi den "knekken" som bikkes opp i ryggen når den legges flatt. -Er det mulig at vogna holder i lengden i to år til? (kunne jo ha byttet cerox'n med en city cross så går den både inn i bilen og kanskje mannen er fornøyd med kalesjen).

Hva andre alternativer har jeg? -Ingen ulempe om vogna kan brukes til nr 2 også.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny stabil vogn? 14 år 9 måneder siden #20098

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Den vil sikkert holde en stund til, fordi dem vokser ikke like fort mot 2-3 år som de har gjort frem til nå.

Men, er det viktig at vogna er vendt mot deg feks? Siden du bruker Breeze, så er kanskje ikke det sååå viktig?

Har du sett på simo 123 som er laaang i ryggen men den har stor kalesje, større enn den du har mener jeg å huske. Brio Go er nett og nydelig firhjuling, stabil og med vanvittig god fjøring. Brio Happy er en av de netteste duovognene som man får i dag, begge disse er vendbare.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny stabil vogn? 14 år 9 måneder siden #20099

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
vet ikke om jeg bør for min egen del, men kan jeg spørre hvorfor du har solgt tfk? Akkurat bestilt den selv :s
Ellers holder jeg en knapåp på ene forslaget her oppe om simo 123. Kjempestabil, god vogn med stor og lun kalejse, men ikke for stor. Ikke for prangende, ikke for ruvende. Gode hjul, god om vinteren. Vet ikke vhor liten den blir sammenlagt, da..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny stabil vogn? 14 år 9 måneder siden #20105

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Simo 124 er den nye modellen, og da får man luftdekk istedet for plastdekk som 123 hadde ;)

Er jo ellers mange som skryter av city cross. Har ikke erfaring med den selv.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny stabil vogn? 14 år 9 måneder siden #20195

  • Makko
  • Makko's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Får desverre ingen av simo vognene inn i bilen, de blir alt for litt for lange :-( Har vurdert det som ren barnehage vogn, men vi må ta med vogn fram og tilbake.... og 3 vogner i hus i en leilighet kommer ikke på tale...

Solgte tfk da gutten til noen venner av oss hadde en alvorlig ulykke når han veltet vogna. Jeg går også med hund og kjenner at vogna er ganske ustabil spes. med roterende framhjul. Tar rett og slett ikke sjansen på at noe skal skje.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny stabil vogn? 14 år 9 måneder siden #20197

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Simo kombi/duo sport er lengre i ryggen enn brio vognene, hva med en slik da, satt på kompaktunderstell. Noe stivere understell, men vogna blir komprimert i lengden, dog like høy som alt annet pga sportsdelen... men.. stabil, stor firhjuling. Simo har også kompaktunderstell nemlig
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny stabil vogn? 14 år 9 måneder siden #20199

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Veldig mange som er fornøyd me Citycrossen, har hatt den selv, men solgte fordi jeg ville ha 3hjuling..

Om jeg skulle hatt en firhjuling til et barn nærmere 1 år ville jeg valgt Brio Happy me telescope light understell eller en Emmaljunga CC, de er begge lette og gode å trille og blir ikke altfor store sammenlagt ;) Tror d er lurt å velge en vogn som ikke er altfor tung om den skal tas ut og inn av bil, erfaring viser at d går greit i begynnelsen, men blir fort lei av stor og tung vogn :blink: ;)

Lykke til :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.815 sekunder