Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Brio Go vs Tfk Joggster Twist
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Brio Go vs Tfk Joggster Twist

Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19893

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ehmm.. Ja, det måtte vel komme, jeg ble plutselig skikkelig usikker :s
Vurderer nå på ramme alvor å selge stakkars Tfk'en som ikke har rukket å komme i hus engang for å kjøpe meg en nuuuuuuudelig blå brio go med hvitt understell! Eller en svart med grått understell. Eler en grå med hvitt understell :p

Så nå vil jeg høre deres beste argumenter ryddig plassert i to bolker : pro og con ;)
Særlig mtp vinterføre og vare-ut-vognperioden tenker jeg tfk taper, men. Hmm..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19897

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
HUff, denne tråden vil ikke jeg se! Og kjenner jeg lurer på om jeg angrer for fargevalg, grå med hvitt understell hørtes nydelig ut... Men det blir svart her altså hihi ;) Men du kjenner meg, har du fått mail Marihøna???

Ikke meningen å kuppe tråden din, jeg lister meg stille ut igjen og venter i spenning!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19898

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
har jeg ikke svart? på mailen altså? :blink:
Ble det sort understell også? Tror jeg kunne tenkt meg nesten alle fargene så lenge jeg fikk hvitt understell jeg. Med unntak av den gule kanskje :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19903

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Hørte jeg lettpåvirkelig??? :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19906

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hm... datt ut jeg nå... skal vi ta pm???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19907

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
Ehmm.. Ja, det måtte vel komme, jeg ble plutselig skikkelig usikker :s
Vurderer nå på ramme alvor å selge stakkars Tfk'en som ikke har rukket å komme i hus engang for å kjøpe meg en nuuuuuuudelig blå brio go med hvitt understell! Eller en svart med grått understell. Eler en grå med hvitt understell :p

Så nå vil jeg høre deres beste argumenter ryddig plassert i to bolker : pro og con ;)
Særlig mtp vinterføre og vare-ut-vognperioden tenker jeg tfk taper, men. Hmm..

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal svare egentlig, for bortsett fra at jeg IKKE SKAL HA NY VOGN (prøver å overbevise meg selv ja :P ) så er det jo akkurat disse to vognene jeg sikler på selv....

Tenker jo litt på at du har snakket om tfk så lenge, og det ER jo en god vogn. Den fungerer (ettersom jeg har hørt og sett) veldig bra på vinterføre, og den har håndbrems, noe du jo selv sier du gjerne vil ha :)

Men så er jo go bare så utrolig fin, og rett og slett noe av det mest behagelige jeg har trillet (dette var inne på butikk med begrenset trilleplass, men likevel....). Den er lun, den er vendbar, den har stor handlekurv, den har lang sittedel. Jeg liker selesystemet til brio som ikke fester barnet til seteryggen men gir dem mulighet til å sitte litt friere. Den ser vanvittig behagelig ut å sitte i (men akkurat det gjør jo tfk også ;) )Den virker enklere i bruk enn tfk, med tanke på sammenslåing og ryggregulering.
Minuset er nok hvordan den fungerer på vinterføre. Men i likhet med lille og knøtta så har jeg jo sett dem som triller buggis med framhjulene fremst på snø, så da burde jo denne klare det også. Men store snømengder vil nok bli ett problem. HAr litt problemer med å se vogna for meg på skikkelig snøføre. Men hvor ofte har man egentlig det? Ikke ofte her vi bor iallefall...
Og uten at jeg skal si det sikkert virker den noe smalere enn tfk i sittedelen, og den har vel ikke helt like lang rygglengde? Mener jeg har lest ca 97 cm liggelengde på go og 100 på tfk. Men kan ta feil her da...

Så jeg skjønner så veldig godt at du er usikker nå. Men selv om jeg er litt forelsket i Go og tror at jeg nok kommer til å velge denne til framtidig barn så ville jeg kanskje beholdt tfken nå om jeg var ddeg. Om ikke annet så vil jeg tro at den fungerer litt bedre på vinterføre, den er hakket større i sittedelen, den har håndbrems og den er 1500 kr billigere der du har bestilt enn det du kan kjøpe go for :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19908

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ble du usikker? ;) Hehe. Er ingen vits for oss vogndamer å tenke så langsiktig når vi skal ha oss ny vogn, for de varer ikke hos oss ut vognperioden. Og det er ikke fordi ungene vokser fra vogna, men fordi vi mammaer vil prøve noe annet ;)

Brio go i blått med hvitt understell er jo bare rålekker :D Hadde jeg personlig skulle valgt mellom Go og TFK ville jeg nok valgt Go :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19909

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Maybeme skrev:
Hørte jeg lettpåvirkelig??? :laugh:

Tenkte du på Marihøna eller meg?? ;)


Marihøna: svart sittedel med hvitt understell her i gården....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19986

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Empa skrev:
Ble du usikker? ;) Hehe. Er ingen vits for oss vogndamer å tenke så langsiktig når vi skal ha oss ny vogn, for de varer ikke hos oss ut vognperioden. Og det er ikke fordi ungene vokser fra vogna, men fordi vi mammaer vil prøve noe annet ;)

Brio go i blått med hvitt understell er jo bare rålekker :D Hadde jeg personlig skulle valgt mellom Go og TFK ville jeg nok valgt Go :)

Må bare signere denne !!!


(Men undertegnet fra en som syns GO slår TFK designmessig en høy gang)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #19990

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
lertt påvirkelig, jeg? Neida. Jeg har bare så fryktelig dårlig immunforsvar :laugh:

Nei jeg gir tfk'en en sjanse ihverfall, og så blir det definitivt go til neste barn. Tror jeg da ;)
Er veldig fan av selen i go ja, sett dpå den. tenkte å kjøpe sånn løs sele uansett!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #20002

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Spentsmurf skrev:
Maybeme skrev:
Hørte jeg lettpåvirkelig??? :laugh:

Tenkte du på Marihøna eller meg?? ;)


Marihøna: svart sittedel med hvitt understell her i gården....

Egentlig Marihøna, men du er vel ikke helt bort vekk du heller Galsmurf. :laugh:

Jeg syns også Go er mye finere enn Tfk da. Prøvettrillet den og på Barnas Hus, og syns kalesjen ble litt diger (TFK altså). Men den du har bestilt er finere enn de nye modellene som har kommet, Tfk joggster X eller hva de het. Likte ikke de håndtakene... (bombe det da. :laugh: )

Men dette med snø er jo et viktig poeng Marihøna, for selv om det skal litt til å toppe den snøvinteren vi hadde i år så må vi nok forberede oss på at det kan komme snø til neste år og.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 10 måneder siden #20007

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
veldig, veldig godt poeng. vinteren som var var j helt vanvittig her i byen!! Vi tok følge til byenhver dag, for jeg kom meg ikke ned alene med vogna, vi måtte bære den (simo kombi) gjennom krysset :s Nei jo det får vel bli tfk på meg ja.. Men har så lyst på en skikkelig fin sommervogn/reisetrille å ha ved siden av ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio Go vs Tfk Joggster Twist 14 år 9 måneder siden #20198

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jeg må jo innrømme at jeg ikke syns 3 hjulinger alltid er noe bedre på vinterføre, men av og til gir helst mindre kontroll...
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.593 sekunder