Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hva skal jeg velge- ferievogn!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hva skal jeg velge- ferievogn!

Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18215

Vi bruker ikke så masse vogn egentlig for vi bærer mest. Her hjemme har vi en Emmaljunga Duo edge som jenta vår sover i, men nå skal vi reise på ferie (bilferie) og trenger en ny vogn som er mindre.

Her er kriteriene mine:

- Tilnærmet full liggestilling
- Plass til en unge på 85 cm som skal sove
- Ok å trille fortrinnsvis på asfalt.
- Gode seler
- Må bli betydelig mindre enn vogna vi har sammenlagt.

Ikke så viktig:

- Romslig handlekurv
- Lett

Ikke over 3000 eller kunne kjøpes brukt..

Har sett på Tianium Breeze, men er det plass til en så stor unge i den vogna? Og går den bare til 15 kg?

Har også sett på Simo sin reisetrille men har lest at den er så kort i ryggen..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18223

Ingen?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18224

Teutonia Timmy kanskje? :) Om den ikke blir for kort i ryggen. Tror MammasLilleVidunder har en, kanskje hun kan svare mtp lengden til større barn.

Jeg har en Titanium Breeze, gutten min på 72,5 cm har god plass i den. Men den går bare til 15 kg ja.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18225

mamman~til~lucas skrev:
Teutonia Timmy kanskje? :) Om den ikke blir for kort i ryggen. Tror MammasLilleVidunder har en, kanskje hun kan svare mtp lengden til større barn.

Jeg har en Titanium Breeze, gutten min på 72,5 cm har god plass i den. Men den går bare til 15 kg ja.

Hm.. da kommer den isåfall bare til å vare denne sommeren. Og 85 cm er jo over ti cm lenger enn 72,5..

Hva med denne vogna www.baby-huset.no/productview/19391684/
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18229

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det første som slo meg også var teutonia timmy, men det er en sportsvogn og man kan godt finne triller som er mye mindre enn denne. Likevel er den betraktelig mindre enn den dere har nå :)

Og den har ikke den lengste ryggen, men en liggelengde på 90 cm så den er god å sove i for litt større barn også. Vi har den som sovevogn i bhg til 2-åringen vår som jeg tror er høyere enn ditt barn.

Den koster ca 3500 helt ny, men ligger en hel del på finn fra 1000-lappen og oppover. Kjøper du en som er 06 eller nyere har den lufting i kalesjen og vendbart stoff i sittedelen.

Den andre trillen jeg anbefaler er Maclaren Techno xt eller xlr. Det er en trille, og den har ikke fotbrett som timmy. Men det er en veldig populær og knallgod trille, som er god å sove i selv om den mangler langt fotbrett. Ryggen kan legges helt ned.
Har hatt den selv og kjenner mange som har den, alle barna sover godt i den og alle er like fornøyd med vogna. Trillekomforten er rett og slett i en klasse for seg selv når det kommer til triller.
Den har også gode seler, og solskjerm i kalesjen som skygger for sol, vind og regn. Kalesjen kan også tiltes fram så den dekker kjempegodt.
KOster fra 3300 kr ny, men ligger jevnlig på finn ;)
Blir lite sammenlagt, så god plass til både den + masse bagasje i bilen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18230

Blir sikkert litt knapt med et barn på 85 cm i Breezen. Skal se om jeg finner målebånd, så kan jeg måle den :)

Carena har jeg ikke noe erfaring med, har du prøvd å søke den opp på oversikten her?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18233

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har heller aldri hatt Carena selv, men har lest veldig delte meninger om den. Noen er kjempefornøyd, men de fleste har dessverre negativ erfaring med Carena. Dette gjelder både sportsvognene og trillene...
Jeg har lest så mye negativt at jeg selv hadde aldri turt å kjøpe en...

Men du kan jo selvsagt lese litt erfaringer selv og gjøre deg opp en egen mening.

Spentsmurf og MArihønamedhvithveis her inne har hatt carena free som er mye det samme som den du har link til. Du kan jo høre med dem. Dessverre vet jeg fra tidligere innlegg at ingen av dem var spesielt fornøyd...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18241

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg har hatt carena free og lånt carena easy. Easyen er helt ok, grei som reisetrille og shoppetrille, fungerer ihvertfall fint og er god å sitte i for barnet. Carena Free er stiv som en stokk å kjøre, hard å sitte i for barnet, stoffet er slapt og tynt og beskytter dårlig mot både regn, vind og sol. Den er lav og neineineu, ikke fornøyd med den nei! :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18349

MariHønaMedHvitveis skrev:
jeg har hatt carena free og lånt carena easy. Easyen er helt ok, grei som reisetrille og shoppetrille, fungerer ihvertfall fint og er god å sitte i for barnet. Carena Free er stiv som en stokk å kjøre, hard å sitte i for barnet, stoffet er slapt og tynt og beskytter dårlig mot både regn, vind og sol. Den er lav og neineineu, ikke fornøyd med den nei! :(

Greit å vite!!! Takk. Jeg skal jo ha en trille bare til ferien og en meget sjelden bytur, så kanksje Easy er ok? Kan den legges helt ned?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18364

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Nå er det min tur til å blande meg inn.

JEg har en breeze, og den slo meg som trille for deg med en gang... Den er så liten at den får plass i baksetet.... Men frykter for at den kanskje er litt kort til ditt barn, jeg målte dne her en dag men jeg har glemt målene...Er det mulig, tror den var (dette blir veldig ca) 40 cm fra sete og opp, sete var 37 dypt og 25 bredt, eller var det helt feil? Jeg kan måle opp igjen i morgen....

Simo blir stor sammenlagt synes jeg, har kort rygg (har ikke målt) men er ellers en god vogn.

Carena free kan du bare hoppe glatt over, og det samme med easy etter min mening. Begge har harde rygger, stiv trillekomfort og det eneste positive jeg kan komme på er koppholderen til easy. Jeg har ikke hatt easy selv, men jeg har prøvetrillet og synes ike den var verdt 1000 kr ny. Ikke blir den vel spesielt liten heller.... Mulig jeg er spesielt negativ men jeg synes pappplate i ryggen er litt stusselig. Dessuten er kalosjen veldig tynn, i alle fall på free. Min free var jo helt ny og trakk sånn til venstre at det var en skam.

Ikke lett å finne den perfekte trille, så nå håper jeg ikke at jeg har vært for negativ. Som sagt så kan det hende at easy er trillen for deg, det er bare at jeg ble så skuffet over min free at jeg antageligvis er så farget av det at jeg også er skuffet over easy.

Simo sin trille vet jeg om storebarn som har sittet i, så foreslår at du tar med mini'n på testsitting i både den og lille breeze! Eventuelt får du se på tfk buggster :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18365

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Har aldri testet den men det er en vogn som heter basson polo også tror jeg.... kanskje de har den i nærheten av deg?!

Og så må vi jo ikke glemme bugaboo bee, men den er kanskje for dyr...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18380

Spentsmurf skrev:
Nå er det min tur til å blande meg inn.

JEg har en breeze, og den slo meg som trille for deg med en gang... Den er så liten at den får plass i baksetet.... Men frykter for at den kanskje er litt kort til ditt barn, jeg målte dne her en dag men jeg har glemt målene...Er det mulig, tror den var (dette blir veldig ca) 40 cm fra sete og opp, sete var 37 dypt og 25 bredt, eller var det helt feil? Jeg kan måle opp igjen i morgen....

Simo blir stor sammenlagt synes jeg, har kort rygg (har ikke målt) men er ellers en god vogn.

Carena free kan du bare hoppe glatt over, og det samme med easy etter min mening. Begge har harde rygger, stiv trillekomfort og det eneste positive jeg kan komme på er koppholderen til easy. Jeg har ikke hatt easy selv, men jeg har prøvetrillet og synes ike den var verdt 1000 kr ny. Ikke blir den vel spesielt liten heller.... Mulig jeg er spesielt negativ men jeg synes pappplate i ryggen er litt stusselig. Dessuten er kalosjen veldig tynn, i alle fall på free. Min free var jo helt ny og trakk sånn til venstre at det var en skam.

Ikke lett å finne den perfekte trille, så nå håper jeg ikke at jeg har vært for negativ. Som sagt så kan det hende at easy er trillen for deg, det er bare at jeg ble så skuffet over min free at jeg antageligvis er så farget av det at jeg også er skuffet over easy.

Simo sin trille vet jeg om storebarn som har sittet i, så foreslår at du tar med mini'n på testsitting i både den og lille breeze! Eventuelt får du se på tfk buggster :-)

Det viktigste for meg er at hun har plass til å sove..Henger bena utenfor hvis et så stort barn skal sove i breeze?
Og så vet jeg ikke om jeg har mulighet til å la henne prøvesitte, for vi har kun reflex her oppe og jeg tviler på at de forhandler den der..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18383

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Reflex forhandler breeze. Breeze hos reflex/barnashus har ikke bumperbar, så derfor anbefaler kanskje jeg at du kjøper den via nett... Men jeg aner ikke hvordan et såpass stort barn vil sitte i en slik trille.

Jeg er likevel ganske sikker på at h*n vil ligge godt i en simotrille, men der er ikke sittestillingen den aller beste... Likevel er jeg veldig fornøyd med min :-) Men den trillen er ikke like hendig som breeze, men det er det vel få som er...

Mammas lille vidunder foreslå mclaren og de har jeg lest masse positivt om,de og peg pergo :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18393

Spentsmurf skrev:
Reflex forhandler breeze. Breeze hos reflex/barnashus har ikke bumperbar, så derfor anbefaler kanskje jeg at du kjøper den via nett... Men jeg aner ikke hvordan et såpass stort barn vil sitte i en slik trille.

Jeg er likevel ganske sikker på at h*n vil ligge godt i en simotrille, men der er ikke sittestillingen den aller beste... Likevel er jeg veldig fornøyd med min :-) Men den trillen er ikke like hendig som breeze, men det er det vel få som er...

Mammas lille vidunder foreslå mclaren og de har jeg lest masse positivt om,de og peg pergo :-)

Hvem forhandler Maclaren?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18395

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Vil anbefale dere å ta med barnet i en vognbutikk, og prøve litt forskjellige vogner. Hvis du skal ah den med på ferie og da spesielt flyreiser, kan det jo være en tanke å lete etter noe rimelig. Evt. brukt?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18403

www.biteringen.no/ har MacLaren :) De har nedsatte 08' modeller også.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18406

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
mamman~til~lucas skrev:
www.biteringen.no/ har MacLaren :) De har nedsatte 08' modeller også.

Vil nok ikke anbefale Maclaren Quest til en ferievogn, fordi jeg synes ikke den virker spesielt god å sove i. Vår gutt på snart to år sover ikke lenge i den om gangen, får ikke helt god søvn i den. Den passer etter min erfaring best som en vogn for shoppingturer ol.

Plusset er at den er så liten og nett.

Om du skulle vurdere den, vil jeg anbefale deg å prøve den i butikk med barnet i først. Babyshop selger også Maclaren.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18409

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Plummis har simo trille til større barn, vi får rope på henne!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18410

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Hva med BABYTRAVEL 5-TRINNS BUGGY ? Har ingen erfaring med den.Kanskje noen andre har? Men jeg synest den ser ut som en grei trille til å ta med på ferie.
Tilbud på barnashus på den ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18411

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Quinny buzz er også en vogn som er grei å ha . Vi var veldig fornøyd med den. Får ny til under 3000 kr.


www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=495950
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18417

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg kom også på at Brio Sing kan kanskje være en grei ferie trille? Vet ikke hvor stor den er sammenslått, men Mammas Lille vidunder og Plummis har i alle fall testet denne, sikkert fler her inne også!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18423

bigmama skrev:
Quinny buzz er også en vogn som er grei å ha . Vi var veldig fornøyd med den. Får ny til under 3000 kr.


www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=495950

Jeg må ha en vogn hun kan ligge og sove i. Somsagt så bærer vi mest så noen "våkenvogn" trenger vi egentlig ikke, mest til å trille i npr hun skal sove.

Plummis, du må fortelle meg mer om Simotrilla!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18424

Spentsmurf skrev:
Jeg kom også på at Brio Sing kan kanskje være en grei ferie trille? Vet ikke hvor stor den er sammenslått, men Mammas Lille vidunder og Plummis har i alle fall testet denne, sikkert fler her inne også!

Men, hvordan er liggestillingen på Brio Sing? Den er forresten litt dyr.. jeg har brent meg på et brukt vognkjøp så jeg har egentlig mest lyst til å kjøpe ny.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18425

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Den perfekte ferievognen i mine øyne er Maclaren techno xt.
Jeg kan virkelig ikke få fullrost den nok. Vi har hatt vår i snart 3 år nå, og det sier jo litt hos vogngale meg...

Jeg digger vognen, og den passer flott til barn i alle aldre. Vi fikk den da prinsen var 4 mnd og nå er han 3 år. Den er blitt masse brukt, men er fremdeles like god som da den var ny. Det kaller jeg kvalitet. Og denne trillen har vært med på det meste: sydenturer, skogsturer, øyturer, byturer, på grus, på snø etc. Og den bærer ikke preg av å være 3 år gammel.

Hvorfor jeg syns den er den perfekte ferievognen? Aller mest liker jeg den store kalesjen, som ved hjelp av en glidelås kan utvides til det dobbelte. Så nå barnet sover f eks dekker kalesjen hele barnet (UV- beskyttelse i den). Så man trenger med andre ord ikke sånn løse solkalesjer som mange andre vogner trenger om sommeren. Vognen har lang rygg og full liggestilling, sønnen vår på snart 1 meter har fremdeles plass i den. Justerbart håndtak, demping på alle hjul, bærehåndtak, lomme på kalesjen og titteluke er bare noen av de positive tingene med den. Men mest av alt er jeg så fornøyd med trillekomforten, ingen annen trille kan måle seg med den. Og den føles mer som enn vogn enn trille. Hjulene kan se ut som alle andre trille-hjul, men denne er merkbart bedre. Så selvom den er temmelig dyr, er den virkelig verdt pengene. Og en annen ting, er at de fleste triller etter en stund begynner å knirke etc (noe som irriterer meg enormt), men selv etter røff bruk i 3 år er det ingen lyd i vår.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18426

Vogngal skrev:
Den perfekte ferievognen i mine øyne er Maclaren techno xt.
Jeg kan virkelig ikke få fullrost den nok. Vi har hatt vår i snart 3 år nå, og det sier jo litt hos vogngale meg...

Jeg digger vognen, og den passer flott til barn i alle aldre. Vi fikk den da prinsen var 4 mnd og nå er han 3 år. Den er blitt masse brukt, men er fremdeles like god som da den var ny. Det kaller jeg kvalitet. Og denne trillen har vært med på det meste: sydenturer, skogsturer, øyturer, byturer, på grus, på snø etc. Og den bærer ikke preg av å være 3 år gammel.

Hvorfor jeg syns den er den perfekte ferievognen? Aller mest liker jeg den store kalesjen, som ved hjelp av en glidelås kan utvides til det dobbelte. Så nå barnet sover f eks dekker kalesjen hele barnet (UV- beskyttelse i den). Så man trenger med andre ord ikke sånn løse solkalesjer som mange andre vogner trenger om sommeren. Vognen har lang rygg og full liggestilling, sønnen vår på snart 1 meter har fremdeles plass i den. Justerbart håndtak, demping på alle hjul, bærehåndtak, lomme på kalesjen og titteluke er bare noen av de positive tingene med den. Men mest av alt er jeg så fornøyd med trillekomforten, ingen annen trille kan måle seg med den. Og den føles mer som enn vogn enn trille. Hjulene kan se ut som alle andre trille-hjul, men denne er merkbart bedre. Så selvom den er temmelig dyr, er den virkelig verdt pengene. Og en annen ting, er at de fleste triller etter en stund begynner å knirke etc (noe som irriterer meg enormt), men selv etter røff bruk i 3 år er det ingen lyd i vår.

Den er litt dyr da synes jeg, til å være en trille. Og ikke så pen heller. Men hvor stor er forskjellen på den og Maclare Quest?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 10 måneder siden #18427

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Venninnen min har Quest, så jeg har trillet den noen ganger. Største forskjellene er jo at quest er en mye mindre trille:
- den har mindre hjul, dårligere trillekomfort
- liten kalesje
- ikke full liggestilling
- ikke justerbart håndtak (for lav for meg som er 175 cm)

Men den blir jo da mindre sammenlagt, er lettere osv.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18453

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Om du ikke skal ha h'n sittende i simo trilla tror jeg den duger i massevis for deres bruk altså! Men den er jo litt stor sammenslått... Den har de på reflex, så du får kanskje testet den!?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18557

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Reflex fører så godt som alle vognene som er nevnt i denne tråden, sikkert lurt å ta barnet med å prøve litt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18603

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Snuppegulle skrev:
Spentsmurf skrev:
Nå er det min tur til å blande meg inn.


Carena free kan du bare hoppe glatt over, og det samme med easy etter min mening. Begge har harde rygger, stiv trillekomfort og det eneste positive jeg kan komme på er koppholderen til easy. Jeg har ikke hatt easy selv, men jeg har prøvetrillet og synes ike den var verdt 1000 kr ny. Ikke blir den vel spesielt liten heller.... Mulig jeg er spesielt negativ men jeg synes pappplate i ryggen er litt stusselig. Dessuten er kalosjen veldig tynn, i alle fall på free. Min free var jo helt ny og trakk sånn til venstre at det var en skam.

Ikke lett å finne den perfekte trille, så nå håper jeg ikke at jeg har vært for negativ. Som sagt så kan det hende at easy er trillen for deg, det er bare at jeg ble så skuffet over min free at jeg antageligvis er så farget av det at jeg også er skuffet over easy.

Jeg syns ikke easyer så ille som spentsmurf syns jeg altså! Free er den desidert verste vogna jeg har vært borti, easy erikke så ille.
Til bare å sove i, hvis et er sånn st dere bærer veldig mye, så syns jeg den er helt fin. billig brukt, 400 til 600 kroner på finn, så ikke noe stort tap om det skjer noe i flytransporten. Greit med plass, greit lun kalesje. Litt tung å trille og sjekk at den ikke knriker om du kjper brukt.
Absolutt ikke verdt 1000 kroner ny, men den er på salg for tiden og altså billig brukt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18605

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Faktisk enig med marihøna at 400 kr kan den være verdt ;) hihi SÅ lenge man slipper knirk og piping.... Og ikke skal trille mer avansert enn asfalt eller fliser ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18647

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Sett på Bee? De er dyre nye, men man kan finne en brukt i ny og ne til 3000 ++ / --

Min jente på 95 cm har god plass i den, den er vendbar, blir veldig liten sammenlagt, har fin handlekurv, har full liggestilling, seler og god dekkende kalesje og høydereg. håndtak
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Siste endring: 14 år 9 måneder siden av LogK.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18655

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Kanskje du skal selge din????? hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18666

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vurderer du den også ? Hehe.. nei, jeg tror ikke det. :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18682

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
jeg vil ha alt og tester gladlig det jeg komer over :)!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18684

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg også! jatakk.- Jeg bare lurer velig på hvor lenge den varere. bee altså. Virker veldig liten :s men S er jo bare 8,5 mn da.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18688

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Så slik sett har du nok kanskje vogn i to år ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18699

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
smurf: hehehe

marihøna: L er 95 cm og sitter i den enda. Bee er henne vogn.. eller trille
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18703

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hvor gamnmel er hun da?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18707

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
2 1/2 år...
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18712

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
åja, såpass ja. Hadde håpet du skulle si ett år, og at hun snart var for stor :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18740

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi, det ville vært en gedigen 1 åring!!!!! 95 cm ;-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18741

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
:whistle: er jo lov å håpe da - det er så slitsomt å styre med alle disse vognene :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18754

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
jupp det er skrekkelig slitsomt, jeg tar mg i å tenke vogn både dag og natt og i tide og utide.

Lurer forresten på hva snuppegulle valgte slags vogn jeg... Kanskje hun ikke finner denne tråden spesielt informativ?! hihi

Uansett, jeg ville gått for bee (om økonomien tilsa det) eventuelt buggster s. Om vognen bare er til soving tror jeg nok jeg kanskje kunne vurdert en breeze, den funker nok fint til det og så er den billig (rimelig) og bitteliten!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18755

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
hahahahhaa....1 år... knøtta er 11 mnd, og 72 cm, så det er litt forskjell .... hehehe...

Begge jentene mine er 2 mnd for tidlig fødte, men lille er 2 1/2 år nå, og har vokst seg over gjennomsnittet ! :D
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18758

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
for vår del bruker jo ikke lille vogn nesten, hun sitter i dobbelvogna med knøtta, og ellers er bee eneste vogna hennes nå. Av og til vil hun oppi stokken, men vi har liksom med vogn mer, for " just in case" for hennes skyld.. blir jo sliten på tur, og jeg enda mer sliten av å bære
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18763

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, men hva slags bil har du?! Som får med stokke, bee, og s4?!?

Jøje meg, men din 11 måneder gamle datter er da nesten som min 11 måneders datter som er født på menstermin. Hun er 11 mnd 73,2 cm lang (helsesøter målte NØYE) hihi og 9520 g tung.

Og min datter virker stor i forhold til andre vi kjenner..... hihi Du har nok noen utrolig tøffe og sterke småtupper!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18764

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
hahah...er du gal, har ikke alle med samtidig... hehe...

vi har Zafira, og i den triller vi GO og Bee rett inn uten å slå mer enn håndtaket ned, ved siden av hverandre. Stokken går også rett inn ved siden av Bee. S4en tar.. eh.. stort sett hele bagasjerommet.. hehe.. men vi får bee'en inn sammelagt sammen med den... og faktisk Go, altså enten Bee eller Go sammen med S4en.. :)

Oi, såpass.. hehe. Knøtta er ca 8.8 kg og 72 kg - og er 11 mnd.. hehe, lille er 2 år og 6 mnd og er 13 kg og 95 cm lang.. store jenter :) Ingen tvil om at de er sterke og store.. lille var vi hjemme med fullammende med etter 15 dager, da var hun egentlig bare 34 + 1 i svangerskapsuker, knøtta var hjemme etter 19 dager - 34 + 5 egentlig.. :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18768

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er jo helt utrolig! Veldig veldig bra. Amming er bra! AMmer du knøtta fortsatt?

Vi har en fordmondeo, måtte krype til korset og bytte ut Rav4 etter tre måneder med barn og hund hihi. Vi har en 4 år gammel hund, og vi måtte velge vogn eller han... hehe Vi valgte ny bil ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18770

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi måtte også ha ny bil da vi fikk lille.. valgte da bil etter vogn, og hvilken vi slapp å slå sammen vogna men at den kunne stå i full høyde :p
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18773

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, det var ikke dumt. Vi hadde det i rav'n. Der slapp vi legge sammen og vi synes det var så genialt, men da vi skulle bytte var det en av tingene vi ikke fikk med videre. Tror ikke vi tenke på Zafira.. Ikke spør hvorfor.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18776

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi har 7 seter, valgte det fordi den gav mest bagasjeplass av de vi så på. Samt at med barnesete(r) som tar mye plass, syns vi det var okei å hvertfall ha muligheten til å slå opp bak. Etter at K kom, er det jo nesten ikke mulig å komme til midtsetet mellom dem, så vi har brukt setene bak mye..
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18781

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Høres lurt ut! Kanskje jeg må titte på ny bil?!?! hehe
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18810

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
kom bare på at babytravel icon kanskje kan være noe for deg... Da vi var på ferie var det et par som reiste med denne og de var veldig fornøyd! :-) Da hadde også edge fra før ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18813

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
LilleL: er dere fornøyd med Zafira? Har du litt mer å si om den sånn generelt?
Vi er nemlig sånn halvveis på utkikk etter ny bil, og den må ha plass til tre barneseter og litt bagasje :)
Zafira er en av dem vi har sett mest på ;)

Og snuppegulle: Har du funnet deg en vogn? :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18828

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
smurfen: hehe. ny bil er lettest ja... så kan du kjøpe vogner etter bil.. hihihi

MammasLilleVidunder:
Tja, vil du vite? ;) Om det er 3 store seter du skal ha inn, er jeg usikker på om Zafira vil ta det. Vi har HTS X2 sete, og Besafe Combi på hver side bak, og storebror sitter på pute i mellom dem. Og det går helt fint.. men feks tre bakovervendte seter tror jeg ikke går ved siden av hverandre? Mulig noen av Acto setene gjør det, da de er smalere enn Besafe sine. Tidligere hadde vi combien, og Maxi cosi på base bakovervendt, og det gikk også helt fint, med pute mellom. Men da er jo bredden på setene i motsatt ende av bilryggen, der han sitter :)

Lille ble dårlig i bil, og sinna som en tyr, så henne valgte vi å snu nå her i våres. Vi kjører mye bil, og følte vi mishandlet henne til slutt.. så vi trosser anbefalingene, men når ungen hyler, og står med ben og armer i døråpningen for å slippe og komme inn i bilen, og blir så sint at hun kaster opp - da orka ikke vi mer :(

Zafiraen er kjempegod, vi har hatt vår i snart 3 år, og er superfornøyd med den. Den har god plass, og er god å kjøre, er lett å gjøre om til 7 seter og vi har ikke hatt noe tull med den

Biler vi så på samtidig var VW Touran, Ford noe (husker ikke) Mazda (blæææ , no offence om noen har den), Freelander og citroen picasso. Endte med Zafira 1.8 7 seter.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18876

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Touran er en av de vi vurderer sterkt også, noen i familien har den og er veldig fornøyd :)
Kan det være ford s-max eller noe den forden dere så på?

Men liker som sagt godt zafiraen, så står vel kanskje mest mellom den og touran om det ikke dukker opp noen gode alternativer vi ikke har oppdaget ;)

Du skrev igrunnen det meste vi trenger og vite ;) Blir uansett ikke tre bakovervendte seter, for eldste er over 4 og sitter på sånn pute med rygg. Og det blir noen enda ett par år til vi får baby igjen, så da er nok han som nå er 2 enten kommet over på samme type bilstol som 4-åringen eller så er det iallefall nært forestående :) Så da blir det eventuelt en putestol, en bakovervendt og en babystol, og så to putestoler og en bakovervendt ;) Men høres jo ut som det skal gå greit :)

Skjønner godt at dere snudde henne, ikke noe kjekt når de synes det er SÅ fælt :unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #18882

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
huff, stakkars liten.. Men det er grunnen til at je vil ha et sete vi kan ha begge veger nå når vi må ha nytt.. For det er jo de som mistrives...

s max har ikke sånn veldig stort baggasjerom, vi tittet litt på den mener jeg å huske..
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #19079

Oioioi, dere gjør jaggu ikke saken lettere :laugh:

Skal se på vogner imårra, men regner med at Simo er utelukket. Hun må jo kunne sitte ok i den også.

De billige trillene på reflex, hvordan er de? Bare elendige?

www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=triller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #19159

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
De er ikke elendige, men ikke noe jeg ville trillet mine i heller.... (skammer seg litt over å si det... ) de er helt greie, til en billig penge. Til feriebruk er den fin, men vet ikke hvilken kvalitet de er... dvs hvor mange ferieturer du vil få med de.. hehe
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #19314

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Simo trilla er helt grei altså, test den før du slår den helt fra deg. en er kjempe god å trille, synes jeg... Men litt laid back sitter de i den hihi

Lykke til og hold oss (meg) oppdatert! :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #20082

Simotrillen er herved testet men er ALT for kort i ryggen og setet.. snufs. Vil jo gjerne at den vogna jeg kjøper skal vare neste sommer også.
Er det virkelig ingen vogner som har plass til sovende, store barn?
Er til og med villig til å kikke på bugaboo bee og peg perego hvis de er store nok!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #20087

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Simo 123 er markedets største trille. Ingen svingbare hjul, eller vendbar. MEn dog def. størst og lengst rygg og luneste kalesje...


Bee er liten, men rommer fint store barn.. :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva skal jeg velge- ferievogn! 14 år 9 måneder siden #20095

Hva er ligge/hvilemålet på Bee?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.075 sekunder