Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær?

Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15732

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
I dag har jeg vært på Babyshop og prøvetrillet Vigouren. Den var forsåvidt ok, men kalesjen var litt vel åpen når sittedelen ble lagt bakover. Og den blir jo ikke bitteliten, sammenlignet med reisetriller ol.
Og så begynner jeg å lure da...er jeg sær som vil ha han vendt mot meg fortsatt? Han er jo 11 måneder i dag, og takler sikkert helt fint å sitte vendt fra meg, men jeg liker så godt den kontakten vi får når han sitter vendt mot han. Utvalget ville vært litt større hvis jeg kunne sløyfet den kriterien liksom.
Hva skal telle mest mon tro, størrelse, vekt, mulighet for å vende setet, trillekomfort....? Æsj, jeg blir gal! Og jeg gidder ikke kjøpe noe for å selge det igjen, det syns jeg blir for mye styr. Vil kjøpe en vogn og være ferdig med det (og helst veldig fornøyd også... :laugh: ).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15734

Har du en vendbar vogn nå, da kunne du prøvd å trille forover vendt ett parr uker så ser du hvordan dere trives med det. Da er det kansje lettere å sløyfe det kriteriet hvis dere trives med det:)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15736

Jeg er på samme måte som deg, når jeg har L vendt fra meg i spiriten nå, føles det som noe mangler. Men gutten derimot, koser seg mer enn noen gang i vognen ;) Og da er det absolutt verdt det.

Jeg anbefaler som juniprinsesse, og prøve litt før du sløyfer det.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15737

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Jo, jeg har jo forsåvidt det. Den ene firhjulingen har vendbart styre, og Babyjoggeren er kun forovervendt og det er den vi triller mest med. Det er vel kanskje jeg som syns jeg savner noe når jeg ikke ser han...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15738

Jeg tror savnet forsvinner etterhvert, det er blitt bedre her ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15741

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hm.... Jeg savner det masse de gangene hun er vendt fra meg, så jeg skjønner hva du mener.

Kan du ikke se litt hva du finner når du kutter ut det vendbare kriteriet, kanskje finner du ikke noe som er bedre likevel....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15742

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg også savner det veldig, og kunne ikke hatt en fraavendt vogn som eneste vogn. Men det er nok mer for meg enn for symre, selv om vi begge koser oss med spiriten!
Skriver under på å teste det en uke eller to :)

Ikke kjøpt før du er sikker ihvertfall, det er det jeg har lært de siste månendene!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15745

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
MariHønaMedHvitveis skrev:
jeg også savner det veldig, og kunne ikke hatt en fraavendt vogn som eneste vogn. Men det er nok mer for meg enn for symre, selv om vi begge koser oss med spiriten!
Skriver under på å teste det en uke eller to :)

Ikke kjøpt før du er sikker ihvertfall, det er det jeg har lært de siste månendene!!

SÅ her sitter vi begge to og venter... Men vi lærer så lenge vi lever.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15747

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja, men hvis jeg ikke blir fornøyd nå og vil bytte så tror jeg ikke jeg overlever :dry:
Jeg håper så inderlig jeg blir fornøyd med tfk!! Når kommer joyfulherligheten din da?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15748

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har ikke fått noen mer eksaktdato enda, så jeg sitter her med min uoffisielle nedtelling fremdeles.... 8. i dag, 30 dager i juni, altså bør den jo være her innen 22 dager!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15749

Håper dere begge blir fornøyde ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15752

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
du håper ja, men tror du? :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15754

Ja. Eller, dvs, har jo hørt mye bra om TFKen her inne ;)
Joyfull er helt ny, så det er en større sjanse å ta med den, men jeg håper og tror at den fyller forventningene også ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15761

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Makan til trådkupping da. :angry:

:laugh:


Vel, her er de opprinnelige kriteriene jeg startet med:
-Vendbart sete
-Svingbare hjul fremme, enten ett eller to små
-Lett (de jeg har sett på har vært 10-11 kg)
-Håndtak med vippejustering, ikke teleskop eller to separate håndtak
-Ta liten plass sammenlagt

Vogna skal kunne fungere som en reisetrille ved at den tar liten plass, men samtidig være ok å trille hjemme, slik at jeg kan selge en av de andre vognene.
Tar jeg vekk kriteriet med vendbart sete vil jeg vel få et utall vogner og velge mellom, og da vil jeg aldri klare å bestemme meg... :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15764

Du har nok gjort det før uten at jeg husker det (skylder fremdeles på ammetåken :P :laugh: ), men vil du liste opp igjen hvilke vogner du har sett på?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15766

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Maybeme skrev:
Makan til trådkupping da. :angry:

:laugh:


Vel, her er de opprinnelige kriteriene jeg startet med:
-Vendbart sete
-Svingbare hjul fremme, enten ett eller to små
-Lett (de jeg har sett på har vært 10-11 kg)
-Håndtak med vippejustering, ikke teleskop eller to separate håndtak
-Ta liten plass sammenlagt

Vogna skal kunne fungere som en reisetrille ved at den tar liten plass, men samtidig være ok å trille hjemme, slik at jeg kan selge en av de andre vognene.
Tar jeg vekk kriteriet med vendbart sete vil jeg vel få et utall vogner og velge mellom, og da vil jeg aldri klare å bestemme meg... :S

Trådkupperen her! :S

Jeg lurer på om du også kunne sett på den der zero2four babyace vogna... Men jeg vet ikke om den blir liten nok da. Ellers så kan jeg jo bare si BEE!!!!! Tja, det var vel feil håndtak, er nok ikke vipping der.

Hva med en brio sing?! Den har jo teleskophåndtak da, men ellers så har den vel mye av det du er ute etter.. Eventuelt kan du sikert få ta i brio joy på salg nå, siden den går ut av produksjon...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15768

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Britax Vigour er vel den jeg har sett mest på.
Brio Go frister, men jeg syns den er litt dyr.
Koelstra Latinuiqe og Rodeo Lemon er litt i samme gata som Vigour, men de har jeg ikke funnet i butikk.
Emmaljunga Nitro City kunne jeg tenke meg å prøvekjøre, men den er jo også dyr.
Av billigere og mindre reisetriller har jeg sett på Chicco4me, CasualPlay Vintage og en PegPerego switch completo, men alle kun på nett...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15772

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Spentsmurf skrev:
Maybeme skrev:
Makan til trådkupping da. :angry:

:laugh:


Vel, her er de opprinnelige kriteriene jeg startet med:
-Vendbart sete
-Svingbare hjul fremme, enten ett eller to små
-Lett (de jeg har sett på har vært 10-11 kg)
-Håndtak med vippejustering, ikke teleskop eller to separate håndtak
-Ta liten plass sammenlagt

Vogna skal kunne fungere som en reisetrille ved at den tar liten plass, men samtidig være ok å trille hjemme, slik at jeg kan selge en av de andre vognene.
Tar jeg vekk kriteriet med vendbart sete vil jeg vel få et utall vogner og velge mellom, og da vil jeg aldri klare å bestemme meg... :S

Trådkupperen her! :S

Jeg lurer på om du også kunne sett på den der zero2four babyace vogna... Men jeg vet ikke om den blir liten nok da. Ellers så kan jeg jo bare si BEE!!!!! Tja, det var vel feil håndtak, er nok ikke vipping der.

Hva med en brio sing?! Den har jo teleskophåndtak da, men ellers så har den vel mye av det du er ute etter.. Eventuelt kan du sikert få ta i brio joy på salg nå, siden den går ut av produksjon...

Zero2four har jeg ikke hørt om før. Fortell!
Bee har feil håndtak ja, det samme har Sing. Ellers ser Sing veldig bra ut ja. Brio Joy har jeg faktisk ikke sett noen steder.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15774

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Zero2four får du hos babyproffsen og jeg er så nyskjerrig på denne vogna! Har en egen tråd her angående den.... Men det er altså den som heter zero2foru baby ace
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15856

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hva med teutonia fun?!?! KOm på den nå....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15862

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Den er både større og tyngre enn de andre jeg ser på, derfor utgår den...
Okay, kanskje jeg er sær. :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15866

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, den er jo litt tung.... Men det er ikke så lett å finne den perfekte vogn.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15927

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Søkte litt på den zero2four-vogna, og den så jo fin ut, men vanskelig å finne mer info. Hadde jeg fortsatt drømt om Buggis ville jeg absolutt sjekket ut denne mer.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15929

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Tja, av de som nevnes her så har både brio sing og zero2four (ser det veldig ut som iallefall), og de fleste andre lignende vogner samme type kalesje, sånn at en blir mindre lun når man legger den bak. Eneste jeg vet er de allerede nevnte Teutoniua FUn og Brio Go.

Trodde den nyeste modellen til vigour hadde annerledes kalesje jeg? Stemmer kanskje ikke det da. Trodde den var sånn at man regulerte bare ryggen, ikke vippet setet. Og at kalesjen dermed kunne stå i ro framme og være lunere :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15941

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Ja, jeg ser at slike typer seter ofte litt åpne kalesjer.
Det finnes jo løse solskjermer å få kjøpt, men da blir det plutselig 3-400 kr dyrere, og da kunne jeg heller kjøpt en annen vogn som allerede hadde god kalesje.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #15945

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
MammasLilleVidunder skrev:

Trodde den nyeste modellen til vigour hadde annerledes kalesje jeg? Stemmer kanskje ikke det da. Trodde den var sånn at man regulerte bare ryggen, ikke vippet setet. Og at kalesjen dermed kunne stå i ro framme og være lunere :)

Nå har jeg kikket på den svenske hjemmesiden til Britax og ser at du har rett, de nye vognene har bedre kalesje. Da skal jeg sende mail til Tøffeliten og høre om det er den versjonen de har inne, for det var uansett der jeg tenkte å bestille. Kanskje det blir den likevel da... :P

Skal ikke være lett dette nei. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer pokker ikke bestemme meg! Er jeg for sær? 14 år 10 måneder siden #16054

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nei, det er rett og slett utrolig vanskelig :)

Men om det var vigouren du ville ha, og bare slo den fra deg pga kalesjen så er det jo kanskje ikke så dumt valg likevel?

Og bra jeg hadde rett, for jeg har så lyst på vogna selv men liker best når man regulerer ryggen og ikke hele setet :)

Så den på en barneutstyrforretning i Bergen nemlig, og der synes jeg både setet og kalesjen så veldig bra ut :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.936 sekunder