Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot?

Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15324

Uff, har jo overhodet ikke lyst å bytte den ut :( Det er jo den beste vogna i verden og trille!!! men jenta mi er ikke helt komfortabel med vogna. Siden ryggen er litt tilbakelent, og setet bikker littegrann oppover, blir hun sittende å henge i bøylen for å komme seg opp hele tiden :unsure: Ja, ok, litt kronglete forklart kanskje :laugh: men :laugh:

Skal, skal ikke???
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15325

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vanskelig valg det der :unsure:

Om datteren din ikke er komfortabel i oth så hadde jeg nok sterkt vurdert å bytte den. Sånn sett så har vel tfk litt bedre sete + fordelen med regulerbart fotbrett som gjør den rettere i setet.

Etter min mening så er oth hakket bedre og trille, og litt enklere i bruk. Det er litt mer styr med tfk når man skal slå den sammen og regulere ryggen, den er ikke helt like god på trillekomfort men veldig god likevel. Og den har en kjempegod komfort for barnet.

Prøv henne i en tfk og se hvordan hun sitter, så tar du valget derfra :)

Regner med du ikke vil ha en blå, men om det er alternativ så var mammaentilgutten interessert i å bytte sin tfk mot en oth ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15333

uff, vanskelig dette her hehe... Har prøvd tfk i butikken bare, og det var når jeg kjøpte oth. Syns oth var overlegen på trillekomfort, men som sagt, bare prøvd litt i butikken! Men den virker såå god for barnet å sitte og ligge i, så egentlig burde jo hennes komfort komme før min...eller? hihi

Den blå er fin den, hadde klart valgt den om jeg hadde gutt! Men passer ikke helt til jente syns jeg :o)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15336

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Er enig med deg angående fargen :)

Jeg valgte jo oth selv, mest pga av god bruker vennlighet og god trillekomfort. Men så koste gutten min seg veldig i vogna også :)
Hadde han mislikte sittedelen hadde jeg klart gått over på tfk.

Og nå når jeg hadde tfk på låns en ukes tid så ble inntrykket av trillekomforten bedre. Da hadde jeg ikke oth og sammenligne med sånn direkte, og det er jo litt vanesak også. Så selv om jeg holder på at oth er best, så var tfk også veldig god :)

Om det ikke bedrer seg så ville jeg som sagt helt klart byttet :)

Hvor gammel er hun?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15339

Hun er 1 1/2... Har nettopp kjøpt en timmy, som hun stortrives i, der er sittestillingen mye rettere! :) Når vi skal ut å trille nå, spør jeg hvilken vogn hun vil ha, og hun løper rett bort til timmyen! :unsure: Men vil ha en trehjuling å trille med til vanlig, timmyen er til å ha med i bil når vi er alle med (vi er 6, så har ikke mye plass til overs hehe) :cheer:

Men godt å høre at tfk også er god å trille... oth er jo så utrolig lett og god, og kan dårlig se for meg at noe kan matche den :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15340

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
*fairyquita* skrev:
Uff, har jo overhodet ikke lyst å bytte den ut :( Det er jo den beste vogna i verden og trille!!! men jenta mi er ikke helt komfortabel med vogna. Siden ryggen er litt tilbakelent, og setet bikker littegrann oppover, blir hun sittende å henge i bøylen for å komme seg opp hele tiden :unsure: Ja, ok, litt kronglete forklart kanskje :laugh: men :laugh:

Skal, skal ikke???

Dette er nøyaktig det samme som jeg har strevd med med, bare at jeg har en EW, ikke oth. Men EWn er like god som oth på trillekomfort, syns jeg, og altså hakket bedre enn tfk. Men hun sitter litt dårlig i EWn, sitter som din og drar seg fremover mot bøylen. Pluss at hun har dårlig plass i lengden liggende allerede ved 8 måneder!

Så jeg har også hatt det vanskelig en stund med å avgjøre om jeg skal bytte ut superknallbeste trillekomfort og fiiin nydelig brun vogn med romslig, myk god vogn for jenta mi.
Har brukt et par tre uker på å komme frem til at jeg skal bytte :)

Lykke til med vanskelig valg ;) :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15344

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Har du prøvd å dra frem settet helt, sånn at alt stoffet kommer bak setedelen? Da blir stillingen litt mer oppreist.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15348

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
*fairyquita* skrev:
Uff, har jo overhodet ikke lyst å bytte den ut :( Det er jo den beste vogna i verden og trille!!! men jenta mi er ikke helt komfortabel med vogna. Siden ryggen er litt tilbakelent, og setet bikker littegrann oppover, blir hun sittende å henge i bøylen for å komme seg opp hele tiden :unsure: Ja, ok, litt kronglete forklart kanskje :laugh: men :laugh:

Skal, skal ikke???

Jeg kan jo forresten svare på spørsmålet ditt også, i tillegg til å dreie hele tråden inn på mitt eget dilemma :p

Mot:
-Mange syns glidelåsregulering er pes
-Kalesjen bråker :angry:
-Den er ruvende og jeg vet ikke om du syns den er fin? Oth er i allefall finere
-Jeg syns den virker litt smal bak, og lurer veldig selv på hvor stødig den er. Syns også hjulene til oth og ew virker mer vintervennlige, selv om jeg vet de er like store. Har kanskje mer sporene å gjøre?
-Setet er stort, det kan vel være en ulempe frem til barnet er ihvertfall året, men så syns jeg selv at min 8-månding sitter supert i den
-oth er litt bedre å trille


For:
-Setet er mykt og godt posltret, skikkelig godt å sitte i tror jeg
-Setet er pustende
-Vogna er superpraktisk
-Den er tøff ;)
-Kalesjestrammere
-Håndbrems
-Justerbart fotbrett
-Setet er stort, det største. Varer ut!
-Den er kanskje ikke like god å trille, men den er ikke så langt i fra at det alene burde være avgjørende mot den
-Om det skulle bli flere barn kan du fryde deg over den nye x-bagen :lol:
-Og enda en gang: Den virker kjempegod å sitte i for barnet!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15363

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror jeg er ganske enig med Marihøna her, men dersom du synes at datteren din ikke sitter noe ok så er det vel ikke mye å tenke på. Det er jo tross alt det viktigste :-)

Marihøna: Hva gjør du nå da, når du har fått deg en vogn som varer ut???? Det er jo så gøy med noe nytt...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15367

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Er jo artig å prøve noe nytt ;) Har du lyst og har råd, har du lov ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15376

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ah, det er så sant, mitt nye motto: Har du lyst og råd har du lov! Kjempe bra Empa :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15396

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
Jeg tror jeg er ganske enig med Marihøna her, men dersom du synes at datteren din ikke sitter noe ok så er det vel ikke mye å tenke på. Det er jo tross alt det viktigste :-)

Marihøna: Hva gjør du nå da, når du har fått deg en vogn som varer ut???? Det er jo så gøy med noe nytt...

Jeg må jo ha trille, vet du, og der må jeg nok både prøve og feile, for jeg innbiller at det blir Timmyen jeg vil ha igjen til slutt. Og kanskje jeg finner ut en gang over nyttår, omtrent samtidig som den doble studielånutbetalingen kommer i januar, at jeg vil ha en firhjuling til vinterbruk :laugh: :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15409

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Godt å høre! Da er du ikke ferdig testet....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15414

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
Spentsmurf skrev:
Jeg tror jeg er ganske enig med Marihøna her, men dersom du synes at datteren din ikke sitter noe ok så er det vel ikke mye å tenke på. Det er jo tross alt det viktigste :-)

Marihøna: Hva gjør du nå da, når du har fått deg en vogn som varer ut???? Det er jo så gøy med noe nytt...

Jeg må jo ha trille, vet du, og der må jeg nok både prøve og feile, for jeg innbiller at det blir Timmyen jeg vil ha igjen til slutt. Og kanskje jeg finner ut en gang over nyttår, omtrent samtidig som den doble studielånutbetalingen kommer i januar, at jeg vil ha en firhjuling til vinterbruk :laugh: :p

Du trenger strengt tatt virkelig ingen vintervogn når du har tfk :) Etter min mening er tre hjulsvogner vel så gode på vinterføre som de med fire hjul :)
Men jeg kan godt si at du trenger en også da, om det er det du trenger å høre :laugh: :laugh:

Selv er jeg kommet til trille utprøving, og massevis å velge mellom her også ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15416

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Reipok skrev:
Har du prøvd å dra frem settet helt, sånn at alt stoffet kommer bak setedelen? Da blir stillingen litt mer oppreist.

Er sånn vi har gjort det også, og synes ryggen ble veldig rett. Ikke problem med at ryggen ble for tilbakelendt.
Men er nok noe i det fairyquita sier om at siden setet tipper littegrann bakover så kan det bli litt ubehagelig når barnet sitter fram og holder seg i bøylen. De faller nesten litt tilbake igjen.

I de vognene vi har med rette seter sitter barna mye rettere når de ikke sitter å lener seg bak, når de sitter og lener seg bak blir det det samme i begge type vogner :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15417

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Tror vel egentlig jeg vil høre at tfk fungerer på vinterføre. Jeg er ganske sliten og lei av å stresse med vogner nå, kjøp og salg og sending og venting og styring :dry: Men er skikkelig spent på hvordan det blir! Har vel egentlig mer tro på EWn på vinterføre enn tfk, men håper det fungerer. Det var ganske ekstremt her i vinter :s

Trilleuniverset er stort og spennende ja :lol: Jeg tror uansett jeg vil ha en timmy, men prøver gjerne masse annet først :laugh:
Lyst på en sitty til slutt, og en bee og en breeze ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15418

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*fairyquita* skrev:
Hun er 1 1/2... Har nettopp kjøpt en timmy, som hun stortrives i, der er sittestillingen mye rettere! :) Når vi skal ut å trille nå, spør jeg hvilken vogn hun vil ha, og hun løper rett bort til timmyen! :unsure: Men vil ha en trehjuling å trille med til vanlig, timmyen er til å ha med i bil når vi er alle med (vi er 6, så har ikke mye plass til overs hehe) :cheer:

Men godt å høre at tfk også er god å trille... oth er jo så utrolig lett og god, og kan dårlig se for meg at noe kan matche den :lol:

Hun er såpass stor ja, da er det vel ikke noe som bedrer seg når hun blir litt større heller :unsure:
Men er helt enig med deg, er som jeg skrev i innlegget rett over, sittestillingen blir annerledes når setet er rett (vi har også timmy). Men når de sitter og lener ryggen inntil sete, synes jeg oth var mye, mye mer behagelig for ryggen deres. Gav mye mer støtte :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15420

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
Tror vel egentlig jeg vil høre at tfk fungerer på vinterføre. Jeg er ganske sliten og lei av å stresse med vogner nå, kjøp og salg og sending og venting og styring :dry: Men er skikkelig spent på hvordan det blir! Har vel egentlig mer tro på EWn på vinterføre enn tfk, men håper det fungerer. Det var ganske ekstremt her i vinter :s

Trilleuniverset er stort og spennende ja :lol: Jeg tror uansett jeg vil ha en timmy, men prøver gjerne masse annet først :laugh:
Lyst på en sitty til slutt, og en bee og en breeze ;)

Hvorfor har du mer tro på EW på vinterføre? Pga av framhjulet? For tror ikke det har så mye å si egentlig. Blir det masse snø er det bare å vippe vognen litt opp foran å trille kun på bakhjulene :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15421

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Sitty er fin å avslutte med :) Men skjønner ikke helt at du vil ha en timmy igjen. Bortsett fra god liggestilling og lun kalesje så synes jeg det er mange andre som virker bedre
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15424

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vet ikke helt jeg. syns tfk ser smalere ut og dermed lettere for å velte? også forhjulet ja, men der innbiller jeg meg forsåvidt at alle trehjulinger kpommer itl kort. Men jeg kom jo ikke over brøytekantene her med simoen heller ifjor da, vi måtte ta følge hver morgen og bære den over krysset :s

Hvorfor jeg vil ha timmy.. tja. den er nuuudelig å se på ;) neida, men jeg var virkelig kjempefornøyd med den på alle måter. Kjempelun og god med stor kalesje og fottrekk, har de fleste fordelene som mistral, lett og god å kjøre. jeg er jo teutoniaelsker på min hals :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15427

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja timmy er jo en grei vogn. Sikkert bare fordi jeg er så mye mer fornøyd med scooteren at jeg lurer :P

TFK er da kjent for å være veldig stødig, og det er også det inntrykket jeg fikk da jeg trillet den. Nå trillet jo ikke jeg på vinterføre da, men vil ikke tro den blir noe mer ustødig der. Så tror ikke det er grunn til bekymring :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15429

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
skulle ønske jeg fikk damen i butikken til å måle avstanden mellom bakhjulene også! greier
bare ikke riste av meg følelsen av tfk som smal og ustødig. Men jeg får satse på at det går bra! Æsj altså, jeg ville helst hatt en krysning mellom tfk og EW. Har så lyst til å trille EWn masse før noen kjøper den, men det er jo dumt når jeg skal selge den :( :dry:

Syns Timmy er en super vogn jeg :) Er ikke så begeistret for utseendet til emmaljunga, utenom cangaroo, så jeg er sikkert lite objektiv der. Siden jeg har cybexen tror jeg jeg vil ha en 4-hjulstrille som kan brukes som eneste ferievogn også. Vet vel ikke om så mange alternativ :huh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15438

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nei er vel ikke så mange å velge mellom da. Har jo noen av mer ukjent merke, de er jeg alltid skeptisk til :blush:
Så er det brio race, men den har for rett hvilestilling synes jeg.

Så er det jo DBS compact, den synes jeg fremdeles virker helt super. Om jeg hadde visst den var like lett å selge som scooter så hadde jeg nok heller prøvd den, selv om jeg digger scooteren min :)

Men hvorfor må du ha en firehjuls vogn som du kan bruke som eneste ferievogn når du har cybexen og tfk som blir nesten like liten sammenlagt? Timmyen er jo så lav i ryggen også...
Men nå skal ikke jeg sitte her å fortelle deg hva som er best :laugh: Timmy er for all del en fin og snerten vogn ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15440

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hvis du føler at tfk er ustødig så ville jeg sjekket en gang til! Som sagt er mitt inntrykk at den er like stødig som oth, og den er jo omtrent som EW. FØles stødigere med barn i da, men det gjelder vel de fleste.

Men om du virkelig synes det er litt problematisk med tfken så er det ikke sikkert det er den riktige vogna for deg. Man skal jo kunne stole på vognen man kjøper! For meg er hvertfall det veldig viktig!

HAr du prøvd henne i en oth?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15442

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ehm.. jo nå skal du høre.. Jeg trenger Timmyen fordiatte... jo, fordi den er så fin! :blush: :laugh:
Nei jo, men atlså. Cybexen vil jeg ikke bruke om eneste ferievogn tror jeg, kanskje jeg ser det annerledes når hun er større, men frem til hun er et par år tror jeg ikke den, den er jo ikke så lun. Og passer jo ikke på alt terreng.
Og Tfk/Ew og den typen erjo ganskelange og store. Vi har jo ikke bil, så jeg tenker mer på feks når vi skal ha med vogna inn på restaurant, på shopping, gå på brostein/ulendt terreng, når det regner, når det er sterrk sol, når det er iskaldt, n¨år det er glovarmt (luftingen bak) osv. Syns det er pjaktisk med en allroundvogn! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15445

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg er så glad jeg ikke har d problemet me snuppa mi i OTHen :P
Hun sitter kjempefint, men jeg pleier som Mammas Lille sa å ta stoffet bak liksom...da er den akkurat passe bratt for henne og hun slapper av å titter seg rundt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15446

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Er med på det med størrelsen, men tfk og ew blir da ikke så mye større sammenlagt enn timmyen. Synest ikke tfk fylte noe mer av bagasjerommet enn timmy, men det var litt mer styr å legge den sammen.

Ellers sverger jo jeg til svingbare hjul til shoppping jeg da ;) Synes egentlig tfk fyller alle kravene til en allround vogn :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15447

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
woopsy skrev:
Jeg er så glad jeg ikke har d problemet me snuppa mi i OTHen :P
Hun sitter kjempefint, men jeg pleier som Mammas Lille sa å ta stoffet bak liksom...da er den akkurat passe bratt for henne og hun slapper av å titter seg rundt :)

Sånn satt mine også :) Koooste seg i vognen :) Synes den var helt perfekt jeg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15448

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ok ser nå at du snakker om vognene oppslått. Da føles de nok litt mer ruvende enn timmy ja :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15451

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg har hatt både Oth og Tfk, og Tfk er en del smalere enn Oth mellom bakhjulene (tfk er temmelig smal til å være en trehjuling). Men jeg vil på ingen måte si at Tfk var mindre stødig av den grunn, så du behøver virkelig ikke tenke på det. Tfk er veldig stødig og god.

Sønnen vår har også alltid elsket sittedelen på Oth, sitter like fint nå som 3 åring som han gjorde da vi fikk den da han var 7-8 mnd. Så her i huset er heldigvis både barn og foreldre enstemmig om hvilken vogn som er den beste.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15452

Reipok skrev:
Har du prøvd å dra frem settet helt, sånn at alt stoffet kommer bak setedelen? Da blir stillingen litt mer oppreist.

Ja, har prøvd det, og har og brettet et teppe til en pølse bak der for å få den helt frem, men føler sittestillingen blir litt rar da, iom at setet og er litt oppover... :unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15453

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Da er vi veldig enige Vogngal :)

Men liker komforten i setet til tfk litt bedre enn oth likevel :) Selv om kanskje oth sitt på en måte gir bedre støtte, hvertfall når de er små.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15454

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*fairyquita* skrev:
Reipok skrev:
Har du prøvd å dra frem settet helt, sånn at alt stoffet kommer bak setedelen? Da blir stillingen litt mer oppreist.

Ja, har prøvd det, og har og brettet et teppe til en pølse bak der for å få den helt frem, men føler sittestillingen blir litt rar da, iom at setet og er litt oppover... :unsure:

Ja de synker på en måte litt ned med baken. Mine likte setet godt likevel, men er jo smak og behag for de små også ;)

Om du føler komforten er dårlig for henne så får du se det på den positive siden og tenke at du i det minste får deg en ny vogn :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15458

Hun er såpass stor ja, da er det vel ikke noe som bedrer seg når hun blir litt større heller :unsure:
Men er helt enig med deg, er som jeg skrev i innlegget rett over, sittestillingen blir annerledes når setet er rett (vi har også timmy). Men når de sitter og lener ryggen inntil sete, synes jeg oth var mye, mye mer behagelig for ryggen deres. Gav mye mer støtte :)[/quote]


Ja der er jeg enig, når hun en skjelden gang
:whistle: sitter tilbakelent, sitter hun supergodt i den!! Men hun er så usannsynlig nyskjerrig :lol: at det blir bare rett før hun sovner :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15460

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, man kan jo ikke tvinge dem bak heller :laugh: Er vel bare å innse at de er forskjellige :) Og at oth kanskje ikke er den beste vogna for de som liker å sitte framoverlendt B)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15466

Ja, får jo prøve flere vogner da :laugh: Får jo bare se posotivt på det sånn :laugh: Men tfk har ikke fiiin plum farge :( Kjøpte i utgangspunktet oth bare på grunnlag av fargen :laugh: :laugh: Lite visste jeg at den var sååå god!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15469

Og marihøna: Timmy er utrolig god, ja!! B) Og fiin :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15470

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Plum er bare helt nydelig ja :) Stort pluss at den var god også da ;)

Men om du kjøper en sort tfk og så har mye lilla eller rosa tilbehør. Veldig fint det også :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15480

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
det er min plan også, jeg vil egentlig ha mandarin tfk, men kjøper heller brun og syr oranske vognpose :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15482

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det hørtes fint ut :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15504

Ja, blir jo fint det og :) Men er litt lei sorte vogner, har hatt så mange av dem :P Mandarin fargen er jo kjempefin!! Men jeg tror jeg hadde blitt litt fort lei av den??
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15507

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg tror ikke jeg hadde blitt lei, faktisk, ikke noe mer enn av andre farger (kanskje særlig svart??). Men sambo påpekte at den kommer til å se grusom ut etter en vinter i slafseføre. og annen skit kommer til å synes veldig, pluss at om den blir solbleket blir det skikkelig stygt :s
Men jeg syns den er skikkelig fin ja! :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15512

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg hadde lime e3 og jeg ble faktisk ikke lei av den (selv om jeg ikke ville ha ny limegrønn når den først var solgt :P ). Det er en minst like sterk farge som mandarin. Ikke ble den stygg om vinteren heller, men måtte vaske litt på den :)
Ellers har nok samboeren din noen gode argumenter der ja ;) Solbleket mandarin er nok ikke så lekkert :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15520

Ja solbleket mandarin høres jo skikkelig nice ut :laugh: Men du ser nok dritten på den ganske godt ja! Hadde en gang en beige quinny, den var sååå fin....i en mnd :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15524

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Den tåkeblå simoen var også like fin etter vinteren, så nå ble jeg litt usikker igjen. og så kan det jo bare vaskes av. det som var av søleflekker på simoen gikk av med nylonvask på våt klut. Hmmm.
Men den solblekingen ja. Noen som vet om tfkvognene har lett for å bli bleket? Om noen av årgangene har sånn tupe problem som teutonia 07-vognene hadde feks, en feil som gjorde at de falmet fort..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15531

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg aner ikke, men har lagt merke til at overraskende mange av de røde ser falmet ut... Har ikke lest noe sted at det er ett generelt problem da. Også sett noen falmede svarte, men noen vogner står jo utei vær og vind så akkurat det behøver ikke bety noe.

Men synes kanskje røde vogner generelt falmer fort jeg, er samme med f.eks oth sine.

Er jo det tipset om å impregnere med jevne mellomrom da, det skal hindre bleking også. Så kan man jo legge ett håndkle over på stranden og andre steder hvor den gjerne står mitt i solsteiken over tid
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15535

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Skummelt det der altså. Hvor lett er det å selge en falmet, oransje vogn :p Men så har jo jeg alle planer i verden om å beholde denne vogna i en 2-3 år til, minst da, og da får jeg vel ikke så kjempemye for den uansett. så da kan jeg like gjerne beholde den som barnehagevogn, eller til x-bagen til neste barn som da er like rundt hjørnet ;)

Har sett en del svarte vogner av alle merker falmet ja, og to rosa oth'er. Ikke lagt merke til røde, men det høres jo ikke unaturlig ut. Så sterke farger siter jo løsere i andre ype podukter også, smitter lett av feks.

Men den oransje er jo ganske dus da, lurer sånn på hvordan det vil gå. Har så lyst på den. tror jeg :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15536

Er selvfølgelig bare å vaske ja, men føler fra barna er rundt ett år, blir det møøe gris i vognene. Iallefall om de får sitte og spise i dem, og det gjør mine iallfall!! :cheer: Aner ikke om de blir solbleket, men det er stygt med solbleket vogn, uansett farge :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15545

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja det har jeg ikke tenkt på, faktisk. Det nevnte plummis også, at pga air go-setet er det vanskelig å fjerne smuler og rask og sånt. Nei, jeg tror jeg skal gå for den brune jeg!godt å få det avgjort ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15547

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Brunt er safe og fint, så det er nok ett smart valg ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15565

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
gå for brunt! :-) Tenk på rosa og mandarin hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15569

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
:laugh: :laugh: Men rosa og mandarin kan jo være kjempefint :laugh:

Heller tenkt på solbleket oransj som skal selges, tror den tanken er bedre :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15570

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
tankene mine går til lollipop-is når jeg tenker på mandarin tfk med pink cherry blossom strollershopperen min ja :s mei, det får bli oransje vognpose. Men jeg vil ha i akkurat den fargen og jeg ser ikke noe fint på nettsidene til stoff og stil, håper de har noe i butikk!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15571

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kanskje de har mandarin i vognpose?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15576

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hm, den der fotposen tenker du på? den trpr jeg jeg vil ha i samme farge som vogna, sånn at den passer uansett hva jeg har av annet tilbehør! Nie, ble veldig gira på å sy nå :)

og nå kom jeg å at det er ei som selger to trekk til tfk til 700 kroner per stykk! men jeg husker ikke hvor jeg så det, om det var på finn eller markedsplassen på nybaktmamma. og ikke husker jeg hvilke farger det var heller. hmmm.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15580

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nei, tenkte på vanlig pose. Har de ikke en vår/høst pose? Tror jeg har sett det... Men du finner sikkert noe fint å sy av også :)

Oi, det var billig med 700 pr stykk for trekk! Det må du finne igjen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15583

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
et rosa og et oransje var det visst ja. skikkelig fristende å kjøpe det oransje nå og så vente til jeg finner den brune på salg eller på finn. hmmm. 650 tar hun for dem faktisk.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15586

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det var så billig at det tror jeg nesten jeg hadde gjort om jeg var deg :)
Om du skal ha vognen uansett, så gjør det jo ikke noe om det ligger på vent litt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15591

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hvis ikke får du selge det igjen senere :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15594

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jepp, har sendt henne mail nå :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15595

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Bra! Det er viktig å være effektiv altså!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15614

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
jepp, har sendt henne mail nå :)

Kun det oransje du vil ha? Spennende å se om hun fortsatt har det :) Men det har hun sikkert ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15616

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Tror ikke rosa tfk er for meg altså :s Jeg har ikke sett den il, men syns den ser kjempekul ut, ordentlig fresh, men jeg tror nok ikke jeg ville turt å gå ut døra med den :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15628

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, best å holde seg til det man vet man vil ha :)
Ikke sikkert mannen er så overbegeistret for den rosa heller ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15643

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
og i den brune kan jeg ha rosa tilbehør, så det er nok best sånn ja :) men de var veldig billige, trekkene!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15661

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det er sant :) Brunt og rosa er fint :)

Har du fått svar ang. trekket?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15665

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Beklager Fairyquita, har visst kuppet hele tråden din her vi nå :blink:

Men har du kommet fram til noe?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15675

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
fått svar ja, det er den andre oransjefargen :( da vet jeg ikke helt, jeg :s men dete r helt ubrukt, begge er det.
Og nå harjegsolgt EWn også :)

alle tråder her inne ender i kupp tror jeg :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15682

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Den er ikke like fin. Men den erjo litt stilig på sin måte likevel, og som trekk nummer to gjør det jo ikke så mye :) Kanskje kjekt å ha noe skikkelig friskt :laugh:

Grattis med salg da! Hva fikk du for den?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15683

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men så mye penger har jeg ikke :dry: Nei jeg tror jeg står over jeg, er jo ikke noe poeng å bruke penger på det nest beste. Jeg har jo ikke vogn enda engang :laugh:
Hun htenter den imorgen og jeg får 3200 for den :) Så da mangler jeg 1800 kroner for å få kjøpt en tfk på salget imorgen :angry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15686

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
3200 var jo bra :)
Kjipt med de pengene du mangler da...Hvertfall når det er snakk om så lite :dry:

Håper du klarer så samle sammen noe. Om du finner rette fargen på salget da ;)
Du kan jo evt be om ett lite forskudd i banken? Regner med du får foreldrepenger om litt? Om du har råd på å bruke dem på vogna da... :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15688

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Uff, tror ikke jeg vil hverken låne penger eller be om forskudd jeg, det er liksom bare en vogn, og jeg har jo vogn fra før av så det føles litt feil :s
Utrolig ergelig altså. Men jeg setter ihvertfall vekk alle de 3200, og så får jeg foreldrepenger den 20., så må bare vente til da :( For skattepengene kommer vel ikke før med julilønna vanligvis - eller?

Står vel mellom ¨å kjøpe den til 5499 på babyplaneten eller bestille på kiddies24 (var vel noe under 5000 det kom på da).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15689

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Skjønner det :) Og du har strengt tatt ikke behov for den før heller siden du allerede har 2:)

Skattepengene kommer oftest i slutten av juni :) Akkurat hvilken dato vet jeg ikke :)

Var det ikke ca 4600 du kom fram til totalt fra kiddies24?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15690

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
var feriepenger jeg tenkte på, skatepengene begynner de å utbetale 23. juni leste jegh på nrk.no. Bare vet at kommunen her utbetaler skattepenger med enten juni-lønna eller juli-lønna, og det er den 12. begge dagene, så da hadde de tjo blitt vogn på meg allerede neste mandag hvis det er nå i juni ;)

Og joooooooooda jeg har behov for ny vogn nå, for symre trenger nemlig en premie. Idag har hun endelig krabbet skikkelig OG satt seg opp selv for første gang :)

4600 ja, det er jo ganske mye avslag det :s jeg tror jeg må sjekke en gang til, være sikker på at alle skatter og avgifter er med og sånt. Men jeg skjønner ikke alt det der :angry: Men blir det 4600 totalt så er det vanskeligå ikke slå til, da mangler jeg bare 1400!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15693

Jeg tror ikke jeg skal kaste meg ut i å lese gjennom en så lang tråd, så jeg sier enkelt og greit imot ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15808

MammasLilleVidunder skrev:
Beklager Fairyquita, har visst kuppet hele tråden din her vi nå :blink:

Men har du kommet fram til noe?

Veeel, ikke helt... Men fikk en liten ide i går, vet ikke om det funker like bra som i hodet mitt da :laugh: :laugh: Men har en venninne som skal sy pose til meg, og da tenkte jeg å spørre om hun kunne sy seat insert og, med innlegg i (skum)og prøve å skrå det litt både så setet blir rettere og ryggen mer 90grader. (hvis noen skjønner hva jeg mener) ;)

Hvis ikke det funker, tror jeg nok at jeg bytter etterhvert. Er jo viktig at lille sitter greit i vogna da.... :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15837

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
som en slags innsydd skrånende pute? Hvordan blir den å ligge da? :huh: Men hun er kanskje så stor at det ikke gjør noe med litt helling, og da høres det lurt ut :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15850

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Pute med skum hørtes jo litt lurt ut. Aner ikke helt hvordan dere har tenkt det, men kanskje dere kan få n oen tips av maxi cosi setet?! For der er det et innleg med skum til de minste barna...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15889

Spentsmurf skrev:
Pute med skum hørtes jo litt lurt ut. Aner ikke helt hvordan dere har tenkt det, men kanskje dere kan få n oen tips av maxi cosi setet?! For der er det et innleg med skum til de minste barna...


JAAA, stemmer, det er prinsippet jeg ville frem til. Tenkte bare hvis skummet var et par cm høyere innerst mot ryggen (på setet da) så ville ikke sittestillingen helle bakover, men bli mer som et rett sete. Og samme med ryggen, at skummet er smalest nederst, og blir et par cm tykkere oppover mot kalesjen, så ville sittestillingen bli rettere!

Sorry, klarer ikke forklare bedre :laugh: :laugh: Skjønner du hva jeg vil frem til, marihøna? :whistle:

Tror ikke det vil påvirke soveposisjonen så veldig mye, når det bare er snakk om et par cm her og der, men veet jo ikke :laugh: :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15896

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror du bare må forsøke jeg.... Kan jo teste med en løs pute før dere starter å sy også :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15904

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
*fairyquita* skrev:
Spentsmurf skrev:
Pute med skum hørtes jo litt lurt ut. Aner ikke helt hvordan dere har tenkt det, men kanskje dere kan få n oen tips av maxi cosi setet?! For der er det et innleg med skum til de minste barna...


JAAA, stemmer, det er prinsippet jeg ville frem til. Tenkte bare hvis skummet var et par cm høyere innerst mot ryggen (på setet da) så ville ikke sittestillingen helle bakover, men bli mer som et rett sete. Og samme med ryggen, at skummet er smalest nederst, og blir et par cm tykkere oppover mot kalesjen, så ville sittestillingen bli rettere!

Sorry, klarer ikke forklare bedre :laugh: :laugh: Skjønner du hva jeg vil frem til, marihøna? :whistle:

Tror ikke det vil påvirke soveposisjonen så veldig mye, når det bare er snakk om et par cm her og der, men veet jo ikke :laugh: :laugh:


Er jo verd et forsøk for å beholde en fantastisk vogn vil jeg si ;) :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Selge OTH-en min og kjøpe TFK!!?? Grunner for/imot? 14 år 10 måneder siden #15906

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det tenker jeg også, at det er verdt å teste litt for å slippe å bytte ut noe man egentlig liker. Plutselig så går hun opp til en annen bleistr. og da er det sikkert perfekt igjen :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.846 sekunder