Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash

Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13202

Er det noen som kan forklare meg forskjellen på disse to, ja utenom utseende da. Tenker størrelse, plusser og minuser :cheer:
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13205

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det har vært noen tråder her inne om dem i det siste, har du sett dem?
Virker dessverre som om det ikke er noen her inne som har erfaring med disse to vognene, og løvemammaen som også lurer på disse to har ikke funnet butikk som har dash.
www.kidsandcare.no har begge modellene, så det går jo eventuelt an å maile dem og høre hva de har å si :)

Om jeg har forstått det riktig så er dash mer en videreføring av sport, mens vibe er en annen type. Løvemammen skrev at sport var mindre enn vibe og hadde bedre plass under kalesjen når søskensetet stod foran. Så er jo mulig dette gjelder for dash også :) Men som sagt, dette er bare gjetninger :)

Det ble også i ene tråden kommentert at bremsen på vibe sitter midt på håndtaket, og at det derfor kan være lett å ufrivillig bremse :unsure:

Synes forøvrig ut i fr produktbeskrivelser og bilder at Dash virker tøffere og har gode funskjoner :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13223

Kjempeflott, skal søke og finne de andre trådene. Har ikke hatt tid til å være her så mye i det siste:)
Jeg har hatt Vibe en gang men solgte den, angrer nå og lurer på å kjøpe en igjen. Syntes den var kjempekjekk når barnebarnet mitt på 2 også skulle være med på tur og også når vi skulle ut alle med barnehagen. Da blir det jo 10 bar så alle doble vogner er en velsignelse. Vi har tre tvillingvogner men alltid greit med en ekstra, men da en som jeg også kan bruke alene.
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13241

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja til den er ideell når man skal ha med to :) og grei til bare en også :)
Om du har hatt vibe så får du prøve dash nå da :P veldig lyst å høre brukerfaringer om den :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13286

Tja det kunne kansje være en god grunn til å velge den istedet for gitt. Enhver sjangse ikke sant:):)
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13303

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nettopp :laugh:

de har tilbud på dash på kids and care nå, til 4 990. Kjempebillig egentlig, vanlig pris er 7499 :) Det er inkl. søskensetet :)

Og viben koster 5 990 nå, mot 7490 til vanlig :)

Så du er faktisk litt økonomisk også om du velger dash :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13309

Inne og sjekker ut nå, men vet du eller noen andre om reisevesken til sport passer denne og eller? Så ingen reiseveske til den.
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13312

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det ville være naturlig om de er noenlunde samme str, kanskje du kan sjekke målene om de står på siden? Er målene de samme så bør det jo gå bra. Sport og Dash er ganske like på bilder :)
Eller så får du sende en mail og høre om de vet eller kan sjekke for deg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13330

Det gjør jeg, skal legge inn innlegg når jeg har funnet ut av det:)
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13335

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Supert ;)

Vet det er flere som lurer på p&t her inne :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13339

Ja så det da jeg søkte. Så må nok ha den, og jeg har jo nok av barn i huset så jeg kan teste ut på:)
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13342

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Er jo supert at den er på tilbud nå da om du må ha den :)
Gleder meg til å lese brukererfaringer!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13362

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Jeg kan hvert fall fortelle det jeg vet om de ulike modellene, etter å ha sjekket på disse i 4 mnd...

Alle tre vognene har tilnærmet lik liggelengede, Sport har fortbrett i stoff, mens Vibe og Dash har fotbrett i hardplast, noe som er praktisk når barnet f.eks har skitne sko e.l.
Vibe og Dash har ekstra polstring på søskensetet, det har ikke Sport. Vibe har justerbar kalesje, men kan ikke justeres opp når man har regntrekk på. (Og da falt jo den fordelen litt sammen siden det, i følge mine øyne, som oftest er i regnvær man trenger kalesjen.)
Det er ikke titteluke i Vibe sin kalesje,noe jeg synes der dumt for da ser man ikke barnet like godt. Man fester regntrekket til både Dash og Vibe i kalesjen, mens på Sport går det over hele vogna.(Større regntrekk med andre ord.)(Snakker om singelregntrekk her nå.)
Vibe er bredere mellom bakhjulene enn sport og Dash, noe som gjør at den ikke kommer fram på like mange steder som de to øvreige. Vibe veier 1 kg mindre enn Sport og 0,5 kg mindre enn Dash.
Vibe og Dash har parkeringsbremsen på styret. På Vibe er den midt på styret (Så lett å komme borti når man triller med en hånd og holder mindt på styret, som ofte jeg gjør). På Dash er den på siden, der man justerer håndtaket. På Sport er bremsen på bakakslingen, noen som gjør at den som triller får mindre skrittlengde enn på de to andre vognene.
På Dash og Sport kan man bruke sidevesker, de passer ikke på Vibe. Vibe har derimot en bag man kan feste under søskensetet bak, men den rommer ikke like mye som sideveskene. Dessuten ser jeg for meg at det det kan være litt pesete å skulle legge varer i den bagen etter å ha handlet i butikken når det er så vanskelig plassert...

På bakrunn av dette har jeg nå bestilt meg en DASH. Så gjenstår det å se om jeg blir fornøyd.... Det eneste dumme er man ikke kan trille med barnet mot seg, men har tenkt å kjøpe en egen vendbar vogn til minste når jeg triller med ham alene. Foreløpg ligger han jo i bagvogn.
Hvert fall god pris på kidsandcare.no. Dash er egentlig den dyreste av de tre vognene, men nå får man den m søskensete til samme pris som sporten!!
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13373

løvemammaen skrev:
Jeg kan hvert fall fortelle det jeg vet om de ulike modellene, etter å ha sjekket på disse i 4 mnd...

Alle tre vognene har tilnærmet lik liggelengede, Sport har fortbrett i stoff, mens Vibe og Dash har fotbrett i hardplast, noe som er praktisk når barnet f.eks har skitne sko e.l.
Vibe og Dash har ekstra polstring på søskensetet, det har ikke Sport. Vibe har justerbar kalesje, men kan ikke justeres opp når man har regntrekk på. (Og da falt jo den fordelen litt sammen siden det, i følge mine øyne, som oftest er i regnvær man trenger kalesjen.)
Det er ikke titteluke i Vibe sin kalesje,noe jeg synes der dumt for da ser man ikke barnet like godt. Man fester regntrekket til både Dash og Vibe i kalesjen, mens på Sport går det over hele vogna.(Større regntrekk med andre ord.)(Snakker om singelregntrekk her nå.)
Vibe er bredere mellom bakhjulene enn sport og Dash, noe som gjør at den ikke kommer fram på like mange steder som de to øvreige. Vibe veier 1 kg mindre enn Sport og 0,5 kg mindre enn Dash.
Vibe og Dash har parkeringsbremsen på styret. På Vibe er den midt på styret (Så lett å komme borti når man triller med en hånd og holder mindt på styret, som ofte jeg gjør). På Dash er den på siden, der man justerer håndtaket. På Sport er bremsen på bakakslingen, noen som gjør at den som triller får mindre skrittlengde enn på de to andre vognene.
På Dash og Sport kan man bruke sidevesker, de passer ikke på Vibe. Vibe har derimot en bag man kan feste under søskensetet bak, men den rommer ikke like mye som sideveskene. Dessuten ser jeg for meg at det det kan være litt pesete å skulle legge varer i den bagen etter å ha handlet i butikken når det er så vanskelig plassert...

På bakrunn av dette har jeg nå bestilt meg en DASH. Så gjenstår det å se om jeg blir fornøyd.... Det eneste dumme er man ikke kan trille med barnet mot seg, men har tenkt å kjøpe en egen vendbar vogn til minste når jeg triller med ham alene. Foreløpg ligger han jo i bagvogn.
Hvert fall god pris på kidsandcare.no. Dash er egentlig den dyreste av de tre vognene, men nå får man den m søskensete til samme pris som sporten!!

Tusen takk, dette var virkelig informativt. Nå tror jeg at butikken får en bestilling fra meg og.
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjellen på Phil & Ted Vibe og Dash 14 år 10 måneder siden #13386

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Oi så mye du har funnet ut da Løvemammaen! Dette var veldig informativt, og supert å vite! Er så få som vet noe om dash så nå vet vi hvem vi kan hensvise til om noen spør :)

Gleder meg veldig til å lese brukererfaringer fra dere begge :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.629 sekunder