Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Oth vs EW

Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #12838

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Er det noen her inne som har hatt begge vognene, og kan gi meg en god grunn til å ikke bytte fra Oth til Easywalker?

Det har jo vært så mye snakk og skryt av EW her inne i det siste, noe som har ført til at jeg blir mer og mer nysgjerrig på denne vognen. Jeg har alltid tenkt at disse to vognene er ganske så like, men hva er egentlig hoverforskjellen mellom dem.

Vær så snill og gi meg mange gode grunner til å beholde Oth :laugh:

Uff, jeg skulle visst aldri blitt medlem her inne, for vogngalskapen min har virkelig kommet til overflaten igjen :) Og jeg som et øyeblikk trodde jeg var kurert.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #12852

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hvor lenge har du hatt oth da, og hvor gammel er barnet ditt? (sorry altså, jeg klarer ikke holde styr å alle vognene og ungene her inne :blush: , spør om og om igjen)

Gode grunner til å beholde oth:
Den er penere
Den der stroppreguleringen av ryggen er sikkert praktisk? aner ikke, aldri prøvd, og har ingen problemer med glidelåsene på EW heller ;)
Og kalesjen er lunere kanskje? selv om nå har jo 09-modellen til EW lunere kalesje da, men da får du jo ikke kjøpt brukt.
hmmm. Ellers syns jeg de virker ganske like. Lurer på om hjulene til EW er litttt større kanskje, kanskje litt bedre på vinteren?
Ew er kortere og bredere, sikkert fin på snø og ulendt terreng, Oth kanskje litt mer kompakt til shopping?
EW blir kjempeliten sammenlagt og er fantastisk enkel å legge sammen og slå opp, med ungen på ene armen, om du har bruk for det ;)
Nei, ikke vet jeg, jeg er kjempefornøyd med EWn min og vil ikke bytte for alt i verden! (men har bare prøvd oth et par ganger i et par timer)

Og jo, det er stress å kjøpe og selge vogner ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #12860

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Takk for utfyllende svar.

Jeg er jo på min 3. Oth nå, vender alltid tilbake til den. Så jeg har vel så og si hatt Oth i 2,5 år nå.
Prinsen er snart 3 år, og jeg har jo egentlig lovt meg selv å ikke kjøpe flere vogner. Men det er ikke så lett når jeg har begynt å henge her inne :laugh:

Jeg har jo hatt et drøss av vogner, men ALDRI Easywalker :laugh:

Hmm, Oth er jo perfekt for meg egentlig, så vet ikke hvorfor jeg tenker på andre vogner. Men tror liksom jeg er redd for å gå glipp av noe fantastisk ved de andre vognene :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #12866

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hvor mye veier han da? EW går til 15 kg, oth går vel litt lenger. Men så er det litt større sete i EW da, vet ikke hvor stor han er jeg?
Skjønner veeeeeeeeeeeeldig godt hva du mener ja! Det var jo egentlig spiriten jeg ville ha da jeg skulle prøve trehjuling, men jeg bare måtte prøve noe annet enn teutonia først. Men så ble det ja takk begge deler til slutt :laugh:
Kjøp deg en pent brukt 08-EW og prøv den en uke eller to, og så se rdu hvilken du liker best og selger den andre?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #12891

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Marihøna: Har du fått solgt en vogn enda?

Jeg tror jeg ville solgt oth og bare kjøpt ew (brukt)... Grunn: Jeg er som deg, livredd for å gå glipp av noe... Men, egentlig bør du jo ikke gjøre det, oth er jo en flott drømmevogn.

DU får jo også sikkert mer for oth'n din (om den ikke er kjempeslitt og gammel, men hvem her inne har gamle slitte vogner? Jeg synes dere høres ut som noen supre vognforvaltere alle sammen) da kan du kjøpe en rimeligere EW og når sommeren er over selger du den også, og da er du kanskje rett og slett vognløs. Et siste kjøp og salg orker du kanskje?

FOr å få deg fra det... HALLO, hvem selger en OTH???? hehe Tenk på all jobben med å vise frem vogna, svare telefoner på finn annonser, svare på mailer med masse spørsmål, falske forhåpninger om salg, stress med å finne en god brukt vogn, en ok farge, ingen falming eller skjulte feil og mangler... Forklare partner at dette er LURT.....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #12910

Jeg sjønner godt at du har lyst å prøve Easy Walker, har jo vert så mye positiv omtale her inne.

Tror ikke jeg ville byttet ut oth. men eneste grunnen er vel at oth er mye finere å se på :)
Det er kansje ikke en god nokk grunn men....
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #12962

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Eneste grunnen til å bytte må vel være for å kunne prøve noe nytt:) Sånn ellers er det vel ikke den helt store forskjellen på de to vognene.

HJulene er forresten like store, begge har 12" så de er nok ganske like å trille:)

Det jeg fant ut da jeg så på begge vognene var at:
EW er 1-2 kg lettere enn oth, den blir mindre sammenlagt og legges sammen på en litt annen måte, den har bredere men kortere sete men EW skal visstnok være høyere under kalesjen.

Synes sittestillingen i oth ser rettere ut, mens EW har flatere liggestilling (om du ikke har 09 modellen hvertfall, den har jeg ikke sett liggestillingen på ved siden av EW så vet ikke med den).

De virker ganske like når det gjelder trillekomfort for den som triller, sikkert for den som sitter oppi også:)

Oth har stropper og dermed mulighet for den innstillingen man vil, EW har vel fire sittestillinger som regulerers med glidelås.

OTH er finere, men begynner å like EW også:)

Handlekurven er ca like stor

Som du ser så fant jeg ikke de helt store forskjellene:laugh: Men jeg endte opp med oth da, så jeg har aldri trillet EW utendørs eller prøvd den ordentlig:)

Men du kan jo alltids bytte, så har du prøvd;)

Og denne siden er skummel for vogngalskapen ja! Trodde også jeg var kurert, men den gang ei...:blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #12970

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Takk for svar jenter!

Har i løpet av natten kommet frem til at det er ren galskap å bytte vogn nå, særlig til en vogn som er såpass lik den vi har nå. Har forresten en 06 modell av oth, så ikke sikkert jeg får så mye for den heller.

Men det at den er mindre sammenlagt er jo et stort pluss. Mulig jeg må ta en nærmere titt på EW til en evt nestemann.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #12998

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg ville ikke byttet :)
Vurderte jo begge vognene nettopp og endte opp me OTH :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #13011

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vogngal skrev:
Takk for svar jenter!

Har i løpet av natten kommet frem til at det er ren galskap å bytte vogn nå, særlig til en vogn som er såpass lik den vi har nå. Har forresten en 06 modell av oth, så ikke sikkert jeg får så mye for den heller.

Men det at den er mindre sammenlagt er jo et stort pluss. Mulig jeg må ta en nærmere titt på EW til en evt nestemann.

Om du vil ha vognen med bag så synes jeg EW virker bedre. Litt bedre demping + at jeg liker bagen bedre. Synes den ser romsligere ut, og er vel også noen cm lenger:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #13017

Det har du rett i, baggen til EW ser større og lunere ut :)
Men synes nokk OTH sin er penere, den er så nett og fin :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #13026

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, oth sin er mye penere. Hvertfall den nyeste modellen :)

Men EW vinner så klart på dypde og lunhet, pluss at den virker både lengre og bredere. Så hadde valgt den likevel:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #13147

Ja kanskje det blir EW til neste her også :laugh:
Hadde OTH med bag nå og jeg ble egentlig veldig glad i den baggen. Den er lunere enn man tror.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 10 måneder siden #13149

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vi kjøpte med bagen da vi kjøpte vogna til eldste, men den var rett og slett for grunn til at jeg ville bruke den til nestemann så solgte alt sammen og kjøpte ny modell til minste da han nærmet seg året :)

Men vi hadde bag i 05-modell da, om du hadde 07 modellen så ser den mye bedre ut :) Den tror jeg kanskje jeg kunne vurdere å bruke selv om jeg liker bagen til EW og ikke minst tfk sin mye bedre :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 9 måneder siden #13212

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
MammasLilleVidunder skrev:
Vogngal skrev:
Takk for svar jenter!

Har i løpet av natten kommet frem til at det er ren galskap å bytte vogn nå, særlig til en vogn som er såpass lik den vi har nå. Har forresten en 06 modell av oth, så ikke sikkert jeg får så mye for den heller.

Men det at den er mindre sammenlagt er jo et stort pluss. Mulig jeg må ta en nærmere titt på EW til en evt nestemann.

Om du vil ha vognen med bag så synes jeg EW virker bedre. Litt bedre demping + at jeg liker bagen bedre. Synes den ser romsligere ut, og er vel også noen cm lenger:)

Det stemmer nok at EW bagen er større, vi tittet på EW men den falt bort pga andre kriterier. Husker ikke målene nå, men den har en fin avlang fasong som ikke er innsvingt nede, og på den måten går ikke verdiful plass bort.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 9 måneder siden #13215

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
det var greit å vite! aldri studert den bagen inngående :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 9 måneder siden #13217

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, som alt annet så studerte jeg den også. Mener å huske hun dama på butikken sa at den var nesten som brio sin bag.. Og det er jo mange osm er fornøyde med Brio bagene, er det ikke det da?

Oth blir vel mer som teutonia sin fashionbag i størrelse, eller?

Jeg synes personlig at OTH er en finere vogn en EW, tror kanskje det har noe med ryggjusteringen å gjøre. Men EW er også en fin vogn. SÅ EW quatro (det dne heter?) i går, og den var ganske så stilig der den stod som svart bagvogn
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 9 måneder siden #13240

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Bagen til oth er sikkert omtrent på str. med fashionbagen når det gjelder lengde, men tror den er dypere enn oth sin :)

Kan tenke meg den quatroen var stilig ja, den ser litt spesiell ut men jeg har sansen for den ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Oth vs EW 14 år 9 måneder siden #13246

Vi hadde nyeste modell av oth baggen ja, fordelen med den i forhold til bugaboo som vi hadde samtidig er faktisk at den er grunnere. Da fikk jeg mer kontakt med snuppa og hun så mer ut når hun ble større :)

Hvilke butikker selger ew? hvor så du quatro?
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.881 sekunder