Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Mat og Helse Hva spiser dere?!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hva spiser dere?!

Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #79956

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Dagene går, ukene går, og jeg spiser egnetlig fremdels alt for usunt, enda jeg som skulle gå ned de 5 kg fra svangerskapet og de 5 fra mellomsvangeskapene før sommeren... Begynner kanskje å haste litt nå?! :S

Men, altså... Et av våre store problemer er selvsagt å spise sunt nok, lite nok og variert nok. Tenkte kanskje vi her kunne skrive inn enkle oppsrkifter vi liker å bruke i hverdagen. Jeg har noen små favoritter og regner med dere har deres! Det må ikek nødvendigvis være middagsoppskrifter, det kan gjerne være nisteforslag til ungene! Eller kveldsmat for den saksskyld...Altså, generelt lure rjeglitt på hvordan dere deler opp dagensmåltider.

Hos oss har vi ofte hatt god erfaring med så spise litt lett rett etter jobb/barnehage, på en måte kveldsmaten da, og så starte på middagen og spise den sammen som kveldsmat... Da får vi ofte et veldig koselig og rolig måltid før leggetid...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #79957

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Om vi skal ha litt kjapp og enkel middag steker vi gjerne litt laks/ørret (fileter uten skinn og ben), woker en pose med grønnsaker fra findus (clasic wok er min favoritt) og serverer sammen med fullkornspasta.. gjerne skruer eller søyfer!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #79958

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
En annen variant vi av og til har er samme fisken stekt, sammen med oppskårede gulrøtter, mini mais, squash og løk for de som ikke ammer :P Og så har jeg finhakket spinat og strødd over, og så helt over litt matfløte til saus. Ikke helt sunt sikkert, men veldig godt sammen med pasta ;)

Bruker man f.eks ferdig krydret fisk fra butikken (det er en med noe sitrongreier tror jeg ::urk: er så glemsk, så får sausen en veldig veldig god smak :))
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Siste endring: 13 år 1 måned siden av Spentsmurf.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #79969

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Spiser mye fisk, laks, ørret, torsk, brosme. Men i slutten av måneden, når kontoen er tappet, da er det fullkornspasta for alle (de få) penga :humre:

Kjøper sjelden frossengrønnsaker, fordi jeg ikke får til å tilberede det så det blir godt :dry: Blir gjerne fløtesaus eller tomatsaus, det er det eneste jeg kan lage, ved siden av hvit saus.

Har begynt å lage hjemmelaget brød, kornblanding og knekkebørød, fordi jeg ikke liker butikkbrød og frokostblandinger :dåne:

Og så var det alle H-melk cortadoene og den manglene trimmen da, som ser ut til å stå for de utallige ekstra kiloene, for kostholdet ellers ser jammen ganske sunt ut :dåne:

Savner tid, tid og TID i hverdagen, til å lage ordentlig mat :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #79978

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg burde jo egentlig ha mer enn nok tid, men nei, jeg er fortsatt sløvis... :( Alt for glad i søtt og usunt...

Frossengrønsaker er ikke bestandig like ok, men det er greit nok, og en løsning som gjør at vi får i oss litt ekstra grønt ;)

Når det gjelder brød så er det mye forskjellig, og jeg finner noen ganger noe jeg liker veldig godt, go da spiser vi det LENGE, så lenge at vi blir kjempelei... og da bytter vi til noe annet og sånn går det :knegg:

Av frokostblandinger så spiser vi en del slike "puter" fullkornsputer fra dr. oetker tror jeg det er. Gode med melk på synes jeg! Tror ikke de er tillsatt sukker en gang :S

Knekkebørd er det mange som baker for tiden... Tror jeg må teste ut det også :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #79981

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Knekkebrød er kjempelett, jeg har aldri brukt oppskrift engang, bare tar det på gefuhlen :)
I kornblandingen nå for tiden bruker jeg honningstekt hirse, havrekli, havregryn og solsikkekjerner. Og så like rjeg ikke kald melk, så jeg bruker blå Soya til. herremin, jeg høres ut som jeg ikke like rnoe som helst, liker ikke brød, liker ikke kald melk :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #80000

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi, når det gleder det og ikke like har ikke jeg mye jeg skulle sagt :sparke: Jeg kan finne på å spise middag før vi blir bedt bort, tilfelle jeg får noe jeg ikke liker :dåne:

Men ikke oppskrift?! Det er jo nok en gang imponerende!!!!

Og lager du kornblanding selv?! :dåne: Det er jo bar eå ta av seg hatten for en sånn utrolig flink sjel....

Hva er det du ikke kan?!

(sånn utenom å få barn til å sove om natten :P)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #80008

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hva jeg ikke kan? Har ramset det opp i en annen tråd :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #80011

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:humre: Jeg så det :P Men jeg blir desperat av at den her babyen min bare vil spise jeg :kokko:

Men spiser dere ikke godis :unsure:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #80022

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jo, godis på fredager og lørdager, og ikke spør hvilke dager som blir brukt til borttrimming av godiset :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #80026

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men da er dere flinke, om dere klarer å holde dere til kun to dager... Jeg snoker så fælt nå som jeg går hjemme... Helt EKSTREMT! Og jeg sitter jo stort sett bareher da :dåne:

Men i dag tror jeg at jeg har trimmet av mye bare ved å være alene med to unger og en hund :)

I dag hadde vi noe så ekstremt usunt som winerpølser og lompe til middag :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #80037

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg liker ikke pølser :humre: Men vi klarer helt finfint å være usunne, altså, særlig disse ukene med praksis og normale 100% arbeidstider på begge. Fysj. Jeg har funnet ut at hvis vi skal spise noe annet enn toro og frossenpizza kan vi ikke jobbe fulltid begge to :p

To dager er offisielle snopdager ad, og så kommer jo alle kafeturene i tillegg - stort sett hver dag :dåne:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #80043

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Lavkarbo sier jeg bare SS! Da kan du spise god mat, spise deg mett, når du er sulten og gå ned i vekt, mens du ligger på sofaen! Lavkarbo er kostholdet vi mennesker er skapt for å spise. Da spiser man naturlig mat som i minst mulig grad er industrielt bearbeidet. Ren mat som bla. kjøtt, fisk, egg, grønnsaker og meieripridukter.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva spiser dere?! 13 år 1 måned siden #80046

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja da :S Det er bare at jeg er ikke laget for et liv uten toro :S Men har en kamerat som har gått på easy life og gått ned godt over 20 kg.. SÅ ja... vi må nok slenge oss med :) Legg gjerne inn noen gode oppskrifter Empa... Men hva slags "brød" spiser du på lavkarbo? Og spiser du gjær?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.032 sekunder