Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Mat og Helse Vannkopper?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vannkopper?

Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31581

Som om det ikke var nok nå, har L fått vannkopper eller brennkopper eller noe sånt :( Han hadde en klump bakpå kneet som jeg oppdaget på lørdags ettermiddag. Tenkte det var et innsektsstikk eller noe sånt, og har ikke sett noe mer. Før vi kom hjem fra en laaaang trilletur med MBen isted. Dro av han bodyen for å bade, og han hadde fått flere tilsvarende kuler/prikker. Noen små, og noen litt større. Et par av de største er åpne, og akkurat der ser det mer ut som brennkopper enn vannkopper. Han har ikke hatt feber eller redusert allmenntilstand, så jeg undrer litt. Håper vi får legetime raskt imorgen, og at L kommer seg superfort. Jeg MÅ på skolen. Og håper virkelig jeg har hatt det selv, mamma var usikker :dry:

Ønsk oss lykke til :laugh:

(Tror den applicationen på facebook som sa at jeg bare er 2% lucky hadde rett :S :P )
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Siste endring: 14 år 6 måneder siden av mamman~til~lucas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31585

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Off... :S
Håper ikke det er vannkopper da :S Du er skikkelig uheldig om dagen :(
Nå må vel lykken snu snart !
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31590

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Å nei!

En venninne hadde vannkopper på sin sønn for litt siden, vi sklapp unna utrolig nok. De var her i bursdag da han var på sitt mest smittsomme..Og vi ble litt engstelige da vi hørte om det,for da hadde vi jo hatt mange unger her, vært borte på besøk og i det vi fikk beskjeden satt vi på hyttamed et vennepar og deres små....

Håper du har hatt det selv,for vannkopper er ikke så behagelig når man er voksen. Husker ikke helt hva man anbefaler å smøre de med, men det er vist ikke hvitvask lengre... :blush:


Brennkopper er jo skrekkelig smittsomt... Men det høres vel verre ut enn det er?!

Nå krysser jeg bare fingrene for deg jeg!

:hug1:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31595

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Huff håper det ikke er vannkopper da :S god bedring til gutten di iallefall :) Så får vi håpe du har hatt det selv, jeg fikk vannkopper i voksen alder, det var ikke noe særlig :blink:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31597

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Se her :)
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Siste endring: 14 år 6 måneder siden av LogK.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31633

Jeg har googlet meg ihel på bilder føler jeg, men er fortsatt usikker på hva det er. Må uansett til legen, skolen er ekstremt strenge når det kommer til fravær fra de obligatoriske timene, så jeg må ha erklæring på at jeg har sykt barn.

Håper det er brennkopper, men samtidig er det greit å bli ferdig med vannkopper om det er det. Vet at mange går på vannkopptreff når et av barna i omgangskretsen til foreldrene får det, for å bli ferdig med det raskest mulig om de finner ut at det passer da :dry:

Takk fro kryssede fingrer, ønsker om god bedring og super informasjon :) Dere er så gode å ha :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31641

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
mamman~til~lucas skrev:
Jeg har googlet meg ihel på bilder føler jeg, men er fortsatt usikker på hva det er. Må uansett til legen, skolen er ekstremt strenge når det kommer til fravær fra de obligatoriske timene, så jeg må ha erklæring på at jeg har sykt barn.

Håper det er brennkopper, men samtidig er det greit å bli ferdig med vannkopper om det er det. Vet at mange går på vannkopptreff når et av barna i omgangskretsen til foreldrene får det, for å bli ferdig med det raskest mulig om de finner ut at det passer da :dry:

Takk fro kryssede fingrer, ønsker om god bedring og super informasjon :) Dere er så gode å ha :)

:hug1:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31762

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi var sammen med de vennene våre som hadde to sønner med vannkopper, men A fikk det ikke :S

Men nå håper jeg du får litt avlastning av noen kjente , for sykt barn helt alene er ikke så gøy. Kanskje du får noen til å sitte hos han så du kommer deg ut om så bare på butikken....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31766

Bestevenninnen min er helt fantastisk, hun skal passe både onsdag og torsdag så jeg kan gå på skolen :) Så det ordner seg litt. Jeg la ut bilde til mamam på bloggen, og hun er helt sikker på at det er vannkopper. Huff.. synes det er så dumt at det ikke kom i går, nå har han jo sikkert smittet halve bhgen idag :dry:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31771

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hehe, men vannkoppene kommer jo ikke av seg selv, så er nok noen andre i bhg også som har fått. Du får bare ringe bhg og gi beskjed. SKjøner det er kjedelig, men det er jo ikke akkura tnoe du gjør med vilje..

For regner ikke med du er med i slik smittering ibhg :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31780

Mamma fortate at det går hjemme, så er sannsylig at han ble smittet når vi var der. Har ikke hørt noe om det her. Smittering er jeg ikke med i nei :laugh:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31790

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
mamman~til~lucas skrev:
Mamma fortate at det går hjemme, så er sannsylig at han ble smittet når vi var der. Har ikke hørt noe om det her. Smittering er jeg ikke med i nei :laugh:

:S
Dårlig gjort å smitte dere :humre:
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31791

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, men men.. ikke my eå få gjort med det nå :hug1:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31799

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Spentsmurf skrev:
hehe, men men.. ikke my eå få gjort med det nå :hug1:

Det er sant... du får prøve å gjøre det beste utav det :D
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31808

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Stod sikkert i det du fant logk, men inkubasjonstiden på vannkopper er ca 14 dager, og så er man smittsom i de to dagene før det bryter ut.... var i alle fall det vi fikk høre da vi trodde a skulle få det
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31815

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Stod noe om det ..
Sykdomsforløp ved vannkopper
Det tar 10-21 dager fra du smittes til sykdommen bryter ut. Sykdommen starter oftest med lett feber like før utslettet oppstår. Du er smittefarlig fra et par dager før utslettet opptrer til alle blemmene har fått skorper. I løpet av 1 uke er de fleste barn med normalt immunforsvar friske igjen. Barn bør være hjemme fra barnehage eller skole til de er feberfri og utslettet har tørket helt inn. Etter gjennomgått infeksjon blir man immun, men viruset ligger latent i kroppen. Flere tiår senere kan viruset aktiveres og gi sykdommen helvetesild.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Siste endring: 14 år 6 måneder siden av LogK.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31816

Det stemmer SS :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vannkopper? 14 år 6 måneder siden #31822

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jg hadde vannkopper da jeg var 9 mnd, derfor har jeg angst for å få helvetesild.....

(jeg trodde det het helvetes sild inntil nylig :blush: men helvetes ild er liksom litt mer "logisk" hehe)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.690 sekunder