Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Mat og Helse kva serverer ein i bursdag???
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: kva serverer ein i bursdag???

kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #2605

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Her fyller snuppa 4 år på onsdag....skal ha barneselskap på laurdag...:) men kva skal eg servere??? det tryggaste er vel pølse i brød og lomper vel????og kaker??sjokoladekake??
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #2608

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Gratulerer med frøkna på onsdag, da:happy4:

Ja, det evige spørsmålet - bursdagsmat! Men, jeg fant en fin side på mammanett.no med mange gøyale oppskrifter til barneselskap. Hva med hjemmelaget pizza? Jeg eelsker det jeg kaller for 80-talls pizza- haha- lages i langpanne, så bruker jeg de posene fra toro (jeg eelsker toro-kokken hihi) med toro pizzabunn og toro pizzafyll. Så steker jeg kjøttdeig og blander sammen med pizzafyllsausen, og har på masse snadder som mais, løk, paprika, annanas, ja - alt du måtte ønske deg. En utrolig mektig, barnevennlig og god pizza! Sjokoladekake og boller er jo alltid en slager :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #2609

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Her bestiller barna pølser eller pizza ja :)
Når de har blitt litt eldre går det over til taco og gryterett også...men det er kanskje ikke like populært blandt de helt små.

Noen ganger har jeg hatt både pølser og pizza ( ja grandis ja) og da kan man jo ikke bomme ;)

Til kaker bruker vi boller ( hehe) sjokoladekake og muffins...det er det som av erfaring ryker fortest!
Noen ganger lager jeg også litt gele, det er også noe det blir spist masse av.

Trenger du bolleoppskrift gå inn på mat og helse....der har jeg lagt ut min, og den er god altså :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #2690

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
HAr veldig god erfaring med pizzahorn, alle liker det og det blir minimalt med gris:)
Ellers pleier pizzaskiver å være suksess, bare skjør opp spiralloff eller vanlig loff, på med pizzafyll og ost og i ovnen. Veldig lett for ungene å spise, og igjen - lite grisete (selv om de er hakket verre en hornene):)

Ellers er vel pølser alltid en slager ja:)

Sjokoladekake er vel ett must, muffins og boller er også godt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #2692

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Lykke til med bursdag forresten:cheer:
Og gratulere på forskudd til jenten din:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #2738

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Tusen takk for mange svar...har snakka litt med bursdagsbarnet og ho vil ha pølser....ho likar ikkje pizza=)
hehe.....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #2778

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Den dagen må de vel få bestemme selv ja...innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig :)
Siste endring: 15 år 1 måned siden av Plummis.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #2780

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
turid84 skrev:
Tusen takk for mange svar...har snakka litt med bursdagsbarnet og ho vil ha pølser....ho likar ikkje pizza=)
hehe.....

Pølser er godt det:) Og nesten enda mer safe enn pizza med tanke på om de andre barna liker det også:)
Enig med Plummis i at de må få bestemme litt selv på bursdagen;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #3879

  • rikkesp
  • rikkesp's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 5
Synes det er på tide å revolusjonere barnebursdagene jeg. Hva med å kjøre på med en litt sunnere stil på festen. Synes det blir veldig mye fokus på mat og kaker og så godteri. Det er jo lekene som er moro. Det er nok ikke lett men det er alltid mulig å skape nye trender.:lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #3890

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
rikkesp skrev:
Synes det er på tide å revolusjonere barnebursdagene jeg. Hva med å kjøre på med en litt sunnere stil på festen. Synes det blir veldig mye fokus på mat og kaker og så godteri. Det er jo lekene som er moro. Det er nok ikke lett men det er alltid mulig å skape nye trender.:lol:

Her må jeg faktisk si meg litt uenig;) Det er veldig bra med fokus på kosthold generelt, men bursdag er bursdag! Man kan ikke ta helt av heller, noe kos må det kunne være igjen. Jeg ser helt klart problemet om man skal i 30 bursdager i løpet av ett år, men likevel.
Om man får til noe sunt OG godt så er jo det aldeles supert, men mat og kaker hører nå til i bursdag mener jeg:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #3936

  • rikkesp
  • rikkesp's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 5
Selfølgelig må man ha mat og kaker. Jeg tenker det hadde vært fint å fått bort fokuset på denne pølsa, det er jo tross alt bare rester i skinn vi gir til unga. Husker godt fra når jeg gikk i bursdag selv hvor det selvfølgelig var pølser, etterfulgt av kaker, boller m.m... oppå dette igjen måtte vi selvsagt ha potetgull og godteri til filmen vi skulle se. Å feire betyr å spise og kose seg, men når hele bursdagen går ut på å dytte i seg sukker, ja da bør vi teke oss om. Det er jo faktisk vi som forteller barna hva som er stas og hva som er godt. Så hvorfor ikke unne disse kroppene noe de faktisk har godt av..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #3942

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg fokuserer først og fremst på hva jeg gir ungene i hverdagen. Hva de får i seg i bursdager, selskap osv er mindre viktig mener nå jeg.
Klart det ikke er bra med for mye søtt, men er man flinke med det daglige kostholdet er det uansett veldig begrenset hva de små får i seg.
Pølser i bursdagen er ikke så ille om man velger kylling og kalkun pølser istedet...de smaker faktisk bedre.
Kaker og godteposer hører med til bursdag :)

Bursdagsbarnet bestemmer menyen den dagen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #3947

  • HLH
  • HLH's profilbilde
Vi har vært i bursdag der det ble servert fiskepinner! En KJEMPEHIT! Barn elsker fiskepinner med ketsjup (??skrives det sånn??)
Men kake og godtepose - ja det hører med ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:kva serverer ein i bursdag??? 15 år 1 måned siden #3948

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe,fiskepinner:laugh: Men var jo egentlig litt smart da, unger elsker jo ofte det:)

Her har vi til nå kjørt pizza, pizzahorn m/salat, og rundstykker med pålegg (voksenbursdag). Så er ikke det at akkurat pølser er ett must, og jeg er heller ikke for å fore ungene med store godteposer. Kan også sette fram ett fruktfat jeg for de som ønsker det, hadde det sist. Men kaker og litt godterier og god mat det hører til på en bursdag, heeeeeelt enig med det plummis skriver. Mye viktigere med det daglige kostholdet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.363 sekunder