Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Mat og Helse Middagstips!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Middagstips!

Middagstips! 15 år 1 måned siden #1647

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Trenger til tips til enkle sunne og gode middager som både voksne og kresne barn kan like!
Alle forslag mottas med takk:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Middagstips! 15 år 1 måned siden #1731

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ingen??:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Middagstips! 15 år 1 måned siden #1733

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Kyllingburgere i polarbrød extreme, hiv på salat, tomat og andre ting du liker på burger, og vips har du en veldig sunn og veldig god middag som iallefall barna mine elsker :)

Noe annet som er veldig godt, men kanskje ikke like sunt...
Stek 1 løk og noen fedd hvitløk i litt olje, hiv oppi fiskebiter eller kyllingbiter, stek dette sammen litt. Krydre med peppermix, salt og event andre krydder du er glad i. Hiv oppi andre grovhakkede grønnsaker, brokkoli, minimais, sukkererter, sopp...hva du liker best.
Stekes enda litt til grønnsakene så vidt er blitt møre.
Hiv oppi 3-4 bokser med hakket tomat på boks, og 1 creme fraishe ( om det skrives sånn da) Ha til slutt oppi litt soyasaus om du har...gjerne en halv ts sukker også. Dette bruker jeg til pasta eller ris...og det er bare såååå godt!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Middagstips! 15 år 1 måned siden #1741

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Takk for tips Plummis!
Det hørtes nydelig godt ut:)
Nesten så vi skulle hatt bilder også i denne tråden:)

Kunne blitt rene oppskriftsboken:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Middagstips! 15 år 1 måned siden #1744

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Vi skulle rett og slett hatt et eget oppskriftsforum her inne, slik man har på DIB....bare selvfølgelig bedre ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Middagstips! 15 år 1 måned siden #1750

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Ja, hvorfor ikke? Det er i hvertfall mitt store hodebry hver dag... foreslå det som en ny underkategori på forumet, da vel:)

en enkel og god oppskrift:

kok fersk spinatpasta.

Stek bacon, hell oppi kuttede tomater, kuttet løk, vårløk eller kanskje purre? - kommer an på hva du har eller liker best ;) litt nykværnet pepper. La dette surre litt, hell over litt fløte og ha i litt fersk basilicum. Vips, når pastan er ferdig kokt, er resten ferdig :)

Namnam!

Eller salat med kylling og bacon: bland en god salat av litt crispysalat, tomater, agurk, ruccola og annet snadder man liker, stek bacon i biter, kutt kyllingfilet i biter, krydre og stek ipannen, bland alt, serveres med cæsardressing og godt brød.

namnam igjen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Middagstips! 15 år 1 måned siden #1752

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Lag potetstappe,kutt opp pølsebiter i små terninger.Kutt opp paprika.Ha alt dette i ei ildfastform.Ha oppi løk og mais og...bland det sammen,og legg ost på toppen.Og steik i steikeovnen.

Lag ein god salat ved siden av. Knallgodt!!

Andre middagstips:
Spaghetti og kjøttsaus
Fisk m tilbehør
Fleskepannekaker
Fleskesaus
Pastasalat
Lapskaus
suppe av mange varianter
Gryterett med salat til
Fiskepinner
Fiskepudding
Fiskekaker
Koteletter med tibehør
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Middagstips! 15 år 1 måned siden #1845

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Så mange gode forslag her!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Middagstips! 15 år 1 måned siden #2013

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Pitabrød med salat, agurk, tomat, mais, løk, revet ost, sterkt krydret kjøttdeig, og salsa er også knallgodt.

Hjemmelagede karbonader... Har ikke sånn ordentlig oppskrift, så får bare si hvordan jeg gjør det :) Gode blir de iallefall.

Først smelter jeg ca 2 ss smør i steikepannen, knuser en 2-4 hvitløksfedd, hakker en løk og har det oppi steikepannen...freser det gyllent.
Tar så så mye kjøttdeig og karbonadedeig som jeg ønsker å bruke oppi en bolle, heller det smeltede løk/hvitløkssmøret oppi. Hiver oppi litt salt, pepper og gjerne litt chili, og noen egg ( bruker vel 5 egg til et par kilo kjøttdeig) Knar det godt sammen. Former til karbonader og steker.

Pleier ofte å skjære opp poteter, løk, søtpoteter, hvitløk og brokkoli....heller over en del olje, og MASSE krydder...salt,pepper, chili...ja egentlig det jeg har i skapet som kan passe, og det skal mye til før det blir for mye krydder ;)
Steker dette i en langpanne til grønnsakene er nesten møre, legger da Karbonadene over og steker dette sammen de siste minuttene....det blir kjempegodt!

Pleier også å lage en god fiskerett! Tar noen stykker med hvit fisk, skjærer en lomme i dem...fyller dem med grønn pesto, surrer så bacon rundt. Steker dette i ovnen. Blir veldig veldig godt det også :) Tilbehør bytter jeg mellom båtpoteter og kokte poteter, og selvfølgelig noen gode grønnsaker.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.091 sekunder