Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Mat og Helse Alternativ medisin!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Alternativ medisin!

Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1644

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Noen som kan noe om dette?
Har hender som er grusomt tørre vinterstid, de sprikker, gjør vondt og ser ikke ut:(
Har en kortison salve, men har hørt at jeg ikke bør bruke den så mye for det ødelegger for hvis jeg vil prøve alternativ medisin seinere. Noen som vet om det stemmer?
Jeg har nemlig fått anbefalt å gå til homeøpat (skriver det alltid feil...:blush: ) så tenkte kanskje jeg skulle prøve det.

Noen som har god erfaring med alternativ behandling?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1671

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, visste jeg skrev det feil!!!:blush:

Skriver vanligvis ikke så mye feil , bortsett fra når det går fort, men huff...Vanskelig ord!

Ja, det er supert om du gidder å sjekke det! Hun som anbefalte det hadde måttet gå i 3 år før det ble bra pga av mye bruk av kortisonsalve. Siden jeg har vært forsiktig med bruken håper jeg det kan virke før den tid.

Hvis mammaen din har tro på at det går så tror jeg faktisk jeg må forsøke. Har en flink mann her hvor vi bor så stoler på at han er flink og seriøs.

Har stor tro på alternativ medisin selv:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1682

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Er jo helt rart på denne tråden også!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1665

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Det skal jeg prøve å sjekke opp i til deg :) Jeg er kjempeinteressert i alternativ medisin selv!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1667

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Mamma er faktisk homeopat, så det bør hun vite ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1701

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har sovet jevnlig med både bomullsvanter og plasthansker jeg:) Men har ikke prøvd akrem - det har vi faktisk i hus også! (brukes på ungene). Takk for tips, det skal prøves!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1693

  • HLH
  • HLH's profilbilde
heisann...
jeg sliter med akkurat det samme som deg; men har du prøvd A-krem fra apoteket. Vidundermiddel for mine hender. jeg har eksem samt at de sprekker opp om vinteren. Smør et tykt lag om kvelden og legg deg med bomullsvanter (ja, ser teit ut :huh: )!

Lykke til!:silly:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1812

hm, denne tråen var det noe rart med, ser ut som det kan være noen innlegg som mangler? Vet drfor ikke om u har fått svar, men uansett:

Kortison er et preparat som undertrykker problemet og fjerner symptomene. Det behandler imidlertidig ikke årsaken til plagen, og vil dermed virke kortsiktig.
Dette kan føre til at det er vanskeligere for homeopatien å fungere av to årsaker.
Det ene er at det blir vanskkeligere for homeopaten å danne seg et helt riktig bilde av dine symptomer, og dermed vanskeligere å finne riktig middel.
Det andre er at homeopati virker ved å få kroppen til å helbrede seg selv. For at kroppen skal klare å helbrede den oprinnelige plagen må den først jobbe seg igjennon e negative effektene av kortisonen før den kan komme "innpå" det andre problemet. Dette gjør at behandlingen tar lenger tid enn ellers.

Jeg anbefaler derfor å prøve homeopati før du behandler mer med kortison.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1818

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mammatilMiriam skrev:
hm, denne tråen var det noe rart med, ser ut som det kan være noen innlegg som mangler? Vet drfor ikke om u har fått svar, men uansett:

Kortison er et preparat som undertrykker problemet og fjerner symptomene. Det behandler imidlertidig ikke årsaken til plagen, og vil dermed virke kortsiktig.
Dette kan føre til at det er vanskeligere for homeopatien å fungere av to årsaker.
Det ene er at det blir vanskkeligere for homeopaten å danne seg et helt riktig bilde av dine symptomer, og dermed vanskeligere å finne riktig middel.
Det andre er at homeopati virker ved å få kroppen til å helbrede seg selv. For at kroppen skal klare å helbrede den oprinnelige plagen må den først jobbe seg igjennon e negative effektene av kortisonen før den kan komme "innpå" det andre problemet. Dette gjør at behandlingen tar lenger tid enn ellers.

Jeg anbefaler derfor å prøve homeopati før du behandler mer med kortison.

Tusen takk for veldig godt svar! Kortisonsalven er allerede lagt på hylla den etter tips fra en kollega irl, men greit å vite hvorfor det er sånn:)
Gjenstår bare å få bestille seg en time nå da.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1828

Bare hyggelig!!

Det er ikke lett å orientere seg i denne jungelen av preparater og råd som kommer fra alle kanter! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Alternativ medisin! 15 år 1 måned siden #1831

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nei, det er jammen sikkert!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.651 sekunder