Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Nanny 911

Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85892

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85901

  • Ariel
  • Ariel's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
  • Takk er mottatt 2
Hmm, jeg tror egentlig ikke dere har "ødelagt" sovinga ved at de har sovet borte tre ganger med såpass god tid i mellom.

Søvnråd er ikke min sterke side, da vi for det meste er heldige med snuppa, men jeg regner med at dere har rutiner dere gjennomfører på kveldstid? Ellers så kan det nok være lurt å prøve å innføre rutiner.

Hvor og hvordan sover hun på dagtid? Her sover hun kun i senga si om natta, ellers er det i vogna ol. De som kan dette sier jo at "søvn avler søvn", men vet strengt talt ikke om det alltid stemmer..

Jeg tror jeg ville bestemt meg for ett sted hun skal sove på natta, og holde på det. Ikke prøve nye steder fordi hun ikke sover. kanskje dere rett og slett må være litt strenge (ikke skrikekurer om du ikke vil), men har dere lagt henne, så skal hun ligge. Dere kan trøste ol, men ikke ta henne ut, tilby mat ol.

Vi var så sinnsykt lei av å dytte smokk på natta her, så vi slutta å gi hun smukken når hun skulle sove på kvelden. På dagtid får hun smukken til soving, men på kvelden sovner hun faktisk uten. Det tok litt tid og noe byssing og synging, men etterhvert gikk det faktisk.

Jeg krysser fingrene for at dere får sovet mer snart!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85903

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Oi, så slitsomt.., Skjønner at dere blir rådville.. Kan komme med noen innspill, da vi også har barn som ikke har hatt godt sovehjerte. Forhåpentligvis er noe brukbart for dere også!

Først ville jeg funnet ut om det virkelig feiler henne noe.
Hvordan sover hun på dagtid? Er hun like ille hver natt og har det vært like ille kontinuerlig et par mnd? Det kan f.eks være at hun har problemer med ørene slik at det gjør vondt å ligge ned. Ville sjekket ut det, evt gitt henne Paracet en kveld ogse om det hjelper. Da kan det jo tyde på at hun har vondt et sted.

Ellers ville jeg også valgt kun ett sted for soving og holdt fast på det (mest sannsynlig egen seng). Og kanskje forsøkt å sitte inne hos henne en del kvelder kvelder i starten og sysle med ditt og roe ned når hun er urolig, uten å ta opp eller gi alt for mye service, bare kjedelig tilstedeværelse og trøst (ta henne selvfølgelig opp hvis hun skriker veldig, men legg henne ned igjen med en gang du har roet henne.) Vær konsekvent og gjør det samme hver gang og bruk gjerne noen kvelder på å trygge henne i sengen. Hvis dette virker, kan du jo etter hvert enten begynne å gå litt inn om ut, eller gradvis flytte stolen din lenger fra sengen og til slutt ut av rommet.

Har hun en koseklut/bamse eller lignende hun er knyttet til? Hvis ikke, kan det være en ide å forsøke å innføre det.

Utover dette har jeg ingen gode tips, men ville kanskje ventet med overnatting borte til sovingen er på stell igjen, men synes det er lite sannsynlig at det er det som har forårsaket problemene. Lykke til!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85906

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85937

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Det kan jo hende det er separasjonsangst som er problemet og at det vil hjelpe om en av dere sitter inne hos henne/sover på en madrass inne hos henne en periode for å trygge henne.

I tillegg synes jeg kanskje det høres ut som om hun legges vel sent? Jeg har fått flere råd om at de små bør være i seng senest kl 19. Kanskje hun blir overtrøtt og at hun derfor ikke sover så godt?

I tillegg lurer jeg på når hun begynte med inhalasjoner? De kan nemlig gjøre de små helt hyper da de inneholder stoffer som minner om adrenalin og gjør at hjertet slår raskere, man blir mer urolig etc. Kunne det vært en ide å gi inhalasjonene tidligere?

:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85938

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85940

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Barn er jo ulike, så kan jo være at jenta di ikke er av den typen som må eller kan legges tidlig. Soving er uansett vanskelig, og det er alltid lett å gi andre gode råd, men vanskeligere å følge de opp selv når man har underskudd på søvn..

Ja, jeg tenkte på medikamenter som Ventoline og Bricanyl. Pulmicort og Flutide inneholder bare kortisonlignende stoffer, så det gir ikke den samme adrenalin-effekten som de to jeg nevnte først. Men de kan også gi søvnproblemer ved at barnet blir mer våkent, så hvis du gir det kun en gang daglig, kunne du kanskje hørt med legen om det er ok at du prøver å gi det om morgenen en periode. Det virker jo forebyggende og har ingen rask insettende effekt, så skulle kunne gå greit å gi på morgenen hvis du kun gir x 1 pr døgn.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85941

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja... Jeg tror jeg hører på deg og satser på å flytte til morgenen... Men kanskje, kanskje, vi kan slippe flere inhalasjoner. Håper på det... Skal til barnelegen igjen neste uke.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85950

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg har dessverre ingen gode råd å gi, men vil bare gi dere en stor klem:

:hug1:

Håper det snart blir bedre
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nanny 911 12 år 4 måneder siden #85953

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: Hun sover nå da :P Så det er da noe :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.712 sekunder