Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Miniknøtt

Miniknøtt 13 år 4 måneder siden #74640

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg husker A skrek unaturlig mye som liten... I alle fall synes jeg det... Nå har vi nok en gang et miniknøtt boende hos oss, ogjeg funderer... Hvor mye spiser de og hvor mye skriker de egnetlig????

C er egentlig en veldig rolig jente, men den siste uka har kveldene vært uutholdelige for mine stakkars pupper. I dag var vi ute og trillet i byen en tur på formiddagen i dag, og litt etter at vi kom hjem våknet hun. Antar klokka var kvart på tre ca. Og med unntak av 30 minutter har hun vært våken siden da. Japp, hun er overtrøtt tenker jeg. Men hun sovnerpå armen, jeg venter litt og legger henne i vogna/vugga og spar meg.. Da våkner hun og HYLEr. Jeg legger henne våken ned, og jeg er redd naboene på andre siden av vegen ringer barnevernet... (til orientering, vi har enebolig... Men HALO for et bråk.... ) Japp, angående kosthold, jeg spiser ikke løk. belgfrukter, jordbærsyltetøy, for mye ferskt brød, er forsiktig med melk og melkeprodukter, men jeg må ha mat jeg også!!!!!

Phuuu... Hadde faktisk glemt hvor kjedelig det er å sitte og flashe pupp hele kvelden jeg :( Men hvor blir min enkle sovebaby som sovner lett av seg selv på formiddagen av???? Akkurat nå ligger hun på fanget og ser fornøyd ut... Men altså, det er det eller HYYYYYYYL. Fanget eller hyl altså...

Nok frustrasjon, det jeg egentlig lurer på er følgende:

Dere som ammet, jeg lurer på følgende....
Hvor ofte ammet dere?

(jeg ammer ved behov, og det føler jeg blir mer og mer HELE tiden :()

Lot dere barna sovne ved brystet?

Jeg orker egentlig ikke være en smukk......

Japp, klage og syte, det er jeg god på, men akkurat nå lurer jeg nå faktisk på noe da :P

Og en ting til, angående kveldsrutiner, vi var helt på viddende med tanke på det sist, derfor lurer jeg på når dere startet med ordentlig gode rutiner :D
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Miniknøtt 13 år 4 måneder siden #74643

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Miniknøtt 13 år 4 måneder siden #74646

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Spentsmurf skrev:
Hvor mye spiser de og hvor mye skriker de egnetlig????
Spiser myyyyye og skriker myyyyyye, spør du meg. :knegg:


Phuuu... Hadde faktisk glemt hvor kjedelig det er å sitte og flashe pupp hele kvelden jeg :( Men hvor blir min enkle sovebaby som sovner lett av seg selv på formiddagen av???? Akkurat nå ligger hun på fanget og ser fornøyd ut... Men altså, det er det eller HYYYYYYYL. Fanget eller hyl altså...

Min anbefaling: ha serier på DVD eller opptak som du ser på når du ammer, da blir det ikke så kjedelig. Innstill deg på at deler av kvelden skal du tilbringe i sofaen med babyen. Aldri forvent sovebaby, da blir du bare skuffet... Og skal du legge henne fra deg etter at hun har sovnet, må du vente til hun sover skikkelig, etter 20 min sier min nabo som har peiling på slikt. Noen kvelder sitter jeg bare med baby på fanget (gjorde iallefall), og tenker at det er greit fordi jeg vet det går over snart. :P

Nok frustrasjon, det jeg egentlig lurer på er følgende:

Dere som ammet, jeg lurer på følgende....
Hvor ofte ammet dere? Jeg ammer vel på forespørsel, men da han hadde mest mageknip prøvde jeg å få ca 2 timer mellom ammingene, fordi jeg syns han ble verre ved veldig hyppige amminger. Han svelget mye luft, og hylte som bestatt etter å ha spist. Jeg klarte å drøye tida med å ha han i bæretøy og la han sove der, hvis jeg ikke fikk han til å sovne andre steder. Hvis han ikke svnet ville han bare spise oftere og ble overtrøtt og enda mer urolig. Jeg hadde han i sjalet sovende i 5 timer en dag.

(jeg ammer ved behov, og det føler jeg blir mer og mer HELE tiden :()

Lot dere barna sovne ved brystet? Jepp, men han våkner jo som regel når jeg legger han ned da. Noen kvelder har han måtte hatt bare en liten sup rett etter han har lagt seg, for å sovne igjen. Men han har alltid sluppet puppen når han er mett eller sovner, ligger ikke med puppen i munnen. Da blir man lett sår vel?

Jeg orker egentlig ikke være en smukk......

Japp, klage og syte, det er jeg god på, men akkurat nå lurer jeg nå faktisk på noe da :P

Og en ting til, angående kveldsrutiner, vi var helt på viddende med tanke på det sist, derfor lurer jeg på når dere startet med ordentlig gode rutiner :D

Etter noen uker sovna han ca 19-20, og jeg tenkte at vi hadde fått rutiner. Så hadde han to måneder helt uten rutiner, hvor han kunne legge seg når jeg la meg, måtte sove i bæretøy på kvelden osv. Etter at han ble tre måneder har vi fått ok kveldsrutiner, han legger seg ca. 20.00 nå, men jeg er hele tiden forberedt på at det kan endre seg igjen. Oskar la seg IKKE så tidlig på den alderen, han var verre å få til å sove på kvelden, men sov mer på dagtid.

Lykke til snupp, det går seg til vettu!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Miniknøtt 13 år 4 måneder siden #74647

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Miniknøtt 13 år 4 måneder siden #74648

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Miniknøtt 13 år 4 måneder siden #74650

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Miniknøtt 13 år 4 måneder siden #74651

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Miniknøtt 13 år 4 måneder siden #74652

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Miniknøtt 13 år 4 måneder siden #74653

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.606 sekunder