Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Gode tips

Gode tips 14 år 10 måneder siden #17497

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Min lille er veldig vanskelig å få i mat. Eneste han vil ha er MME drikker 750 mml minst i døgnet. Ellers tvinger jeg i han totalt 1 drødskive, liten posjon med grøt av 1 dl. og et halvt middagsglass om jeg er heldig.
Prøvd å kutte ut mme for å se om han spiser mer, men det gjør han ikke blir bare veldig vanskelig å ha med å gjøre :(
Han blir snart året og våkner om natten også for å få mme :angry:

Noen tips hvordan jeg skal kutte ut all den mme?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17508

Huff, det høres fælt ut :( Lucas er helt vill etter alt som kan spises nå (utenom pålegg på brødskiva - men han begynner å venne seg til det).Jeg har hele tiden tatt ting i Ls tempo. Har han "sagt nei" til maten, tvinger jeg ikke i han. Han fikk grøt med mm i begynnelsen, så grøten var aldri noe problem. Middag ville han ikke ha. Jeg fortsatte å prøve med litt hver eneste dag, men tok det bort med en gang han ikke ville ha mer. Om det så var første skeia. Med tiden vente han seg til smaken, og ville bare ha mer og mer. Sånn har vi gjort det med alt han ikke har villet ha, og det har stort sett gått seg til :) Liker han virkelig ikke noe, slepper han selvsagt å spise det.

Lucas våkner fortsatt for mm på natten. En periode greide jeg å forskyve det helt til 6, med å tilby vann og ikke gi etter for presset når han våknet.. Nå våkner han tidligere og tidligere, enda mer viljesterk enn før :dry: Det eneste som har funket her er å bestemme meg for å ta kampen, og holde den ut. De to første nettene er de verste. Gruer meg til å måtte på igjen nå.

Håper det ordner seg med både spising og nattesøvn hos dere snart :) Lykke til.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Gode tips 14 år 10 måneder siden #17515

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har du prøvd å gi han vann på natten istedet for MME? For han trenger jo strengt tatt ikke MME på natten når han snart er året. Er det forresten lenge til han er et år? Kanskje det blir bedre når han går over på vanlig melk, når han runder året. Det er jo uansett viktig at han får i seg noe MME til han går over på melk.

Går han med på å drikke noe annet enn MME om dagene, f.eks vann eller juice uten tilsatt sukker f.eks? Mye MME kan jo bidra til at han blir mett og dermed ikke vil spise så mye vanlig mat.

Vår minste har heller ikke vært lett i matveien. Han er snart to år, og begynner gradvis å bli bedre. Det som har vært effektivt hos oss, har vært det å variere mye i matveien. Variere mellom pålegg, grøtsmaker og så har vi latt han spise det vi har til middag (han har nektet å spise middag på glass). Det er faktisk ikke så lenge siden han begynte å klare å spise mer enn en brødskive om gangen. Noen barn kan også ha behov for å spise ofte men lite, ikke alle klarer på de store porsjonene.

Hvis han går tilfredsstillende opp i vekt på kontrollene hos helsesøster, trenger dere ikke bekymre dere. Men heller prøve ut noe nytt og variert nå ettersom han runder året :) Masse lykke til!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17516

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Vi har prøvd kampen om natten med han, men jeg sliter meg helt ut med det. Holder det gående fra 12 og igjenom hele natten. Da vil han sove mye på dagen og der har jeg så finne rutiner at jeg ikke vil ødelegge. Mne får prøve å være har igjen å se om han er mer klar for det nå.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17522

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ja, det kan lønne seg å vente en stund for så å prøve igjen når han er bittelitt større :)Er ikke så greit når man har små sjefer i huset :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17813

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Det er sikkert og vist at det ikke er jeg som er sjefen lenger ja :laugh:

Han drikker bra med vann på dagene. Følger også kurven sin perfekt ;)
Får vel bare prøve på nytt med kun vann på natten, men føler bare at han blir sintere og mer våken av det :(
Men er vel noe i at man får en av hver sort. Storesøsteren sov hele natten i egen seng fra hun var 3 månder.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17817

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Snuppa mi spiste nesten ikke mat før hun beg i bhg etter fyllte ett år! Men er jo ikke lett å tvinge de heller. Hun beg også å våkne tidligere på natten for å få mm (jeg ammet henne bare), til slutt måtte pappan trå til med vannflaska og skrik i tre netter, etter d har hun stort sett sovet hele natten! tror de er veldig vanedyr disse små, mn vet at d er hardt å ta opp kampen, men man må bare tenke på at man får betaling senere tror jeg ;) Så forresten at d stod noe om tips til foreldre me småspiste barn på forsiden til nybaktmamma som du kanskje kunne lese ;)

Lykke til ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17826

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
Den har jeg ikke lest.
Må inn å se etter jeg.Takk for tipset :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17854

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er så kjedelig når de ikke vil spise. Vår datter likte ikke mat noe særlig i starten. Vi har gjort litt som MammantilLucas besrev, gitt mat frem til signal om at hun ikke vil ha blir gitt. Det kunne føre til at hun spiste to skjeer grøt eller i bestefall femten....

For da å få litt mer samenhengende søvn om natten forsøkte jeg meg på følgende. Jeg laget en porsjon grøt som hun spiste det hun orket av. Resten tok jeg på flaske og laget velling av. Utrolig nok drakk hun stort sett alltid opp det som var på flasken.

Nå spiser hun masse grøt på normal måte ;) HUn liker veldig godt middag, så vi har vært heldige der. Vi har ikke hatt hell med brødskive bestandig, men dersom hun får lov til å holde i den tørre skorpa selv så går det kjempe fint. Da spiser hun! Pålegg er for tullinger ;)

Tja, dette ble ikke skrevet helt slik jeg hadde tenkt det, men uansett lykke til.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17862

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
bigmama skrev:
Den har jeg ikke lest.
Må inn å se etter jeg.Takk for tipset :)

Stod d noe nyttig der? Har ikke lest selv siden jeg ikke har problemet lenger :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17883

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
woopsy skrev:
bigmama skrev:
Den har jeg ikke lest.
Må inn å se etter jeg.Takk for tipset :)

Stod d noe nyttig der? Har ikke lest selv siden jeg ikke har problemet lenger :)

Har ikke lest enda. :blush:
Skal se om jeg orker når jeg er ferdig på jobb :whistle: Vist ikke jakal jeg prøve å få gjort det i morgen siden jeg har fri :woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #17911

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Ok :) Skjønner!

Så deilig me fri i morgen da :party2::
Siste endring: 14 år 10 måneder siden av woopsy.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Gode tips 14 år 10 måneder siden #18053

  • bigmama
  • bigmama's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 817
GFri resten av uken sånn som det ser ut til, men blir det krise eller noe som skjer må jeg sikkert ta tak i noe. Er vel bare sånn med denne jobben.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.856 sekunder