Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Bilsete til baby

Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89290

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Hei!
Jeg venter mitt første barn til sommeren og lurer på hvilken bilstol jeg skal kjøpe. Har ikke isofix i bilen. Har sett på maxi-cosi cabriofix og pebble, cybex aton 2 og britax babysafe plus 2 shr. Har korte belter i bilen, så må ha et sete med base.

Har forstått det slik at det er flere stoler som passer i maxi-cosi sine vognunderstelladaptere, passer cybex i disse? Har fått et tilbud på ny cybex aton 2 med base til under 2000 kr.

På forhånd takk for svar :-)
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89293

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Mange triller til maxi cosi som du sier, men det finnes triller som passer cybex også, så kanskje velge en trille etter hvilket sete du skal ha. Cybex kom ut best i test for 1-2år siden, så er et bra sete. :)

Jeg har kikket på besafe izi go denne gangen, hadde cabriofix sist og var superfornøyd med det også, liker kalsja på go bedre så derfor jeg vil prøve det denne gangen.

Maxi cosi er forresten på tilbud til 1999 på babyshop med base også nå, og til 2300 (tror jeg det var) på barnas hus. :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89299

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89343

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Takk for svar. Blir enten en britax babysafe plus 2 shr eller en maxi-cosi. Er litt sær, vil ikke ha hverken svart eller rød bilstol, og det er de fargene som er på tilbud :p Når jeg leser om bilstolene på nettet er det visst bare besafe og britax som har ordentlig hodebeskyttelse. Er det riktig?
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89351

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89361

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
KineLille skrev:
Takk for svar. Blir enten en britax babysafe plus 2 shr eller en maxi-cosi. Er litt sær, vil ikke ha hverken svart eller rød bilstol, og det er de fargene som er på tilbud :p Når jeg leser om bilstolene på nettet er det visst bare besafe og britax som har ordentlig hodebeskyttelse. Er det riktig?
æ

Hehe, det ville ikke jeg heller. Så i fjor på disse tider faktisk (tia flyr :( ) så spesialbestillte jeg et lilla maxi cosi cabriofix sete fra www.kopbarnvagn.se. Selvom det var på tilbud alle andre steder i sort og rødt :sparke:

Utrolig god service på køpbarnvagn, det var null problem å bestille akkurat det sete jeg ville ha og det ble levert innen det hadde gått to uker, anbefales :)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89362

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Maxi cosi cabriofix er et fantastisk sete som babyen kan bruke lenge. Yngste brukte det til hun var over året, ogdet bblir nytt cabriofix-sete til nestemann også.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89363

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Har sett litt på lekmer.no, der har de cabriofix i forskjellige farger og fri frakt. Må bare følge med når de har tilbud :p Når det gjelder tyngde ser jeg at cabriofix veier 3,6 kg og britax 3,9 kg så ikke store forskjellen. Har enda noen måneder til å bestemme oss på, men liker å ha alt ferdig drøftet og planlagt før kjøp ;) Hvilken vogn er best å ha setet på? Har ei simo kombi som profilbildet viser som jeg fikk for 400 kr, men den tar jo hele bagasjerommet på bilen.. Er det stor forskjell i størrelse på simo kombi og teutonia fun/cosmo/beyou osv?? Mange spørsmål :p
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89374

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
KineLille skrev:
Har sett litt på lekmer.no, der har de cabriofix i forskjellige farger og fri frakt. Må bare følge med når de har tilbud :p Når det gjelder tyngde ser jeg at cabriofix veier 3,6 kg og britax 3,9 kg så ikke store forskjellen. Har enda noen måneder til å bestemme oss på, men liker å ha alt ferdig drøftet og planlagt før kjøp ;) Hvilken vogn er best å ha setet på? Har ei simo kombi som profilbildet viser som jeg fikk for 400 kr, men den tar jo hele bagasjerommet på bilen.. Er det stor forskjell i størrelse på simo kombi og teutonia fun/cosmo/beyou osv?? Mange spørsmål :p

Eneste fortrinnet britax setet har fremfor maxicosi er at det er fem punkt sele i det, dette så ikke jeg før etter at jeg hadde kjøpt stol. Er visst sikrere med fem punkt sele, så skulle jeg kjøpt nå hadde jeg valgt det.

Synes ikke du skal fokusere så mye på hvilket sete på hvilken vogn, du må finne den vognen du liker best og så kan du finne ut hvilket sete som passer på den. Nå er det vel sånn at de aller fleste populære vognene har adapter til ihvertfall maxicosi, er vel ikke alle som har til britax.

Teutonia vognene har jeg ikke mye erfaring med, men vet at alle de du nevner er mindre og lettere enn simo kombi.

Har du planer om å ha to vogner? F.eks en hjemme og en i bilen?
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89375

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
KineLille skrev:
Har sett litt på lekmer.no, der har de cabriofix i forskjellige farger og fri frakt. Må bare følge med når de har tilbud :p

Maxi cosi er billigere på kopbarnvagn, der har de mange farger og fraktfritt :)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89396

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Supert med innspill! Har lest et sted, om det var på naf eller trygg trafikk, at om setet til babyen hadde 3-punktsele eller 5-punktsele ikke hadde noe å si.

Har tenkt å ha to vogner, ja. Derfor jeg må finne den perfekte å ha med i bilen og som gjerne bilsetet passer på. Har sett litt på brio go, men syns hjulene ser så innmari små ut? Teutonia har adaptere som passer til omtrent alle bilseter, derfor jeg har sett på modellene der. Men så var det kvaliteten, da. Har lest mye rart om teutonia, bla. at den er veldig plastikkaktig. Hmm..
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89398

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
:stønn:KineLille skrev:
Supert med innspill! Har lest et sted, om det var på naf eller trygg trafikk, at om setet til babyen hadde 3-punktsele eller 5-punktsele ikke hadde noe å si.

Har tenkt å ha to vogner, ja. Derfor jeg må finne den perfekte å ha med i bilen og som gjerne bilsetet passer på. Har sett litt på brio go, men syns hjulene ser så innmari små ut? Teutonia har adaptere som passer til omtrent alle bilseter, derfor jeg har sett på modellene der. Men så var det kvaliteten, da. Har lest mye rart om teutonia, bla. at den er veldig plastikkaktig. Hmm..


Jaha, det badde jeg ikke fått med meg. Men det er jo veldig rart da for alle klasse2 seter har jo fem punktssele, så skulle tro det var mest sikkert....?

Ja Go hjulene er små men man kan jo ha vinterhjul til den da, på 2013 modellen ihvertfall. Men Go er veldig god å trille med de små hjulene da, synes jeg...

Men jeg hadde prøvd litt forskjellig før jeg bestemte meg, f.eks emmaljunga nitro/ozone, brio smile, bugaboo cameleon og babyjogger city versa.
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89400

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Mener å huske at det hadde med vekten på barnet å gjøre. Men det er en stund siden jeg leste det. Og så er det jo rart at maxi-cosi kommer så godt ut i tester med kun 3-punktsbelte, da..

Kan se om jeg finner det igjen.

Har sett litt på brio go nå, men må nok kjøpe brukt, er jo nokså kostbar ;)
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89505

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Finner ikke igjen til der det sto om 3-punkt vs 5-punkt på babystoler. Men stoler på at alle er gode likevel. Regner forresten med at det blir en maxi-cosi cabriofix på oss etterhvert ;) Finnes det løse trekk å få kjøpt til cabriofix, forresten? Og en brio go bare MÅ jeg ha, starter sparinga nå :knegg:
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89518

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89558

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Vi har funnet ut at vi går for tilbudet til babycare; svart maxi-cosi cabriofix med easyfixbase til 2199,- og evt en voksi move for å ha oppi :)
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89561

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89563

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Bra du sa det om voksi move! Ser ut for at den må både fryses og støvsuges, og noe kan vaskes i maskinen. Orker ikke det, altså. Blir kanskje heller en easygrow ;)
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89565

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: KineLille

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89571

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Da har jeg også kjøpt en easygrow mini fra jollyroom.no i fargen grå, tusen takk for tipset :glis:
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89573

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Fant ut at babycare har butikk bare 4 mil fra her vi bor, så ringte de og ba dem legge av en maxi-cosi med easyfixbase til oss. Det gikk helt fint, så på fredag eller lørdag skal vi hente den :glis:
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89586

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89676

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Bilstolen med base og easygrow mini kom i hus i går, veldig fornøyd :)
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89683

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
KineLille skrev:
Bilstolen med base og easygrow mini kom i hus i går, veldig fornøyd :)

Grattis!!

Hadde du giddet å målt lengden på easygrow posen for meg? Fra topp til bunn?

Har en odenwalder mini nå men snuppa begynner å bli litt for lang for den, krise. Må nok bare kjøpe en som er lenger for det er lenge igjen av vinteren, desverre...
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bilsete til baby 11 år 2 måneder siden #89712

  • KineLille
  • KineLille's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 43
  • Takk er mottatt 1
Easygrow mini er 85 cm fra topp til bunn :)
Har kjøpt en flunkende ny brio go til prinsessa som ventes i juli, navy med hvitt understell <3
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Tone
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.759 sekunder