Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Klær og utstyr Annet utstyr Jeg skal prøve noe nytt :)
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg skal prøve noe nytt :)

Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 5 dager siden #56528

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Jeg har bestilt tøybleier til prinsessen min. Har tenkt lenge på at jeg kunne tenke meg å prøve det. Så nå har jeg bestilt, og venter spent på at de skal komme i posten. Noen andre som bruker eller har prøvd det her? Hvilke har dere brukt/bruker?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 5 dager siden #56530

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Er litt for lat til å vurdere det jeg :unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 5 dager siden #56531

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Så spennende! VI hadde nøstebarn sine til A da hun var nyfødt, menjg fikk aldri helt dreisen på det. De ble for store, for kladdete og jeg klate ikke å få lanolinen til å feste seg nok i ullbuksene. Eller, de ble for siege og ekle når de var fulle av lanolin, og resultatet ble at alt var vått... Har mer tro å lommebleier :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 5 dager siden #56532

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Vi bruker tøybleier, har brukt det siden Oskar var 3 mnd'er og nå er han 20 mnd'er. Han bruker det i barnehagen også. Vi supplerer med engangs til ferier, hvis han er sår og trenger salve (salven tetter tøybleiene) og hvis vi bare er tomme. Bruker også engangs på natta nå, men brukte tøy i ett år der og. da de ble for små valgte vi engangs fremfor å kjøpe nye.
Vi bruker lommebleier, for det meste BumGenius og Fuzzy Bums. Testet ut litt i begynnelsen, men er veldig fornøyde med de vi har nå.
Hvilke har du bestilt?
Må legge til at vi aldri hadde tenkt på tøybleier før han var født, men jeg ble nysgjerrig og bestilte noen for å teste, og så ble det bare slik. :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56533

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Jeg har bestilt tre forskjellige: Bum genius alt i ett i str large, totsbots bambus alt i ett og pop inn, alt i ett men heler innlegget kan taes ut pluss at man kan ligge inni ett stort ekstra innlegg til natten. Har store forventninger til den bleien siden vi er så plaget medm at hun tisser igjennom.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56534

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
Så spennende! VI hadde nøstebarn sine til A da hun var nyfødt, menjg fikk aldri helt dreisen på det. De ble for store, for kladdete og jeg klate ikke å få lanolinen til å feste seg nok i ullbuksene. Eller, de ble for siege og ekle når de var fulle av lanolin, og resultatet ble at alt var vått... Har mer tro å lommebleier :)

Nøstebarn sine tøybleier er utrolig svære, klumpete og tungvindte... Tror også lommebleier er MYE bedre!

Jeg var borti nøstebarn sine da jeg jobbet i barnehage, og jeg rett og slett HATER de bleiene! :dry:
De var grunnen til at jeg ikke tenkte tanken på å prøve tøybleier til mine. Men nå har jeg tittet litt rundt på nett, og ser jo at det finnes mange mye bedre alternativer nå, så får vi flere kommer jeg nok til å vurdere det :)

Du får holde oss oppdater med tøybleieerfaringene dine Moldes :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56538

  • Anjalef
  • Anjalef's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Hjertebarnmamma
  • Innlegg: 415
Simenmin skrev:
Er litt for lat til å vurdere det jeg :unsure:

Jeg og
Anja og gullgutten Marcus, født 27.09.06.

Vi triller rundt i EW Sky
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56541

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Skal holde dere oppdatert, i verste fall så ligger de på finn.no i løpet av kort tid :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56543

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vi har vedig lyst til å prøve, men har aldri fått ut fingern. Umulig å orientere seg og finne ut hva man skal bestille :huh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56556

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
Umulig å orientere seg og finne ut hva man skal bestille :huh:

Ja det er en jungel, vanskelig å få oversikt over hva som finnes. Men sikkert fordi jeg ikke har kikket intenst og lenge nok :P
Har forstått det sånn at det er lurt å prøve litt forskjellige, og finne det som passer ditt barn best og ser også at en del endrer type etterhvert som barnet vokser til :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56558

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg hadde kun hørt om nøstebarn sine, at de var bra etc men huff for et styr. På vår 3 kg's prinsesse ble de jo gedigne... Men, kunne nok tenkt meg lommebleier også, men interessen er vel ikke helt på topp da, siden jeg har lørt meg det som er om vogner men ikke noe om tøybleier :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56561

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Tror det er nettopp det med at man bør prøve et par av både den ene og andre sorten som gjr at vi ikke har fått ut fingeren. Det er ikke akkurat billig å skulle drive og teste seg frem til rette sorten :dry:

Men til neste blir det definitivt tøybleier. Forsøk på det ihvertfall :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56564

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Det er virkelig en jungel. Det var et mareritt å finne hva jeg skulle bestille. Men fant ut om det skulle være noe håp for at jeg skulle bruke de så må de være enklest mulig, så derfor falt valget på alt i ett bleier. Men ikke akkurat en billig fornøyelse, har kjøpt 13 bleier, 4 ekstra innlegg, en pakke innlegs papir for å fange opp bæsjen og en våtpose og det kom vel på bortimo 2000 kr. Skulle egentlig bare kjøpe 8, men så fant jeg 5 til på tilbud, og siden de hadde så bra omtale som nattbleie så kjøpte jeg de også for å bruke om natten, de kom i pakke på fem med ekstra nattinnlegg, så da måtte jeg ha ett ekstra nattinnlegg også, ser ikke for meg at jeg orker å vaske vær dag. Hadde vært mye enklere om det kunne finnes vanlige butikker som spesialiserte seg på tøybleier og ikke kun nett butikker. Kunne virkelig tenkt på å ta og kjenne på de før jeg kjøpte. Men, men, er det ikke noe for meg så har jeg prøvd og så selger jeg de på finn.no.. Har iallefall de siste dagene ikke tenkt så mye på barnevogner og de ulike jeg kunne tenkt meg å prøve... si noe bra er det iallfall kommet ut av min nye interesse.. hahahahaha...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 4 dager siden #56568

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Men hvilke har du kjøpt da? Og hvor bor du forresten?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 3 dager siden #56577

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
Tror det er nettopp det med at man bør prøve et par av både den ene og andre sorten som gjr at vi ikke har fått ut fingeren. Det er ikke akkurat billig å skulle drive og teste seg frem til rette sorten :dry:

Men til neste blir det definitivt tøybleier. Forsøk på det ihvertfall :)

Noen kommuner gir litt støtte til tøybleier, pga bedre for miljøet. aner ikke hvilke kommuner det gjelder eller hvor man finner info, men har en venninne som fikk slik støtte.
Så da kan man jo bruke de til å kjøpe noen få testbleier for, før man investerer :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 3 dager siden #56608

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ikke her :dry: men ser jo at bleieboden bl.a. selger testpakker. Men det var det med å få ut fingern :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg skal prøve noe nytt :) 14 år 3 dager siden #56617

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jaja, til nestemann ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.765 sekunder