Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Klær og utstyr Annet utstyr Maxi cosi pearl og pebble
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Maxi cosi pearl og pebble

Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #34933

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noen av dere som har hørt om dette nye (?) systemet til Maxi Cosi, mc family fic?

Det ser jo unektelig veldig bra ut, med unntak av en viktig ting, Pearl kun er forovervendt!

:(

Om noen av dere har lyst så er brosjyeren her


(og om linken ikke virker, her... ;) familyfix.notonpaper.nl/upload/downloads/familyfix_en.pdf)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #34956

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
HAdde man kunnet festet pearl bakovervendt ville det systemet vært genialt! Skjønner ikke hvorfor de ikke kan lage det bakovervendt, burde kunne være mulig...

Hadde jo vært supert om man bare kunne feste en sånn base i hver bil man brukte setet i og så bare kunne bytte etter behov.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35028

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Jupp har sett de, og de selges såvidt jeg vet ikke i Norge enda. Har sett ett live, og det er genialt bortsett fra det med kun forovervendt på steg nr 2
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35348

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, jeg tenkte meg at det var genialt... men hvorfor gjør de det slik? Er det bare vi nordboere som er så sikringsgreaker i bil?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35386

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, stort sett :P
Nei ikke vet jeg, men har lest i andre diskusjoner om temaet at nedover i Europa er de ikke like opptatt av dette med bakovervendt sete. Og så er det jo skremmende mange i Norge som ikke bryr seg om det også :S Får håpe det snur alle steder!
Noen stater i USA har vel påbudt bakovervendt sete fram til en viss alder (over spedbarnsalder om jeg har skjønt det riktig).

Jeg får faktisk vondt i magen når jeg ser babyer på 7-8 mnd i forovervendt bilstoler jeg :S
En 2 åring er kanskje ikke optimalt det heller, men da har man gjerne en god grunn og ungen er tross alt ikke SÅ liten. Men en liten baby, skrekk og gru tenk hvor skjelettet får gjennomgå i en krasj. Ikke minst nakken....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35393

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
enig med deg, jeg skjønner ikke at noen vil la sine 1åringer sitte og se fremover, nå som jeg er så vant med at di sitter andre vegen synes jeg det ser velig åpent ut...:S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35399

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja det gjør det :S
Og jeg har den filmen av hvordan barn blir slengt framover i forovervendt sete i frontkollisjon i hodet. Den som ligger på Naf eller trygg trafikk sine sider. Skrekk og gru når det man tenker seg at det skjer i virkligheten. Mange bruker jo det argumentet at man kan jo bli påkjørt bakfra, men da er det jo oftest snakk om kollisjoner i mye lavere fart eller at ene bilen står stille så synes ikke det kan sammenlignes i det hele tatt.
Og når man da tenker på babyer med store tunge hoder i forhold til kroppen så forstår man jo hvor skummel det kan være :S

Skjønner faktisk ikke at det er lov å ha barn under året forovervendt, for er vel bare de minste babysetene som er pålagt å ha bakovervendt og da er jo grensen 9 kg på forovervendte. De fleste bytter jo før barnet er 1 år, eller rundt 1-årsdagen.

Egentlig skulle det vært ulovlig fram til 3 år, men jeg har forståelse for at det i noen tilfeller ikke er mulig. Enten pga av veldig store barn, eller de som spyr og skriker hver gang de kjører 5 min i bil. Det fungerer jo dårlig i lengden, og kan jo være farlig i seg selv.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35431

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
sant nok,men her fungerer det heldigvi fint bakover, enda :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35434

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Spentsmurf skrev:
enig med deg, jeg skjønner ikke at noen vil la sine 1åringer sitte og se fremover, nå som jeg er så vant med at di sitter andre vegen synes jeg det ser velig åpent ut...:S

Vi snudde L da hun var rett over året, og dt var fordi hun stod i bue i døråpningen. Hylte og bet og hatet bil. Kastet opp i bilen ++++ så da ble hun snudd.

Jeg tror de aller fleste i dag, har en grunn når de snur ungene sine. Og gjør det ikke bare fordi det mest praktisk.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35435

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
MammasLilleVidunder skrev:
Ja det gjør det :S
Og jeg har den filmen av hvordan barn blir slengt framover i forovervendt sete i frontkollisjon i hodet. Den som ligger på Naf eller trygg trafikk sine sider. Skrekk og gru når det man tenker seg at det skjer i virkligheten. Mange bruker jo det argumentet at man kan jo bli påkjørt bakfra, men da er det jo oftest snakk om kollisjoner i mye lavere fart eller at ene bilen står stille så synes ikke det kan sammenlignes i det hele tatt.
Og når man da tenker på babyer med store tunge hoder i forhold til kroppen så forstår man jo hvor skummel det kan være :S

Skjønner faktisk ikke at det er lov å ha barn under året forovervendt, for er vel bare de minste babysetene som er pålagt å ha bakovervendt og da er jo grensen 9 kg på forovervendte. De fleste bytter jo før barnet er 1 år, eller rundt 1-årsdagen.

Egentlig skulle det vært ulovlig fram til 3 år, men jeg har forståelse for at det i noen tilfeller ikke er mulig. Enten pga av veldig store barn, eller de som spyr og skriker hver gang de kjører 5 min i bil. Det fungerer jo dårlig i lengden, og kan jo være farlig i seg selv.

Som sagt så snudde vi L tidlig, nå sitter hun bakover igjen. Men det er som sagt ofte en grunn.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35453

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
har dere snudd henne tilbake?! Og det fungerte??? FLink L!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35459

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi har snudd henne ja, og det går så lenge hun har DVDen ....
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35494

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ah, logisk!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Maxi cosi pearl og pebble 14 år 6 måneder siden #35500

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
:)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.797 sekunder