Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Klær og utstyr Barneklær Elodie details-dilemma!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Elodie details-dilemma!

Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24377

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg har bestemt meg for å kjøpe folklore rose vognbpose og strollershopper, hurra! (men jeg får ikke tak i strollershopperen da, ingen som har fått den inn enda :angry:

Men så tenkte jeg å bestille sånne soft sole boots også, og kanskje lue. Men eg klarer ikke velge om jeg skal kjøpe det i classic wool eller folklore rose. Blir kasnkje litt mye med pose, strollershopper, støvler OG lue i samme farge :p Men så er det så fiiint..
Det grå ullsettetser jo nydelig ut igså, og kanskje varmere og mer fornuftig?

Også var det det med størrelsene. begge deler kommer i 6-12 og 12-24 mnd. S er 11 mnd, men hun bruker fortsatt str 74 (6-9 mnd) i klær. Kjøpte vinterdress i størrelse 80 igår, og den er stor, men passe. Første plagget hennes i "riktig" størrelse ift alderen. Hun har fått sko og støvler i str 19. Noen som har peiling på om jeg skal velge bootsene og lua i 6-12 eller 12-24?
Tenkte kanskje støvlene i 12-24 siden det skal mye sokker oppi på det kaldeste. Men hun er liten for alderen, så kanskje lua i 6-12?

)Oooog, noen som har funnet en nettbutikk som selger strollershopperen i de nye fargene?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24379

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tja, første tanken er alt i folklore rose! Men..

Jeg må være litt gledesdreper...

KOmmer du til å bruke de bootsene?! Er de som de som vi har til meitaien vår er de vanskelige å få på,og når de først er på så er de vriene til å få til å sitte... Tror du ikke S vil ha det like fint i posen med noen deilige ullsokker?!

Luen synes jeg enten må være folklore rose eller ikke slik lue... Selv så sverger jeg for tiden til luer fra polarn og pyret... De er til og med vindtette! ;) Så tror jeg ville valgt en lue som matchet uteklærne i steden for posen.

Vil ikke tro du ble noe klokere...Men vurder om du faktisk har behov€ for dette.. Det er min nye filosofi, veldig vrien å leve etter foresten.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24382

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg syns d hadde vært supersøtt me lue som matcher posen, altså folklore ;)
Jeg har luedilla, og snuppa mi har omtrent en lue til alt hun har :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24385

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Enig med at luen kan være kul å ha, men veldig usikker på skoene.... Min snuppe som nå går ville jo ikke hatt særlig glede av de...

Men luer ja,jeg harogså utrolig mange luer liggende... hehe Men vi har falt litt for dne fra polarn(?)og pyret, den sitter så utrolig godt på hodet hennes :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24388

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg liker godt kivat, reima og maxi(kids?) luene, de syns jeg har god passform og "fin design" :)

Men er kanskje enig me de skoene, for d er kanskje ikke noe gåsko?!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24389

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Kjøp alt i samme farge, er det egentlig ikke litt det som er meningen med disse, at det er derfor man får lue og støvler i samme stoff som pose og strollershopper?!

Hadde valgt 12-26 mnd i støvler, dom du sier så skal du sikkert ha i varme sokker, og da må det være plass ;) Lua er jeg mer usikker på....Når det er kaldt pleier jeg å ha en hjelmlue under selve lua, gjerne i ull eller bomull, og da kan jo det største være evt. å vurdere, hvis du pleier det samme.

Dessverre har jeg ikke sett strolleshopper i nye farger i nettbutikker enda. Men det kommer sikkert ;) Kanskje freshmilk får? Du kan prøve å sende de en mail og høre ;)Kanskje de til og med kan legge av ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24396

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ville kjøpt alt i folklore :) Synes det høres fint ut med lue som matcher posen ;)
Jeg har også litt luedilla, og liker å ha litt å velge mellom så du kan jo kjøpe andre fornuftige ullluer (nøstebarn har noen nyyyydelige lyngfargede i ullfleece f.eks).

ENig med de andre at bootisene er kanskje det du får minst brukt for, så med mindre de er så billige at du bare MÅ ha dem for å matche luen så kan hun like godt ha ullsokker i. Men i motsetning til Spentsmurf så har jeg god erfaring med sånne boots, våre har hengt godt på (har reima + noen i skinn/ull) så det varierer nok fra merke til merke så da spørs det om du har råd til å ta sjansen :)

Selv om ungene har begynt å gå så har jeg latt dem sitte uten sko i vogna, tenker at de små føttene har det bedre uten, så har vi heller tatt på sko når de skal ut av. Men da er det jo ikke så mange som ser bootisene da...

Ang str ville jeg tatt 12-24 mnd i bootiser, men om hun har lite hode så kanskje det ikke er så dumt med den minste luen. Men det er jo som Empa sier lurt å tenke på om du skal ha noe under. og om den ikke blir ALT for stor i største str så kan du jo ha den lengre. Men ut i fra str hun bruker nå høres det jo ut som den fra 6-12 mnd vil passe best akkurat nå. Blir du for usikker så send en mail til butikken og spør hva de anbefaler, bare skriv hvilke str hun har i lue nå evt hodeomkretsen hennes.

Hvilken vinterdress har du kjøpt? (ble nyskjerrig jeg for er like klesgal som vogngal :laugh: )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24401

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Oi, sterke meninger :laugh:

Skoene først, så tenker jeg mest på når jeg bærer. Har kjøpt meg Beco idag (brukt, og koselig kaffe med selger i to timer fulgte med på kjøpet ;) . Kommer til å bære mye i becoen og taien jeg (tror) jeg skal kjøpe av Maybeme. Og da syns jeg ikke det holder med sokker, feks om det snør. Men så er det jo ikke nødvendig med sko når hun bare skal sitte i selen enda, som MLV sier har de det best uten sko når det går an. Så en eller annen type sånne myke, varme boots vil jeg ha!
Må bare sjekke at det er snøring på dem. Prøvde gummistøvlene vi kjøpte i helgen idag og de bare detter av!

Luedilla har jeg også, har luer som matcher det meste :p Noen er upraktiske (som eldodie-lua), og da har eg også hjelmlue eller skjerfelue i ull under på det kaldeste.

Tror jeg skal maile freshmilk jeg. om de får inn strollershopperen snart venter jeg på den, så slippe reg å bestille flere ganger eller fra flere steder. Gleder meg!!

MLV,vi kjøpte Ecco-sko, Katvig gummustøvler og reflex-dress. Holdt på å kjøpe en ticket-dress, men jeg fikk en skummel, ukjent ånd over meg som fikk eg til å insistere ovenfor svigermor (som betralete alt) om at vi ikke trengte å legge så mye penger i det i år siden hun ikke skal i bhg :blink:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24403

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Kan ikke du kjøpe deg sånne Stonz. Synes de er så utrolig fine! Skal kjøpe sånne til E når hun blir litt større. Er jo flotte når man bærer også B)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24404

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ps: I den nettbutikken var det virkelig mye lekkert ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24406

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hmmmm! vet ikke helt om jeg likte sålefasongen, men det var innmari mange fine design og farger! Også matchende luer da :blink:
Noen som har erfaring med disse? Ser det er snøring på to steder, det er nok sikkert akkurat det jeg trenger. Syns bare de så litt store og klumpete ut?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24407

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Stonz får masse skryt, har aldri prøvd dem selv men er en av tingene jeg skal prøve på en evt nestemann ;) Ville mye heller satset på de enn elodie sine!

Reflex holder i massevis i år ja, vi hadde den som hjemmedress i fjor/ekstradress i bhg og det er en god dress. Den er ikke like bra som reima (og sikkert ikke som ticket heller) når det gjelder vanntetthet og pusting, men sånn bortsett fra det så er det den beste dressen vi har hatt utenom reima (har prøvd både troll og helly hansen og reflex har vært mye bedre synes jeg). Så det var sikkert lurt å satse på den nå i år ;)
Og ecco har vi også god erfaring med:) Ecco har så mange fine sko i år, både til gutt og ikke minst til jente.
Håper du blir fornøyd! Er i gang og skaffe vinterting jeg også, så skal snart få bestilt ull og vintersko. Er så MORO :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24409

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Kanskje jeg skal prøve stonz da. hun har jo snart bursdag også, hun ønsker seg sikkert et par ;)

Nei, tenkte den ikke var like bra som reima, men vi skal bare være ute i hagen eller på lekeplassen eller i åpen barnehage. det er jeg som styrer dagen og vi går inn når vi vil. Så det var liksom ikke nødvendig å bruke en tusenlapp i år, sparer det til neste år ;)
Også var den veldig fin! Lys brun med rosa hjerter. Så har hun gammelrosa/mørkrosa eccosko (ville ha brune, men de var utsolgt), og lilla eplemønster katvigstøvler (som detter av :p) . Det er skammelig gøy med ALT av utstyr til småttisene, trodde aldri jeg skulle bli så tullete :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24415

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
A har også reflex høstdress nå, men har troll vinterdress (ble veldig uskker på den nå, kanskje vi trenger en reima vinterdress i stedenfor den?) Er ikke Reflex noe særlig vanntett?! Isj,jaja,godt vi bare er hjemme.

HUn har et par kjempesøte gummistøvler fra Eurosko, de er hvite med svarte blomster og rosa såle. Men de er lave! Veldig praktisk når hun skal bøye seg. hehe HUn klarte ikke bøye seg med høyse sko...

Vi har et par eccosandaler og et par ecco sko, men de er nok ikke varme nok, så vi får se etter vintersko snart også. Håper de eccoskoene vi har går en stund til, er plass til ullsokker så... OG så har hun hvite og rosa pumasko ;)

Men vintersko må være lette, varme og vindtette!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24418

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Reflex er vanntett, den er bare ikke like vanntett som reima. Men som sagt en av de beste jeg har prøvd. Når ungene er i bhg og de voksne ikke kan sjekke hele tiden synes jeg det er utrolig viktig at den er helt vanntett. Når man er hjemme og kan skjekke selv så er reflex en kjempedress, og det er nok Troll også!
Mange som er knallfornøyd med Troll også, så det kan jo bare være jeg var veldig uheldig med min.

Reflex har ofte fine design på dressene sine synes jeg. Og de ecco skoene hørtes nydelig ut! Tror jeg vet hvilke det er ;) Friskere enn brunt er det også :)
Støvler er egentlig ikke noe før de har gått selv en stund og fått litt lengre bein, du kunne sikkert klart deg lenge med kun eccoskoene for de er også vanntette nok, men de er jo veldig fine de støvlene da ;)

Ja det er alt for moro med klær og utstyr til de små, kan jo blakke hvem som helst :blink:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24420

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Støvlene vi kjøpte var nydelige! Skal se om jeg ikke fåt tatt bilde i morgen ;)

Og så må dere komme dere tilbake hit folkens, jeg sitter for mye på finn! hehe
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24462

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
Støvlene vi kjøpte var nydelige! Skal se om jeg ikke fåt tatt bilde i morgen ;)

Og så må dere komme dere tilbake hit folkens, jeg sitter for mye på finn! hehe

Er her så mye jeg klarer ;) Skolen og huset krever litt mye for tiden, men det kommer seg i en periode nå :)
Ellers er jeg enig, har vært veldig stille her den siste uken. Håper den nye konkurransen hjelper litt på aktiviteten igjen :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24544

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Begynner å ta seg opp her nå :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24647

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Du har jo vært meget aktiv i dag woopsy! SÅ nå henge rjeg etter på nesten alle diskusjoner... blir en lang natt ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24708

Maks misunnelig på at du skal ha folklore rose :angry: :cheer: Har du bestilt ennå? Freshmilk får inn strollershopper i midten av september (har ikke lest hele tråden - så aner ikke om du allerede vet det). Da skal jeg kjøpe whoolsettet ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24714

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg er max misunnelig på dere begge!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24731

Jeg lover å overøse deg med bilder, så du føler du eier den litt selv også ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24903

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
mamman~til~lucas skrev:
Maks misunnelig på at du skal ha folklore rose :angry: :cheer: Har du bestilt ennå? Freshmilk får inn strollershopper i midten av september (har ikke lest hele tråden - så aner ikke om du allerede vet det). Da skal jeg kjøpe whoolsettet ;)

HURRA! Hvilken tråd, ikke fått med meg det nei, henger ikke med her inne i det hele tatt lenger :dry:
Men så flott, da rekker jeg å få lønn før jeg bestiller også, siden de har sluttet i utstede fakturaer til norske kunder :p

Du kan kjøpe folklore rose settet av meg hvis du får ente og jeg fr gutt neste gang ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24908

Oo, jeg er med på den! Da kan vi jo bare bytte om :cheer:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24919

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Se settene er veldig "dere" (Marihøna og Mamma`n) :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24948

Hihi, det er bra ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24976

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hehe, jeg lurer bare på om marihøna har ombestemt seg?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #24983

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
det lurer jeg også på.. Mtl, du har hatt elodiepose ,hvordan er de?

jeg er så begeistret for 7 amfunksjonene, om enn ikke så veldig utseende... Vi ha strollershopperen da, så se annen dråd for mitt nye dillemma ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Elodie details-dilemma! 14 år 7 måneder siden #25003

Jeg liker elodie posen veldig godt, men har ikke fått brukt den så mye. L har god plass i den, den sitter fint i vognen, og overdelen kan taes av ;) Men jeg skulle ønske den hadde bomullsstoff på innsiden..

Om du skal ha en pose som kan være en eventuell erstattning for voksien, gjør du helt rett i å kjøpe 7 am enfant. ED posen er mer en ekstrapose føler jeg ;) Høst/vår pose for mange, men L er så varm av seg at han ikke kan bruke den annet enn på milde vinterdager.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.653 sekunder