Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Klær og utstyr Barneklær Hvor kjøper dere barneklær?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvor kjøper dere barneklær?

Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1809

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg er like vill etter barneklær som etter vogner, og er blitt utrolig kresen når det gjelder klær til barna. Kresen vil ikke si at det må være dyrt altså :P

Basisplagg, strømpebukser og bodyer kjøper jeg stort sett på H&M, av og til Lindex.
Litt penere hverdagsklær liker jeg Mexx veldig godt...det er ikke så dyrt lenger heller.
Jeg sper på med noen dyre plagg fra mini a ture, memini, Molo og småfolk...fått øynene litt opp for CupCake ( Cecilie West)også. Men disse dyrere plaggene kjøper jeg gjerne pent brukt på finn slik at det ikke blir så dyrt uansett, så sikkert nesten halvparten av de dyre plaggene er kjøpt brukt.
På utedressen har jeg sagt hva jeg foretrekker tidligere, og det er Reima.
Regntøy er oftest fra H&M.
Jakker fra Mexx, Mini a ture, Lego eller H&M

Til de store barna mine er det aller mest H&M...det er bare yndlingsbutikken dems :) Størstejenta på 13 har nettopp begynt å kunne kjøpe seg noen plagg på Vero Moda, Bik Bok og sånn....super fornøyd og føler seg kjempestor da!

Sko til barna, der er jeg nøye!! Det finnes nesten ikke noe værre enn å være kald på føttene.
Men hvilke type sko er forskjellig fra år til år, der følger jeg skikkelig med på forbrukertester og spør om andres erfaringer inne på forum slik som dette.

Hvor kjøper dere klær og sko til de små?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1815

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kan ta sko først - jeg er utrolig kresen på sko og har i tillegg en dyr smak viser det seg...
Joggesko blir jo litt kjente merker som merrell, adidas og puma. Liker veldig godt Viking sine halvhøye og uforede gore-tex sko som høst/vår sko.
Ellers går det en del i Bisgaard (tidligere Cocomma) og Angulus. Angulus sine tex sko er bare de beste vintersko ever! I skinn med ubehandlet ull inni. Kjøpes på Min Engel og Lilla Gorilla i Bergen, evt. på nett, og da har jeg brukt prinsesserogpirater.dk.

Av klær så kjøper jeg også en del kjedetøy som basisplagg, helst hm sitt og noe cubus og Lindex.
AV ull blir det stort sett Janus sitt, grei pris og lett å få tak i. By Torinn har mye fint, men dyrere. Dette selges både på butikk og over nett.

Ellers har vi en hel del Katvig til barnehagetøy, myke "joggesdresser" med god bevegelighet som er fine til"joggesdresser" å være:) Kjøpt mesteparten på salg, engulknapp.no, prinsesserogpirater.dk og en nettbutikk jeg ikke husker navnet på i farten... og på vanlig butikk på en gul knapp, Min engel og Lilla Gorilla ( i Bergen that is).

Er også veldig glad i Mexx og LEvis. Kjøpes også stort sett på salg. Fint tøy som holder seg godt! Kjøpes på Reflex, Barnas HUs, og noe på nett.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1819

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Sko kjøper eg det eg finn...hehe...Sander på snart 2 fekk vintersko frå Spar kjøp i år...varme og gode,enda ikkje våt på sokken og kosta 200 kr trur eg.....Snuppa har cherrox....

Kler går stort sett i h&m(favirittbutikken min),cubus,lindex,kappAhl og reflex.....
Kjøpt litt på spar kjøp. Ullkler blir helst janus...

Eg er open for forslag på gode nettbutikker=)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1820

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Gode nettbutikker kommer egentlig litt an på hvilke type klær man liker, og hvilken prisklasse man ønsker seg.

Men kan ramse opp mine favoritter:
www.engulknapp.no
www.prinsesserogpirater.dk¨¨
www.minengel.no

Så er det mye fint på:
www.kidsfashion.no
www.barnegarderoben.no (dette er ikke helt min stil, men kjenner mange som handler der)
www.laredoute.no - masse fint i mange ulike typer og prisklasser
www.hm.no - blir jo mye det samme som på butikken
www.familiebutikken.no

Nå skal jeg reise å hente ungene, men kommer sikkert tilbake med flere tips:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1821

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Og når det gjelder regntøy:
www.kidscomfort.no

Fantastisk gode og slitesterke regnklær til en ok pris!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1823

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Angulus tex sko..de har jeg ikke prøvd... Hvor kjøper du de?
Og det høres ut som du har masse fine butikker i nærheten av der du bor!! :) Her i Kristiansand er det ikke så stor utvalg, det er noen fine butikker men ikke alle de merkene jeg er på utkikk etter.
Har hatt litt katvig til barna jeg også, og er enig i at det er en fantastisk kvalitet på de klærne.
Molo er også utrolig behagelige klær for barna å ha på, fargerike og flotte...og ikke minst HOLDER de på fargen etter vask også, så det er verd pengene.
mini a ture er også verd pengene, eller kanskje det kunne kostet LITT mindre da ;) hehe
Det er nesten så jeg har til gode å se et Mini a ture plagg jeg ikke liker :dry:
Til gutten min synes jeg nærmest alt i mexx er flott, men etter det ble rimligere å kjøpe gikk kvaliteten ned tilsvarende også...synd! Men fint er det nå iallefall :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1842

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det er ikke noen norske nettbutikker som har dem, som jeg har funnet iallefall (Angulus skoene altså)men det er ett dansk merke og mange danske nettbutikker som har dem.
Jeg har kjøpt mine på Lilla Gorilla på Lagunen Storsenter, mulig at de sender om du spør fint:)

Men skoene koster den nette sum at 950 kr paret:blink:
Vi har heldigvis en snill mormor...:)

Kan du ikke starte en butikk med litt fint barnetøy da? Det må da være litt marked for det? Evt. ha det sammen med en nettbutikk og selge litt barneutstyr i tillegg:) Da får du det jo til innkjøpspris og alt :laugh:

Våre MEXX klær har holdt seg veldig greit de. Var faktisk verre de som var når eldstemann ble født synes jeg:)

Ja, miniature har nesten bare fine klær de...Skulle ønske de kostet halvparten av det de gjør:(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1851

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har faktisk tenkt alvorlig på det å starte en butikk med barneklær, men vet liksom ikke helt hvor jeg skulle startet..
Har fått agenturet på et merke fra usa, men har ikke fått gjort noe med det...
Kanskje jeg skulle sjekke enda litt nærmere, det måtte jo vært drømmejobben :) Så kunne alle dere kommet ned til Kristiansand for å handle ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1857

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, hvis du har nettvenninne-rabatt så:P :laugh:

Men seriøst - det synes jeg du skal sjekke ut mulighetene for! Om det ikke er en lignende butikk der nede så er jo Kristiansand såpass stort at det burde kunne gå rundt!

Kanskje du kjenner noen som kan hjelpe deg litt igang? Er jo mange som driver butikker og vet hvor man starter. Tenker at man må jo først bestemme seg for merker man vil ha, ta kontakt med de som selger dem, finne lokaler og en ansatt eller to.

Og så må man vel ta en tur i banken...Eller forsøke å finne noen som vil spytte i litt startkapital
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1858

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Selvfølgelig er det STORE nettvenninnerabatter :laugh:
Kanskje der er mulig :dry:
Har som sagt tenkt tanken maaaange ganger, men sett på det som umulig....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1859

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Vet du, jeg skal jammen begynne å sjekke det ut i morgen allerede....seriøst altså :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1871

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det synes jeg du skal gjøre ja!

Først få igang butikk der nede, og hvis du føler du må ha flere ben å stå på så lager du norges beste nettbutikk på barnetøy;)
Vet at det er mye bra på nett nå altså, og at nettbutikker er MYE jobb, men om man først får det til tror jeg man kan få en stor og god kundekrets. SOm sagt så finner jeg ikke f.eks Angulus sko på norske nettbutikker. Dette gjelder sikkert også mye annet.

Om dette er noe du brenner for så tror jeg også sjansen er utrolig stor for å lykkes også! Og hvis du vil diskutere klær og merker osv så vet du hvor du finner meg iallefall;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1895

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Takk for veldig gode tips :)
Veldig greit å kunne diskutere dette med noen som har peiling og ikke minst interresse :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1916

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Interesse har jeg hvertfall:)

Men du, hva med å spørre LOTP på dib om noen tips? Ikke sikkert hun vil hjelpe en konkurrent, men hun virker jo veldig hyggelig så kanskje hun kan hjelpe deg litt? Noen tips i det minste:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1941

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Du burde jo bare legge vekk de jussbøkene å flytte ned hit, så starter vi sammen. Tror jammen vi hadde blitt litt av et team ;) :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1948

  • turid84
  • turid84's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 174
Eg og vil ha nett vennine rabatt=)
hehe...her som eg bur er det fint lite med butikker..Er ein klesbutikk som stort sett berre har kler til dei over 60.

Bur i ei lita bygd med 2700 innbyggere....
Skal faktisk til Bergen neste fredag.Då vil eg ta meg ein tur innom barnas hus..sjå om eg finner noko der=)

Men er heilt einig i at du burde starte ein butikk altså=)då er du jammen tøff....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #1988

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Kjøper klær der jeg finner noe jeg liker. Mest hos HM og Lindex. Elsker retromønstrene som finnes på klærne hos lindex :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #2008

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Venninnerabatter er en selvfølge om jeg er så heldig å klare å starte en butikk :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #2049

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Plummis skrev:
Du burde jo bare legge vekk de jussbøkene å flytte ned hit, så starter vi sammen. Tror jammen vi hadde blitt litt av et team ;) :laugh:

Ja det tror jeg faktisk vi hadde blitt:) Har faktisk drømt om en slik butikk jeg også, men kommer nok ikke til å tørre å hive meg i det. I nærområdet er det ikke marked for det, og i Bergen begynner det å bli nok sånne butikker egentlig...
Men kunne vært lurt at jeg gjorde ferdig den utdanningen + noen økonomifag:P
Verste av alt er at jeg alltid har sagt at om vi ikke skulle bodd her vi bor nå, så ville jeg flyttet til Kristiansand. Passe stort, og nydelig by:) Men siden resten av familien bor her så blir vi nok:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #2050

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Empa skrev:
Kjøper klær der jeg finner noe jeg liker. Mest hos HM og Lindex. Elsker retromønstrene som finnes på klærne hos lindex :)

Lindex har hatt mye fine klær med retromønstre de siste årene ja! Handlet litt der jeg også:)
Og kappahl har begynt å ta seg opp!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #2053

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
turid84 skrev:
Eg og vil ha nett vennine rabatt=)
hehe...her som eg bur er det fint lite med butikker..Er ein klesbutikk som stort sett berre har kler til dei over 60.

Bur i ei lita bygd med 2700 innbyggere....
Skal faktisk til Bergen neste fredag.Då vil eg ta meg ein tur innom barnas hus..sjå om eg finner noko der=)

Men er heilt einig i at du burde starte ein butikk altså=)då er du jammen tøff....

Mye fint på Barnas Hus! Ville også tatt meg en tur innom reflex hvis jeg var deg. Det ligger en på Åsane senter, det er jo ikke så langt unna. Og der har de Kappahl, Lindex, HM og Cubus også + noen til.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor kjøper dere barneklær? 15 år 1 måned siden #2094

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
MammasLilleVidunder skrev:
Plummis skrev:
Du burde jo bare legge vekk de jussbøkene å flytte ned hit, så starter vi sammen. Tror jammen vi hadde blitt litt av et team ;) :laugh:

Ja det tror jeg faktisk vi hadde blitt:) Har faktisk drømt om en slik butikk jeg også, men kommer nok ikke til å tørre å hive meg i det. I nærområdet er det ikke marked for det, og i Bergen begynner det å bli nok sånne butikker egentlig...
Men kunne vært lurt at jeg gjorde ferdig den utdanningen + noen økonomifag:P
Verste av alt er at jeg alltid har sagt at om vi ikke skulle bodd her vi bor nå, så ville jeg flyttet til Kristiansand. Passe stort, og nydelig by:) Men siden resten av familien bor her så blir vi nok:)

Bare si ifra om du skulle finne ut at nettvenninner er bedre enn familie ;)
Så skulle vi nok ha fått norges flotteste butikk!! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.801 sekunder