Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Kjøp av barnevogner fra utlandet Erfaring med kjøp av barnevogn i USA?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Erfaring med kjøp av barnevogn i USA?

Erfaring med kjøp av barnevogn i USA? 13 år 1 måned siden #76433

Vi venter barn i begynnelsen av juli og bor for tiden i Virginia, USA. Vi vurderer å kjøpe vogn her før vi reiser hjem til Norge til våren, men er usikre på kvalitet og ikke minst bruk av kjemikalier som vi er restriktive på i Norge. Er det noen som har erfaring med amerikanske vogner, evt har noe å anbefale/fraråde?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaring med kjøp av barnevogn i USA? 13 år 1 måned siden #76434

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Heldige dere! Og velkommen hit ;)

Jeg tror nok magne av merkene i USA er de samme som her... Mens det også er en drøss andre vogner :) Noen spesielle du har i tankene, så kan jo vi si om vi vet noe om vogna???

Ellers får du jo f.eks både stokke, mountain buggy og bugaboo som er kjente merker både her og der ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaring med kjøp av barnevogn i USA? 13 år 1 måned siden #76438

Takk for det!

Tenker vi vil ha en duovogn fra nyfødt og oppover i tillegg til en joggevogn.

En ting jeg har lagt merke til er at flere av vognene ikke vil fungere bra i Norge med tanke på vinterføre pga hvordan hjulene er. Synes også mange er ut til å være av mye plast og dermed ser noe lite holdbare ut.

Ang joggevogn så vil vi jo gjerne ha en som både er lett og stødig.

Har altså ikke kommet så langt som å snevre inn til merker enda, så tenkte kanskje noen her har noe å anbefale?
Siste endring: 13 år 1 måned siden av Mira 2011.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaring med kjøp av barnevogn i USA? 13 år 1 måned siden #76442

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Her inne herjer både brio og emmaljunga stemning for tiden. Dvs at mange (inkl. meg selv) har Brio GO... Den fungerer fint her hjemme. Ellers har jeg Emmaljunga edge duo til yngste. Jeg vurderer sterkt å bytte den ut i en emmalj. cerox ;)

Ellers tror jeg nok at om jeghadde hatt muligheten ville jeg nok gått totalt bananas mtp vogner i Usa :knegg:

Men, hva med Bugaboo Cameleon. Den er kjent her hjemme, fungerer fint med vinterhjul, selv om den da mister en del fjæring. Og haar en stor og god babybag, som kan brukes lenge. Muligheter for endring av tekstiler, og aapter for bilsete. Noe som er veldig kjekt, synes jeg. I tillegg er jo vognen genial på sommerføre, mtp at den svinger lett.

Av andre vogner kan du jo kanskje se på Mountaian buggy terrain, den er vistnok super som joggevogn og antar den er mye rimligere hos deg enn hos oss ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaring med kjøp av barnevogn i USA? 13 år 1 måned siden #76451

Har et godt inntrykk av Emmaljunga-vognene og har sett mye på edge duo på nett, men har enda ikke sett Emmaljunga her. Skal sjekk litt mer på nett. Skal se om jeg finner Mountaian buggy terrain og sjekke ut den, har ikke hørt om den før.

Tusen takk for tips! -Mye å sette seg inn i når man ikke har gjort dette før!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Erfaring med kjøp av barnevogn i USA? 13 år 1 måned siden #76458

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Edge duo er en veldig god vogn, men litt tung og litt stor... Noe jeg var ute etter denne gangne, merkelig nok :kokko: Men, den er veldig poppis her hjemme.

City Cross er også veldig pop her hjemme, og på finn.no finner du jo mange ulike vogner og kan se på bruktverdien av de.

Terrain kan du i alle fall kjøpe på Lilleprinsen.no, og da ser du jo litt prisnivå her hjemme vs USA ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Mira 2011
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.587 sekunder