Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Spørsmål fra førstegangsforeldre Hvilke feller å unngå?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilke feller å unngå?

Hvilke feller å unngå? 13 år 1 måned siden #76472

Har begynt å skjønne at det gjelder å holde tunga rett i munn når man begynner å se på vogner. Hvilke "feller" bør vi prøve og styre unna når vi skal kjøpe vogn(er)?

Tenker vi vil ha en duovogn og så en joggevogn.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilke feller å unngå? 13 år 1 måned siden #76476

Det første som slår meg er at man aldri må kjøpe noe brukt usett! :) Det er den største fellen jeg har gått i :) Kommer sikkert på mer etterhvert :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilke feller å unngå? 13 år 1 måned siden #76477

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Aldri si aldri, og :humre: les denne!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilke feller å unngå? 13 år 1 måned siden #76507

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Prøv forskjellige vogner og tenkt over hvor den kommer til å bli brukt osv. Ikke kjøp noe bare for at alle andre har. Se på str på bag og sittedel, prøv den i bilen. ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilke feller å unngå? 13 år 1 måned siden #76511

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Simenmin skrev:
Prøv forskjellige vogner og tenkt over hvor den kommer til å bli brukt osv. Ikke kjøp noe bare for at alle andre har. Se på str på bag og sittedel, prøv den i bilen. ;)

Signerer. Legger til at det er lurt å gjøre grundig research på vogna via nett. Les i forum, brukererfaringer mv. Det sier langt mer enn håpløse tester fra forbrukerråd/foreldre og barn/TV2 hjelper deg. Det er erfaringer fra vogneiere som har ei vogn, eller har hatt ei vogn som egentlig forteller mest.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilke feller å unngå? 13 år 1 måned siden #76513

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og tenk på hvor dere ønsker å oppbevare den... F.eks skal de stå i boden er det kanskje greit med softbag eller ligende :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilke feller å unngå? 13 år 1 måned siden #76534

Takk for alle svar så langt!

-Spentsmurf: det var en bra artikkel :) Godt poeng det der med hvor vognene skal stå. Det hadde jeg ikke tenkt på...
-mamman~til~lucas: Vi har bestemt oss for å kjøpe nytt, men er veldig enig med deg. Man må se på, teste og ta på uansett om det er nytt eller brukt! Tar gjerne i mot flere tips om du kommer på mer!
-Simenmin: Merker allerede at jeg ser mest på og leser mest om de vognene som kjentfolk har. Det kjennes liksom ut som et godt utgangspunkt. Men så er utfordringen at det finnes så mye mer! I tillegg bor vi i usa og vurderer å kjøpe vogn her (som bør egne seg for norsk vær og føre!)
-Empa: Jepp; er derfor jeg vil tømme de kloke hodene deres ;)

Setter pris på tips, tenker det er mange feller å gå i når man skal kjøpe første vogn. Bl.a husker jeg at søsteren min fikk vogn av svigers, men at de aldri ble tatt med på valget og aldri likte den vognen... Hadde jo vært så mye bedre om de heller kunne ha fått penger til vogn de fant selv!

Noen som vet noe om leveringstid på vogner i Norge? Er det vanlig å ha dem på lager eller er det mest vanlig å måtte vente en stund?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilke feller å unngå? 13 år 1 måned siden #76535

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Emmaljunga opererer med lange leveringstider, og er som alt annet en anelse rimeligere i Sverige :P

Ellers er det vel ofte en - to ukers leveringstid på det meste. Noen butikker opererer med lager, men det er vel mest på std. farger tenker jeg. Og det er litt ulik policy fra butikk til butikk, sikkert mtp på hvor mye de selger og ikke, og lagerplass, hvor mye de faktisk har på lager :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.671 sekunder