Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Ny sportsvogn-hva skal jeg velge???
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Ny sportsvogn-hva skal jeg velge???

Ny sportsvogn-hva skal jeg velge??? 10 år 7 måneder siden #90828

Jeg vil ha ny vogn! Har simo kombi som jeg nå bruker til nr 3, hun er nå 8 mndr gammel. Vogna er jo god og trille, og hun trives godt i den-men mor synes den er kjedelig..;) jeg vil ikke kjøpe ny vogn, synes det er unødvendig dyrt til tredje (og siste!) barn, så jeg sitter på finn om dagen;) jeg har sett litt på både TFK, easywalker sky og oth mountain buggy. Vognene som er nærmest her er oth 2007 og 2008- 1500kr og 2500kr, i tiløegg til tfk 2008, til ca 2000kr. Men hvilken vogn er egentlig best? Jeg bor på Lillehammer, med laaange, kalde og snørike vintre, så må jo ha en lun og god vogn, og er det egentlig så smart med 3hjuling da?? Jeg har hatt quinny freestyle før-solgte den til første og beste kjøper, ble aldri helt fornøyd med den, ikke særlig god å trille, og ustødig og bikkete. Har også hatt teutonia (husker ikke modell, kombibogn med 4 hjul), heller ikke særlig begeistra for den. Har noen gode tips og erfaringer? Tips om andre gode sportsvogner?
Alle råd mottas med takk!:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Ny sportsvogn-hva skal jeg velge??? 10 år 7 måneder siden #90829

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Oth/mountain buggy 2008- modell er bra. TFK er også fin, men ingen av de er særlig lune, og så er ikke sittedelen vendbar, noe jeg foretrekker til de er langt over året. Ellers er trehjulinger med luftdekk geniale på snø. Andre alternativer kan være Emmaljunga city cross, Brio go, Brio happy med lufthjul, Bumbleride.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Ny sportsvogn-hva skal jeg velge??? 10 år 7 måneder siden #90834

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Alle de du nevner er jo gode vogner, men som Empa nevner så er de ikke spesielt lune. Selvom jeg har hatt oth med stay put stormtrekk og det fungerte greit på vinteren det, jenta mi var litt større da, ca 2år.

Triller du mye i snø bør du jo først å fremst ha en vogn som tar seg godt frem på slikt føre, det er jo det mest irriterende i hele verden med en vogn som ikke kommer seg frem når man skal ut å trille. Jeg føler at vogner man kan ha vendt mot seg føles mere lune og jeg synes det er viktig når de er så små. Jeg synes jo at simo sportsvogn er ypperlig på vinteren, lune og gode for barnet samt gode hjul som tar seg godt frem i snøen.

Du kan jo beholde simo vognen til turvogn også kjøpe deg en sportsvogn til de fine dagene samt shopping etc? Da vil jeg isåfall anbefale deg en brio go, digger den vognen. Har blitt så positivt overasket over hvor allsidig den er, veldig god demping og den triller godt på alle underlag. Jenta mi på ett år sover kjempe godt i den og den er lun og god.
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.518 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!