Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Quinny Yezz eller Babyzen YOYO?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Quinny Yezz eller Babyzen YOYO?

Quinny Yezz eller Babyzen YOYO? 10 år 9 måneder siden #90777

  • LilleMy
  • LilleMy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 106
Vi skal ut på tur om noen uker, og skal ha med oss en på 15 mnd og en på 3,5 år. Vurderte lenge å ta med den doble city minien, men er nå usikker på om dette er ett godt valg da 3,5 åringen vanligvis ikke har behov for vogn hele tiden også er jeg usikker på framkomeligheten med dobbel vogn dit vi skal. Har da begynt å helle mot å ta med city versaen isted, også heller ha bare en liten trille til de gangene begge trenger vogn samtidig. Har da sett på Yezz og YOYO da disse er veldig små og lette sammenlagt. Gubben syns Yezz så veldig skrall ut og hadde ikke trua på denne. Men samtidig tenker jeg at den tåler jo faktisk 30 kg og skal være god å trille både med den lille og den store, også koster den jo faktisk en del mindre. YOYO koster mer, men her får du også lagt ryggen noe bakover. Den tåler ca 20 kg så tåler litt mindre vekt, men skal stadig gå greit å bruke den til eldste. Er nå veldig usikker på hva som er det beste valget. Noen som har noen erfaringer med disse trillene, eller som kan dele noen tanker om hvilket valg de ville tatt og hvorfor??

Skal også nevnes at vi skal fly, så derfor jeg har tittet på vogner som er små nok til å ta med inn på flyet. Tenker at dette er en ekstra fordel.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Quinny Yezz eller Babyzen YOYO? 10 år 8 måneder siden #90779

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Jeg har prøvd begge ibutikk og likte yoyo best,bedre å trille og følte at barnet satt bedre i den. Og Yezz får du vel ikke med inn på flyet, eller? Ser jo litt for lang ut. Samt at Yezz har ikke liggestilling på ryggen, ikke handlekurv, null fjæring og et litt dårlig fotbrett.

Har en venninne som har yoyo og hun digger den, jenta deres er 1,5år og de bruker omtrent bare den vognen. Eneste hun har å utsette på den som jeg er ganske enig i er at håndtaket er litt smalt, en vanesak som man sikkert venner seg fort til.

Vet at www.barnvagnsblogg.com har gode anmeldelser av begge disse med bilder og det hele, verdt en kikk ;)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av Tone.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Quinny Yezz eller Babyzen YOYO? 10 år 8 måneder siden #90783

  • LilleMy
  • LilleMy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 106
Arg at dette skulle være så vanskelig! Hellet veldig mot Yoyo, men så viser det seg at vektbegrensningen på 20 kg på den var feil :( er kun 15 kg. Nå er jeg da like i tvil igjen. Jeg tror det hadde vært en stor fordel at begge de to små kunne brukt trillen på tur, men eldste veier 20 kg og jeg er derfor engstelig for åssen det vil være for vogna og for trillekomforten. Vi skal fly med SAS og på dems sider står det at du får ha med liten paraplytrille inn på flyet så sant den veier under 8 kg og får plass i hylla over setene, så jeg tipper da Yezz også går inn på flyet.

Noen som har prøvd Yoyo på større barn?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Quinny Yezz eller Babyzen YOYO? 10 år 8 måneder siden #90784

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Men tror du ikke max 15kg kun gjelder i Norge fordi den ikke er testet for mere? Og at produsentens vektgrense er høyere? Pleier jo å være sånn.
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Quinny Yezz eller Babyzen YOYO? 10 år 8 måneder siden #90785

  • LilleMy
  • LilleMy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 106
Jeg håpet jo på det, men står 15 kg på babyzen.com også :( Men jeg lurer litt på å satse på at den tåler mer, de gjør jo som regel det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Quinny Yezz eller Babyzen YOYO? 10 år 8 måneder siden #90804

  • LilleMy
  • LilleMy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 106
etter mye undersøkelser har jeg nå funnet ut at leverandøren av Babyzen Yoyo til en butikk i Sverige har testet ned internt, og sier den tåler 25kg. Butikken holder dog på 15kg. Har også vært og testet den med begge to, og den virker helt knall, så da gjenstår det bare og få bestilt seg en :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Quinny Yezz eller Babyzen YOYO? 10 år 8 måneder siden #90807

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Kult, jeg skal også ha meg en yoyo neste gang vi skal ut å fly :)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Quinny Yezz eller Babyzen YOYO? 10 år 8 måneder siden #90817

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hadde definitivt valgt Yoyo av de to.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.630 sekunder