Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Barnevogner med maksvekt over 15 kg?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Barnevogner med maksvekt over 15 kg?

Barnevogner med maksvekt over 15 kg? 10 år 9 måneder siden #90719

  • Angel-A
  • Angel-A's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 29
Hei! :)

Jeg har nå en Brio Smile som jeg er veldig fornøyd med, lett og god vogn med en helt super kalesje!! Men som mange andre vogner har sportselen en maksvekt på 15kg. Så, hva finnes for barn over 15 kg?

Hvor gamle er barna når de er 15 kg..? :whistle:
Siste endring: 10 år 9 måneder siden av Angel-A.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Barnevogner med maksvekt over 15 kg? 10 år 9 måneder siden #90721

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
De jeg kommer på i farten er Babyjogger City Mini som har maxvekt på 23 kg, og `Babyjogger City Mini GT som har en maxvekt på 30 kg. Begge disse vognene er lette og har god kalesje.
Nå vet ikke jeg om du e på jakt etter en sportsvogn eller trille, men begge disse vognene er vel verdt en titt :glis:
Hvor gamle barna er når de er 15 kg, tja, si det. Eneste jeg husker er at min eldste var 18 kg når hun var 4 år og ca 13.5 kg når hun var 2,5 år. Hun er en helt normal jente som har fulgt gjennomsnittet i vektkurven, bare noe høyere enn andre jamngamle.

Håper dette var litt hjelp iallefall :sparke:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Barnevogner med maksvekt over 15 kg? 10 år 9 måneder siden #90733

  • LilleMy
  • LilleMy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 106
Du har også babyjogger city versa gt, den tåler 30 kg og har vendbar sittedel :) Mener også Easywalker og phil&teds har noen vogner som har høyere maksvekt, men jeg har ikke funnet noen andre enn babyjogger som tåler opp til 30 kg :)

Er nok veldig forskjellig fra barn til barn når de runder 15 kg, men mener gjennomsnittskurven sier ca 3 år :) her i huset har ikke dette stemt overhodet derimot :P derfor har maksvekt på vogn hvert noe jeg har sett mye på.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Barnevogner med maksvekt over 15 kg? 10 år 9 måneder siden #90734

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
.
Siste endring: 10 år 4 måneder siden av sissoll.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Barnevogner med maksvekt over 15 kg? 10 år 9 måneder siden #90735

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Mener MB også tåler mer enn 15kg. Og det gjør vel stort sett alle vogner, men det er en eller annen eu-standard som ikke tillater at det står noe annet. F.eks så må det stå 15 kg på en vogn solgt i Norge mens samme vogna kan ha høyere vektgrense i f.eks USA.

Mini er forøvrig ca13 kg og snart 2,5 år. Han er ikke akkurat tynn men god babyrund ;) Og ikke så veldig interessert i å sitte i vogn så ofte heller.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.538 sekunder