Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten En god vogn som tar minst mulig plass
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: En god vogn som tar minst mulig plass

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90463

  • Satelite
  • Satelite's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Jaa. Jeg har en emmaljunga ozone, som jeg forguder! Den er virkelig fantastisk. Og jeg gledet meg til å ta den med til kreta i sommer. Helt til jeg innså at det ikke kom til å bli plass, siden vi skal ha leiebil..... Så nå er jeg virkelig i tenkeboksen her.

Lille jenta mi er bare 6 måneder når vi reiser i begynnelsen av juni, så den må ikke være for stor i sittedelen. Den må ha full liggestilling siden hun antagelig blir å sove i den om natten også (dette er ikke avklart ennå, men mye mulig!) og den må være god å trille. Gjeeeerne svingbare/svingbart hjul. Er det mulig så vil jeg gjerne kunne ha hun mot meg også, men det er kanskje vanskelig å oppfylle alt dette?!

Og jo, den må være mulig å få tak i til en relativt ok pris, brukt :D




Har en emmaljunga scooter også, men den er ganske overflødig og jeg tenker egentlig på å selge den iom at den ligger i garasjen å tar opp plass. Men akk, den er så PEN i sin candy pink farge.. Sukk..

Redd med fra galskapen :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90464

  • Satelite
  • Satelite's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Jeg har jo en liten crush for bugaboo cameleon da. Men føler det kanskje er LITT unødvendig med en ozone i hus? De er jo omtrent identiske... :p Hvor mye mindre er dem sammenlagt enn ozone, noen som vet?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90465

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Det er svært få cm å spare på Cam vs Ozone. Hatt begge to.
La forresten ut bilder her av Emmaljunga Nitro vs Cameleon en gang. Nitro har jo likt understell som Ozone men litt større sittedel. Og der var det ikke så veldig mye forskjell heller.

Men du kan jo pakke understell bak i bilen og ev legge sittedelen oppå eller innimellom der det er plass? Den er jo ganske flat.

Ellers ville jeg kanskje vurdert en Babyjogger city mini gt? Litt usikker på hvor mye mindre den blir sammenlagt, men den er jo lett å pakke med seg og har flat liggestilling og diger kalesje som er fin mot sola.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90466

  • Buggybuff
  • Buggybuff's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 67
  • Takk er mottatt 4
Vi har hatt med vår Ozone på ferietur i liten leiebil og det gikk finfint!
Man kan jo som nevnt legge sittedelen i baksetet og evt ta av hjulene - da fikk vi alltid plass til vogna på et vis, selv med mye baggasje. Men kommer jo selvsagt an på om man er mange i bilen da - vi var bare tre inkl lille snuppa ;)

Som alternativ; hva med Quinny Zapp Xtra? Understellet blir jo ekstremt lite sammenslått, og babyer sitter veldig godt det ergonomiske setet! HJulene er små så egner seg jo kun til jevne underlag, men på Syden-ferie burde det jo funke bra? :glis:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90467

  • Satelite
  • Satelite's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Vi blir 5 stk da, så bilen blir helt full! Så må ha noe som er så lite som overhode mulig, uten at det går utover kvaliteten da, selvsagt... Kan ikke ha noe som er ubruklig.
Ozonen blir nok for stort, vil ha en som kan "brettes" i sittedelen når den legges sammen. Per idag tar ozonen opp bortimot hele vårt bagasjerom på en gammel bmw... Synes ikke den blir så liten sammenslått.. Men vi må ha de sittedelen innerst og understellet ytterst, siden den blir for høy oppå hverandre.

Har sett på quinny zapp, men vi skal bo høyt oppe i fjellet, så den passer nok litt dårlig.

Har tittet på babyjogger også, men den hadde ikke justerbart fotbrett, noe jeg nesten ser på som et must.

Har sett noen fine filmer på youtube av bumbleride da, den synes jeg så grei ut. Når man tar av hjula så blir vel den ganske liten? eller? Aldri sett den i virkeligheten jeg.

Også har jeg falt litt for den enorme kalesjen til brio smile.....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90468

  • Buggybuff
  • Buggybuff's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 67
  • Takk er mottatt 4
Bumbleride blir liten til "vanlig" vogn å være, men ikke ifht reisetriller tror jeg. Har ikke sett den irl jeg heller, men er er her inne som har hatt den vet jeg! ;)

Vi har Babyjogger City Mini GT som reisevogn nå, og den er helt suveren. Hadde vanlig City mini først, men irriterte meg litt over hjulene.
Til mindre barn er jeg helt enig i at vogna bør ha justerbart fotbrett.. Men BJ er jo lang i ryggen, så det går faktisk an å legge barnet litt langt opp når det skal sove slik at bena får støtte. ;)

Vet at 4ME Fusion og liknende har justerbart fotbrett - og blir liten sammenlagt, men kvaliteten er vel kanskje så-som-så..
Og den har jo samme små hjul som Zapp. :urk:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90469

  • Satelite
  • Satelite's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Takk for innspill!

Vanskelig dette... Har kikket litt på bugaboo bee nå. Likte den egentlig veldig godt også. Den blir jo omtrent som en seng nr man legger ned ryggen. Det likte jeg!
Men... den er jo veldig dyr da...

Jeg har falt sånn for smile at jeg vurderer å kjøpe den uavhengig av kretaturen nå jeg altså... den er jo sååå lekkker, og ser veldig praktisk ut :D

På tilbud til 6000,- inkludert bag på babyshop ser jeg... Bare dumt vi sluttet å bruke bagen allerede da frøkna var 3,5 mnd. Snakk om stabeist av en unge :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90470

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Hvis du skal bruke vognen som seng om natten, bør du se etter en ordentlig vogn og ikke trille. Jeg syns hverken City mini eller Bee egner seg som soveplass om natten.

Jeg er usikker på hvor stor bagen til city mini er, hvis ikke er det kanskje et alternativ å kjøpe denne som bagvogn. Det finnes også andre paraplytriller med bag. Tror Cybex har en slik.

Folk skryter av at Bumbleride blir liten sammenlagt, men jeg vet ikke hvor liten den er. Plusle kan sikkert svare på dette. Jeg tenker at Bugaboo Cameleon kan gå, for understellet blir jo veldig lite hvis man tar av hjulene. Bagen og sittedelen kan også klappes flatt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90477

  • Emmeline
  • Emmeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 181
  • Takk er mottatt 2
Smile var en en stor skuffelse på meg, altfor stiv og mye plast og ikke minst tung.
Har hatt vogndilla siden jeg begynte å leke med dukkevogner =)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90478

  • betta
  • betta's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 121
  • Takk er mottatt 1
Bee er fantastisk god å trille, men egner seg ikke som sovevogn på natten etter min mening. Da er bj city mini bedre, da kan du eventuelt ha med et skinn og legge baby godt oppi ryggen så blir den bedre for nattsoving :) Men hadde nå seriøst vurdert å kjøpt en av disse minste reisesengene som du kan pakke i kofferten altså fremfor å ha baby i vogna. Elsker forøvrig kalesjen på BJ vognene, perfekt til solferie B)
Vognparken består av: Bugaboo Donkey, Stokke Scoot, Easywalker qtro, Baby Jogger City Mini og Emmaljunga City Cross (Tidligere vogner: Mountain Buggy Duet, Bugaboo Bee Plus, Simo Kombi, TFK Joggster X med Multi-X bag)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90481

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Bumbleride tar mindre plass enn MB sammenlagt og er en super vogn. Men det er jo en "vogn" da, og ikke en trille. Så tar derfor naturlig nok mer plass i bil. En fordel er at den kan plasseres på høykant. Dvs med hjul og håndtak ned. Men har ikke hatt den samtidig som Ozone, så er ikke sikker på hva som tar minst plass. Plukker man hjul av Ozone samt bretter sittedeles så mye som mulig, tar den ikke mye plass den heller. Pakket og sendte min og fikk den i en relativt liten eske.

For reise ville jeg kjøpt en sånn pop-up reiseseng. Finnes masse typer av de rundt om og de tar som betta nevner veldig liten plass. Litt luftigere enn å sove i vogn hvis det er varmt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90482

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Jeg glemte jo helt å nevne Britax B-Agile. Fantastisk reisevogn! Vi hadde med vår til Mallorca i fjor. Litt bedre enn den vanlige City mini. Kan ikke sammenlikne mot GT, for den har jeg ikke prøvd.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90483

  • Satelite
  • Satelite's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Ja, jeg har tenkt litt på en ekstraseng. Det er jo ikke optimalt å ha hun i vogn på natten... Skal ha med prampack, er det noen det er plass til å ha oppi der, sammen med en vogn? Aldri brukt prampacken før, så jeg vet ikke hvor god plass det er oppi der... Koffertene våre blir jo proppfulle av bleier og mat til frøkna, så vi har allerede begrenset med plass oppi der.. hmm

Hva heter disse fancy reisesengene dere snakker om, som er så små?

Jeg skal ta en titt til på babyjogger city mini.. Den er jo veldig fin, men det eneste jeg ikke likte var at man ikke kunne justere fotbrettet... Hvordan er de andre babyjogger vognene i forhold til denne egentlig?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90484

  • Satelite
  • Satelite's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Likte veldig godt utseende på den britax-vognen du nevner her plusle! Tror jeg skal titte litt på den imorgen :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90485

  • betta
  • betta's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 121
  • Takk er mottatt 1
Er mange som har sånn pop-up seng, Samsonite og Littlelife bl annet, og så har du jo Phil og Teds sin, jeg kjenner mange som pakker den i kofferten.
Ta en titt på denne testen for å få en ide: www.klikk.no/foreldre/foreldre_test/article768375.ece

Du får nok plass til reiseseng i prampacken ja, alt etter hvor stor vogn du pakker oppi der selvsagt. Men noen charterselskaper er strenge på at det "kun" skal være vogn oppi der. Vi har alltid pakket alt mulig stæsj i den og det har stort sett gått bra, men har også blitt stoppet en gang.

Ang BJ city mini vs Britax b-agile; sjekk ut sammenligning her :


Ellers bruker jeg alltid å sjekke baby gizmo når jeg vurderer en ny vogn, ho har video reviews av de fleste "internasjonale" vogner på youtube :-)

Lykke til med valget B)
Vognparken består av: Bugaboo Donkey, Stokke Scoot, Easywalker qtro, Baby Jogger City Mini og Emmaljunga City Cross (Tidligere vogner: Mountain Buggy Duet, Bugaboo Bee Plus, Simo Kombi, TFK Joggster X med Multi-X bag)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90487

  • Marmot
  • Marmot's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 5
Jeg har Bumbleride, og er veldig fornøyd med den, men jeg synes den blir ganke svær sammenlagt da. Hjelper sikkert om man tar av fremhjulet, men det gidder jeg ikke.

Vær klar over at de fleste flyselskaper ikke erstatter vogna ved skade, dersom du også har hatt noe annet oppi der.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90488

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Putt heller bleier i prampacken. De er lette og kan ikke skade noe, og så frigjør du mye plass i koffertene :glis:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90490

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Bugaboo cam med bag hadde jeg tatt med da, kan pakkes helt flat om du slår sammen bagen og tar av hjulene. Vi pleier å ha vår i skiboksen :)

Da har lille en god seng også for den bagen er genial. Kjøp en brukt og bruk den på turen, selg den igjen for samme pris når du kommer hjem. Buggisen er jo utrolig lettsolgt.
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 uke siden #90493

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi har hatt phil og teds sin største reiseseng med på turer. Den er liten og lett :) så den og bee ville jeg vurdert!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 5 dager siden #90500

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Babyjogger city versa kunne kanskje vært noe?
Ellers har vi hatt med oss babyjogger city mini, og quinny zapp xtra på reise. Anbefaler begge to. Veldig gode triller med god solskjerming. :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

En god vogn som tar minst mulig plass 11 år 1 dag siden #90512

  • Satelite
  • Satelite's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Har ikke blitt noe klokere på dette området dessverre. Men har blitt veldig begeistra for city mini gt. Tror det blir den en gang, på sikt. Men huset vi leide måtte vi dessverre avbestille. Skal booke ny ferie, men da på hotell. Så da blir det buss til og fra, samt at de har reiseseng der. Så da tror jeg rett og slett vi venter med trille, og tar med hovedvogna :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.677 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!