Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten En tur på vognbutikken og enda mer forvirret!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret!

En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90223

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Hvordan er det mulig sier jeg bare! Jeg tok en liten tur på to butikker; først så jeg på Buggis og Brio; var interessert i Smile. Ikke så gærn, men er ikke helt fan av den platesaken som er foran ved fotstøtten - det stemmer ikke helt for meg.
Buggis er jo heller ikke dum, men damen lovte at Buffalo kommer i mars, så kanskje ikke noe vits å se på Cameloon.

Kikket på nye Stokke, men det var litt for mye plast for meg.

Så til den andre butikken; var interessert i Teutonia BeYou; veldig fin vogn helt til jeg så kalesjen. På bildene på nett så virket den så mye nettere enn på de andre modellene, men slik virket det ikke i butikk. Nå var kun bag på når jeg var der, men hun viste meg en annen modell og sa den var lik.
Kikket på Emmaljunga; city cross har samme kalesjestyret. Så på duo edge eller hva den heter med nye svingbare hjul og den er ikke dum.

Så kom damen med en Hartan vogn. Forrige gang jeg var i den butikken (for å sjekke om vogna vår kunne fikses) så var de veldig raskt ute med å promotere Hartan og jeg lurer litt. Vogna er fin (het vel racer gt) og tilfredsstiller kravene mine om vendbar sittedel og svingbare hjul. Men hvorfor pusher de den så hardt?

Må på Barnas Hus også for å se på babyjogger og forventer vel ikke å bli noe klokere der heller.

Mistenker at jeg ikke finner en vogn som vil tilfredsstille alle mine kresne finurligheter :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90228

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90229

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90231

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Jeg kan vel ikke si at vi pleier å dure rundt i fjell og voldsomt kupert terreng, så sånn sett er nok Cameleon mer enn god nok. Prisen trekker ned det må jeg innrømme - det kommer ikke på tale med en unge etter dette, så det å bruke så mye på en vogn til kun 1 barn er jo heftig :)

Det var Teutoniaen jeg likte best før jeg så den live, men jeg har igjen sett på den på nett og kalesjen der er helt annerledes enn live. Så jeg tror det beste er å ta en ny tur og be om en skikkelig demo!

Jeg har også lest endel negativt om Hartan, så derfor stusser jeg veldig på det. Pluss at de var på den umiddelbart når jeg var i butikken (en annen butikk enn den idag, men samme kjede) både forrige gang jeg var innom og nå. Jeg sa det aller viktigste for oss er svingbare hjul, vendbar sittedel og ikke for tung - hun nevnte ikke Emmaljunga eller noen av de andre modellene - kun Hartan for alt det var verdt og la ut og viste frem.

Kan jo hende vogna er knall, men skeptikeren i meg dukker opp hehe.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90234

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Nå har jeg ikke hatt av de nyeste Hartan-vogner, men den jeg hadde fristet såpass lite til gjentakelse. Tror faktisk at jeg likte den mindre enn Quinny freestyle 3xl, og det sier vel sitt :knegg:
Knøttliten sittedel, dårlig selesystem, knirket etter kun et par dagers bruk, ble kjempestor sammenlagt (jeg hadde en Skater S).

Velger du en kjent og populær vogn er det iallefall sjanse å få solgt den igjen til en ok pris. Bugaboo holder seg som regel godt i pris, mange gjør ikke det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90239

  • Angel-A
  • Angel-A's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 29
Kanskje kjeden har skrevet en kontrakt med de som de ikke kommer ut av, så derfor ansatte er så på den vogna? Merkelig ettersom at det er så mange som ikke liker den. :gruble:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90241

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Barnevognhuset Rudo er vdl en av de som selger mange Hartan vogner? Har ikke helt sansen for det merket.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90253

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Ja det er Rudo som pusher Hartan for harde livet :)

Tenker nok vi holder oss unna, det er litt for mange varsellamper som blinker for min del nå.

Jeg har ikke helt sluppet Koelstra vognen, så jeg har kontaktet Barnens Hus i Sverige som fører de og skal vurdere tilbudet som Koelstra sendte meg. Kunne få kjøpe en pakkeløsning direkte fra de som ikke var dumt i pris (ca 5000 NOK) inkl porto for sportsdel, bag, vognpose, adapter etc.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90255

  • Angel-A
  • Angel-A's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 29
(Flere enn meg som har dårlig erfaring med Rudo generelt? Synes de er innmari innpåslitne, i hvert fall på Strømmen, får jo ikke gå rundt alene i butikken for å se på vareutvalg en gang. Rett og slett ubehagelig!)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 2 måneder siden #90262

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
*
Siste endring: 10 år 8 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 1 måned siden #90279

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Det hjelper vel ikke på salget at det bare er noen få butikker på Vestlandet som fører Koelstra og etter det jeg har lest meg til så får de mye tyn for service og slikt.

Jeg klarte ikke helt å slå meg til ro med denne kalesjen på teutonia beyou, så jeg sendt de en mail. Det sier seg at at det er mulig å få den mindre; det er knapper som kalesjen festes i slik at den ikke trenger å henge løst. Dvs da blir den ikke lik som de andre og damen på rudo sa feil. Mulig fordi hun var så opptatt med å pushe hartan vogn ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: En tur på vognbutikken og enda mer forvirret! 11 år 1 måned siden #90363

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Koelstra er en veldig ok vogn, og prisen på den importert ble ikke så ille. Men det er jo mange som ønsker å se og ta på en vogn før de bestemmer seg, ikke som meg som kan komme til å kjøpe en vogn for å få tatt på den :kokko:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.905 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!