Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Teutonia cosmo eller beyou?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Teutonia cosmo eller beyou?

Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89627

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Havnet inn på sidene til teutonia og så en ny (for meg) vogn som trolig innehar det jeg leter etter av primærfunksjoner; svingbare fremhjul og vendbart sete.

Men hvordan er kvaliteten på teutonia? Har forsøkt å google, men erfaringsmessig har jeg jo skjønt at det er like greit å bruke oraklene her inne :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89628

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja takk begge deler :D

Jeg sikler på begge to jeg også, som supplement til Prestigen min.
Er rett og slett ikke sikker på hva som er forskjellen på dem, de ser veldig like ut. Noen små detaljer på understellet kanskje, og så er cosmo noe eldre?
Den nye bagen passer til begge, så vidt jeg vet, så må jo være samme system også.

Alltid vært veldig fornøyd med teotunia. Veldig glad i stoffet de bruker på sportssetene, de har fantastiske kalesjer og veldig praktiske bumperbarer.

Eneste, eneste jeg har vært misfornøyd med med teutonia, er de flateste av luftkanalhjulene, de man ofte ser på mistral, prestige og timmy. Men jeg har sett et par Be you i det siste, og de ser ut til å ha mer avrundede hjul, en ny type kanskje? Ser i hvert fall bedre ut.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89629

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
aha, på Be you er håndtaket vendbart, derfor jeg synes understellet/håndtaket ser litt mindre stilrent ut enn på cosmo :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89636

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Blir ikke Be you litt nettere sammenslått???

Vi har hatt flere teutonia vogner og vært veldig fornøyd. Eneste var spirit'n (s3) som fikk riper i understellet pga måten den ble slått sammnen på... Ellers er jeg enig med alt mhmhv skriver!!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89649

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Teutonia har vel i alle år vært kjent for å lage kvalitet. Husker jeg siklet ekstremt på teutonia y2k back in the days ;) Nå er jo det en steinaldervogn.....

Jeg har bare prøvd en mistral med lufthjul og den likte jeg forsåvidt godt, men følte at lillemor vokste ut av den raskere enn jeg rakk å snu meg. Den var jo ekstremt kort i ryggen (noe jeg vet andre her inne er uenig i ;) ). Har lagt merke til det på jobben også (bhg) at de barna som sover i teutonia (og emmaljunga faktisk) ligger i en krøll etterhvert fordi de har så liten plass.
Men for oss gale som gjerne har både tre og 15 vogner før vognperioden er ferdig så gjør jo ikke det så mye, blir vognen for liten har man jo bare en god grunn for å kjøpe en ny.
Men de nye teutonia vognene har vel fått noen cm ekstra i lengden eller?

Men hvorfor i alle dager kunne ikke alle vognprodusenter hatt 85cm bager og 105cm lange sittedeler, det hadde gjort mitt liv rikere :knegg:
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89656

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg er helt enig i at teutonia har litt små sittedeler, men det ser jeg på som en fordel jeg da. det betyr at det er en vogn som passer perfekt som sportsvogn rett etter bagvogn. vi hadde edge til minstemann og dne sportsdelen er for bred for en liten kropp, synes jeg. dersom alle ville laget store vogner ville det blitt enda mindre grunnlag for å forsvare alle vognbyttene, så for all del, keep it the way it is :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89663

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Tone skrev:
Teutonia har vel i alle år vært kjent for å lage kvalitet. Husker jeg siklet ekstremt på teutonia y2k back in the days ;) Nå er jo det en steinaldervogn.....

Jeg har bare prøvd en mistral med lufthjul og den likte jeg forsåvidt godt, men følte at lillemor vokste ut av den raskere enn jeg rakk å snu meg. Den var jo ekstremt kort i ryggen (noe jeg vet andre her inne er uenig i ;) ). Har lagt merke til det på jobben også (bhg) at de barna som sover i teutonia (og emmaljunga faktisk) ligger i en krøll etterhvert fordi de har så liten plass.
Men for oss gale som gjerne har både tre og 15 vogner før vognperioden er ferdig så gjør jo ikke det så mye, blir vognen for liten har man jo bare en god grunn for å kjøpe en ny.
Men de nye teutonia vognene har vel fått noen cm ekstra i lengden eller?

Men hvorfor i alle dager kunne ikke alle vognprodusenter hatt 85cm bager og 105cm lange sittedeler, det hadde gjort mitt liv rikere :knegg:

Hahaa, du siklet på y2k, den var god :knegg:

At sittedelen er litt kort, er jo bare fordel, enig der, en ypperlig unnskyldnng til å prøve noe nytt :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89677

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Jeg kunne godt tenkt meg å prøve be you. Tror nok denne skal testes som sportsvogn rett etter bagvogn perioden :D Hadde en fun som reisevogn en gang, veldig god vogn egentlig. Litt tung å løfte bare.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89681

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi er kanskje de eneste som ser fordeler med slike ting, men det er da faktisk fordeler med små sportsdeler for små babyer :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89684

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Spentsmurf skrev:
Vi er kanskje de eneste som ser fordeler med slike ting, men det er da faktisk fordeler med små sportsdeler for små babyer :)

Hmmm, synes det kun er ergonomiske sittedeler som duger til baby jeg. Og det hadde ikke gjort noe om ramma til buggisen var ti cm lenger, så det så ;)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89688

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Mine satt helt fint i vanlige sittedeler, men de fikk vel egnentlig ikke komme opp før de var litt eldre :knegg:

Minstesnupp lå i bagen til emm til hun var 10 mnd tror jeg... Og da ble det bytte for det ble ikke plass til henne og vinterpose :humre: Men hun hadde da Go, P&T og Zapp Xtra ved siden av... (i alle fall de, mulig det var noen jeg har glemt...)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89782

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Visste jeg det ikke - genialt å søke råd her inne! Har flere alternativer som skal beskues og testes fremover.

Hadde de norske butikkene vært som Mothercare - nye flagship butikken har laget testløype for vogner i butikken med all slags underlag og hindringer!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89784

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
så kult! Jeg skal til england i mars, og gleder meg til å se om jeg får kommet meg inn i en butikk eller to, elsker å se på noe så simpelt som triller der :humre:

Velkommen hit, forresten!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89792

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Tusen takk :) Setter stor pris på et felleskap hvor det er helt naturlig med både 2 og 10 vogner og inngående diskusjoner om vesker, poser og utstyr!

Reiser til London om en uke og har ul før det, så håper dette sprellevesenet vil avsløre seg selv slik at hu mor kan handle litt!
Har allerede sjekket Mothercare, Mamas & Papas etc - mye å bruke penger på ja. Kunne fint kjøpt med vogn derfra, men er usikker på hva de har inne og siden jeg overhodet ikke får bestemt meg, så er det bedre å ta tiden til hjelp her hjemme.

Den flagskip butikken ligger litt utenfor London, men der har de virkelig satset med vognbane, bilstoltesting, samarbeid med Clarks for fotmåling og skotilpasning, lekeområde for større barn , hjelp til å finne riktig ammebh og et sosial område. Jeg tror muligens det er fordi vårt opplegg med barselgrupper og fellesskap ikke finnes så mange andre steder, så da må de lage noen møteplasser.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Teutonia cosmo eller beyou? 11 år 2 måneder siden #89805

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Altså, her inne er det ingen som ser rart på deg om du sier du har rundet over 20 vogner heller (håper jeg da) ;)

Den butikken, dit skulle vi reist jenter!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.656 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!