Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Drømmen om en Binque
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Drømmen om en Binque

Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89205

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Lurer på om drømmen om en Koelstra Binque forsvinner før den omtrent har fått manifestert seg..
Har googlet opp og ned i mente - det er noen utvalgte "barnens hus" nær Gøteborg som selger Koelstra, men de liker ikke kontakt med folk, så e-post adresse er ikke å oppdrive.
Og googlingen resulterte også i særs dårlige tilbakemeldinger om den norske leverandøren, så jeg vet ikke om jeg vil handle der eller om de har Binque for den saks skyld.

Siste utvei nå er mailen jeg sendte til Koelstra selv og spurte om det var noen i London som selger de - durer dit i januar og British Airways er visst særs generøse på bagasjekvota (vi kan ha 192 kg inkl håndbagasje + vogn + bilsete uten å betale!).

Jeg er da ikke sååå kravstor som vil ha en vogn med vendbar sittedel, svingbare forhjul og som tilfredsstiller det bildet jeg har i hodet om drømmevogna?

:laughing1:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89206

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vognen er ikke å finne på den norske siden, men de må da kunne bestille den?? Jeg har også lest en del negativt om den norske forhandleren, men så kjenner jeg andre som har handlet hos Babyland og som ikke har noe å utsette på verken kjøp eller service, så ville ikke utelukket det alternativet om det er denne vognen du vil ha :)

Skal du til London uansett, og de har vognen der så er den sikkert rimeligere der :)

I forhold til reklamasjon så blir det jo litt risiko både om man velger å kjøpe i utlandet, eller om man velger en forhandler med litt dårlig rykte. Og er du heldig så blir det ikke problemer med verken vognen eller ved en evt. reklamasjon uansett hvor du handler :)

Vognen så veldig fin ut den, men om du sliter med å få tak i den er det jo ganske mange vogner med svingbare forhjul og vendbar sittedel på markedet nå. Men er jo noe med at man gjerne vil ha akkurat den man har sett for seg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89214

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Jeg fikk ganske raskt svar fra Koelstra som kunne informere om at verken den norske eller svenske forhandleren fører vognene, men kun trillene. Jeg kunne bestille direkte fra de til en grei pris, men skulle gjerne prøvd den litt og sett på den live.

Tror nok uansett jeg må ta en runde i de norske butikkene og se hva som finnes - det er jo et bra utvalg nå enn da vi kjøpte vogn for ca 5 år siden til junior!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89215

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Ingen erfaring med den eller leverandøren.Men den var jo veldig lik Brio GO synes jeg, så kanskje den kunne vært et alternativ? :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89218

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
helle_høygir skrev:
Jeg fikk ganske raskt svar fra Koelstra som kunne informere om at verken den norske eller svenske forhandleren fører vognene, men kun trillene. Jeg kunne bestille direkte fra de til en grei pris, men skulle gjerne prøvd den litt og sett på den live.

Tror nok uansett jeg må ta en runde i de norske butikkene og se hva som finnes - det er jo et bra utvalg nå enn da vi kjøpte vogn for ca 5 år siden til junior!

Akkurat det stemmer vel ikke helt tror jeg, for på butikken som eies av den norske forhandleren av Koelstra selger både vogner og triller. Mange som har kjøpt LAtinique der, og den er jo lik den du vil ha, bare at den har annerledes hjul foran - altså en fullverdig vogn. Men Binque har jeg ikke sett der (men nå er det ganske lenge siden jeg var innom der også).

Det er nok lurt å ta en runde i de norske butikkene ja, er ca 5 år siden forrige vognkjøp her også, og utvalget er et HELT annet :) Kommet en del spennende vogner på markedet nå ! :) Kanskje greit å ta en runde innom norske nettbutikker å kikke litt også? Så får en litt bedre oversikt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89220

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
vogndilla85 skrev:
Ingen erfaring med den eller leverandøren.Men den var jo veldig lik Brio GO synes jeg, så kanskje den kunne vært et alternativ? :)

Den er faktisk enda likere nye brio smile :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89221

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
MammasLilleVidunder skrev:
vogndilla85 skrev:
Ingen erfaring med den eller leverandøren.Men den var jo veldig lik Brio GO synes jeg, så kanskje den kunne vært et alternativ? :)

Den er faktisk enda likere nye brio smile :)

Ikke fått med meg.. :tullerdu: Må inn å se på den :glis:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89239

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Jeg kikket på brioen nå og den var ikke så ille :) skal ta meg noen runder og se på forskjellige modeller- det er noen år siden vi kikket på vogn sist ja!

Men så spørs det om det finnes adapter til maxi cosi sete til brio?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89240

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
helle_høygir skrev:
Jeg kikket på brioen nå og den var ikke så ille :) skal ta meg noen runder og se på forskjellige modeller- det er noen år siden vi kikket på vogn sist ja!

Men så spørs det om det finnes adapter til maxi cosi sete til brio?

Gjør hvertfall det til go, så helt sikkert til denne og. :)

Du kan forresten spare en del på å bestille fra kiddies24.de
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89241

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Takk for tips :) så på siden at de ikke hadde Smile, men kun Go. Uansett vet jeg jo ikke noe enda- det er jo et hav å velge i! Og når man har funnet vogna med stor V, så er det å finne farge og slikt.

Ble ny stelleveske til jul fra mannen (mor er jo bordeline veskefreak her hehe), så under treet lå det en Storksak Sofia i fargen tan. Ønsket meg en veske som ikke ser ut som en stelleveske og som kan brukes i ettertid også. Men er litt usikker på størrelsen- om den er for stor. Alternativet er jo så klart en litt mindre i tillegg hehehehehe:)

Fikk innkalling til ordinær UL 3 dager før vi reiser til London, så det er vel noen muligheter der også!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89242

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Brio Smile er ikke leveringsklar før ca uke 3, så derfor den ikke er i nettbutikken :) Så det er vel heller ikke mulighet for å se den live før den tid.

Som Vogndilla skriver får man adapter til maxi-cosi til GO, den koster ca 200 kr. Usikker på hva som kommer av tilbehør til Smile, men de bør jo ha maxi-cosi adapter til denne også.

Sikkert lurt å ta en runde å se før man bestemmer seg! Og det kan være en del å spare på å handle i London, de fleste vogner er vel litt billigere der, og noen er nok sikkert en hel del billigere. I London har de sikkert ok utvalg av blant annet iCandy vogner og Britax vogner, begge disse produsentene har modeller med vendbar sittedel og svingbare framhjul som ser veldig ok ut!

Angående stelleveske - det er veldig godt å ha en med god plass!!! Mye bedre å heller supplere med en mindre til korte turer ut ;)
Skal snart handle inn stelleveske jeg også, men synes det er vanskelig....Alt for mye å velge mellom for tiden :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89243

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Med junior hadde jeg 3 vesker; første jeg kjøpte var en petunia picklebottom i messengerveske stil i grønt og hvitt mønster (like fin enda). Utenpå har den et slags vokslag som beskytter mot regn og skit - veldig praktisk siden han ble født i februar.
Veske nummer 2 var også en petunia, men mer som en veske og den har forskjellige stropper mtp lengde. Den hadde også egne festestropper til vogna. Masse små rom inni og utenpå, så den ble brukt mye.
Her valgte jeg et dyplilla mønster med litt forskjellige duse farger. Hadde sort vogn og da syns jeg det var ok ha litt farge på veska mi.
Siste vesken var /er mer som en bag og den bruker vi enda. Det er en bumblebee veske med to store siderom (kjekt til sokker i det ene og truser i det andre) og inni er det akkurat nok plass til skifteklær når vi skal på mindre turer.

Jeg har en plan om å se nøye på både mothercare og de andre store kjedene på nett i forkant - det gir et litt bedre lide av priser og slikt. Flyselskapet gir oss muligheten til å ta med vogn gratis, men eneste er dette med innpakning. Hadde ikke planer om å kjøpe en prampack, men er jo utrolig surt å få ødelagt vogna før den har blitt brukt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89244

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja det blir vel to stellevesker her også, en med plass til mye og en enklere modell. med alt regnet det er her så bør minst en av dem være litt vanntett/vannavstøtende også :humre: Får se hva vi ender opp med, fortsatt litt tid til vi trenger den ;)

Du får ikke ta med vogn i eske da? Ellers er kanskje ikke prampack så dumt, det ligger vel noen på finn kanskje? Om dere reiser en del så er det jo uansett en grei investering!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 3 måneder siden #89245

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Ikke dumt det med eske, det hadde jeg ikke tenkt på faktisk. Er ikke verre enn å sende en mail i forkant og høre hva som er på lager - ser på mothercare sine nettsider så står det hva som er i butikk vare og hva som er nettbutikkvarer.

For meg så er de viktig å ha veske som er passende min situasjon og når veskene ser ut som vanlige vesker, så har jeg null kvaler med å kjøpe mer enn 1:)
Den jeg fikk til jul ser ut som en litt større pc veske med kjekke utenpålommer og slikt! Skulle gjerne lagt inn bilde her, men vet ikke hvordan hehe.

Og en ting er jo diverse utstyr som London land har, en annen ting er alle de fine klærne og slikt! Fikk tilsendt et par gravid jeans fra gap forrige gang og de var super gode. Gidder ikke kjøpe masse klær, men spørs hvor lenge jeg kan bo i kosebukser..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 2 måneder siden #89255

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har bestilt fra Koelstra, ikke til meg til en venninne, men hun bestilte daily tror jeg :blush:

Kjenner meg en anelse rysten her inne nå :dåne:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 2 måneder siden #89274

  • helle_høygir
  • helle_høygir's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 28
  • Takk er mottatt 1
Rysten fordi du har bestilt derfra eller fordi vi drømmer om flere snasne stellevesker!

:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 2 måneder siden #89278

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Rysten?? Eller mener du rusten?? Ikke fordi jeg synes du er det, men fordi det passet bedre inn i settingen her :knegg: :knegg:

Uansett om du mener du er rysten eller rusten - tror vel egentlig at du er den minst rustne og den som er vanskeligst å ryste her inne :hug1:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Drømmen om en Binque 11 år 2 måneder siden #89289

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
MammasLilleVidunder skrev:
Rysten?? Eller mener du rusten?? Ikke fordi jeg synes du er det, men fordi det passet bedre inn i settingen her :knegg: :knegg:

Uansett om du mener du er rysten eller rusten - tror vel egentlig at du er den minst rustne og den som er vanskeligst å ryste her inne :hug1:

:rofl:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.675 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!