Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon?

Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89113

  • Giraffen
  • Giraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Hei hei:-)

Ja disse tre står det mellom så langt

Mountain buggyen har vi hatt og har vært veldig fornøyd, men har savnet å ha babye mot meg når vi gikk over til sportsdelen... Nå har jo MB kommet med en face to face del men veldig liten...

Brio Go syns jeg er veldig fin men usikker pga hjulene??

Bugaboo camelon virker veldig praktisk men liten??

Hva mener dere kloke damer??
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89114

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Ut av de mener jeg go. De jeg har snakket med om dn face to face delen, sier den mer eller mindre er ubrukelig. :sinna:

på de nye go 2013 modellene kan du nå få kjøpt "vinterhjul" da får du en vgn til all slags føre og klima :)

Bugaboo har jeg ikke sansen for da den er sykt stiv, og håndtaket er for høyt for meg.

Lykke til med valget. :D
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Giraffen

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89121

  • Giraffen
  • Giraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Ja er litt usikker pga størrelsen på face to face... men brio go sine vinterhjul er jo faste... å det liker jeg ikke.. Vil jo ha svingbare hjul :)
Bugaboo har jeg aldri testa, usikker på om man får kjøpt den hær i byen... kan ikke huske å ha sett den!
Kom gjerne med flere synspunkter på disse vognene :woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89122

  • Buggybuff
  • Buggybuff's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 67
  • Takk er mottatt 4
Støtter deg i å velge en vendbar vogn!
Enig i at MB sin Face-to-face ser ubrukelig ut - synd, for ideen er jo super! Merkelig at de ikke kunne lage et sete som var større og mer solid.. :kokko:

Ang Brio Go så ble jeg megaskuffet over den.. Ikke spes god å trille og jenta ble ikke helt fortrolig med sittedelen. Fikk kort karriere her i huset og har ikke savnet den.. Jeg hadde vel og merke en brukt en - og det er jo mange som digger denne vogna så den er nok ikke SÅ dum ;)

Har prøvd Bugaboo også og den fikk om mulig enda kortere fartstid her enn Go. Så lite sete og jenta syntes ikke noe om å verken sitte eller sove i den.. :urk: Altfor rak i ryggen i sittestilling synes jeg?

Jeg hadde en Emmaljunga Ozone før Go (og Bug) så kanskje derfor jeg ble skuffet. Har ny Ozone igjen nå og elsker den - så DEN kan jeg anbefale! :glis:

Vogner er jo veldig smak og behag da - lykke til!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Giraffen

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89123

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vi har også hatt MB som sportsvogn tidligere, og vært superfornøyd med kvaliteten på vogna. Men denne gangen vil jeg ha en vogn hvor jeg kan ha barnet vendt mot meg, til minst 1,5 år og gjerne lenger. Det nye face to face setet ser rett og slett veldig lite og puslete ut... Fungerer sikkert greit til en 6-10 mnd gammel baby i den varme årstiden men noe særlig mer enn det tror jeg ikke man kan forvendte. Da ser faktisk tfk sin multibag hakket bedre ut, selv om den ikke er særlig stor den heller.

Ville ha en vendbar vogn med svingbare hjul, og vi vurderte Brio go, Emmaljunga ozone og Trille Hippa Light.

Trille hippa light ser på mange måter genial ut, men for meg tror jeg den blir litt for tung og klumpete. Men bagen er suuuuper, hjulene foran fungerer nok veldig bra på vinterføre siden de er såpass store og med luft, og sittedelen kan brukes så lenge man trenger vogn. Tror nok det er en vogn mange kan like. Har man en lett trille til å ha i bilen i tillegg så er sikkert ikke vekten egentlig noe problem.

Emmaljunga ozone har en kjempefin sittedel, og kjenner at den er god å trille, men vi er begge høye og vognen blir rett og slett litt lav for oss.Liker den heller ikke spesielt godt utseendemessig... Men om vi ikke blir fornøyd med go så er det godt mulig vi prøver en ozone likevel. Sittedelen er stor og god, så kan brukes lenge :) Nitro har samme understell, men en mer klassisk sittedel om man foretrekker det.

Valget vårt denne gangen falt på Brio Go, vi har aldri hatt den selv tidligere men har trillet venninners flere ganger og jeg liker den. Den passer meg som er høy, og har en stor og lun sittedel. Ok pris har den også, og det er lett å få tak i en fint brukt til grei pris. Vi kommer ikke til å bruke vinterhjul siden vi har en annen vogn om det blir mye snø, men det er faktisk ikke så dumt å kunne ha vinterhjul på de verste snødagene, selv om de er faste. Både ozone/nitro og bugaboo cameleon har også mulighet for faste vinterhjul.

Har også sett på bugaboo cameleon, den er dessverre aaaaaaaalt for lav for meg, og redd sittedelen fort hadde blitt liten til mine lange barn. Men veldig mange liker den jo. Sett på Stokke xplory, men de hjulene hadde aldri fungert til vårt bruk, den blir for stiv. Den nye stokke vognen ser noe bedre ut da :) Og Maxi cosi mura 4 har jeg tittet på , men lker ikke sittedelen og den virker i tyngste laget. Liker også Peg perego Skate, men den selges få steder her i landet og litt usikker på hvor god kvaliteten er. Da er det skummelt å kjøpe fra forhandler langt borte fra...

Så er mange spennende vogner å velge mellom :)

Av de du nevner så ville (har) jeg personlig valgt Go, men det er jo velig smak og behag :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Giraffen

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89124

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Ser dilemmaet ditt, gode vogner alle tre, men må nesten slå et slag for bugaboo. Face to face er bare tull, var å prøvde det. Funker bedre med bilstolen, faktisk!

Jeg har akkurat kjøpt meg min 3 (!) cameleon, digger den vognen. Har en ozone også, som jeg liker svæært godt. Men mannen klager over at håndtaket er litt lavt og jenta min vokste litt fort ut av city bagen, vil ha henne i bag noen mnd til.

Så ozonen er til salgs, men litt usikker på om jeg vil selge den -kjekk å ha når snuppa vokser ut av buggisen :sparke:

Mannen sier SELG DEN, så jeg er vel kanskje nødt. Mannfolk assa :kokko: :humre:
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Siste endring: 11 år 5 måneder siden av Tone.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Giraffen

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89143

  • Giraffen
  • Giraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
tror ikke vi har buggaboo hær i byen, kan ikke huske å ha sett den.. men brio go har æ test!
tviler vel mer og mer på MB siden vi har den som sportsvogn allerede så kan jeg bytte mellom den og en eventuell ny vogn ;)

hmmm valg valg valg hehe skulle fått testa alle vogner en periode hehe
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89147

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MB er jo veldig fin kombinasjon med både brio go og bugaboo cam, en til hvert sitt bruk, de vognene utfyller hverandre veldig bra :)

Vet at det er mange som er uenig i det, men jeg synes ikke det er sååååå stor forskjell på trillekomforten til brio go og bugaboo cam, go har vel litt mer demping på hjulene bak og cam litt mer på de foran. Og håndtaket føles veldig annerledes. Største forskjellen er høyden på bagen/sittedelen, samt utformingen på disse - synes jeg da.Og bugaboo er lettere.

Bugaboo har jo en super bag på alle måter, bortsett fra at øvre kant når meg sånn ca til rett over knærne, så måtte bøye meg dobbelt da jeg prøvde minstemann i den for noen år tilbake. Men den er stor og lun. Så bortsett fra høyden er bugaboo sin bag bedre enn go sin. Når det gjelder sittedelen synes jeg go virker noe lunere, samt at den har større sittedel. Ang setet så er det smak og behag hvilke av dem man foretrekker.

Så tenker at om du har testet Go og liker, så tror jeg at du kommer til å like Bugaboo også, så ville vurdert hvilke egenskaper du synes er viktigst av de to.
Siste endring: 11 år 5 måneder siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Giraffen

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89152

  • Giraffen
  • Giraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Kan se ut som at vi ender opp på brio go :silly:
Kom over et kjempetilbud men da uten vineterhjul! men tenker at det ikke gjør noe siden vi har MB
5200 for vognen ny!! er 2012 modellen :) Kjempebillig vogn!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89153

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Grattis med ny vogn! :)

Vi har også valgt å kjøpe en 2012 modell Brio Go på tilbud :)Har også en annen vi kan bruke ved behov, og har ikke behov for vinterhjul, så synes det var greit å få en helt ny og god vogn til billig pris :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89154

  • Giraffen
  • Giraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Hvilken farge har dere kjøpt da?
Vi har ikke kjøpt den enda.. bare lagt av! må vente til gubben e heime igjen så vi kan dra sammen å kjøpe om æ ikke bestemmer meg for en annen før d hehe
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 5 måneder siden #89159

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vi har kjøpt grå på svart understell, bag og sportsdel i samme farge :)
Veldig fornøyd med valget :) Ville ha en nøytral farge, og heller piffe opp med farge på tilbehør.

Hehe, ja fort gjort å ombestemme seg :laugh: Jeg tør nesten ikke se på andre vogner nå som vi har kjøpt, men klarer ikke heeeelt å la være likevel...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 4 måneder siden #89180

  • Giraffen
  • Giraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Da ble det en brun brio go på oss :party2::
Så nå kan vi dra på trilletur :music1:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 4 måneder siden #89184

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Grattis med ny go. :D
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 4 måneder siden #89212

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Gratulerer med ny vogn!

ser ut som det blir mange med go her inne etterhvert :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny mountain buggy med face to face? Brio go? eller bugaboo cameleon? 11 år 3 måneder siden #89256

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Gratulerer med valg av go vogn! Jeg har vært litt for glad i min :knegg: Så vi er derfor eiere av en antik brio go :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.826 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!