Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Liten og lett vogn
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Liten og lett vogn

Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #88989

  • Sølvi
  • Sølvi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
:wave:
Jeg er helt ny her. Jeg er ute etter en veldig liten og lett barnevogn. Vi bor nemlig i andre etasje i en nokså liten leilighet, så den må være enkel å bære opp trappa og ta liten plass i gangen/stua. Jeg har heller ikke plass til to vogner. Vognen må i tillegg være god å kjøre, og min mann som er 20 cm høyere enn meg må også trives med å trille den, uten at han må bøye seg, liksom.

Jeg har vurdert slike vogner hvor man setter bilstolen på, men har Graco-bilstol med base fra før. Billig å bruke det, liksom.

Er det noen som har erfaring med slike vogner og har noe å anbefale? Jeg planlegger å kjøpe brukt, så det er fint hvis din erfaring er fra 2008-2012.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #88990

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Da ville jeg sett på Emmaljunga Ozone. Lett, liten men likevel romslig. Beste vognen jeg har hatt, og det er en gooood del :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Sølvi

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #88991

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Veldig enig med plusle.. Og siden du nå kan få kjøpt "vinterhjul" (like som til city cross), så har du shoppingtrille, bytrille, reisetrille og fullverdig vintervogn i ett..
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Sølvi

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #88992

  • Emmeline
  • Emmeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 181
  • Takk er mottatt 2
Noen som vet om butikker i Oslo området som har Ozone inne?
Har hatt vogndilla siden jeg begynte å leke med dukkevogner =)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Sølvi

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #88993

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Har du prøvd Rudo?

Lette forjeves i fjor og måtte til slutt over grensen. Men det lønner seg altså. Sparte ganske mye på den turen.

Alle butikker som fører Emmaljunga kan bestille inn Ozone da, men få/ingen som tydeligvis har den utstilt dessverre.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Sølvi

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #88994

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Klarte meg forøvrig helt fint sist vinter med de vanlige hjulene. Løs snø og slaps var ikke verre med den enn for venninnen min som skjøv rundt på en vogn med 4 store, fast hjul :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Sølvi

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #88995

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg ville nok tatt en titt på den nyeste Go, som du også får vinterhjul til.... Ellers ville jeg nok vurdert emmaljunga jeg også. Personlignlig likte vi ikke så godt city cross her i huset, men jeg vet om mange som "elsker" den vogna.

Har ikke hatt Ozone selv, men etter hva jeg he her inne er det en "hot" vogn. Men jeg tror vel kanskje jeg er minst like glad i Go, utseende messig, men det er smak og behag. Mannen her er 20 cm høyere enn meg, og han forguder Go og sier vi kan ha hva som helst av vogner, bare vi har Go vedsideav til han... ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Sølvi

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #89010

  • Sølvi
  • Sølvi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Takk for gode svar :) Da gjenstår det å finne full pakke brukt :)
Siste endring: 11 år 6 måneder siden av Sølvi.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #89011

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Synes også Brio Go er penere enn ozone, og styret på Go er veldig behagelig for oss som er høye. Som spentsmurf sier så kan du få vinterhjul til 2013 modellen. Klarer du deg uten så ligger det en hel del "pakker" til salgs på finn.no, med sportsvogn, bagdel og bilstol med base til rimelig pris.

Graco setet kan du ikke bruke til verken go eller ozone, og ikke så veldig mange av de andre kjente vognene heller. Men jeg troooooor, uten å si det helt sikkert, at du kan bruke det på Mountain Buggy Urban. Den vognen har en universaladapter, og mener jeg har lest at man kan bruke graco setet på den. MB er etter min mening en fantastisk vogn, bortsett fra at bagen er litt lite lun og det at man må ha barnet vendt fra seg når man går over til sportsvogndelen. Og mange kan ikke bruke bagen mer enn til ca 5 mnd, noen kortere og noen lenger, men tenker at de fleste nok har byttet innen 6 mnd.
Men om du synes det er ok å ha barnet vendt fra deg fra den tid, så er det absolutt en veldig god vogn som er liten og lett og tar liten plass (lang er den, men blir nesten flat) sammenlagt. Vet mange som har hatt MB fra fødsel og så lenge barnet bruker vogn, og som er strålende fornøyd.

Finnes forøvrig mange brukte MBer på finn, og synes de gamle modellene (før 2010) er vel så gode som de nye (etter 2010).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #89013

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Jeg har hatt 2 Brio Go og ble aldri helt venn med den. Genial å klappe sammen og romslig under. Det jeg ikke likte (og heller ikke lillemann) var at den ikke har full liggestilling på sportsvognen. Fikk han rett og slett ikke til å sove i den. Ozone er heller ikke flat-flat, men han likte mye bedre å både sitte og sove i den.
Fjæringen på Go er veldig bra, bak. Foran har den ingenting, så syntes den ristet veldig på grus og ugjevn vei sammenliknet med f.eks Ozone/Nitro og Bugaboo som også fjærer på hjulene foran. Bugaboo har dog ingen fjæring bak og blir litt mer stiv.

Ellers er Go litt bred faktisk. Skumpet stadig borti noe med min, men var da vant til å trille Bugaboo som er smalere. Og den er litt lang ettersom håndtaket er så langt, også sammenliknet med Emmaljunga og Bugaboo. Men igjen, smakssak. Anbefaler å prøvetrille i butikk så du kan se/kjenne på før du bestemmer deg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Liten og lett vogn 11 år 6 måneder siden #89014

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Signerer det de andre skriver om ozone, kjempe god vogn men desverre omtrent umulig å få tak i både brukt og ny her til lands, virker som om den er mye mere populær i sverige. Vil ikke anbefale denne vognen eller city cross til noen som er høye, jeg er 172cm og har håndtaket på det høyeste, mannen min synes den er litt for lav og han er "bare" 185cm.

Før jeg ble ozone frelst ;) digget jeg bugaboo cameleon, og når jeg tenker på det så har den alt du ønsker. Stor og romslig bag, lett i vekt og en bag som er lett å klikke av understellet og å bære med seg. Den kan ha både små svingbare og faste store fremhjul (ekstrautstyr). Den har også adapter til acta graco sete :) En utrolig annvendelig vogn som veier omtrent ingenting, den har også teleskop håndtak som kan være ganske høyt men også lavt. + at den er lett å få tak ibrukt :)

Men prøv den godt i butikk før du kjøper, har inntrykk av at dette er en vogn man enten hater eller elsker ;)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Siste endring: 11 år 6 måneder siden av Tone.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Liten og lett vogn 11 år 5 måneder siden #89029

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men jeg er lav og jeg likte ikke cc sitt styre/understellshøyde, er det bare meg i hele verden som ikke liker den vognen :blush:

Men høres ut som bugaboo har alt du er ute etter, kanskje med unntak av fjæring og lett å slå sammen.. Det er så kjipt å måtte slå sammen vognen uten bagn på...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.236 sekunder