Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Emmaljunga nitro eller bugaboo?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Emmaljunga nitro eller bugaboo?

Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88820

Har bugaboo ogcity cross. Blitt kjempe glad i cc vogna. Sikler på ozone... Er det verdt å bytte ut bugabooen? Synes i grunn den er stiv, tynn ikke lun kalesje og upraktisk i bil med å ta av sittedelen for å legge sammen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88821

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Tenker du på Nitro eller Ozone? Sto litt begge deler ;)

Jeg har vært ihuga Buggis-fan. Helt til jeg prøvde Ozone :elsker: Synes den er mye bedre å trille! Og en del større plass i setet.
Hvis du kjøper Ozone kan du også bruke sittedelen fra cc på Ozone-understellet og få nitro "på kjøpet". Ev sittedelen fra Ozone på cc understell.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88822

Ojsann, her gikk det litt i surr ja ;) Sittet å sett på både ozone og nitro.. hehe.. Men nitro har jo samme sittedelen som city cross, så det blir på en måte litt teit. Da kan je glike godt kjøpe bare et understell og flytte på sittedelen tenkte jeg.

Så såg jeg at sittedelen til ozone er jo ganske så snerten å ha på shopping, sommerturer og litt sånn sikkert. Litt som bugaboo. Men jeg synes bugaboo har litt kort sittedel. Nå er jenta mi 6 mndr og allerede nå er jo hodet på kalesja hvis kalesja er trukket helt bak (ikke i bruk)... Så hvordan ville bugaboo være for en treåring liksom tenkte jeg da... Og jeg synes den er lett og flott å trille, men den er jo stiv som en stokk... og upraktisk sammenleggbar synes jeg. Hatt den emd på to flyreiser nå, og føler meg ikke imponert over den transportbagen med all den demonteringen i heller jeg. Får helle rlyst å prøve prampack og emmaljunga inni ;-)

Har du både bugaboo og ozone? Det er en bugaboo på profilbildet ditt?
Skulle i grunn gjerne sett de litt sånn sammenlignet på bilder. Noen som vet om det finnes? For ozone er vel en liten "kopi" av bugaboo, eller?

Og jeg synes den er så åpen og tynn i kalesja, ikke noe ypperlig for vestlandsvær her bvi bor. Jeg liker å trille tur i allt slags vær :)

Så nå sitter jeg å titter på bruktmarked i sverige og vurderer å kjøpe en brukt ozone derfra. Koster det ekstra å sende fra sverige til norge? Må man betale fortolling når det er privatkjøp...? Hvis prisen er et par-tre tusen?
Så får jeg se om jeg bar elegger ut bugabooen for salg med transportbag og det hele. Er jo gøy å få prøve litt andre vogner og da. Men jeg bør få det til å gå opp i kroner, ellers så rabler det vel for mannen ;) Men siden ejg betalte 4500 for vogna mi med babybag og 500 for transportbag, så burde jeg vel klare å selge det nå et halvt år etter uten noe stort tap.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88823

  • Buggybuff
  • Buggybuff's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 67
  • Takk er mottatt 4
Ozone er hinsides bedre enn Bugaboo synes nå jeg! Jeg kjøpte Buggis for en tid tilbake fordi jeg bare måtte prøve, men det var skuff! Jenta mi satt ikke godt i det setet.. Såå mye bedre plass og komfort i Ozone! Solgte min Ozone for å prøve Buggis, men nå er Buggis solgt og NY Ozone i hus! *elsker* :glis: :glis:

Med andre ord: anbefaler Ozone ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Mopsideisi

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88824

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
ar også att ozone og elsket den. Solgte den kun fordi vi ikke brukte så mye vogn og guttungen var da stor alt.
Liker ikke bugaboo, synes den er STIV og mindre pen å se på.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88829

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Plusle skrev:
Tenker du på Nitro eller Ozone? Sto litt begge deler ;)

Jeg har vært ihuga Buggis-fan. Helt til jeg prøvde Ozone :elsker: Synes den er mye bedre å trille! Og en del større plass i setet.
Hvis du kjøper Ozone kan du også bruke sittedelen fra cc på Ozone-understellet og få nitro "på kjøpet". Ev sittedelen fra Ozone på cc understell.

Samme her!

Jeg elsket buggis men elsker ozone høyere, hehe ;)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88830

Jakter på ozone brukt nå! Ikke mye å finne!
Hvis jeg få rkjøpt en brukt i sverige... Vet noen hva det koster i porto, og må det fortolles?? Har nesten ebstemt meg for å bytte ut bugaboo'en nå!

Noen som har noen bilder av ozone? Hvordan sitter de små i den? Er sittedelen nokså lik bugaboo? Synes hun sitter godt i den nå da, feks i motsetning til sittedelen i city cross. Siger bare ned. Er bare 6 mndr enda, så sitter ikke selv. Så jeg bruker bagen på vogna en stund til :) Men på shopping feks er det grei tå ha sportsvogn så hun får sitte opp å se litt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88831

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Hva ligger de på brukte i Sverige da? Porto aner jeg ikke noe om.
Tror jeg betalte rett under 5000 for min ny på Kattis i Strømstad. Men det var PP-utgaven, den er litt dyrere.

Synes småtten her satt kjempefint i Ozone. Den har 4 innstillinger i setet istedet for 3 som Bugaboo har. Så vi brukte mye en som var bare litt bakoverlent men likevel ga goood utsikt. Nysgjerrig baby :) Da satt han også veldig fint og gle ikke. Setet er litt dypere enn Bugaboo og det er en fordel med tanke på at det snart er posetid.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88841

Har sett de på sånn 2010 modeller til 2500-3000 SEK feks. På finn.no er det jo ikke noe! Er det lite av de i Norge, eller er det bar eingen som selger de brukt? Hadde jeg bodd nærmere sverige kunne jeg jo kjørt over og henta meg ei ;) Men det er for langt unna.

Men mon tro om man må betale tulltoll og slikt når man kjøper brukte varer privat?

Jeg vil ha ozone! NÅ! ;-)
Så om jeg finner meg en fin ozone, så selger jeg nok bugabooen. Jeg har ikke blitt helt fornøyd med den. Tungvint å dele den opp i to deler når den skal inn og ut av bil etc og, tenkte før jeg kjøpte den at den var jo super til å ta med i bilen osv og. Men det er jo i grunn litt styrete å drive å dele den opp når den skal legges sammen. Men hvor får jeg tak i en billig ozone da??
Og da kan jeg vel sette sittedelen på City Cross understellet også? Den er jo super på tur. Hvis hun ikke skal sove, så er kanskje sittedelen til ozone bedre enn den som er på city crossen. For den sitter ho ikke så godt i enda synes jeg. Glir bare nedover.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88847

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Tror det er lite Ozoner i omløp. De har solgt lite her, og nå må man speialbestille for å få tak i. Ev kjøpe i Sverige.
Litt inntrykk av at "alle" som har kjøpt Emmaljunga har kjøpt de tradisjonelle med 4 fast hjul. Ev nitro. Og de som gjerne vil ha noe liknende Ozone har kjøpt Bugaboo.

Ja, alle delene til alle Emmaljunga-vogner kan brukes fritt om hverandre. Alle som har like fester. Men det gjelder vel alle de nyere, iallefall fra 2008 (mulig før?).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88851

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Plusle skrev:
Tror det er lite Ozoner i omløp. De har solgt lite her, og nå må man speialbestille for å få tak i. Ev kjøpe i Sverige.
Litt inntrykk av at "alle" som har kjøpt Emmaljunga har kjøpt de tradisjonelle med 4 fast hjul. Ev nitro. Og de som gjerne vil ha noe liknende Ozone har kjøpt Bugaboo.

Ja, alle delene til alle Emmaljunga-vogner kan brukes fritt om hverandre. Alle som har like fester. Men det gjelder vel alle de nyere, iallefall fra 2008 (mulig før?).


Det er non av butikkene her som stadig tar de inn i hvertfall. kikket på en her om dagen.
Tror de har blitt mer populære dete siste året, så nste år igjen er de nok lettere å få ta i brukt tenker jeg.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88852

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
annonsen på denne er gått ut, men mulig den ikke er solgt

www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35637005
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88854

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Plusle skrev:
Ja, alle delene til alle Emmaljunga-vogner kan brukes fritt om hverandre. Alle som har like fester. Men det gjelder vel alle de nyere, iallefall fra 2008 (mulig før?).

Fra og med 2005 modeller :)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88878

  • Buggybuff
  • Buggybuff's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 67
  • Takk er mottatt 4
Skjønner godt at du vil ha Ozone! Anbefales på det varmeste. Og når man først har blitt opphengt i en vogn så vil man jo ha den med en gang! :laugh:

Jeg har hatt to stk Ozone - solgte den første av en el annen merkelig grunn og savnet den sårt! Fikk tak i en 2012 modell - så godt som ubrukt - så helt ny ut! :jippi2:
Både små og store barn sitter fenomenalt i sportsdelen. Mye bedre enn i Buggis synes nå jeg; Ozone er både mykere og dypere og har mye lunere kalesje.
Kan prøve å få lagt ut noen bilder av min om du vil ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Emmaljunga nitro eller bugaboo? 11 år 7 måneder siden #88881

Vil gjerne se bilder !! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.645 sekunder