Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Søskenvogn?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Søskenvogn?

Søskenvogn? 11 år 8 måneder siden #88761

  • Hjemmemamma
  • Hjemmemamma's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 44
  • Takk er mottatt 1
Jeg har ikke peiling på søskenvogner, men er rimelig lei av ta snart 3 åringen opp og ned av manduca selen. Tanken er jo at hun er stor og fint kan gå langt selv, men ender jo bare opp med at hun må bæres likevel. Hun er hjemme med meg og baby. Er det rart å ha søskenvogn til ett spass stort barn? I så fall hvilken? Hva med phil and theds, og hvilken av dem? Kan man enkelt skifte om på hvem om sitter øverst? Sånn at lillebror kan ligge/sitte tilbakelendt øverst når han er våken?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn? 11 år 8 måneder siden #88762

  • Hjemmemamma
  • Hjemmemamma's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 44
  • Takk er mottatt 1
Eventuelt søskenbrett, kanskje det er noe? Er det noen vogner som er bedre enn andre med søskenbrett på?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn? 11 år 8 måneder siden #88773

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har en 4 åring og en 1,5 åring, og jeg ser absolutt poenget ditt!

Vi har hatt phil and teds sport, og je vil ikke anbefale denne. Den blir blytung å trille med litt tyngre unger oppi. Det gikk greit i fjor sommer, men i år ble det tungt og vogna gikk på finn ;)

Om jeg skulle valgt ny p&t måtte det blitt explorer tror jeg, den har litt bedre justeringsmulighet på ryggen, kalesje på søskesetet og nettere brems. Men, når sant skal sies vil jeg si at det var greit nok å skifte de fra øverst til nederst etc, men tyngste skal alltid sitte øverst... Jeg synes vogna var grei nok, sånn egentlig. Vi hadde jo flere vogner ved siden av, og skulle vi på tur valgte vi ofte to vogner... Men altså, om bare en av oss skulle på tur var den jo grei nok. Siden min fireåring fremdeles ELSKER å sitte i vogn, men sjelden har brukt for det, har vi nå valgt og ikke ha søskenvogn. Skulle jeg valgt en annen nå tror jeg baby jogger city mini double ville ligget høyt på ønskelista. Grunnen er at den er nett, har to kalesjer, ikke paraplyhåndtak, lett og ikke sånn skremmende stor sammenslått. Bare noen tanker fra meg ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn? 11 år 8 måneder siden #88775

  • betta
  • betta's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 121
  • Takk er mottatt 1
Syntes ikke det er rart å ha søskenvogn til en 3-åring og en baby nei. Alt etter hvor gammel baby er så kan du vel gjøre et godt kjøp av brukte søskenvogner som f.eks tfk twinner twist eller MB duo på finn. Selv sikler jeg på BJ city mini double gt om storebror fremdeles vil sitte i vogn når MB duet er blitt for smal til han. Ser iallfall at søskenvognen blir mye brukt her, med en på 2 år og en baby.
Vognparken består av: Bugaboo Donkey, Stokke Scoot, Easywalker qtro, Baby Jogger City Mini og Emmaljunga City Cross (Tidligere vogner: Mountain Buggy Duet, Bugaboo Bee Plus, Simo Kombi, TFK Joggster X med Multi-X bag)
Siste endring: 11 år 8 måneder siden av betta.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn? 11 år 8 måneder siden #88785

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Jeg anbefaler absolutt TFK twinner duo. Vi kjøpte denne da lillebror kom da storebror var 23 mmd og bruker den fortsatt 16 mmd senere. Det er fortsatt en stund vil storebror vokser tt av den/svangerskapet opp i kalesjen selv om han er lang før alderen. Han liker godt å sitte i den selv om han er 3 år og 4 mmd. Vi endte opp m TFK fordi den har separate kalesjer, hardbag, håndbrems og regulerbare fotbrett. Og vi har TFK j.t. også. Skal selge søskenvogna i høst da vi ikke regner m det blir mye trilling i vinter.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.679 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!