Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Egentlig tør jeg ikke skrive om dette....
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette....

Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88585

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Hei alle sammen :blush: :blush:

Selv om jeg ikke deltar så mye i debatter, er jeg definitivt med i vogngalskapen...
For en tid tilbake skrev jeg om vognplaner for en evt. ny baby, og etter det har vognene tårnet seg opp her for utprøvning....

Vi hadde en emmaljunga scooter til 3 åringen, men den solgte jeg siden den fikk så mange sykdommer; Kalesjen falt sammen, fikk ny kalesje, bremsene slutten å virke, fikk nye bremser, hjulene knirket, ble limt.....Og vognen ble ikke mye brukt siden gutten vår er 3 år. Så da Kattis Babyshop i Strømstad (der jeg kjøpte vogna) sa at jeg måtte regne med noe slitasje i løpet av årene (!!vognen bodde hos oss i 9 mnd)solgte jeg den tvert...

Men da ble problemet at jeg ikke klarer meg uten vogn. Selv om gutten er 3 år, kan han ikke gå selv på alle de lange turene han må være med på. Det er ikke noe å diskutere, sånn er det bare.

Så da jeg nå måtte investere i en ny vogn, tenkte jeg det kunne være gunstig å kjøpe en vogn som senere kunne brukes på ny baby. Valget falt da på TFK joggster twist, siden gutten min satt flott i den. Jeg liker også babybagen og muligheten for multix-bagen til senere bruk. At ikke TFK er den peneste i klassen har jeg brydd meg mindre om, så lenge den FUNGERER. Jeg er dritt lei av vogner som ikke holder mål. Og disse har vi hatt mange av nå. Ikke bare scoteren, men før det hadde vi en MB som røk i knapper og felger. Og jeg er veldig veldig flink til å stelle godt med og ta vare på vognene mine!

Så langt er jeg fornøyd med TFK-en, men det er bare det at jeg nå heller har fått lyst å prøve joggster x. Så vurderer nå å bestille denne også fra tyskland, slik jeg gjorde med twisten... Er dette fullstendig galskap?? Og hvordan er sittedelen på x-en? Får jo ikke sett noen live her da ingen butikker har den inne. Tror det kunne være et irritasjonsmoment at handlekurven er så utilgjengelig, men det fungerer greit på twisten da, så er forskjellen mellom disse to handlekurvene stor??
Vi har en 5 1/2 årig jente som sitter utmerket i twisten. Er sittedelen på x-en like stor? Ser nemlig også for meg at sittedelen på twisten kan bli FOR stor for en 1-åring...
Men synes altså at x-en er om mulig litt penere (og lavere) enn twisten... (Er ikke så høy)
Vel, mange spørsmål - noen som kan hjelpe????
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88589

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nå er kanksje ikke jeg den rette til å svare her, siden jeg ikke har hatt noen av dem... Men kjenner godt til twist, den har jeg trillet en del :)

Sjekket ut joggster x da den kom, og når man ser vognene på siden av hverandre så ser twisten større ut, både i sittedelen og vognen i sin helhet. Den er også noe høyere tror jeg, joggster x ser en del lavere ut. Men jeg har ikke tatt mål, så det kan jo være synsbedrag ;)
Kjenner veldig mange som har twist, og noen synes den er veldig stor for de minste barna, mens andre synes den er super selv til barn på 7-8 mnd - så akkurat det der er veldig individuelt tror jeg. Klart et lite, tynt barn som kanskje ikke sitter så stødig kan "forsvinne" litt i sittedelen på twist. Men det er slett ikke sikkert at de sitter så mye bedre i joggster x, og med pose, sitteunderlag e.l så fungerer jo twist helt greit for de fleste.

Er enig med deg i at x er finere :)

En joggster x funker sikkert greit til en treåring, så hvis du har veldig lyst til å bytte så er det jo bare å gjøre det :)Hvis du føler at det blir dyrt og mye styr så ville jeg beholdt twisten, tror dne fungerer supert til en eventuell ny baby også :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88593

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Jeg har kun sett JoggsterX i butikk for lenge siden, men syntes den så fin ut. Jeg er generelt ikke så glad i twist, så hadde glatt byttet :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88605

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
<jeg likte ikke håndtaket til X da den kom... men synes den så en del nettere ut, så på meg ville det nok uansett ikke blitt twist ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88611

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88614

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88618

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Spentsmurf skrev:
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

samme her, hører flere må bytte når babien er 4-5mnd. kjempe trist, og da i tillegg måtte ha den framover.. :sparke:

Hadde hatt twist jeg..
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88624

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Vel, vel, den perfekte vognen finnes nok ikke.
Men nå har jeg bestilt meg joggster x 2 twist, så får vi se hvordan jeg liker den.
Liker hvert fall at den har stor bag, mulighet for bakovervendt sete, sportsdel med lufting, solskjerm, håndbrems og integrert myggnetting. Så synes denne vognen har nesten alt i grunnen, den er vel utseendet på hele pakken som trekker litt ned...

Men får nå se hvordan jeg liker den "live".

Har også bestilt meg "mamaboard". Kjøpte det til twisten, og det er skikkelig kult :woohoo:
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88630

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Grattis. :D Den ser ihvertfall veldig snerten og lett ut. Synes ikke den har så vært utseende heller jeg da.
Farge har du bestilt da? :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 9 måneder siden #88639

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Neida, den blir liksom bedre og bedre jo mer jeg ser på den.. Bestilte svart. Er alltid kjedelig i fargevalget på vogn...men synes det er greit å være fri til å da kombinere med hvilke andre farger jeg måtte ønske... Dessuten synes jeg liksom tfk blir litt mer nøytral i svart, demper alt stæsjet litt...
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 8 måneder siden #88702

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Fått vogna? Bilder? Pliiis :D
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 8 måneder siden #88711

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Ja! Jeg har fått vognen:) Og den er KJEMPEFIN :jippi:
Var jo en smule spent, kan du si, siden ingen butikker har den inne og det var så masse feil med den i 2009...

Den er veldig liten, men stor inni. Det passer meg perfekt!Selv 5,5 åringen går inni der akkurat. Men hun skal ikke sitte der altså! 3 åringen passer således supert inn. Vognen har mindre plass under kalesjen enn joggster twist, men det spiller jo ingen rolle så lenge den holder ut vognperioden uansett. (Og joggster twist er jo gedigen!)

Jeg synes vognen er veldig snerten og ser bedre ut live enn på bilder. Jeg er sånn som liker utseendet til MB best, men fasilitetene til TFK best. Denne vognen synes jeg kan måle seg utseendemessig med MB (selv om den ikke er lik - men graden av penhet om du forstår...)Og så har den alt jeg vil ha! Til og med den litt mindre pene multix-bagen som bakovervendt sete. Jeg så på den bagen på Barnas Hus nå, og jeg vil kunne tro at mine barn (som er sånn passe store) ville kunnet sitte der til de var ca 1,5 år.

Den er herlig å trille og å skate med! Jeg har det mamaboardet til! Ingen feil med denne 2012-modellen hvert fall:) Synes ikke den er for lav, men helt passe for meg.

Men føler meg litt gal som bestilte denne til 3-åringen. Hadde vel ikke turt å gått inn i en butikk for å face betjeningen med å kjøpe en så dyr og ordentlig-vogn til en såpass stor unge... (Men jeg koser meg!!!)

Skal legge ut bilder! Men det blir ikke på noen dager, da vi reiser bort i morgen. Men det skal komme!
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 8 måneder siden #88726

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Gleder meg til bilder!

Det er godt å høre at det ikke lenger er problemer med vognen, for det eneste jeg forbinder med denne modellen er feil, feil, feil. Ble forresten alle vognene i sin tid tilbakekalt? Hørte jo ikke om en eneste vogn uten feil eller mangler den gang.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 8 måneder siden #88738

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Uff, ikke si sånn - nå blir jeg redd... Neida. Forstod det slik at den ble trukket fra markedet, forbedret og testet ut før den igjen er kommet ut. Den heter nå joggster x 2. Så jeg tok en sjans...
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 8 måneder siden #88744

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Grattis med ny vogn! Gleder meg til å se bilder :)

De andre vognene til tfk er det vel ikke mer tull med enn andre vogner, så den forbedrede utgaven er sikkert bra kvalitet :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Egentlig tør jeg ikke skrive om dette.... 11 år 8 måneder siden #88747

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Mener å huske de ikke trakk tilbake de solgte vognene, men de sluttet å selge den :unsure: Og siden den har kommet tilbake er nok det i ny og glimrende bedre utgave :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.718 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!