Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Reisetrille for barn over 15 kg?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Reisetrille for barn over 15 kg?

Reisetrille for barn over 15 kg? 11 år 8 måneder siden #88521

Vår sønn er snart 3 år men har passert 15 kg med god margin. Jeg ønsker å kjøpe en reisetrille til bruk på ferie. Jeg har bare funnet Baby jogger (av små vogner) som er godkjent for barn over 15 kg, men håper at noen her inne vet om noen andre merker også.
Blir kjempeglad om dere kommer med gode råd. :hug1:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Reisetrille for barn over 15 kg? 11 år 8 måneder siden #88522

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Har en city mini til salgs jeg. :D

Tja, de magiske 15kg er det ikke mange som vi gå over. Men de aller flste triller kan brukes til langt over dette.. Man kan og oppleve at en trille har en kg grense i et land og en annen i eet annet land. Dette går mest for at de ikke skal ha noen rstatningsansvar.

menn f.eks zapp går vel egentlig høyere, og hva med en brio type sitty, eller race?
carena easy er aks 18 tror jeg, bumbleride flite har en maxvekt på 22kg.

Jeg hadde nettopp med min city til hellas. guttungen er 3,5år. fantastisk reisevogn, prakisk, lun og veldig romslig. Så anbefaler vel egentlig denne. :glis:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Reisetrille for barn over 15 kg? 11 år 8 måneder siden #88523

Takk for svar, listen din er blitt googlet og studert etter alle kunstens regler. City mini er et alternativ fremdeles, etter det jeg har sett ser den god ut og får gode tilbakemeldinger.
Når det gjelder bumleride flite finner jeg ikke ut så mye. Jeg finner ikke noe om max 22 kg, men den ser ut som en skikkelig reisetrille. Vet du hvor denne kan kjøpes?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Reisetrille for barn over 15 kg? 11 år 8 måneder siden #88524

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Maclaren xt og xlr har vel 25kg maks grense! Disse er også laaaange i ryggen og gode å trille store barn i!

Nesten alle vogner i Norge har maks 15kg på vognene pga en eu standard, men maclaren er godkjent til 25kg av leverandør.
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Reisetrille for barn over 15 kg? 11 år 8 måneder siden #88526

Nesten alle vogner i Norge har maks 15kg på vognene pga en eu standard, men maclaren er godkjent til 25kg av leverandør.[/quote]

Nå har jeg også vært i kontakt med dem, og de sier at alle vognene deres er bygd på det samme karosseriet. I Europa testes de kun opp til 15 kg, og
blir dermed godkjent t.o.m 15 kg. I USA blir de testet opp til 25 kg og godkjent for dette. Men slik jeg leser mailen går de god for 25 kg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Reisetrille for barn over 15 kg? 11 år 8 måneder siden #88527

  • Buggybuff
  • Buggybuff's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 67
  • Takk er mottatt 4
Hva med TFK Buggster? Mener den har ganske høy vektgrense? Min nevø på 3,5 bruker den i alle fall og det går finfint ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Reisetrille for barn over 15 kg? 11 år 8 måneder siden #88529

Da blir det nok en Maclaren. Vet ikke om jeg skal gå for XT eller XRT, hva anbefaler dere? Og hvor kan en kjøpe denne vognen til en god pris? Lønner det seg å kjøpe i utlandet?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Reisetrille for barn over 15 kg? 11 år 8 måneder siden #88534

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Hadde prøvd i butikk før jeg kjøpte om jeg var deg, finn den du liker best. Svarte deg i den andre tråden også, personlig ville jeg valgt xlr fordi den er størst og litt mere vogn. Men for noen blir den litt stor og ruvende, jeg er høy (172) så har ikke det problemet.

Det som lønner seg er vel å handle fra utlandet eller finne en pent brukt, de er jo svin dyre i norge desverre :(
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Siste endring: 11 år 8 måneder siden av Tone.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Reisetrille for barn over 15 kg? 11 år 8 måneder siden #88546

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg kjøpte Maclaren nå nettopp og valget falt på xt, vogna er grå og eh... er du intr i å kjøpe den kanskje :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.772 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!