Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Gode råd?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Gode råd?

Gode råd? 11 år 9 måneder siden #88470

Hei,
vi skal kjøpe vogn snart. Jeg har kikket på emmaljunga city cross, og nitrocity, samt bugaboo camelon. Den siste ser jeg det er svært delte meninger om, blant annet som kommentarer under en anmeldelse her på barnevognguiden. Vi bor i fjerde etasje uten heis, og jeg må bære bagen med opp. Her ser jeg en fordel med bugabooen idet den har denne bøylen over bagen. Poenget er altså at bagen må være lett i vekt, og grei å bære opp trappene.

Jeg vil ha vogn med fire hjul, det er jeg helt sikker på.

Vi bor midt i byen, med mange vannrenner på fortauet. Er det plagsomt med de vognene som har to små hjul foran?

Oppleves City Crossen som stor og klumpete på bytur? Trange fortau og butikker?

Jeg er også litt opptatt av fjæring. Liker det ikke om vogna har dårlig fjæring slik at den oppleves som "ristete" på grusvei eller litt ulendt terreng. Det blir ikke mye terrengkjæring, men helt sikkert noen turer på skogsvei. Hvordan takler nitro og bugaboo det?

Jeg ser for meg at vognen brukes til 2,5 år, da går jeg over til en enklere trille-variant.

Altså, fjæring og lettest mulig vekt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Gode råd? 11 år 9 måneder siden #88472

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Til mye bruk i by ville jeg helt klart hatt svingbare hjul. Føler at det er et must nesten uansett hvor man triller.

Du vil ikke vurdere Emmaljunga Ozone da? Liknende sete som Cameleon, helt likt understell som nitro bare flere kg lettere ettersom sittedelen veier mindre. Vognen er smal utvendig men romslig inni. Kommer frem over alt og svinger rundt seg selv som ingenting. Grus er null problem, eller ikke snø.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Gode råd? 11 år 9 måneder siden #88473

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Enig ang ozone over her. :D

Men ellers ville jeg tatt nitro city, og nå får man kjøpt faste hjul til den. så kjøper du hjula ved siden av så har du både en by/sommervogn, og vinter/terreng vogn. :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Gode råd? 11 år 9 måneder siden #88474

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Ville definitivt sett på ozone fremfor buggis, jeg har hatt begge og ozone takler mye mere enn det buggisen gjorde. Ozone triller godt på alle underlag, grus, skogssti, brostein, asfalt og gressplen. Hadde tenkt å kjøpe disse ekstra hjulene, men ser ut som om jeg ikke trenger det, kanskje på snø... Citybagen er lett å bære med seg og veier ikke mye. Super pluss for at vognen er utrolig stilig å se på også ;)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Siste endring: 11 år 9 måneder siden av Tone.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Gode råd? 11 år 9 måneder siden #88475

Ja, dere går for emmaljunga begge to? Betyr det at bagen er lett å bære med seg opp? Understellet skal uansett stå igjen nede. Hjulene ser litt harde ut på alle disse vognene, men det er nok fjæring på emmaljunga sine?

Jeg ser at noen skriver om kort sittedel spes på bugaboo. Emma sin er bedre sånn også kanskje? City cross er for stor og klumpete? Hva med små hjul og fortausrennene?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Gode råd? 11 år 9 måneder siden #88476

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Bugaboo har 90cm sittedel og det samme har city cross/nitro og de aller fleste sportsvogner. Min Ozone målte jeg til noe over 100cm, så det betyr at man har mer enn nok vogn så lenge man trenger den.

Har gått på skogssti uten å sitte fast med min Ozone. Ikke hatt problemer i bygatene heller. Det fine med denne kontra bugaboo er at den har like god fjæring på fremhjulene samtidig som den har fjæring bak. Der har bugaboo ingenting. Også et bedre og mer stabilt understell.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Gode råd? 11 år 8 måneder siden #88540

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men altså, bare en kommentar til hva Vogndilla skriver her
Men ellers ville jeg tatt nitro city, og nå får man kjøpt faste hjul til den. så kjøper du hjula ved siden av så har du både en by/sommervogn, og vinter/terreng vogn.

men altså, understellet til Ozone og Nitro City er da akkurat det samma, så da må man da kunne få de hjula til Ozone også? Nitro er ikke pen i mine øyne så av de ville jeg valgt Ozone. Jeg må bare få sagt at jeg var strålende fornøyd med Go til vår minste. Vi hadde Go go Edge til henne, og skulle vi reise ut på noe valgte vi Go som var lett å bære med seg og tok liten plass i bilen ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Gode råd? 11 år 8 måneder siden #88557

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Spentsmurf skrev:
Men altså, bare en kommentar til hva Vogndilla skriver her
Men ellers ville jeg tatt nitro city, og nå får man kjøpt faste hjul til den. så kjøper du hjula ved siden av så har du både en by/sommervogn, og vinter/terreng vogn.

men altså, understellet til Ozone og Nitro City er da akkurat det samma, så da må man da kunne få de hjula til Ozone også? Nitro er ikke pen i mine øyne så av de ville jeg valgt Ozone. Jeg må bare få sagt at jeg var strålende fornøyd med Go til vår minste. Vi hadde Go go Edge til henne, og skulle vi reise ut på noe valgte vi Go som var lett å bære med seg og tok liten plass i bilen ;)

jojo, det går.. Men mente av de hu selv nevnte over, så ville jeg tatt nitro, hvis ozone er uaktuelt. ;)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Gode råd? 11 år 8 måneder siden #88558

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
næmmen da er vi enige vettø :laughing1:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.681 sekunder