Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Søskenvogn - ikke bred
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Søskenvogn - ikke bred

Søskenvogn - ikke bred 11 år 10 måneder siden #88095

  • anitahey
  • anitahey's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Hei. Jeg er gravid igjen, og det blir 15 mnd mellom de to minste og trenger en ny vogn. Er på jakt etter en søskenvogn hvor barna kan sitte i enten forran hverandre eller mot hverandre i lengden. En bred søskenvogn mener jeg er veldig upraktisk her vi bor i Oslo. Jeg vil jo da trille eldstemann i barnahagen mens den lille er bare spedbarn, så det må jo gå an til å ha babybag på den ene delen. Har falt pladask for ABC Design Zoom (www.abc-design.de/en/products/twins-tandems/zoom.html), men finner ingen forhandler i Norge.

Er det noen der ute som kan tipse meg om en annen slik type vogn som måtte passe til mitt behov?
Mvh Anita
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn - ikke bred 11 år 10 måneder siden #88096

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Har du sett Bugaboo Donkey? Den kan tilpasses i bredden etter behov for ett eller 2 seter.

Ev Baby JOgger city select?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn - ikke bred 11 år 10 måneder siden #88097

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Ville sett på de som er nevnt over..
Men jeg er litt uenig i hva som er mest praktisk i en storby.
en lang vogn vil være tyngre å manøvrere, og vanskelig og svinge på trange gatehjørner osv.
En vogn der de sitter ved siden av hverandre vil kun kreve litt i breedden og du trenger ikke en så stor svingradus.

Jeg hadde easywalker duowalker til mine, og elsket den. kom inn alle dører , bagen brukte jeg i 6mnd og den tok mindre plass i bilen enn singelvogna mi.
Så lenge den er under 80cm i bredden, så vil den komme frem de aller fleste steder.

Lykke til med valget og grattis med baby i magen. :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn - ikke bred 11 år 10 måneder siden #88098

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Ja, jeg ser og for meg at det må være vanskelig å manøvrere en lang vogn. Uten å ha prøvd selv.
Jeg har forøvrig gått på bommerten om for bred søskenvogn. Et makkverk av en Carena-vogn. Uten svinghjul engang :stønn: Det var i mine ferske dager, og ikke tenkte vel jeg på at jeg ikke ville komme inn hageporten engang. Uhyre upraktisk!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn - ikke bred 11 år 10 måneder siden #88110

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
En venninne av meg har baby jogger sin city select, er det ikke det den heter?! Den er utrolig praktisk, og jeg har mange gagner vurdert å bytte Go i den :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn - ikke bred 11 år 8 måneder siden #88597

Har du vurdert Phil & Ted sin dobbeltvogn? Der sitter barna etter hverandre. Den har en vanlig sittedel som kan legges flatt, i tillegg til et avtagbart sete med to alternative posisjoner - enten på toppen (slik at babyen kan ligge flatt i hovedsetet under), eller som ekstrasete bak og under hovedsetet når det er i sittestilling. Når den eldste vokser fra vogna kan du ta bort ekstrasetet så blir det en vanlig sportsvogn. Tre hjul og veldig god å trille og manøvrere, men kan bli litt ustabil sidelengs (f.eks. på buss). Hvis du har unger som går ut og inn av vogna kan det være litt masete, for det tyngste barnet må alltid sitte i den øverste posisjonen for at den ikke skal kunne tippe bakover (evt må du passe veldig god på selv at den ikke tipper). 3 store gode lufthjul som kan takle snø og ujevnt terreng, og justerbart håndtak. Grei å slå sammen og felle ut. Ikke noe bredere enn vanlig 3-hjuls singelvogn, så ikke noe problem inn og ut av butikker osv.

Har ikke hatt den selv, men har vært mye sammen med svigerinna mi som har brukt den til sine 3 (hhv. 3 og 2 års mellomrom, hatt vogna siden litt før yngste kom).

Lykke til med valget og gratulerer med baby i magen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn - ikke bred 11 år 8 måneder siden #88603

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har hatt phil and teds og ville ikke gått for den :sparke: jeg hadde dog sport, men en venninne har explorer. Ville ikke valgt noen av de, da det ikke er ligge/sove stilling på begge setene, og mtp aldersforskjellen vil jeg tro begge trenger å sove i vogna til tider :)

Stemmer for city select fremdeles jeg! (har nå trillet den en del og dne er herlig, selv om den kan være litt lang til tider, og dertil stiv... men den er fin, romslig og praktisk! :) )
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn - ikke bred 11 år 8 måneder siden #88608

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Jeg ville sett phil and teds promenade, den ser genial ut :)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Søskenvogn - ikke bred 11 år 8 måneder siden #88609

  • betta
  • betta's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 121
  • Takk er mottatt 1
Jeg har nettopp kjøpt Mountain Buggy Duet. Ikke fått testet den ut enda for lillebror er fortsatt i magen men valget falt på den fordi den er smalere enn de fleste andre søskenvogner, kun 63 cm bred. Det gjør at setene er litt smalere, og tviler på at den vil være en superkomfortabel sovevogn for en 3-åring men for vårt formål; henting i barnehage, ferievogn og generelt bare ha mulighet til å "låse fast" storebror når vi er på senteret og handler etc så er den perfekt. Har kjøpt hardbag til babyen slik at han vil få ligge i fred fra storebroren de første mnd iallfall i motsetning til mange av fremovervendte søskenvogner der man bare legger en softbag oppi.
Vognparken består av: Bugaboo Donkey, Stokke Scoot, Easywalker qtro, Baby Jogger City Mini og Emmaljunga City Cross (Tidligere vogner: Mountain Buggy Duet, Bugaboo Bee Plus, Simo Kombi, TFK Joggster X med Multi-X bag)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.653 sekunder