Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hvem barnevogn skal jeg velge? Hjelp hjelp!!!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvem barnevogn skal jeg velge? Hjelp hjelp!!!

Hvem barnevogn skal jeg velge? Hjelp hjelp!!! 11 år 11 måneder siden #87798

Kan noen hjelpe meg i barnevogn-jungelen? Jeg er venter førstemann og er helt grønn.
Hvem barnevogner er mest etterspurte? kvelitetsmessige bra? Jeg har vurdert easy walker? Noen med erfaring med den?
Kriterier jeg har for vogn: øsker duo-vogn (hvis det er det typen kalles når du kan skifte ut dypbag med sportsdel). Den må være lett å manøvre siden jeg skal bruke den i by og ulendt terreng. Funksjonell. og selvsagt behagelig for minsten. Design og utseende er mindre viktig. Blir veldig glad for alle innspill. tusen takk :)
Siste endring: 11 år 11 måneder siden av Eva Merete.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvem barnevogn skal jeg velge? Hjelp hjelp!!! 11 år 11 måneder siden #87799

  • siljeeh
  • siljeeh's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 34
Brio, emmaljunga, simo, mountain buggy, bugaboo og easy walker er populære vogner som jeg kommer på i farten :)

Jeg har ingen erfaring med easy walker, men jeg har hatt mountain buggy som er veldig lik. Fantastisk å trille i all slags terreng, men jeg valgte å selge den og kjøpe en emmaljunga city cross, siden jeg savnet å ha jenta mi vendt mot meg. Så du bør tenke over om du tror det går greit å ha babyen vendt fra deg når du bytter fra bag til sittedel. Hvis du synes det er greit tror jeg at både easy walker sky og easy walker qtro er veldig gode vogner.

Jeg har også bugaboo cameleon, som jeg er veldig fornøyd med. Den er super til bybruk, og hvis man skal gå i snø eller ulendt terreng kan det settes på store hjul foran, så kommer den seg frem over alt.

Emmaljunga ozone og nitro ser også veldig gode ut, og man kan få kjøpt store hjul til å sette foran på de og.

Lykke til med vognvalget!
Siste endring: 11 år 11 måneder siden av siljeeh.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvem barnevogn skal jeg velge? Hjelp hjelp!!! 11 år 11 måneder siden #87800

  • cherryblossom
  • cherryblossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 26
  • Takk er mottatt 1
Vi har hatt 2 vogner til førstemann, Emmaljunga Mondial og Mountain Buggy Urban Jungle. Emmaen brukte vi helt til nå, en kjempegod vogn som vi har likt godt. Nå måtte vi selge den fordi vi har en lang 2åring, så den ble for kort i ryggen. Det er også en tung vogn som tar mye plass i bilen.

MB'en er kjempegod å trille, men savnet å ha henne vendt mot meg og savnet å kunne heve fotbrettet. Så den vognen var med på en sydentur og thats it - ble også vi solgte den. Denne tok også 'hele' plassen i bagasjerommet på bilen, upraktisk vogn når den er lagt sammen.

Nå har vi funnet drømmevognen, Brio Go, og har kjøpt alle tre deler som hører til - bilstol, bag og sportsvogn til baby som kommer i September. Enkelt klikksystem, du kan vende barnet mot deg i sportsdelen, kjempestor kurv under, fantastisk demping, lun og god kalesje, tar minimal plass i bagasjerommet på bilen osvosv. Du kan lese mer om den og hva andre synes her i denne tråden: http://www.barnevognguiden.no/brio/brio-go.html

Anbefaler deg å titte rundt, søke i google og finne hva DU har behov for. Sett deg opp en liste, og da vil mange vogner etterhvert falle fra/til! Ta også en runde på en barnevognbutikk, prøv vogner - ta med mannen og la også han teste, viktig mtp lengde, justeringer av håndtak osv.

Lykke til!
Siste endring: 11 år 11 måneder siden av cherryblossom.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvem barnevogn skal jeg velge? Hjelp hjelp!!! 11 år 11 måneder siden #87864

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Gratulerer og velkommen hit!

Man har en mening til man får en ny.... Altså, til det nyfødte barnet har du kanskje (ganske sikkert) en god del andre krav enn du vil ha til en nysgjerrig 1-åring, en lei 2 åring eller en trassig 3-åring. Mitt råd er derfor at du ser på behovet dere har nå. Den perfekte vogn tror jeg ikke finnes... Desverre. Jeg har byttet vogner alt for mange ganger til våre 2 jenter og vi har vel vært igjennom en ca 20 stykker, inkludert stort og smått nå, tror jeg... Tør vel derfor påstå jeg har litt erfaring :P

Så til vognene du har sett på, easywalker sky/qtro er gode vogner. Jeg har inntrykk av at mange er fornøyd med de. Jeg synes de er veldig gode som bagvogner, mest fordi bagen er såpass stor. For mitt vedkommende er de også litt ubrukelige da de har for små og utilgjengelige handlekurver... Qtro synes jeg i tillegg er litt stiv. Stoffet i sportdelen er også tynt og litt "glisent" synes jeg, men det erjo smak og behag. Jeg liker heller ikke glidelåsjusteringen på ryggen ,og ikke at ungen må sitte vendt fra meg hele tiden. For meg er et vendbart sete viktig av to grunner. Kommunikasjonen med barnet og for å hindre at barnet sitter og får sola rett i fjeset.

Når det gjelder bugaboo cameleon så er det en vogn som har veldig mange gode egenskaper, men den er litt stiv. Jeg synes også handlekurven her er litt utilgjengelig, og så er jeg ikke sånn veldig glad i teleskophåndtak..... :P

Her kommer det personlige meninger rett fra levra... hehe

Mountain buggy synes jeg har for liten og åpen bag, til at jeg ville vurdert den... Den har fin handlekurv, men blir grusomt lang sammenslått. Ew er bedre der. Tfk er veldig populær, men den har stor og god bag (to typer, mulit-x og "vanlig") Mulit-x kan brukes til 9 kg liggende og 13 sittende, og den kan vendes, så du får vogna vendt mot deg, eller fra deg. Praktisk, men ikke spesielt pen :blush: Det gjelder kanskej hele vogna... :sparke: Men, lett og god vogn, med mange muligheter. Setet i sportsdelen er gedigent, så vogna kan brukes lenge, emn de minste ungene drukner jo litt i det da....

Tja, hva du skal velge? Jeg aner ikke... hehe Men som cherryblossom sier så er Go en god vogn, jeg kunne nok valgt denne som bagvogn en gang til, men da ville jeg kjøpt på solskjermen slik at bagen ble litt lunere, for den bagen er ikke sånn veldig lun og god.... Men den er super som sportsvogn og har utrolig god handlekurv :P

Emmaljunga edgeduo og mondial er også supre bagvogner, men jeg likte ikke sportsvogna så godt... Simo er en outsider man ikke skal kimse av, personlig har jeg likt simo duo veldig godt både som bag og sportsvogn....

Eneste jeg tror jeg ville styrt unna var kun softbag, det synes jeg ikke var lunt nok til eneste bag til nyfødt, men veldig kjekt å sette i sportsdelen ....

Vi brukte en emmaljunga søskenvogn-softbag i Go sin sportsdel, og det fungerte veldig bra for oss :P

LYKKE TIL!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvem barnevogn skal jeg velge? Hjelp hjelp!!! 11 år 11 måneder siden #87865

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Koelstra har noen spennende vogner, kanskje de kan være noe for deg?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvem barnevogn skal jeg velge? Hjelp hjelp!!! 11 år 11 måneder siden #87893

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg vil anbefale tfk joggster twist, om jeg skulle ha hatt bare en vogn så måtte det ha blitt den ;) god både på shopping og på fjelltur, og stor bag og stor sittedel ;) og fin pris om du bestiller på www.kiddies24.de :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.753 sekunder