Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Vognråd...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vognråd...

Vognråd... 12 år 3 uker siden #87741

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Barn nr 3 er så vidt under planlegging, men jeg har allerede begynt å tenke på vogn...
Jeg trenger bare noen innspill og råd: Hvilken av følgende vognplaner bør jeg gå for??

1)City cross + bugaboo bee

2)Bugaboo cameleon

Jeg synes nok den første planen er den mest optimale, men også den dyreste.
Plan nr 2 vet jeg ikke om passer meg så godt. Jeg går mye tur, og minst på kjøpesenter... Så city cross passer nok bedre min " livsstil". Men vil gjerne ha en lettere vogn også, til shopping og ferier osv. Tenkte på å kjøpe en ozone i tillegg i stedet for bee, da jeg kan bruke city bagen på dette understellet også. Men ozone er vel ikke akkurat så liten som bee heller og vet ikke om det blir noe billigere...
Er det noen som har noen innspill til meg om hva som er lurt å gjøre????
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87743

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Jeg hadde alle 3 til lillemor :plystrer: Var helt klart cam som ble brukt mest, jeg hadde egentlig ikke bruk for de 2 andre når jeg hadde cam. Bee ble brukt litt til storebror da og som bilstolvogn, men med adapter til cam trenger man ikke bee. Men jeg fikk baby på våren, hadde jeg fått på vinterhalvåret hadde nok en stødig 4 hjulene blitt brukt mere mtp snøen.
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87745

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg hadde helt klart gått for cameleon, og som Inga skriver, trenger man ingen andre vogner når man har den. Cameleon dekker alle behov, og vinterhjulene er fine å bruke når man går tur. Og selvfølgelig når det er snø.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87746

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Kjøp en ozone med de nye vinterhjulene som kommer til den, da trenger du ingen annen vogn! Jeg synes ozone virker som en mye bedre vogn enn bugaboo, men nå har jeg ikke fått prøvd ozone med barn oppi enda da ;)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87749

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror jeg personlig ville valgt en annen vogn enn både cam og cc.Cc synes jeg er litt lav (og jeg er bitteliten...) Men ellers var det en veldig god vogn. Jeg synes cam er skrekkelig stiv, og så er jeg ikke så glad i teleskophåndtak... Vi har hatt bee og jeg synes den var både for stor og for mye vogn til å kunne gå som trille... Men det er meg da ;)

Hva med Ozone eller Go? Eller Emmaljunga classic? Den synes jeg er nydelig.... Og om du trenger trille, hva med en hendig mila eller zapp til bilstolen (om du ikke går for adater på ozone/cam/go)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87751

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Takk for gode innspill!
Har vurdert ozone med vinterhjul, men synes ikke den er så fin med de, akkurat :blush:
Uansett er det vel ikke så mange brukererfaringer å lese om disse ennå. (Har jo i grunnen god tid da...)

Det var det jeg fryktet; Spentsmurf; At Cameleon blir fryktelig stiv, hvert fall med vinterhjul...? Og jeg hadde garantert brukt disse mye da det er SNØ SNØ SNØ her hele vinteren og jeg går mye TUR...
Er vel ikke så begestret for disse småhjulene på noen vogner...

Så jeg må vel ikke utenom dette med 2 vogner da...
Bra du nevnte dette med størrelsen til Bee, Spentsmurf. Har lurt på det, skjønner du.

Så kanskje zapp x-tra da...ja, det var ikke så dumt. Kan setet brukes fra nyfødt?? Tenker på sydenturer med baby.

Classic er fin, ja. Men cc har også lufting i kalesjen. Det har ikke classic. Synes det er veldig fint med denne muligheten. Sånn sett har liksom cc alt..
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87752

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hm... Ja, jeg brukte min Zapp xtra en del, men synes også den ble stor sammenslått jeg da, og så utrolig klønete og måtte slå den samen i to deler! Go var liksom enklere å ta med for meg :sparke: Men fra nyfødt, ja i England sier de jo det, jeg synes det var greit å vente til hun var et par mnd, men vi brukte den litt, men ikke nok, så den ble solgt. Utrolig upraktisk med de små hjulene på zappen i snø og slaps ved henting i bhg f.eks... Vogna kom ikke frem inne på plassen i bhg, da de ikke er SÅ flinke til å måke der tidlig..... Men det kan jo bare være et problem for meg da. Vi brukte race og phil og teds mye til bilstolen.



bee er flat, men jeg synes den ble stor. Den er lengre enn f.eks GO, mener jeg la ut sammenligningsbilde her i sin tid....

Jeg likte ikke cc så godt jeg :sparke: Vogna var for lav i håndtaket synes jeg, slik at når knekk håndtaket stod 90 grader ut var den for lav for meg, selv med flate sko, jeg måtte derfor ha håndtaket litt oppover og det var i go for seg greit, selv om koppholderen da hang skrekkelig stygt... Og litt av det enkle med å trille knekkhåndtak forsvant. Jeg liker å ha håndtakt rett mot meg da jeg synes vognene på den måten blir enklere å dytte i oppoverbakker. Teit, helt sikkert. En annen ting jeg ikke likte med cc var handlekurven. Den delen som var mot meg brettet seg veldig lett ned, og alt som lå der inne ble sprutet ned av søle fra at jeg "trampet" i slapsen. Mulig dette kun var min vogn, ikke vet jeg. Men ubraktisk var det. Kalesjen er også såpass stor, at da den er oppslått og henger ned, når ungen sitter i sitteposisjon kommer det litt sølesprut på den. Tror det skjer fordi vogna er så lav... Men vogna er god å trille, har god fjæring og er lett å legge sammen og tar ikke så stor plass. Så det er mye positivt også, bare at jeg ikke ble helt fortrolig med den....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87753

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Hmmmm. Føler på meg at det var greit å begynne å forhøre seg litt nå for her kommer det til å bli mye om og men og tilbake igjen før jeg kjøper noen vogn....

Skjønner hva du mener med håndtak. Enig at poenget med knekk forsvinner litt når det må stå rett opp (og hvis du er så liten....hva med meg da??? jeg er 168, med heler blir det vel 178!!! Neida...Går vel mest i flatere sko når jeg triller vogn på tur hvert fall. Får prøve den i butikken, tror jeg.)

Ang. den handlekurven, så er det akkurat sånn på scooter også. Iriiterende, men jeg triller ikke akkurat så veldig mye lenger, så ikke noe stort problem med den vognen...

Kanskje jeg burde hatt en mondial og en go??? Det hadde i grunnen vært veldig finr! Men kan ikke kjøpe begge vognene. Så må komme på en mellomting.

Kom gjerne med flere forslag - jeg er glad for ALLE innspill nå :y32b4:
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87755

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Jeg har brio happy nå, og liker den myyye bedre enn cc. Happy har lufting i kalesjen :glis: Men simo har nå fått lettere understell, likt som brio sitt. Og de er faktisk finere live enn på bilder :knegg: Hva med Happy og Go, eller Simo og Go? Trenger ikke trille når du har go med adapter :knegg:
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87756

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Synes Ozone nesten ser finere ut med vinterhjul enn med de svingbare jeg, men så har jeg bare sett dette bildet da... Gleder meg til å prøve de ut, lurer på når de kommer i butikk i Norge...?

www.babyexperten.se/media/upload/image/v...rhjul-emmaljunga.jpg

Og hadde prøvd en bee om jeg var deg, jeg likte den veldig godt som trille, litt stiv pris bare...
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Siste endring: 12 år 3 uker siden av Tone.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87760

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
det her med vogner er rart, man har så ulik mening. men løvemamma, du er bare noen få cm høyere enn meg. jeg tenkte ikke over at den var så lav før jeg kom på tur med den. Det var da det irriterte meg....

Jeg likte jo i og for seg bee jeg også, men jeg synes bare den var pinglete so vogn, og stor som trille... Den ble litt sånn midt i mellom....

til yngste hadde vi GO og Edge, det var jo en super kombinasjon synes jeg :) Og jeg likte faktisk Edge bedre enn cc, selv om cc selvsagt er mye lettere og ta ut og inn av bilen ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87764

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Hvilken vogn har du nå SS?
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87765

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Enig med SS, cameleon er ekstremt stiv og bagen er jo nesten i bakken synes jeg.
Jeg hadde gått for mondial/edge jeg da, og heller hatt go/ozone/zapp xtra eller lignende ved siden av, både xtra og go kan man få tak i ganske billig brukt nå, så trenger ikke bli så dyrt heller.

vi lurer litt på en baby til neste år, og da er foreløbig plan, edge som bagvogn og ozone etterpå. (har hatt ozone før og den er super, og vanvittig lett i vekt) ja og med babyjogger city mini som reise/bilstolvogn. :D

Lykke til. :glis:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87769

  • Buggybuff
  • Buggybuff's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 67
  • Takk er mottatt 4
Jeg har en Emmaljunga Edge Duo som hovedvogn (til laaange, deilige trilleturer i all slags terreng) og en Ozone City til byturer og ferier ;) Synes disse kompletterer hverandre perfekt!

Anbefales!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87771

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Takk igjen for alle innspill. Det er jo nesten morsomt å se at flere har så ulik mening.
Jeg tror nok jeg ikke kommer utenom 2 vogner, men trenger jo ikke kjøpe begge nye...

Jeg har liksom syntes cc har vært fin fordi den er lav, synes ofte de andre blir litt sportsvogn "på stylter", om noen skjønner hva jeg mener. Ettersom vi kanskje får et vinterbarn, så vil jeg jo ha begge tilgjengelig fra starten av. Sånn sett ville cc og ozone vært ok kombinasjon. Ser en del cc rundt om her, synes den er veldig fin altså. Liten og nett, men samtidig stor...

Har vært fall slått fra meg buggis, da jeg vet at jeg verdsetter god fjerning høyt. Tror det ville vært et irritasjonsmoment at det ikke går an å justere fotbrettet separat heller.

Men hvordan er egentlig go eller kone i snøen?? Noen erfaringer??
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87772

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
her hos oss er de ganske flinke til å brøyte, og jeg har ikke hatt de store problemene med Go vinterstid, men har vel aldri hatt den heeeelt alene på vinteren hellr :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87773

  • Hjemmemamma
  • Hjemmemamma's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 44
  • Takk er mottatt 1
Jeg har har tre barn og har hatt et lass med vogner, så har prøvd det meste. Sånn som deg bruker vi vognen mest ute på tur.

Har city cross nå, den har jeg hatt i ett år og har egentlig vært veldig fornøyd! Men i det siste har jeg savnet lufthjul, det er tross alt det beste ute på tur! Men savnet har nok sikkert blitt større i det siste bare fordi jeg har fått lyst på forandring, hehe. Jeg irriterer meg også over at vognen er lav, kjekt å ha barnet høyt oppe. Også syns jeg det er dumt at varekurven er så lav, for vi går en del i terreng og da kommer varekurven ani så jeg har faktisk laget hull i stoffet på kurven under.

Det jeg liker med city crossen er at barnet sitter veldig godt i sittedelen, den er godt polstret og virker behagelig å sitte i. Den intregerte myggnettingen er også kjempe smart! Og når man triller med sittedelen vendt fremover er det en fordel at vognen er lav, da ser det bedre ut. Simo og brio ser jo bare rar ut vendt fremover syns jeg. Skjønner også hva du mener med at brio og simo ser ut som sportsvogn på stylter, spesielt happy ser litt sånn ut.

Nå har jeg som sagt litt lyst på forandring, og vurderer happy, simo eller mountain buggy som alle er gode turvogner. Det dumme med mountain buggy er bare at jeg ikke kan ha barnet mot meg, så selvom den er kjempegod å trille er jeg skeptisk!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87774

  • Hjemmemamma
  • Hjemmemamma's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 44
  • Takk er mottatt 1
Er forresten veldig eneig med spensmurf når det gjelder buggis. Grusom turvogn syns jeg! Ungen ligger jo oppi og humper. Med svinghjul er den jo ikke noe god på grus og ugjevn vei, da drar den bare til ene siden og med vinterhjul blir den altfor stiv. Tung å svinge osv.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87775

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Da har jeg hvert fall slått fra meg buggis. Veldig greit med disse erfaringene!
Får vel ta noen butikkturer å prøve litt...
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87780

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Synes easywalker june ser spennende ut som nr. 2 vogn, den blir kjempeliten sammenlagt og er lett men har likevel forholdsvis stor bag og store svingbare hjul foran. Ville kanskje satset på en brukt brio happy eller emmaljunga cc/cherrox og en june i tillegg. De kommer vel nå i vår, så tar vel kanskje litt tid før man får kjøpt den brukt
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87781

  • Hjemmemamma
  • Hjemmemamma's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 44
  • Takk er mottatt 1
Jeg har trillet simo vogn i dag og selvom den er søt og fin er jeg glad jeg ikke har den! Min city cross er mye lettere å svinge med enn simo, greit at simo har lufthjul, men den var virkelig mye tyngre også altså! Så nå har jeg bestemt meg for å bare beholde city crossen, er jo veldig glad i vognen vår. Fikk vel egentlig bare lyst på forandring fordi jeg nå bruker den med city bag og liker egentlig ikke så godt utseende på den som bagvogn. Syns bagvogner er finere når de er litt større med lufthjul osv. Men cc er jo veldig god og som sportsvogn syns jeg den er kjempe fin.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 3 uker siden #87786

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Ja, jeg tror jeg foreløpig har bestemt meg for å satse på city cross. Synes de andre firhjulingene blir for store og tunge. Jeg vil nok uansett ha med vognen i bilen og vil ha en lett vogn også til hverdagsbruk. Og den har alle "fasilitetene" som jeg verdsetter; God fjæring, solkalesje, integrert myggnetting, lufting i kalesjen og ikke minst at den virker deilig for barnet. Dessuten må jeg ha store gode hjul. Så får jeg heller kjøpe en nr.2 vogn etter hvert. Takk for tipset om easywalker June! DEN tror jeg ville passet som nr 2 for meg. Må sjekke denne ut !
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognråd... 12 år 1 uke siden #87863

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Cc er en fin vogn, men jeg irriterte meg over at lillemor satt så lavt i den. Og så irriterte jeg meg over handlekurven, det samlet seg så mye snø og grus der. Og alt som lå der ble spurtet på... Mulig de har forbedret kurven nå, men på vår 2010 mod. bøyde den seg ned så alt ble vått. Håntaket var også litt lavt synes jeg, og jeg er drøye 160 høy :sparke: Men vognen har god fjæring og er lett å ha med å gjøre.

June har jeg nå ventet på i over 1 år, og er en anelse spent. Irriterende med den at nyprisen er det samme som på sky og qtro, for den er jo mer en trille enn en vogn....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.372 sekunder