Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Trenger din hjelp!!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Trenger din hjelp!!

Trenger din hjelp!! 12 år 2 uker siden #87620

  • Taimat
  • Taimat's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Har planer om å kjøpe ny barnevogn til sønnen min på 1 år, men aaner virkelig ikke hvilken! Tenkte jeg skulle bruke den som sovevogn i barnehagen + som ekstra vogn. Har simo duo fra før, men synes sportsdelen er litt tung å ta med over alt, i tillegg til at jeg ikke vil ha den stående i barnehagen. Har jo planer om å bruke den på neste baby også, så greit at den ser litt fin ut da også!! ;-)
I tillegg til den har jeg også en 4me stockholm trille, men synes ikke den egner seg til soving i barnehage og er ikke spesielt god i dårlig, kaldt vær, det er mer en kjøpesentertrille.

Så det jeg da lurer på er om noen har et tips til en vogn som er litt midt i mellom de to? Tenkte jeg skulle kjøpe brukt denne gangen, så prisen på en ny er ikke så nøye med. Vil at den skal være robust og god, men ikke så altfor tung og stor, er en fordel viss det er mulig å ha feste til maxi cosi bilsetet på den også, men det er ikke et must..

Har tenkt litt på emmaljunga scooter, men aner ikke om den er bra.. noen som har erfaring med den??

Håper på gode tips!! :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger din hjelp!! 12 år 2 uker siden #87621

  • siljeeh
  • siljeeh's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 34
Jeg har scooter s som ekstravogn og er kjempefornøyd! Den er en drøm å trille, lett og tar liten plass sammenlagt.

Den kan ikke brukes fra fødselen, men til neste baby kan du jo evt. bruke simoen i bagperioden. Det er ikke full liggestilling, men snuppa sover veldig godt i den fordet. Den er litt smal, men hun har helt ok plass selv om jeg har voksipose oppi. Man kan ikke feste maxi cosi til den.

Jeg er veldig glad i min bugaboo cameleon. Liten, lett og super å trille. Bagen er stor og god, så den er også en super babyvogn. Med adaptere kan man feste maxi cosi på den.

Brio go har jeg hørt mye bra om, men har ingen erfaring med den selv.

Lykke til med vognvalget :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger din hjelp!! 12 år 2 uker siden #87622

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Da ville jeg sett på brio go, emmaljunga ozone, bugaboo cameleon. Dette er alle Lette gode vogner, de er vendbare (som for meg e viktig), og man kan feste maxicosi sete på de. Dette blir jo litt smak og behag så dra å prøv i butikk før du kjøper. Jeg har akkurat bestillt meg en ozone og håper jeg blir fornøyd med den. Lykke til!
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Siste endring: 12 år 2 uker siden av Tone.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger din hjelp!! 12 år 2 uker siden #87625

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
Hva med brio race eller spin? det er gode vogner begge to :) lune, lange i ryggen, god plass til pose i vinter og veldig gode å trille :) vi har begge og har vært kjempefornøyd :) nå har jenta sluttet å sove i bhg på dagen og hun er snart 98 cm, så nå skal den ene selges :) kan fint bruke de ennå. vi har både koppholder og fotpose til våre :)

om du er interessert kan du få kjøpe spin da :) den er sort å grønn, med hvitt understell :)

må legge til at du bør kjøpe 2011 mod eller nyere om du skal ha spin/race fordi da ble liggestillingen og komforten i setet bedret :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger din hjelp!! 12 år 2 uker siden #87628

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og om du velger herlige race/spin passer cabriofix fint i setet! mellom bøylen og ryggen på en måte. Vi brukte vår race masse til dette, og setet satt som støpt oppe i der. Ikke noe adapter, men helt perfekt ved bhg henting f.eks ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger din hjelp!! 12 år 2 uker siden #87637

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
så arti! jeg trodde den bare "passet" oppi, om du skjønner, ikke at det var stødig nok til å brukes :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger din hjelp!! 12 år 2 uker siden #87640

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi brukte det masse, aner ikke med peble, men vi har cabriofix og det var stødig nok til å brukes. Helt klart. Hendte ofte jeg bar setet inn i bhg, og trillet det ut igjen i race... ;) Og vi brukte den ofte slik faktisk. Den passet oss bedre enn Zapp, som ikke kom så lett frem på den årstiden vår yngste er født :humre: Men kanksje er jeg litt skjødesløs? Aner ikke... men joda, jeg brukte det nå jeg :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger din hjelp!! 12 år 2 dager siden #87757

  • Taimat
  • Taimat's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Takk for svar alle sammen§ Endte på Emmaljunga scooter her! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.703 sekunder