Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;)
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;)

Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78175

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
De solgte bilen sin i går og skal kjøpe seg flunka ny bil. Og hun begynte og snakke om alle de rare og useriøse henvendelse de hadde fått på bilen. Folk som stilte krav om det ene og d andre så hadde de ingen planer om og kjøpe den uansett :sparke:

Og jeg begynte da og sammeligne med alle useriøse henvendelser jeg har fått på vognene mine :p . Og :p ikke minst alle frekke bud! :mad:

Men jeg skjønner jo litt greien med bil da.. den er jo litt åpenlyst for de aller fleste. (min søster og de skifter bil annenhvert år)
Men hva er greien med vogn egentlig? :sparke: . Jeg vet bare at jeg synst det er knakande gøy :knegg: . Men har ikke helt funnet ut hvorfor da :sparke: :glis: Begynner litt og tenke på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig med småbarn? :sparke: :gruble:
Kjøpe ny vogn til barnabarna mine hver 5 mnd når den tid kommer? Enten de vil ha den el ei? :knegg: :rofl:
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78179

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hm, ja vanskelig å si. Er bare sånn at jeg elsker vogner. Utseende, detaljene, funksjonene, hvordan barnet har det i vogna. Ja, er vel det en kaller feinschmecker når det kommer til vogner og barneutstyr. Det er en lidenskap for meg. Når vognperioden er over, vil jeg nok ennå titte på vogner, men det vil nok flyttes over til klær og sko til barna og meg selv, og muligens interiør. Må legge til at før jeg fikkbarn var det vesker som var min store lidenskap, en samler, kan man si at jeg var :D
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78181

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Ang. rare krav folk stiller kom jeg på at da vi skulle selge den første bilen min ville kjøper ha avslag i prisen for fremtidige feil:laughing3: Kan si det sånn at han snakket vi ikke mere med.

Når deg gjelder min store interesse for barnevogner hadde jeg en mistanke om at det kom til å bli sånn da jeg fikk barn, for jeg har alltid sett på vogner. Før jeg fikk barn var jeg jo ikke "inne" på de forskjellige vognene, men etter at jeg beveget meg inn i vognjungelen ser jeg på "alle " vogner som triller forbi. Mannen syns kanskje jeg er litt rar når jeg f.eks plutselig bryter ut " å en buggis, se så fin":blush:
Jeg lurer også på hva jeg skal finne på når barna er blitt så store at de ikke trenger vogn. Kjenner at jeg gruer meg litt:ermm:
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78195

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det festlige med vogn er at det smitter. Her utbrøt mamma en dag, åh, jeg så en merkelig vogn da jg gikk tur forrige helg... jeg:jaha... Mamma: DEN HADDE MEIER!!! :rofl:
JEg: Oh, var det en gammel svithun eller simo eller noe?? Mamma: Nei... Den var nyere, og det bråket noe skrekkelig :S Jeg. Var det en nordic cab da kanskje? Mamma: Men kjære deg, jeg ar jo så fasinert av meiene så jeg husker jo ikke noe mer.... :dåne:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78197

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
Spentsmurf skrev:
Det festlige med vogn er at det smitter. Her utbrøt mamma en dag, åh, jeg så en merkelig vogn da jg gikk tur forrige helg... jeg:jaha... Mamma: DEN HADDE MEIER!!! :rofl:
JEg: Oh, var det en gammel svithun eller simo eller noe?? Mamma: Nei... Den var nyere, og det bråket noe skrekkelig :S Jeg. Var det en nordic cab da kanskje? Mamma: Men kjære deg, jeg ar jo så fasinert av meiene så jeg husker jo ikke noe mer.... :dåne:

he he. Hva er meier? :blush:
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78208

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
God sporsmål! jeg skjønner forresten ikke greia med biler heller, jeg da. Hva i all verden skal de med en ny annen hvert år for?? :blush:
På den annen side, hva i all verden skal jeg med ny vogn hele tiden :knegg:

Det er jo en kombinasjon, da. Det begynte med at S skulle ha det beste, og da måtte jeg jo finne ut hva det beste var, og så skulle det være best for mor også, og så etter hvert skulle det jammen være det fineste eller nyeste også :sparke:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78221

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Meier??? vet dere ikke hva meier er :S En spark har meier f.eks....


Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78222

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg vet hva meier er, jeg mente at hvorfor vogndilla var et godt spørsmål :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78228

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det ar da enda godt, for nå ble jeg faktisk litt bekymret for nasjonen :knegg:

Men vogndilla, tja, i mangel av noe annet å bruke tid p kanksje`? OG så er det sikkert noe mtp på status og nysgjerrighet. For min del startet det vel meda t jeg ikke var helt fornøyd, og så ballet det vel en anelse på seg :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78232

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Mangel av noe annet å bruke tiden på, sånn som studier og eksamenslesing?? :knegg:

Ja, den der påballingen, det er den som tar knekken på emn stakkars sjel :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78235

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
helt klart, jeg sikler sånn på den pink c ceroxen på finn jeg nå at det gjør vondt
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78252

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Ja si det?! har tenkt litt på dette selv og bare kommet frem til at enkelte ting er jeg nøye på, sånn er det bare ;)

SS: artig at mora di er sånn da, mamma er litt sånn hun også, men hun jobber i bhg da, så har vel det litt derifra også....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78255

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
Spentsmurf skrev:
Det ar da enda godt, for nå ble jeg faktisk litt bekymret for nasjonen :knegg:

Men vogndilla, tja, i mangel av noe annet å bruke tid p kanksje`? OG så er det sikkert noe mtp på status og nysgjerrighet. For min del startet det vel meda t jeg ikke var helt fornøyd, og så ballet det vel en anelse på seg :knegg:

Så jeg er dum jeg som ikkebvet hva meier er for noe :ermm: jaja, då får eg bare være dum :knegg:

Men dere har:knegg: nok rett, det starter først med søken på det beste for både mor og barn og ender i det beste,fineste og nyeste etc :p .
Men hvorfor blir noen av oss hekta mens andre gir en god f.. for og si det på godt norsk :knegg: ?
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78263

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
maritus skrev:
Spentsmurf skrev:
Det ar da enda godt, for nå ble jeg faktisk litt bekymret for nasjonen :knegg:

Men vogndilla, tja, i mangel av noe annet å bruke tid p kanksje`? OG så er det sikkert noe mtp på status og nysgjerrighet. For min del startet det vel meda t jeg ikke var helt fornøyd, og så ballet det vel en anelse på seg :knegg:

Så jeg er dum jeg som ikkebvet hva meier er for noe :ermm: jaja, då får eg bare være dum :knegg:

Men dere har:knegg: nok rett, det starter først med søken på det beste for både mor og barn og ender i det beste,fineste og nyeste etc :p .
Men hvorfor blir noen av oss hekta mens andre gir en god f.. for og si det på godt norsk :knegg: ?

Jeg sa IKKE noe om dum altså!!! ;)


Og meier og sparkføre er vel ganske sjeldent syn i regnværsbyen?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78452

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Jeg føler meg naken uten vogn... tror jeg må begynne med rullator etter vognperioden er slutt...
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78455

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: Mens jeg synes det er litt befriende å gå uten vogn... Kanskje fordi at de få gangene jeg gjør det er gjerne uten barn :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78456

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Sant nok, Spentsmurt! Befriende uten barn - det er der rullatoren blir genial. :dans1:
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78457

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
for å føle deg fanget igjen :P? Nei, men enig i at det er greit å vite hvor man skla sette handleposene ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78458

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
Spentsmurf skrev:
maritus skrev:
Spentsmurf skrev:
Det ar da enda godt, for nå ble jeg faktisk litt bekymret for nasjonen :knegg:

Men vogndilla, tja, i mangel av noe annet å bruke tid p kanksje`? OG så er det sikkert noe mtp på status og nysgjerrighet. For min del startet det vel meda t jeg ikke var helt fornøyd, og så ballet det vel en anelse på seg :knegg:

Så jeg er dum jeg som ikkebvet hva meier er for noe :ermm: jaja, då får eg bare være dum :knegg:

Men dere har:knegg: nok rett, det starter først med søken på det beste for både mor og barn og ender i det beste,fineste og nyeste etc :p .
Men hvorfor blir noen av oss hekta mens andre gir en god f.. for og si det på godt norsk :knegg: ?

Jeg sa IKKE noe om dum altså!!! ;)


Og meier og sparkføre er vel ganske sjeldent syn i regnværsbyen?

He he. Nei, du brukte ikke d ordet :p . Ja, det er vel helst det. Siden jeg ikke visste hva d er engang ;)
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor har vi vogndilla? begynte og fundere litt på det etter en prat med søsteren min i går ;) 13 år 2 måneder siden #78459

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
Jeg føler meg også naken uten vogn nå. Men befriende naken så og si :laughing1:
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.548 sekunder