Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar?

Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? 13 år 5 måneder siden #74111

  • sudenten
  • sudenten's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Hej allihopa!

Jag sitter här och jobbar med ett projekt i skolan som handlar om norska barnvagnsvarumärket SIMO, och jag har några frågor till er föräldrar.

!. Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? (både positivt och negativt)
2. Vad tycker ni är typiskt eller ennorlunda med en barnvagn från SIMO?
3. Hur ser en typisk familj ut som köper barnvagnar från SIMO

Skulle va jättesnällt om ni kunde svara på någon av frågorna.
Tack
Student i Sverige, Lund
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re: Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? 13 år 5 måneder siden #74112

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
jeg sendte deg en pm., men skal forsøke å tenke ut et bedre svar i løpet av dagen :) Du skal nok få noen tanker om dette.

Men jeg vil tro du kan få noen svar ved å lese brukererfaringene her inne også :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re: Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? 13 år 5 måneder siden #74113

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
1.Tycker att den är rätt så tung att ta ut oh in av bilen, lite klumpig. Det är ju en stor vagn.. Den är jättebra att ha om man inte är mycket på sta`n, i köpcenter osv.

2. Typisk för vagnarna från Simo är att dom har klassiskt utseende, både färg och form, dom är rejäla och har bra kvalitè.

3. Typisk köpare av en Simovagn är förstagångsföräldrar, som får råd av sina mödrar och svärmödrar ;-) När dom köpte vagn fanns ju nästan bara Simo.. Vi som har haft några barn, och hängt med et tag, vill nog gärna ha vagn med svängbara framhjul och lite modernare utseende. Tror ochså att en typisk Simo-köpare är en som går mycket promenader längsmed väg eller gata, som kanske inte har bil eller är mycket på sta`n..

Lycka till med studierna i Lund (vad går du för kurs?), nu fick du mej att längta dit, till Genarp, Blentarp och Lund som jag har många goda kompisar i och minnen ifrån :-)
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re: Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? 13 år 5 måneder siden #74114

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
sudenten skrev:
Hej allihopa!

Jag sitter här och jobbar med ett projekt i skolan som handlar om norska barnvagnsvarumärket SIMO, och jag har några frågor till er föräldrar.

!. Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? (både positivt och negativt)
Positivt: Bra vogner, klassisk utseende og kvalitet, god fjæring, romslige, værbestandige, skjermer godt for vær og vind. Negativt: Simo har ikke vært flinke nok til å fornye seg, de tenker for tradisjonelt, det er t.eks helt klart på tide at det kommer et lettvektsunderstell fra Simo. Vognene deres er veldig tunge, selv sportstrillene og reisetrillene er veldig tunge i vekt. De tar stor plass sammenlagt.
2. Vad tycker ni är typiskt eller ennorlunda med en barnvagn från SIMO?
Klassisk utseende, bra kvalitet, litt for tradisjonelle og kjedelige i sin produktutvikling.
3. Hur ser en typisk familj ut som köper barnvagnar från SIMO
Jeg vil nok også si at den typiske Simo-familie gjerne er førstegangsforeldre, samt de som har lite interesse for barnevogner. Land og by spiller også inn her, Simos vogner er populære t.ex i Nord-Norge og på landsbygda på grunn av klima og behov i forhold til bruk og underlag. Om jeg skal snakke for meg selv (er trebarnsmor og har hatt over 20 vogner igjennom årene), så er nok jeg blant de med lang vognerfaring som faller tilbake til og igjen synes godt om Simos barnevogner, jeg tenker da på vogner som Simo kombi og duo. Om jeg skulle få et barn til kan det fort hende at jeg ville gått for en Simo duo (etter å hatt Bugaboo, Brio go, Mountain buggy..).
Skulle va jättesnällt om ni kunde svara på någon av frågorna.
Tack
Student i Sverige, Lund
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re: Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? 13 år 5 måneder siden #74115

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
sudenten skrev:
1. Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? (både positivt och negativt)
med simo barnevogner, tenker jeg først og fremst på duo/kombi vognen, og babyperioden, ikke så mye på senere...Dette mest pga utvalget og størrelse.
Simo 487: Denne hadde jeg en periode, men denne falt litt i gjennom og ble hverken fugl eller fisk. Den blir forholdsvis stor sammmenslått, og er vel simo's mest plastick fantastisk trille til nå.

Men Simo 124 er jo en perfekt barnehage vogn for større barn pga lengde på rygg og mulighet for store barn til å sove. en er også lunog stødig, og virker robust. Som trille er den litt for stor og tung til at jeg ville valgt den som eneste vogn.

Duo/kombi er helt klart min simo favoritt, sammen med classic, som har gått ut av produksjon. Jeg synes det stilrene klassiske designet kombinert med lunhet og størrelse på bag er helt supert. Vognen egner seg godt som sportsvogm også, men blir litt i største laget å dra med seg etterhvert som barnet blir større.

men om vi tar alle simo vognene under en kam, noe som jo egentlig ikke er mulig mtp ulikhetene kan jeg vel kortoppsummere med følgend, føler vel dette kan gjelde 124 og duo/kombi, men ikke så mye 487

- klassiske i designet
- lune
- robuste
- kvalitetsvogner
- ok nypris
- tunge, men stabile som jo egnetlig er viktigere....
- litt store sammenslått, men er vel ikke noe veldig mye større enn konkurrentene (duo/kombi)

trillne til simo faller nok litt igjennom for mange pga vekt, om man sammenligner scooter fra emmaljunga og 124 er det mange kg i mellom, og på en trille teller gjerne vekten mer, fordi barnet begynner å bli stort. 487 har veldig mange konkurrenter, med tanke på svingbare hjul etc, og denne blir nok av mange valgt bort pga utrolig mange andre vogner å velge mellom i samme kategori, og vogner som easywalker og mountain buggy vil kanskje spise en del av markedet selv om de er dyrere blir de både mindre sammenslått og har større sittedeler... Men bare en tanke det siste der altså


2. Vad tycker ni är typiskt eller ennorlunda med en barnvagn från SIMO?

Simo er trauste vogner, og man vet hva man får...
Klassisk design
De passer til store barn



3. Hur ser en typisk familj ut som köper barnvagnar från SIMO

Dette er det vanskeligste, for jeg er så enig med Emapa. Jeg synes ikke dette på mange måter kan være en tradisjonell førstegangsvogn, men jeg som har hatt mange mange vogner oppgjennom lurer også på dette som vogn til vår nr. 2. Og grunnen er jo at den er lun, stabil, har stor bag og for meg et pent utseende.
Jeg ville nok likevel ikke velge denne vognen og satse på å ha kun denne hele vognperioden. Mine foreldre hadde forresten Emmaljunga og SImo til meg da jeg var liten, så om jeg skulle fått råd av de ville det vel og kanskje som BOysx3 spilt inn...


Dette ble rotete skrevet, det serjg nå, men jeg håper det er litt tilhjelp for det. HÅper også du kan få litt ut av brukererfaringene som er skrevet om de ulike vognene her inne. Jeg sendte deg også en PM tidligere i dag :)

Lykke til med oppgaven!



Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Leelee

Re: Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? 13 år 5 måneder siden #74116

  • sudenten
  • sudenten's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Tack allihopa!

Det var många bra och ingående svar :)
Jag studerar industridesign och har just nu en kurs i design management där vi undersöker Simo som varumärke.

Simo verkar ju vara ett väldigt traditionellt märke.
Simo är numera en del av Brio concernen, som har hand om Brio baby, Simo och Carena. Vi försöker ta reda på hur de olika varumärkena förhåller sig till varandra. Vi undersöker om dom konkurerar eller kompleterar varandra.

Jag har ett par frågor till som ni kan svara på om ni har tid:

1. Vad skulle göra Simo ett mer attraktivt val?

2. Saknas det något i deras produktsortiment?

Tack igen
Susanne
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re: Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? 13 år 5 måneder siden #74122

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg synes ikke simo, brio og carena konkurrerer med hverandre. I alle fall ikke veldig... Brio har litt mer innovativ design enn simo... Carena har jeg desverre mest dårlig erfaring med :S Jeg velger nok helst bort carena, og velger Simo/Brio selv om det kanskje er samme produsent ;)

For å gjøre simo enda mer attraktivt tror jeg kanskje utvalget og fargevalget burde vært litt sprekere. Brunt og svart er fint, men den nye grå og aubergine er jo lekker. Ellers har noen farger som terracotta og turkis vært feil for meg, mens den oliven som var for et par år siden var helt rett for meg. Jeg synes det er trist at simo classic er gått ut av produksjon, dette er jo en vogn som er virkelig lekker og konkurrerer med f.eks silver cross i mine øyne. Simo bør også kanskje se litt på hva brio har gjort med å få ned vekten på vognene, mange ser nok en del på dette.

Når det gjelder sortimentet savner jeg jo som sagt classic. Jeg tror ikke jeg ville valgt en simo trehjuling om vekten var av tradisjonell simo vekt... Men, her inne har vi mange ønsker og drømmer for den perfekte barnevogn, som desverre ikke finnes, så kanksje Simo kunne laget den??? :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re: Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? 13 år 5 måneder siden #74123

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
1. Simo hadde vel blitt mer attraktiv om de hadde satset på litt lettere vogner og litt freshere design (mer attraktivt for meg ihvertfall ;) )
2. savner muligheten for travelsystem(mulighet for å feste bilstol på understellet) en litt bedre trille/sportsvogn, mer vogn enn 487 og litt lettere enn 124.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Re: Vad tycker ni om SIMOs barnvagnar? 13 år 5 måneder siden #74126

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja universal travelsystem til vognene ville vært noe :) bra tanke, irriterende at ikke jeg kom på det :P

og kanskje en vendbar trille, men da har man jo Bri GO da :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.705 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!