Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Generelt Informasjon fra redaksjonen Bah.. den digre danske vogna jeg planla å kjøpe snart er ikke så diger likevel... Kjipern!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Bah.. den digre danske vogna jeg planla å kjøpe snart er ikke så diger likevel... Kjipern!

Bah.. den digre danske vogna jeg planla å kjøpe snart er ikke så diger likevel... Kjipern! 12 år 2 uker siden #87801

Hadde tenkt å kjøpe Trille Hippa - syntes det hørtes helt genialt ut med bag på hele 90 cm, men så viser det seg at det hele er en feil fra leverandøren, slik at bagen hele tiden har vært "bare" 85 cm.. Det er jo fremdeles en stor bag i forhold til duo edge som vi hadde til gutten vår, men det er jo ikke en stor-stor bag heller... Plagsomt! :stønn: Hvilken vogn skal man da ha...

Og når jeg er inne på baglengder - har hørt så mange si at buggis har lang bag, men er ikke den bare 78 cm? Klarte ikke finne noe på hjemmesiden deres om liggemål..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bah.. den digre danske vogna jeg planla å kjøpe snart er ikke så diger likevel... Kjipern! 12 år 2 uker siden #87802

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Åhh, så dumt... Da er det jo ingen vits i å kjøpe den vognen, den er jo vist ganske stor og tung....

Madrassen til cam er ca 75 cm. Se her:

shoppemamma.com/2010/08/hvor-stor-er-bagen-pa/
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Siste endring: 12 år 2 uker siden av Tone.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bah.. den digre danske vogna jeg planla å kjøpe snart er ikke så diger likevel... Kjipern! 12 år 2 uker siden #87805

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Det er helt feil at bagen til bugaboo bare er 75 cm (altså bare 1 cm lengre en Mountain Buggy). Alle som har sett de to bagene sammen, vet at bagen til Bugaboo er enorm i forhold. Jeg kan ikke huske eksakt mål på Bugaboo, men tror den er mellom 85 og 90 cm.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bah.. den digre danske vogna jeg planla å kjøpe snart er ikke så diger likevel... Kjipern! 12 år 2 uker siden #87806

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Madrassen til cam er faktisk bare 74 cm, dette vet jeg 100% for har hatt den to ganger ;) Men hvis man måler kant i kant nedi bagen tror jeg den er 82cm ca og ramma er 90cm. Men er jo madrassen man skal gå utifra og vet det er madrassene shoppemamma har målt når hun laget den oversikten, men bagen rommer nok mere fordi den er smal nederst og skrår gradvis utover. Da blir det jo bedre plass til pose etc.

Snuppa mi brukte buggis bagen til hun var nesten et år, byttet litt frem og tilbake mellom sportsdel og bag en periode. Så jeg vil si den er mere enn stor nok som bagvogn!
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bah.. den digre danske vogna jeg planla å kjøpe snart er ikke så diger likevel... Kjipern! 12 år 2 uker siden #87823

Ok, skjønner.. Synd jeg eeegentlig ikke er noe glad i utseende på buggis.. Og bor i skikkelig snø-land mtp hjul og slikt.. Ville virkelig ha den store danske med svingehjul - uten er uaktuelt, så var tanken å ha en mindre, lettere vogn liggende i bilen og til bybruk og slikt.. - Kunne gjerne hatt en buggis som ekstravogn (eller aller helst den nye easywalker june :-D)

Vel - tenker å ta en tur til Køben til sommeren, og der finner jeg sikkert andre utgaver med diger bag og svingbare hjul! Teutonia Monsun S eller noe er jo et alternativ:

www.babysam.dk/monsunsb-vogn-4020-5700000099800

Syntes kanskje den bagen ble i største laget igjen...

Noen som vet om en vogn med svingbare forhjul og bag på ca. 90 cm?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bah.. den digre danske vogna jeg planla å kjøpe snart er ikke så diger likevel... Kjipern! 12 år 2 uker siden #87824

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
85cm inni er ganske mye da,du vil jo hvertfll ha den til ungen er 1,5år. Men kjedelig at det er feil opplyst. Synes monsun s så veldig fin ut jeg, bagen så ikke superlang ut sånn som de kan se ut på de vanlige danske bagvognene. :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Nangiliama

Sv: Bah.. den digre danske vogna jeg planla å kjøpe snart er ikke så diger likevel... Kjipern! 12 år 1 uke siden #87859

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Så kjedeig med Hippa, men hehe snuppa her er nå 16 mnd og 73 cm, så vi kunne nok fint brukt Hippa enda ;) Hun brukte edge ti hun var 11 mnd, da var det for trangt med pose (voksi urban, kort overdel) og henne nedi der :( Men da var hun og såpass mobil at det var ok å gå over til sportsde med seler. Løse seler er litt kronglete synes jeg :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.722 sekunder