Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Generelt Informasjon fra redaksjonen Duo eller kombi - hva er mest praktisk i mitt tilfelle?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Duo eller kombi - hva er mest praktisk i mitt tilfelle?

Duo eller kombi - hva er mest praktisk i mitt tilfelle? 12 år 3 måneder siden #86924

  • Minimjau
  • Minimjau's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Jeg sitter nå å vurderer en (Simo) duovogn vs en (Simo) kombivogn.
Vi bor i 2-mannsbolig med egen inngang på bakkeplan (opp en liten trapp med 5 trinn). Deretter kommer vi inn i entreen. Derfra er det trapp(ca 20 trinn) opp til leiligheten vår som ligger i 2.etg.

Dette er min første baby/vogn så jeg har ingen erfaring, men jeg ser liksom for meg at jeg etter endt trilletur vil ta baggen ut av vogna og bære bag inn i gangen og deretter hente vogna inn, eller evt la vogna bare stå ute under tak. Dette taler vel for en kombi.

Men duo er ca 3 kg lettere, litt større bag, men jeg skjønner at der kan du ikke ta bagen av like lett? Kan jeg likevel finne den praktisk?


Kommer til å trille mest på asfalt og litt på grus. Minimalt inn/ut av bil, minimalt på kjøpesenter. Litt inn på besøk i nabolaget og kanskje på cafe.
Termin i slutten av juli.
Dere som har masse trille/vogn-erfaring, hva høres mest fornuftig ut?
Siste endring: 12 år 3 måneder siden av Minimjau.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Duo eller kombi - hva er mest praktisk i mitt tilfelle? 12 år 3 måneder siden #86925

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hei!

Jeg tror jeg ville gått for en duo... Jeg synes ikke det er noe pes å klikke bagen av og på understellet. Og dersom det er sånn at dere tenker å la undertellet stå ute, ville jeg ikke vært komfortabel med å la understellet med sportsdelen stå ute... Da vil den fort få jordslag, besøk av katter etc. Og jeg ville funnet den ekkel når jeg var ferdig med å bruke kombibagen...

Kombibagen er også en del smalere, så jeg tror kanskje jeg ville irritert meg over dette :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Duo eller kombi - hva er mest praktisk i mitt tilfelle? 12 år 3 måneder siden #86960

  • Minimjau
  • Minimjau's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Dytt? B)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Duo eller kombi - hva er mest praktisk i mitt tilfelle? 12 år 3 måneder siden #86966

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vi bodde i leilighet den første tiden etter at vi fikk vårt første barn, og måtte opp ca 20 trappetrinn vi også. Hadde da en Brio kombi, og jeg syntes det var veldig praktisk å kunne bære med meg bagen opp og ned. Bar bagen med inn i stuen etter at vi hadde vært på tur, og han sov mye i bagen innendørs også.
Men nå har vi aldri hatt duovogn, så vet ikke hvordan det er å feste av duobagen og bære den med seg. Kanksje det er like enkelt? Har du vært i en butikk og prøvd å bære bagene? Det kunne nok vært lurt så du fikk litt følelse av hvordan de ulike bagene fungerer.

Enig med Spentsmurf at jeg aldri ville satt fra meg vognen utendørs, nettopp av de grunnene hun nevner. Ville satt den i entreen om det er mulig. Har du duovogn så kan jo kun selve understellet stå ute da, men du risikerer at den ruster om den ikke står under tak ogfuktighet ute vil kunne slite mer på den selv om den står under tak. Om entreen ikke er stor nok, og vognen må stå ute ville jeg uten tvil valgt duovogn slik at kun understellet står igjen ute (og bært inn sittedelen når du begynner med sportsvogn) eller vurdert en mindre vogn som får plass inne.

Fordelen med duo er jo at bagen er større og romsligere, at vognen er litt lettere og at det er enklere å sette igjen kun understell ute (og generelt får mindre slitasje på sportsvogndelen). Om du synes duobagen er vanskelig å bære med, så kombi et bra alternativ. Størrelsen og de tre kg har ikke SÅ mye og si :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Duo eller kombi - hva er mest praktisk i mitt tilfelle? 12 år 3 måneder siden #86973

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
signerer de over.
jeg hadde en bag oppi duobagen jeg da, som jeg bærte med meg de første mnd. da hadde jeg bag leeenge, og i den første tiden som babin sov mye, så hadde jeg den lette bagn i tillegg.
hatt forresten både simo kombi og duo, og ville valgt duo igjen, pga bagen str, og at den er lettere, noe som merkes.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Duo eller kombi - hva er mest praktisk i mitt tilfelle? 12 år 3 måneder siden #86994

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg synes simo sin patent med å klikke løs bag er så enkel, det samme er emmaljunga sin, og de har jo bærehåndtak ( ialle fall på edge bagen) så det er ikke så pes å bære den i forhold til kombibag synes jeg da. Har hatt softbag, ikke kombibag, og for meg ble det like klundrete å få løs den som klikk funksjonene... Dessuten synes jeg det er trygt at bagen er festet med klikk, og ikke bare er inne i sportsdelen, da VET jeg jo at den sitter godt festet....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.016 sekunder