Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Generelt Informasjon fra redaksjonen Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er)
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er)

Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85583

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Hei

Er ny her på forumet og vil bare si at jeg har lest og lest og sitter igjen med flere spørsmål enn svar :) Håper dere kan hjelpe meg, har fått i oppgave av kommende mor og finne frem i jungelen av barnevogner, hun er selvfølgelig med på avgjørelsen :) En ting har jeg endret etter å lest på forumet, jeg leter ikke etter DEN vogna, men leter nå etter DE vognene som vil dekke vårt behov best.

Litt om bruken:
Termin er i begynnelsen av mars 2012, bor i vestfold, vogna vil bli brukt i prioritert rekkefølge:

1. I nabolaget og til/fra byen på vei/gangvei med snø/is/grus/asfalt
2. Inn og ut av bil på besøk etc.
3. Korte turer på kjøpesenter
4. På flyreise flere ganger i året.
5. Grusveier i skog og mark, ikke stier

Krav:
1. Må ha plass til voksipose på vinteren
2. 4 hjul (helst faste)

Har vurdert/vurderer:
Emmaljunga City cross
Maxi Cosi Mura 4 understell til Besafe Izi Go barnestol

Vi trenger råd :)
Siste endring: 12 år 5 måneder siden av Maboo.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85584

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Synes vognene dere vurderer seg ut til å dekke behovene deres bra :) Til flyreiser ville jeg nok ha vurdert en liten trille etterhvert, men om dere reiser med baby er nok maxi cosi mura en ok vogn og ha med. Pram Pack er ikke så dumt om dere reiser litt, for vognene kan lett bli ødelagt på flyreiser og det er ikke alltid de erstattes. Kommer an på flyselskap og reiseforsikring. Uansett fører det jo med seg litt styr om den blir ødelagt. Sjekk på finn om det finnes en fint brukt en til ok pris :)

Ellers så finnes det jo en del greie reisetriller på markedet nå. Vi har vært knallfornøyd med maclaren, men den er jo kun forovervendt. Ellers er Quinny zapp xtra og bugaboo bee triller hvor man kan ha barnet vendt mot seg. Finnes noen til som jeg ikke husker navnet på i farten. Reiser dere en del så tror jeg det er verdt det å investere i en en god trille. Men dere kan jo bruke f.eks Mura i første omgang, og kjøpe en reisetrille når babyen blir større om dere ønsker en ordentlig vogn på tur det første året :)

Emmaljunga city cross virker jo å oppfylle alle kravene deres som hovedvogn. Tror jeg ville gått for den om dere ønsker en forholdsvis liten og lett klassisk vogn med fire hjul. Brio Happy kan jo også være et alternativ. Men jeg liker personlig designen til Emmaljunga bedre :)

Når det gjelder Mura så er den ganske bred mellom bakhjulene og den veier litt. Likevel så har den gode, svingbare forhjul som gjør at den er super som shoppingtrille samtidig som den fungerer på litt mer ulendt underlag også. Tenker at dere nok kan finne en lettere og mindre vogn til å ha bilstolen på, men da blir det enten 3 hjul eller mindre fremhjul som ikke fungerer like bra i snø og ulendt terreng. Bagen på vognen er stor og god, den er vendbar og jeg har hørt mye positivt om vognen, så ut fra deres kriterier så høres det ut som den er et bra valg :)

Peg perego Skate ligner Mura litt men er lettere i vekt og har litt flere finesser, men den er vanskelig å få tak i her i Norge, den er ganske dyr og den passer bare med peg peregos bilstoler. Så er det Brio Go, som også er lettere og nettere samt lunere enn Mura, men da med Brio sin bilstol til.

Emmaljunga har jo også modellene nitro city og ozone city som kan erstatte Mura, da kan dere bruke samme bag på begge vognene om dere velger en city cross i tillegg. Men da er det Emmaljungas bilstol som er kompatibel om dere ønsker en løsning med bilstol på vognen. Velger dere emmaljungas bilstol mener jeg den kan brukes på city cross også.

Det finnes jo mange trehjuls vogner på markedet som man kan feste bilstol på, som er lette og ha i bil og gode på shopping.Kan jo kanskje være verdt en titt om dere er på en barneutstyrsbutikk? Minuset er jo at mange av dem er kun fremovervendt sportsdel, men ikke sikkert det gjør noe siden dere uansett tenker på en vendbar vogn i tillegg :)

Det kan også være at dere klarer dere lenge med kun Emmaljunga City Cross og en god trille. Bruke City cross som hovedvogn, på tur i nabolag og til fra byen og grusveier, og ha en trille som dere kan feste bilstol på til å ha med i bil og på shopping og sydentur. Jeg nevnte noen over her i innlegget, men også TFK buggster ville passe bra. Denne kan man bruke TFK sin bag på, den er 80 cm lang så kan brukes lenge. Eneste minus er at den kun er fremovervendt når dere slutter med bagen, men ikke sikkert det gjør noe.Buggster kan man også ha Izi Go baby bilstol på.

Er jo ufattelig mange vogner, varianter og kombinasjoner. Anbefaler dere å ta en tur til en eller flere utstyrbutikker med bra utvalg å se litt på de ulike vognene og trillene, man får bedre og riktigere inntrykk av vognene da, og det blir lettere å ta stilling til hvilken som best fyller deres krav.

Prøv å legge vognene sammen, se str på dem, trille dem litt, løfte dem for å kjenne vekt, sjekke brukervennlighet og lunhet.

Lykke til i jakten!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85585

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Tusen takk for et langt og utfyllende svar, skal sjekke ut Buggster. Vi har vært innom noen forhandlere, men må sikkert noen runder til. Og ikke minst prøve å legge vognene sammen.

Vogn 1
City Cross (ganske sikker på denne)

Vogn 2
En vogn med understell som kan brukes med Maxi-Cosi Cabriofix, Pebble eller IziGo barnestol
Som også kan brukes som sovevogn i barnehagen? Flere forslag? Sovevogn utgår :)
Siste endring: 12 år 5 måneder siden av Maboo.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85586

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror jeg begynner med Hei og velkommen hit jeg :)

---
Jeg har Brio Go, og må si at denne er fantastisk. Men, som du sier selv så har dere sett på city cross og dersom jeg skulle valgt en vogn med fire hjul som eneste vogn tror jeg det ville vært den eller Brio Happy, jeg tror kanskje jeg liker designet like så godt som jeg liker city cross designet... Eller har jo teutonia noen vogner også, prestige er vel en fin vogn, men jeg tror ikke de er så "populære" i norge lengre. Du er klar over at du kan få universal adapter til bilstoler til Emmaljunga? Du får i alle fall til maxi cosi og britax, tror jeg det var :)

Bugaboo cameleon er også en vogn jeg synes er kul, og i den føler jeg man får alt i en vogn, men det er lett å si når man bare har siklet på den, ikke eid den.

Når det kommer til mura får jeg litt piggene ut. Grunnen er at et vennepar av oss har denne vogna. De har hatt den som eneste vogn, men byttet den ut med city cross i det det ble på tide å legge vekk bagen. Vogna er grei nok, men den er litt stiv, har liten handlekurv og veeeeldig spesiell sittedel, synes jeg. Jeg sparket også veldig bort i understellet :sparke:

Og tja, du skriver at dere reiser mye med fly, det jeg tenker på da er om reisene er innenlands eller til f.eks "syden". For man har jo litt ulike behov på tur til Tromsø enn til Mallorca f.eks.. :unsure:

Men jeg vet ei her inne som hadde kombinasjonen tfk buggster og city cross da ungen var liten. Hun byttet alt i en Go da bagperioden var over... Jeg sa jo at jeg har Go, og jeg synes denne fungerer litt som både vogn og trille. Vi koser oss med Go på tur i skogen og på senter... Men jeg har edge ved siden av da :S

Jeg kunne nok tenkt meg følgende kombinasjon til nyfødt, småbarnsperioden city cross og bugaboo bee+., Jeg ville valgt bee+ fordi den har vendbart sete og romslig handlekurv, og ordentlig håndtak. Og en vogn som passer både til flyreiser, turer, i bilen og ja,.... ellers kunne jeg vel også tenkt meg å se på bebe comfort lola

Vi hadde Zapp xtra til vår yngste da hun var nyfødt, og denne er også veldig fin. Men... Jeg liker bedre ordentlige håndtak, ikke så mye paraplyhåndtak...og utrolig kjedelig å måtte slå xtra i sammen i to deler ;) (og at barnet ikke kan sitte vendt mot deg...)

Jeg tror kanskje, kanskje, jeg ville vurdert en vogn med svingbare hjul som hovedvogn siden dere får baby i mars. Og eh, er dere sikre på at det er voki classic dere skal ha?! Ta en titt på easygrow om alt ikek er bestemt på den fronten!

Og så til slutt, hva med stokke??? Kunne ikke den vært en fantastisk "reisevogn"????? Den har jo så mange utrolige geniale kvaliteter som sportsvogn, ved at vognen kan fungere som stol på kafe, barnet sitte høyt og se mye og ikke minst, man har god kontakt med barnet sitt??? Tja, tror jeg kunne levd med happy/stokke og jeg altså...

dvs, jeg foreslår happy/city cros som hovedvogn (men må bare si jeg DIGGER edge og mondial også altså... men antar du føler de blir litt for tunge hehe) og bee/stokke/zapp som vogn nr. 2.

Til slutt vil jeg bare juble over å høre at du har skjønt at det kan bli mer en en vogn ;) Gleder meg til å snakke mer med deg og høre hva slags synspunkter du har på tankene våre!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85587

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ah, jeg glemte en ting. vi har buggster, og den synes ikke jeg egner seg il små barn. Den er fin til 3 åringen, men til minste jenta på 1 år synes jeg ikke den er noe da den har veldig dårlig sovestilling. Det betyr at jeg kunne ikke tatt med kun denne på reise synes jeg... :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85595

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Ikke meningen å vingle men:

Vogn 1
City Cross, kan også vurdere en bagvogn og en sportsvogn hvis det er bedre. (i og med at mange selger citycross når bagtiden er forbi?? MEn ikke bare for at man vil ha en ny vogn ;)

Vogn 2
En vogn med understell som kan brukes med Maxi-Cosi Cabriofix, Pebble eller Besafe IziGo barnestol som også kan brukes som sovevogn i barnehagen? Flere forslag? Stokke Xplory er absolutt et alternativ. Buggster utgår da...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85597

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vingling er et must :) Velkommen i klubben!

Tror ikke mange har city cross kun som bagvogn... For tror det er edge/mondial som er typiske bagvogner, og city cross blir brukt mer som sportsvogn. Jeg for min del kan godt bytte fra bagdel edge til cc som sportsvogn... jeg synes city bagen til emmaljunga er for liten :sparke:

DU kan ha adapter for maxi cosi på city cross eller edge duo eller mondial, og sikkert nitro og ozon også :)

Men om du titter på denne så kan du jo se litt på bagmål :)

Om vi ser heeeelt bort fra sittedelen tilvognen så tror jeg at jeg kunne likt å hatt easywalker qtro som bagvogn (også adapter mulighet for maxi cosi) og da kunne jeg klart meg uten trille faktisk! Den er desverre litt håpløs som sportsvogn da den kan tippe litt lett med ungen den vegen (ingen fare som bagvogn). Men den har veldig stor og god bag, med goood plass til pose :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85601

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Takk for linken, har venner med CC og tror den er stor nok for oss, ingen av oss er så veldig høye :) er klar over at det går ann å bruke understellet til cc med maxicosi stol med adapter, men tenkte det kunne være kjekt å slippe å demontere hovedvogna for en liten tur på butikken. Også tenkte jeg et litt mindre understell.

En annen ting jeg ser er at Maxi Cosi Pebble er godkjent for fly (må betale for et flysete til), det ser ikke ut som cabriofix er og jeg kan heller ikke finne noe om dette på Izi Go. Det kan jo være kjekt på flyturer til nordnorge på i underkant av to timer. Men tror vi lar komboen understell/stol avgjøre hva det blir.

prampack blir kjøpt uansett :)

PS. la merke til kommentaren om Edge/Mondial skulle være for tung for meg :) Vi overlever nok det, men når man vet det finnes bedre/lettere løsninger så går vi for det :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85602

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Nå leder
City Cross
og Stokke xplory :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85607

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Hei og velkommen :)
Hvis hovedvognen skal trilles mye på snø vil jeg anbefale lufthjul fremfor punkteringsfri. Jeg hadde CC i fjor vinter (bor i nord) og jeg syns den sklei mye på snøen. Vinteren før hadde jeg Simo Duo. I år er det Brio happy som står på står øverst som vintervogn.
Og Bugaboo Cameleon eller Bee+ som trille/reisevogn.
Cameleon fungerer fint både som trille og "storvogn". Understellet kan ligge i bilen til bilstolbruk og man kan kjøpe vinterhjul til slik at man slipper å ta med hovedvognen på reise, og den er utrolig lett og nett som shoppingvogn.

Så mitt forslag er:
Brio happy med lufthjul som hovedvogn
Bugaboo Cameleon som trille

Og når barnet begynner i bhg kan happy fungere som sovevogn og cameleon som hovedvogn hjemme :glis:
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85608

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg må si meg veldig enig med Inga. Brio Happy og Bugaboo cameleon må være en perfekt kombinasjon. Jeg sverger også til lufthjul på vinterføre.

Ser at du skriver Stokke Xplory. Forstår jeg rett, at du evt. skal ha denne som sovevogn i barnehagen etterhvert? For hvis så er tilfellet, vil jeg helt klart valgt en annen vogn. Og hvis planen er å ha Xplory understellet i bilen til handleturer (med bruk av bilsete), må jeg si at Bugaboo sitt understell er hundre ganger bedre til det formålet. Tar mindre plass i bagasjerommet og er enklere å håndtere. Bugaboo er som Inga skriver perfekt som trille, med bilsete og som en fullverdig vogn. Jeg har hatt nærmere 20 vogner, og Bugaboo cameleon er den vognen som desidert dekker flest behov.

Velkommen hit forresten :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85612

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Hei, og velkommen hit. :glis:

Ser du har fått mange utfyllende gode svar, og er enig med noen av dem.
Men jeg synes kansje at noen av vognene foreslått over er for store som en type fort inn og ut av bilen vogn, da kan du like gjerne bruke city crossen synes jeg da.

Jeg brukte zapp med bilsete på til min yngste og elsket den til det formålet med han. Men ulempen er jo at den ikke kan brukes noe særlig etter det, med mindre du kjøper extra setet da. Som er et veldig godt sete forresten. Bare synd med og legge den sammen.

Jeg ville kansje kikket på en babyjogger city mini som shoppingtrilla, den kan brukes med maxi cosi, og du kan ha bag til den. sittedelen osv er også helt supert.

å kompinere en shopping/reisetrille med sovevogn synes jeg blir litt rart. en reisetrille skal jo helst være nett, enkel og ta liten plass, mens en sovevogn burde være stor, romslig og tåle vær og vind.

Jeg bor selv i vestfold og som den første vogna har jeg brukt simo duo/kombi fordi jeg elsker den store gode plass til babyen i bagen og bagen kan brukes lenge. den kommer frem i all slags terreng og tåler all slags vær.
liker CC som sportsvogn, men ikke som bagvogn da pga bagplassen. eneste minuset er hjulene, som ikke er like gode på snø som lufthjul.

Så mine forslag er simo duo eller emmaljunga edge/modial som hovedvogn og city mini, buggster eller zapp som shopping/reisetrille. :)

Lykke til med valget. ;)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85628

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Takk for enda flere svar og velkomsthilsninger.

Sovevogn i barnehage er ikke noe problem, langt frem i tid. Ser at Stokke xplory og andre reisevogner ikke dekker dette behovet.

Oppe til vurdering:
City cross (får se på naboens om den blir trang i vinter :))
Edge
Simo Duo el.l
Brio Happy

Xplory (kanskje litt stort understell sammenlagt)
Bugaboo Cameleon med vinterhjul (har prøvd den på brostein med de vanlige hjula)
Zapp xtra
Buggster
babyjogger city mini
Siste endring: 12 år 5 måneder siden av Maboo.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85629

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Bare et kort svar nå, litt travel ;)

Tror jeg ville valgt Bee som reisetrille siden den er vendbar.
Har prøvd maaange, og den er hittil den beste! Kan brukes med softbag i starten og legges helt ned. Finnes adaptere til. Har gode hjul og stor handlekurv. Klarer brostein ganske greit til å være trille.
Buggster utgikk her siden den ikke kan snues og ikke har full liggestilling. Zapp Xtra måtte reise igjen fordi jeg ble sprø av å plukke den i biter for å legge sammen.
Babyjogger er ikke testet, men den er kun fremovervendt.

Har du vurdert Emmaljunga Nitro? Var lenge skeptisk pga jeg syntes den så så rar ut.Lik sittedel som City cross. Eneste forskjellen er svinghjulene foran. Har Ozone/nitro nå og er veldig fornøyd. Hjulene klarer seg bra på de fleste underlag (grus, stier, asfalt). Ikke testet på snø ennå, men siden man kan låse hjulene så ser jeg ikke for meg at det er noe problem. Har prøvd f.eks Brio Go på snø og det gikk helt greit, selv uten å låse de. Hjulene på nitro er bedre enn på Go, så antar at det er skal gå fint.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85642

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg leste bare i det første innlegget ditt at du ønsket en lett vogn, og antok derfor at edge/mondial utgikk... :sparke: Jeg har hatt en 16-17 vogner og må si at edge er en av de beste vi har hatt. Om det er fordi jeg begynner å bli mett av vogner, eller om vognen faktisk er så god det kan sikkert diskuteres :knegg: Men jeg synes edge er bedre enn simo da jeg synes simo har for god fjæring! Og jeg må si jeg "elsker" den store bagen. Vår jente brukte babybagen i 11 måneder! Herlig! HUn hadde sele de siste mnd altså :knegg:

Når det gjelder bil og vogn så er det slik at vi må i alle fall ta av bagdelen på edge før vi setter den inn i bilen :sparke: og dersom jeg husker rett må man det på cc også, så da er det jo ikke noe pes å få på adapteren til bilstolen....

En annen ting er at jeg ville ikke valgt buggster om jeg var dere. Jeg har buggster, men synes ikke den har noe ok sittedel, jeg liker heller ikke så godt vogner med paraplyhåndtak da de har en tendens til å være umulige å trille med en hånd :blush: Men buggster fremfor zapp når det kommer til bilstol, da jeg synes buggster er hakket mer stabil. Men her tror jeg nok at city mini ville dekket behovet vel så bra (det er også en stor romslig vogn som varer lenge, og har ordentlig liggestilling).

Men, som Inga og vogngal sa så ville jeg også gått for en cameleon ved siden av! En gang vi fløy til Tenereiffe med eldste var det en unge som satt i maxo cosi setet sitt hele turen... Det var før pebble kom tror jeg, men om det var et godkjent sete aner jeg jo ikek da.. Men da vi fløy fra bardufoss en gang så jeg et britax sete inne på flyet.... Men det var kanskje et ørlite sidespor?! Men pebble og cabrio fix passer vel de samme vognadapterne eller?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85659

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Ok, jeg forstår at noen har 8 vogner eller flere :) Nå tenker jeg at 3 vogner kan funke bra. Hovedvogn må vi dra å se på. Reisevogn, liker bildene av Baby jogger city mini, men sammenlagt tar den for stor plass som understell. Understellet til Zapp ser ut som det kan ligge fast i bagasjerommet uten problem. Bugaboo Cameleon er litt kostbar som reisevogn/understell

Hovedvogn (må ha 4 faste hjul)(bag 0-9mnd/sv 9mnd-3-4år)
City cross (dårlige hjul på snø, litt trang bag 75x33cm, men lett vogn 13-15kg)
Edge/Mondial (lufthjul, bag 79x33cm 16-17kg)
Brio Happy (lufthjul, 15kg 74x32cm)
Simo Kombi (bag 76x31cm 18-19kg
Simo Duo (bag 77x34cm, 16-17kg)

Reise-/shoppingtrille 6mnd-3-4år
Zapp xtra (begge retninger, full liggestilling, praplyhåndtak, to deler sammenlagt)
babyjogger city mini (en retning, en del sammenlagt)
Bugaboo Cameleon (begge retninger, to deler sammenlagt)
Bugaboo Bee (+) (små hjul)

Understell til bilstol 0-13kg
Quinny Zapp (veldig liten sammenlagt)

Hva sier dere?
Siste endring: 12 år 5 måneder siden av Maboo.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85660

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi, jeg har stort sett hatt to -tre vogner om gangen i bruk, ikke alle på en gang ;) Bare for å få sagt det :knegg:

Men, jeg må bare skyte inn en ting at happy bagen er vel som city bagen til emmaljunga, sånn ca, bare så du det det :) Og jeg synes den bagstr er litt knapp, men det er smaksforskjeller. Jeg er en forkjemper for store babybager :humre:

Understellet til zapp skal man i prinsippet få med inn på fly, men dette varierer veldig og jeg vet mange som ikke får det med seg. Mange ganger får man ta med alle typer shoppingtriller/vogner til gate. Leverer de der, men da får man de igjen på spesialbagsjen, akkurat der man får prampacken også :) Og man får ikke med zapp xtra setet inn på fly uansett, så jeg tror helt seriøst jeg ville vurdert city mini (denne er IKKE stor), og man kan som en eller annen nevnte for deg også supplere med babybag, om dere finner ut at det er behov for det.

Mitt tips er derfor

Edge/mondial/simo (smaksak på uttseende tenker jeg der, men personlig ville jeg gått for mondial nå, da jeg synes den ser veldig lekker og klassisk ut!)
og en city mini som shoppingtrille og trille til bilstolen. Med de to trillene/vognene tror jeg du er dekket for de fleste anledninger :)


Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Siste endring: 12 år 5 måneder siden av Spentsmurf.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85661

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Dersom ikke Halle Berry er gedigen så ser du jo at vogna er nett og liten sammenlagt. jeg tror faktisk den er mindre enn xtra, pga at den er så håpløst lang :humre: FÅr ikke slått sammen sittedelen... Og den er mindre enn buggsteren synes jeg de ser ut som :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85667

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
må bare skyte inn at xtra delen er vendbar, bare så du skrev atden var kun en veg. :)

Men er forresten helt enig med smurfen ang vognvalg :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85686

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:humre: jeg har så lyst på en city mini selv, at jeg nesten forgår :dåne: Men jeg vil ikke bytte ut go til fordel for den, så da er jeg jo like langt, evt kort...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85689

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Jeg vil også ha mini, kunne tenkt meg og byttet den ut med scootern, for da har vi reisetrille i vinter, men den duger dårlig på snøen som kommer. :sparke:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85691

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men til snøen har du jo sitty???? ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85696

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Den ligger liskom fast i pappa sin bil egentlig, åsså sover minsten enda, så vi pleier gå lange turer og la han sove under turen, men vi måå jo ikke gjøre det heller. Men vaner da vettu. hehe
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85705

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi ;) Ser den... Og da funker enten ikke hjula på city mini eller hvilestillingen på sitty :S Men duh, vi må lage oss vår engen skravletråd, for maken til kupping av tråd altså. :blush:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85724

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
hehe.. ja sant det.vi kupper litt overalt. men tror ikke vi ødelegger for så mye aktivitet desverre :forvirret:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85735

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
nei, vi ødelegger nok ikke, ikke annet en for trådstarter som kanskej ikke er så interessert i våre drømmer om city mini. Men jeg tror den ville vært så ypperlig!!!! I steden for hva?! Eh, aner ikke, men ved siden av edge f.eks ;) Om man liksom bare skulle hatt to vogner :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85757

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
nei det kan nok hende, men vi pytter inn mye nyttig info da. hehe..

Ja city mini og edge må være perfekt. :glis:

Men om vi bestemmer oss for syden tur, så tror jeg kansje scootern blir bytta ut assa, så får vi bruke den gamle simoen i det værste snøføret. hehe.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85761

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Bare prat i vei dere :) Måtte ha en pause fra vognsøkingen. Men har fått masse nyttig informasjon som gjør at vi vet mer hva vi skal se etter.

Marius
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 5 måneder siden #85767

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Håper du husker å si oss hva dere ender opp med i første omgang da :)


Men edge første året og så i bhg og city mini til bilstol og hjemme mens edge er i bhg, og edge hjemme i helger og ferier (med snø) det tror jeg er så tett ev en perfekt kombinasjon man kommer :hug1:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 4 måneder siden #86831

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Vi har ikke bestemt oss enda og skal ta en runde i butikkene i romjula, men vurderer nå:

Citycross, madammen holder igjen på denne.
Scooter, som en mindre sportsvogn sammenlagt.
Zapp xtra, som understell til bilstol og reisetrill på sikt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 3 måneder siden #86838

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
City cross og scooter blir litt "smør på flesk". City cross er ikke så veldig mye større enn scooter sammenlagt. Scooter passer heller ikke til barn under 10 mnd (er min mening, selv om noen har den før), og til og med det er i tidligste laget siden barnet da kun sitter vendt fra deg.
Da ville jeg i så fall kjøpt city cross nå, og byttet den i en scooter når barnet blir halvannet år.

Med en city cross og en zapp xtra har du en god vognstall fra fødsel og i lang tid fremover. Om dere etterhvert ønsker en vogn med svingbare forhjul, kan dere jo eventuelt supplere når behovet melder seg, evt bytte ut city crossen.

Skal du ha en vogn med fire faste hjul er city cross et godt valgt, og en vogn som er særlig mindre eller lettere enn det og samtidig beholder de gode kvalitetene tror jeg ikke du finner.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 3 måneder siden #86848

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Var en liten runde i går og så på city cross, simo duo 2011 på tilbud og Edge. Simo'en gjynga alt for mye og Edge virka som en kjempebra vogn, men vi bestemte oss for City Cross m/citybag som hovedvogn på grunn av vekt og høyde.

Vogn nr 2 blir en Baby Jogger city mini m/hardbag og bilstol adapter som reisevogn sommer og kjøpesenter o.l.

Vogn nr 3 - utgår

Tusen takk for all hjelp så langt, har full forståelse for dere som har/har hatt mange vogner:) når vi finner ut om det blir to eller tre vogner starter jakten på en god pris på alt.
Siste endring: 12 år 3 måneder siden av Maboo.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 3 måneder siden #86849

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Scooter så vi på og fant at den var for lik CC i størrelse som du skriver.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 3 måneder siden #86982

  • Maboo
  • Maboo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Da er vogn nr 1 kjøpt :)
Vedlegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Førstegangskjøper: Hvilke(n) barnevogn(er) 12 år 3 måneder siden #86983

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Gratulerer så mye med en ny nydelig vogn. :glis:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.861 sekunder