Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Generelt Informasjon fra redaksjonen Easywalker Qtro eller Scooter...?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Easywalker Qtro eller Scooter...?

Easywalker Qtro eller Scooter...? 12 år 7 måneder siden #84656

  • LilleMy
  • LilleMy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 106
Hvilken skal jeg velge?? Har egentlig hele tiden vært fast bestemt på at Qtro skulle bli snuppas siste vogn, men nå er jeg usikker. Har tenkt at Qtro må være den perfekte vogna å ha til en litt større jente da den fungerer like godt på shopping som i skogen, pluss at den har full liggestilling. Da kunne vi jo kun hatt denne tenkte jeg.

Har i dag CC, go og sitty. Den vi bruker mest er sitty, og den er vi veldig glad i, eneste er at den ikke har liggestilling og vi må derfor ha en annen vogn i tillegg til å sove i. Nå har det seg plutselig sånn at vi skal ha en baby til og har ikke plass til alle disse vognene, så tenker at P nå kan ha kun en vogn. Er redd for at Qtro vil bli litt stor vogn sånn til og fra bhg og i det daglige?? Og har nå falt veldig for Scooter, den tenker jeg kunne vært en perfekt mellomting mellom CC og Sitty.

Det jeg trenger er en vogn som fungerer godt på vinterføre og i ulendt terreng. Vi bor i ett snøhull og er ofte brøytebilene ikke har vært her når vi skal i bhg. Vi er ikke så ofte på tur i skogen, men må ha mulighet til å bruke vognen til sånt også. Også må den kunne brukes til hun er ca 4 år, vi har viltre barn som hater å gå den veien vi skal, så må belage meg på vogn en god stund for å korte ned tiden vi bruker til bhg osv. :P

Noen som kan hjelpe meg litt med argumenter for det ene eller det andre valget? :)

...må vel kanskje tenke på en tvillingvogn også etterhvert... uff ble vanskelig det her :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker Qtro eller Scooter...? 12 år 7 måneder siden #84657

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg likte ikke scooter på vinterføre, men hadde en eldre modell så vet ikke om hjulene kanskje er bedre nå. Vi har også hatt sitty helt fra eldste var 10 mnd, og er den eneste vognen vi har spart til en eventuell ny baby. Da minste var ca 2 år byttet vi MBen vår i en scooter nettopp fordi jeg også tenkte at den ble en fin mellomting mellom "stor" vogn og sittyen siden han enda sov i vognen. Og jeg var kjempefornøyd med scooteren på mange måter, den er behagelig å sitte i, har god demping og er god å trille til å ha fire faste hjul. Lang i ryggen er den også.
Likevel hadde jeg aldri kjøpt den igjen, synes den ble for stor og klumpete, og den var faktisk hverken spesielt mye lettere eller mindre enn MBen vår.

Tenker at det kanskje blir litt det samme i forhold til Qtro, at scooter egentlig ikke er hverken mindre eller lettere eller noe. Så derfor tenker jeg at det kan være en fordel med de svingbare hjulene på Qtro, og de ser ut til å kunne være bedre på vinterføre også. Til Qtro kan du jo også kjøpe bag om du skulle få lyst til det etterhvert.

På den andre sidne er vel Qtro en del dyrere, scooter har fint vindtrekk (som er veldig greit når barnet kanskje sitter i barnehagedress og uten pose, men likevel trenger litt beskyttelse mot vind og sånn) og er jo absolutt ikke noe dumt valg :)
Etter min mening fremstår brio race som en nettere vogn enn scooter, og nå som liggestillingen på den er forbedret så ser den veldig bra ut! Eneste er at scooter fortsatt har en mykere og lunere sittedel.

Vet ikke om dette ble til noe hjelp for deg jeg, men det er mine tanker rundt vognene :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker Qtro eller Scooter...? 12 år 7 måneder siden #84660

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hm... Jeg er veldig enig i det MLV sier... Scooter ble ganske stor, litt klumpete og er ganske mye mer vogn en f.eks race, som jeg synes var helt ypperlig til vårt bruk! Jeg tror egentlig at jeg hadde beholdt den til C dersom det ikke var for at vi har så mange andre vogner og som du sier, ting tar plass... Men altså, siden du sier du liker sittyen godt tror jeg at jeg ville vurdert race jeg :hug1: Den får man jo også fint stormtrekk til, om nødvendig! Og jeg likte race i snø, selv med stor jente i :)

Når det gjelder qtro er dette en fin vogn, men den har da ikke spesielt lang rygg?! Og jeg synes den er litt stiv, men mulig jeg ikke har hatt rett innstilling på de her instillingene den har ;) De vi kjenner som har qtro har vært plaget av at handlekurven har gått i stykker :(

Tja, gå for en race (2010 og nyere) og jeg tror kanskje du får det du trenger, en sitty med liggestilling ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.706 sekunder