Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Generelt Informasjon fra redaksjonen Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"!

Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84524

Hei!

Vi er et par som venter vårt første barn til høsten. Vi er aktive mennesker som har tenkt å fortsette å være aktive (dog med visse begrensninger etter at barnet er født). Når barnet er 3 måneder flytter vi til Svalbard pga jobb og vi trenger ei barnevogn som er robust, som tåler mye snø og kulde.

Ønsker når det gjelder vogn:
- at den kommer seg frem i snø og slaps og er robust
- at den helst har fire hjul
- at den er sikker for barnet
- at bagdelen er stor siden det vil være behov for ekstra polstring rundt barnet pga kulden
- at sportsdelen kan plasseres både mot og med kjøreretningen
- og helst at den er fin å se på!

Jeg har sett på flere vogner og jo flere jeg ser på, jo vanskeligere blir det!!! I utgangspunktet ønsker jeg X-lander XA, men ulempen med den er at sportsdelen ikke kan vendes. Min mann ønsker Teutonia Mistral, men den har fått en del merknader når det gjelder sikkerheten...

Derfor henvender jeg meg til ekspertene! En vogn kan testes i hytt og pine, men jeg stoler faktisk mer på dere som har brukt vognene i det praktiske liv over lengre perioder! Har dere noe tips til to ferskinger?! :forvirret:

Isprinsessa og Isprinsen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84525

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Om du skal bo på Svalbard vil jeg i grunn bare anbefale Simo duo eller kombi. Fordi tekstilene er så værbestandige, vind og vanntett, i tillegg er de veldig lune og tyngden gjør at de tåler nye vind (har selv bodd på Finnmarkskysten ;)). Annet alternativ må være Emmaljunga Edge duo med classic, classic crome eller sportunderstell. Da får du lune, romslige og robuste vogner.vil i grunn ikke anbefale andre vogner til slikt formål.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84526

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Må si meg enig med Empa her.
Simo duo eller Emmaljunga edge er nok det beste. Hvis du vil ha romslig bag er vel Simoo duo bedre enn kombi.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84527

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
enig med jentene over her, simo duo eller emmaljunga edge duo..
Ville til og med vurdert en av de store gode danske bagvogn modellene siden du skal ha såpass mye polstring oppi. :) f.eks emmaljunga big star, odder o.l
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84528

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
vogndilla85 skrev:
enig med jentene over her, simo duo eller emmaljunga edge duo..
Ville til og med vurdert en av de store gode danske bagvogn modellene siden du skal ha såpass mye polstring oppi. :) f.eks emmaljunga big star, odder o.l

Godt forslag! Big star supreme virket bare fantastisk :)
Trenger du anbefalning på vognpose, vil jeg benytte anledningen å anbefale Easygrow! (og ikke vanlig voksi classic, som er lite lun rundt hodet)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 12 år 7 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84531

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror rett og slett jeg her ville valgt enten bigstar supreme eller odder, helt klart! :) Ellers er jeg helt enig med de andre her. Tror jeg ville valgt simo, pga tekstilene.... (med sort understell ;)) Og det er sjelden vi er så enige her inne ;) Men altså, mtp sportsdel ville jeg valgt simo, men ellers tror jeg nok at jeg som jeg sa først ville gått for en diger robust danske :)

God tur og LYKKE TIL :hurra:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84536

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
Vil bare si at jeg er enig med de andre her!!

Personlig ville jeg valgt en simo :)

Lykke til!!
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84537

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
Vi har hatt Simo Duo, og den er fantastisk på vinterføre! God å trille og lett å komme frem (i den grad det kan kalles det) i snø og slaps. den er tung å løfte, men utrolig lett å trille. Vi hadde den voksi classic oppi vognen, og det er som en sier over her, at den er åpen rundt halsen, ville valgt en dunpose. ikke den nye voksien heller, den også synes jeg er åpen.

Sportdelen på simo er også god, barnet sitter godt inne der :) du får i tillegg kjøpt solskjerm, slik at du kan besytte både mot sol og vær og vind, jeg brukte den vinterstid når vi MÅTTE ut, og det sluddet rett inn i vogna.

absolutt å anbefale til slik bruk!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84538

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Når dere snakker så varmt om simo får jeg lyst på en ny simo jeg :dåne:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84550

Takk for svar, jenter!

Gubben er i gang med å sjekke de forskjellige tipsene vi har fått, men jeg selv må innrømme at Emmaljunga Big Star supreme ble min favoritt! Kanskje det blir en tur til Sverige for barneutstyrshopping neste helg? (vi bor rett ved grensa) :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84551

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Nå er jeg ikke sikker på om Big star supreme selges i Sverige. Etter hva jeg har forstått, så er det en modell som produseres utelukkende for det Danske markedet. Men mulig svenske Emmaljungaforhandlere kan skaffe ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84552

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Se her : Emmaljunga.dk

Der står det at den selges kun i Danmark. Men, når det er sagt så tror jeg Edge duo blir mer som stor og romslig nok for deres bruk. Den bagen er romslig. Da får du i tillegg en sportsdel du kan gå over til. Big star supreme og andre danske bagvogner er som navnet tilsier: Kun med bag, ingen sportsdel. Mine barn har ikke villet ligge lenger i bag fra de var fem måneder gamle, og skulle babyen deres vise seg å være av samme sorten, så kan det være kjekt å ha en sportsvogndel å gå over til hvor de etterhvert kan ligge med ryggen litt hevet :humre:
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84563

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
I grunn helt enig med deg der Empa :) Min datter er nå snart 9 mnd og har fremdels plass i edge ;) Og den er jo til og med mulig å frakte med seg, edge altså, vil anta big star supreme er såpass stor at den kan bli litt kronglete i bil?! Men man biler kanskje ikke så mye på svalbard :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84566

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Hadde nok gått for en edge duo jeg også ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84573

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hm... Kanskje min?! :knegg: Ikke at jeg tror jeg klarer kvitte meg med traktoren min da :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84577

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har lyst på sånn traktor... ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84580

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi, men yngste dattern din trenger kanskje ikke en slik?! hun foretrekker vel å gå selv tenke rjeg?!

Jeg har bare så lyst på en city cross også, men vi få se vi får se :knegg: Men japp, jeg digger traktoren min jeg ;) Kan anbefales!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84658

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ville ikke valgt Big Star Supreme. Ja den har en fantastisk bag, men den veier jo sinnsykt mye og må være grusom å trille i sne selv om hjulene er store og gode. Jeg har ofte opplevd å måtte "slepe" vognen med meg gjennom sneen, og selv om vekt selvsagt også kan være en fordel når man triller i sne så er jeg veldig glad for at vogna mi ikke var tyngre enn den var (brukte en brio kombi på det tidspunktet).

Ville valgt en vanlig simo duo eller emmaljunga edge duo, de har mer en stor nok bag og er lune og gode vogner. Simo er jo ofte på kampanje også, så den kan man få ny tilk en ok pris. Da går det jo an å bytte den i en xlander e.l når barnet er større og ikke har like stort behov for lun og stor vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Eksperthjelp søkes: Vi trenger ei god "terrengbarnevogn"! 12 år 7 måneder siden #84659

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Du er nå så lur du da MLV :) Men ja, jeg er enig. Jeg tror simo på tilbud er et godt kjøp, evt edge/mondial i sverige ;) Og så en annen fancy vogn når barnet er litt større :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.555 sekunder